Ylennysesitys miehistössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kenturio
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Johtopäätös johon tulin. Kyllä niitä ylenyksiä jaetaan näköjään puhtaasti myös sen mukaan että vaaditut päivät käskettyjä harjoituksia on pv:n aluetoimiston papereissa täynnä. Minun kohdalla 10 päivää yhteensä. No nyt ei enää tarvitse miettiä tuleeko kertauskutsuja. Viisikymppiä lähestyy huimaa vauhtia, joten tässä ollaan koht sillään nostoväessä. Miehistöalikersanttia tuskin pv luokittelee siten että reserviläisikä kestäisi 60 ikävuoteen, saatikka sitten 65 vuoteen.
Kyllä se vain niin menee , että jos alikersantiksi ylennetään ennen viiskymppistä nousee reservissä olon ikä suoraan 50-> 60 vuoteen. Katsoppas kun ylennyksen takia sinusta tulee aliupseeri.
Ja kyllä. Moni aluetoimisto ylentää nimenomaan sitten kun päivät ja vuodet täyttyvät. +Löytyy sijoitus.
T: +100kh:n alikersantti. 😄👍

Mitä nyt vuosien varrella olen asiaa havainnoinut, niin aluetoimistosta riippuu paljolti se, mitä annetaan. MAAK voi vaikuttaa myös, siellä ehkä enemmän voi olla näitä "ei au-sijoitusta, mutta alikersantin arvo koska viimeiset 15 vuotta mukana" -tyyppejä. Tietysti, mistä sitä tietää mitä PV on todellisuudessa heidän varalleen varannut SA-hommiin...
Tuo ylennys 15-vuoden jälkeen olisi jo vittuilua.
Maakissa on tai ainakin tuntuu olevan ihan omat sääntönsä , mutta muualla sotilasarvo tehtävän mukaan.

Kiersi taas ylennykset kaukaa vaikka täällä olen Kenraali :(
No kenttäylennyksiä sitten odotellaan..

Tuo ylennys 15-vuoden jälkeen olisi jo vittuilua.
Maakissa on tai ainakin tuntuu olevan ihan omat sääntönsä , mutta muualla sotilasarvo tehtävän mukaan.
Onpa näitä tullut vastaan, että ylennys on tehty juuri kun ollut MAAKin alusta asti mukana, vaikka kaikki osapuolet myöntävät ettei ole johtaja-ainesta :D Mutta MAAKeilla on omat sääntönsä.

Kiersi taas ylennykset kaukaa vaikka täällä olen Kenraali :(
No kenttäylennyksiä sitten odotellaan..
Mikä? Kenttäylennys? Onko se jotain semmoista ,että voi liimata itelleen majurin napit metässä kun kukaan ei huomaa? 😄
En ite ole ikinä päässyt kyseistä tapahtumaa todistamaan vaikka KH päiviä on pitkälle toista sataa.

Meillä tehtiin kenttäylennys pari vuotta sitten KH:ssa, jääkäristä korpiksi. Oli hieno hetki käskeä muodon eteen kun kaveri ei tajunnut yhtään mitä tapahtuu. Erityisistä ansioista, hieno peruste.

Meillä tehtiin kenttäylennys pari vuotta sitten KH:ssa, jääkäristä korpiksi. Oli hieno hetki käskeä muodon eteen kun kaveri ei tajunnut yhtään mitä tapahtuu. Erityisistä ansioista, hieno peruste.
Minä muistelen kenttäylennyksen, joka tapahtui sen jälkeen kun ylennyskirje oli jo tullut ko. taistelijalle aluetoimistosta. Kaveri sai välittömästi lempinimen "tuplavahinko" :cool:

Mikä? Kenttäylennys? Onko se jotain semmoista ,että voi liimata itelleen majurin napit metässä kun kukaan ei huomaa? 😄
En ite ole ikinä päässyt kyseistä tapahtumaa todistamaan vaikka KH päiviä on pitkälle toista sataa.

Sotamiehestä korpraaliksi taitaa olla ainoa kenttäylennys mitä reservissä tehdään rauhanaikana. Intissä meillä kenttäylennettiin vaununjohtajani alikista kessuksi.

Sankarteon jälkeen PV Komentaja ylentää suoraan ilman kadettikouluja ym.

Back