Pakolaisuus

Haha, good one :D

Arvasin ettei joukossa ole kriittistä massaa reaalitieteiden harjoittajia, mutta en olisi uskonut että *noin* hyvin natsaa noiden tutqioiden osalta.

Itse olen tehnyt Israelissa aika kiinnostavaa (ja peloittavaa) naistutkimusta....

EOD kessu, sitäkin pelottavampia muutama, ja kylmäävää sakkia.

Mutta jos ette kato tätä, ette ymmärrä Israelista mitään:

http://areena.yle.fi/1-2477291
 
Jotkin asiat ovat itse asiassa hauskempia hebrean puhujille...mutta toimii näinkin. :)
 
Jussi Halla-aho
14 mins ·
LIBE-valiokunnassa oli tänään Europarlamentin ja kansallisten parlamenttien yhteinen seminaari maahanmuuttotilanteesta ja -politiikasta. Haluan mainostaa, että suuresti arvostamani hallintovaliokunnan puheenjohtaja Juho Eerola puhui puheenvuorossaan pelkkää asiaa.

On hienoa, kun voi olla ylpeä siitä, miten Suomea edustetaan. Jollakin valiokuntareissulla piti kuunnella suomalaista kollegaa, jonka mukaan viljatkin mätänisivät pelloillemme ilman maahanmuuttajia.

Oma puheenvuoroni ajassa 55:48 ja edustaja Eerolan 1:03:00.


Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs | News | European Parliament
Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs
EUROPARL.EUROPA.EU


LikeShow More Reactions
Comment
Share
 
Viikonloppuna Joensuussa tapahtuneen 17v pahoinpitely on paljastunut mamulapsosen tekemäksi. Surullista ettei osata arvostaa Suomen tarjoamaaa turvapaikkaa vaan pitää perseillä tällä tavoin.
 
Mitä Joensuulle on tapahtunut? muhis-66 ja monet sen kaltaiset chillaavat siellä ottaen puhelimillaan selfietä ja ( tolla naamalla, mikä oli mv:ssä, en ottaisi ainuttakaan selfietä muhiksena.)
pahoinpitelevät pikkupoikia. Suomi maksaa vissiin älyttömät älypuhelinmaksut, koska jokaisella on kallis kännykkä.
 
Suomi maksaa vissiin älyttömät älypuhelinmaksut, koska jokaisella on kallis kännykkä.

http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000005106087.html
Hän kuitenkin toteaa eurooppalaisten vaihtavan tällä hetkellä puhelimensa keskimäärin 23 kuukauden välein

Kaksi vuotta vanhan premiummallin voi ostaa työssäkäyvältä kaverilta tai liikkeestä käytettynä muutamalla kympillä. Lisäksi prepaid 4g-data taitaa maksaa alle 20€/kk.
 
Turvapaikanhakijoiden vastaanottokuluissa kova nousu – keskihinta lähenteli jo hotellitasoa
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/...tokuluissa-kova-nousu-keskihinta-lahenteli-jo

Maahanmuuttovirasto (Migri) kertoi keskiviikkona, että virasto käytti rahaa viime vuonna yhteensä 673,8 miljoonaa euroa. Se on 492 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2015.
Vastaanoton kokonaiskustannuksista laskettu majoitusvuorokauden keskihinta oli viime 65 euroa henkilöltä vuorokautta kohden. Keskihintaan sisältyvät kaikki kulut, kuten vastaanottokeskuksen tilavuokra ja kiinteistöhuolto, työntekijöiden palkat sekä asukkaille maksettava vastaanottoraha.
Vuoden 2015 turvapaikanhakijamäärän vaikutukset näkyivät Migrin mukaan pääasiassa vasta vuoden 2016 puolella.

Suurin osa hakemuksista ratkaistiin vuoden 2016 aikana, mitä varten virastoon palkattiin noin 500 määräaikaista työntekijää.

Niin ikään vastaanottokapasiteetin tarve oli suurimmillaan alkuvuodesta 2016 laskien sitä mukaan, kun hakemuksia ratkaistiin.

Viime vuonna Migrin turvapaikkayksikkö teki peräti 28 252 turvapaikkapäätöstä. Myös oleskelulupahakemusten määrä kasvoi erityisesti kansainvälistä suojelua saaneiden perheenjäsenten perhesidehakemusten määrän kasvettua. Yhteensä virastoon tuli vireille 84 112 asiaa.

Siinä vähän numeroita asian tiimoilta.
 
Turvapaikanhakijoiden vastaanottokuluissa kova nousu – keskihinta lähenteli jo hotellitasoa
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/...tokuluissa-kova-nousu-keskihinta-lahenteli-jo
Siinä vähän numeroita asian tiimoilta.
Kuka osaisi ja uskaltaisi laskea kaikki yhteiskunnalle koituvat kulut. Ei ihme että hallitus ei uskaltanut tehdä erillistä pakolaisbudjettia.

Tosin plussapuoltakin löytyy, täytyy myöntää. Häppäjoella oli kananmunien kulutus kääntynyt useamman tiun nousuun pakolaisvyöryn alettua.

Eipä olisi sitä tapahtunut muuten!
 
Viimeksi muokattu:
Joensuuta en kyllä pitäisi "isänmaallisena kaupunkina"....

Mutta tämä tietysti johtuu 90-luvun "skiniongelmasta", joka (vaikka marginaaliryhmien aikaansaama) oli kyllä kaupungin julkisuuskuvalle tuhoisa. Olen vastaaviin juttuihin törmännyt aikoinaan myös esim. Haminassa.
 
Noh...näytän kyllä hieman itsekin "Waffen-SS:n rekrytointimainoksesta repäistyltä"...kuten yksi kollega piruili... Ja en edes ole blondi...vaan enemmänkin "maaseudun sivutien värinen"..kuten toinen piruili...

Noh...tätä tarinaa Helsingin klassiselta Jaskan Grillin jonosta ainakin @Fremen ja @Lone Soldier osaavat arvostaa:

Olin silloisen Pohjola-yhtiön pikkujouluissa (tein turvahommia pääkonttorissa..eli glorifioitu vartija...). Siellä oli muuten aika erikoisia tapahtumia, tuotakin tapahtumaa vahti SUPO monellakin miehellä ja naisella (firma sponssasi niiden henkilökuntaa aika lujasti ja vastapalveluksena tarjosivat vapaaehtoistyövoimaa). Silloin pomona oli Iiro Viinanen. USA:n lähetystön mariinien juhla on erityisesti jäänyt mieleen.

Olin sitten vuokrannut puvun...siis vimosen päälle...tanssinut virolaisen tanssinopettajan kanssa (joka huonolla menestyksellä koetti opettaa eri tyylien saloja) ja mennyt jatkoille silloiseen helsinkiläiseen yökerhoon nimeltä Aladdin (ilmeisesti suljettu 2013).

Noh..olin Jaskan Grillin snägärijonossa odottamassa normiannostani "teekkarin erikoinen" (vaikka en ole koskaan ollut teekkari...).

Joku koputti olalle ja siellä oli muutama kiilusilmäinen pilottitakkinen teini reisitaskuhousuineen ja maastokenkineen... Joukon johtaja totesi mulle, että "on hieno nähdä noin hyvinpukeutuneita arjalaisia". Jolloin meikäläisen demonit ottivat hallinnan. Hymyilin ja sanoin: "Kiitos, tulin justiinsa suurlähetystön bileistä." Ne: "Ai Saksan?" Minä: "Israelin..."

90-luvun lopulla ei ollut kännykkäkameroita, mutta tyyppien ilmeet olivat klassisia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaskan Grilli on klassikko... tosin nykyään varmaan Etu-Töölön kämppien hintataso rajaa clientelliä vähän raa'asti krouvimpaan suuntaan... tässä kohdassa 39:10 kuuluisan Kitchen Confidentialin kirjoittajan, maailmandokaaja Anthony Bourdainin näkemys kyseisestä establishmentistä Sammy Yaffan kanssa.

ps. ei ollut turhan vieraskorea purevassa kritiikissään ananasmurskasta lihapiirakassa :D.

 
Olisi kyllä saanut jäädä tulematta Suomeen, oli tylsin jakso ikinä mitä olen hänen ohjelmiaan nähnyt.
 
Kävin kesällä Joensuussa. Aika värikäs oli se keskusta illalla noin niinku maaseutukaupungiksi.

Selailin tuossa illalla sanomalehti Karjalaisia. Noihin aikoihin kun pahoinpitely tapahtui niin pääkirjoituksessa kirjoitettiin ettei monikulttuurisuus ole Suomessa uhka vaan sitä ovat äärioikeistolaiset. Sattumaako.

Olisko se Joensuu kuin Saksa. Molemmilla on traumoja natsimenneisyydestään.

Varmaan sanomalehti Karjalaisessakin rinnastetaan mm. maahanmuuttoviraston
600 miljoonan laskua ihmettelevät 90-luvun kaljaskineihin. Ne on natseja.
 
Satakunnasta, tarkemmin sanoen Porista on kantautunut mielenkiintoisia uutisia viime päivinä. Juuri tänään Yle kertoi, että kaupungissa etsitään kiireesti hätämajoituspaikkoja laittomasti maassa oleville pakolaisille. Aluksi kuulemma vain kymmenkuntaa paikkaa mutta lähiaikoina tarve voi olla jopa 300. Hyysäämiseen osallistuvat ainakin SPR ja seurakunnan toimijat.

Ja äskettäin tuli myös uutinen jossa kerrottiin kolmesta kazakstanilaisesta 15-vuotiaast pojasta, jotka olivat viime syksynä saaneet peliluvan Porin Ässien jääkiekon C-junioreihin. Nämä pojat ovat myös kiekkoilun ohella käyneet normaalisti peruskoulua, eikä siis kyse ole mistään pakoilaista. No, nyt on kuulemma poikien oleskeluluvat peruttu ja kolmikko joutuu palaamaan Kazakstaniin. Ja samaan aikaan siis Pori järkkää hätämajoitusta joillekin laittomille partalapsille. Ei vaan pysty käsittämäään tätä järjettömyden määrää!
 
Back
Top