Pakolaisuus

.... irakilaisille....Suomi ei ole realistisesti ihan mieleinen. Kylmä, tylsä ja vittumainen.

Hyvä niin. Saapahan kantasuomalaiset nauttia mailman parhaasta luonnosta me ihan keskenämme. En näe mitään tylsää Suomen maassa.

Nuuksio
typical-nuuksio-scenery.jpg


Muutaman liian suvaitsevan poliitikon voisi kylläkin äänestää sivutielle seuraavassa tilaisuudessa.

(huom. väistin termin joka ei ole mpnet hyväksytty, joten poliitikon luonnehdinta näin kirjoitettuna ei pitäisi aiheuttaa närää kenellekään ;)



.
 
Ei kyse ole siitä, etteikö olisi ongelmia. Kyse on siinä, miten niitä käsitellään.

Suomen kohdalla jotkut uutiset (enkä tarkoita pakolaisuutta sinänsä) tuntuvat aika erikoisilta ulkoa katsellessa. Suoraan sanoen tuntuu joskus että on jonkin "absurdanistanian" kansalainen. Onko se sitten suomalaisen poliittisen kulttuurin juttu (jossa on perinteisesti aina pyritty konsensukseen) vai mikä..mutta jotenkin tuntuu aika hassulta seurata näiden Suomen poliitikkojen "perämiestaitoa valtiolaivan ohjaimissa". Toiset soutaa, toiset huopaa ja toiset melalla vähän avittaa karikon suuntaan.

Niissä maissa joissa olen vakituisemmin asustellut, suhtaudutaan todella tylysti laittomaan maahanmuuttoon, koska asia nähdään vakavana uhkana valtion turvallisuudelle ja yhtenäisyydelle. Toinen näistä on Israel ja toinen Malta (joka on EU:n jäsen). Tämä ei tarkoita, että lipsuttaisiin humanitäärisistä velvoitteista, mutta se pidetään sitten siinä. Suomessa voitte olla aivan rauhassa omilla rahoillanne humaanimpaa sakkia...ja se tulee tosiaan maksamaan maltaita. Suuri osa rahoiusta virtaa niille, joille ette ikinä sitä "tukea" haluaisi antaa.

Olen samaa ihmetellyt, siis tuota käsittelytapaa, sadatuhannet ihmiset kävelee jos nyt käveli mutta kuitenkin läpi koko EU alueen ja yhdelläkään rajalla ei kukaaan tee mitään ei ulko eikä sisärajoilla ja sittenkun Unkari tekee haukutaan fasisteiksi.

Tyly maahanmuuttoon sutautuminen, en pitäisi sitä tylynä, jos ilmanpapereita tulee maahan periaatteella "vittuaks se teille kuuluu kuka mä olen ja mitä oon tehnyt, suksikaa vittuun siitä" periaatteella jos täällä asuvat Irakilaiset sanovat eivät ole pakolaisia niin kysyä sopii onko saman kysymyksen kanta Suomalainen esittäjä sitten rasisti ja puhuu propagandaa?

Kaikkialla missä olen asunut politiikot on samanlaisia vähän nyssyköitä mutta on yksi ero silloinkun kansan enenmistö vastustaa jotain niin kyllä silloin toimitaan, täälläkin toimitaan kyllä hallitus tekee leikkaa kansaneläkkeistä, rakentaa hallintarekisteriä, saa veronkierrosta laillista ja samaanaikaan väittää että ei rahat riitä kansalaisten on luovutava jostakin mutta kun kansainvaellus alkoi kerrottiin tervetuloa kyllä meillä on varaa.

Olen samaa mieltä etäisyys antaa laajemman perspektiivin katsella asioita, mutta jos kysyisit yksityisesti vaikka siltä Pihtiputaan mummolta vastaus olisi sama kuin sinullta kuultuna, jukisuudessa ei kukaan uskalla
sanoa mitään ja jos sanoo negatiivisen asian on propagandisti tai rasisti.

En todellakaan mahda mitään sille mielleyhtymälle että tuntuu kuin Neuvostoliitto olisi tullut takaisin ainoa ero on täällä ei ole rajoja, tuntui koomiselta kun Ulkoministeri Timo Soini kehui että Venäjällä on rajavalvonta?

Niin se Neuvostoliitto, viranomaiset salaavat nyt ensin rikoksentekijoiden tp-statuksen mitä seuraavaksi? toimittajiin ei luoteta? kansalaisten huolta ei oteta todesta ja käydään kamppanioita jotakin kuviteltua vihollista vastaan, leimataan erimieliset rasisteiksi ja fasisteiksi ja itse loukkaannutaan verisesti jos joku sana sanotaan, ja minä en en asunut Neuvostoliitossa mutta jouduin näkemään sen kaikessa raadollisuudessaan.
 
Kylmä, tylsä ja vittumainen. Sellaisena tätä maata olen aina pitänytkin.

Juuri näin. Tuollaista Suomea minä rakastan. Vielä lisäyksenä, että naiset ovat persjalkaisia, matalaitsetuntoisia mutta vittumaisia :D Ja leipä on kovaa kuin elämä. Parhautta! :D

Vaikka Tervo haukkuu ja toiset unelmoi että lähtisin pois pilaamasta heidän unelmaansa en lähde olen ja pysyn.
 
Ulkomailta katsellen, täytyy kyllä sanoa etta "ei v**tu" mitä Suomessa on menossa. Kylmäävää touhua..."tänne kaikki nyt vaan" ja sitten "armahduslaki verorikollisille". Onko Suomen poliitikot ja virkamiehet menneet aivan sekaisin vai onko tuo nyt "maan tapa" tästä lähtien? Eihän moista touhua katsella läpi sormien edes entisissä kommunistimaissa. Helvetti jos jossain Sloveniassa jne. pistetään pääministeriä linnaan, niin Suomessa vaan selitellään et "en muistanut"... Ja naureskellaan lehtikuvissa kun "kansaa vedetään "per**seen" sekä kuvainnollisesti, että kirjaimellisesti...

Pakolaisbisneksestäkin saa samoin todella kylmäävän kuvan täällä etelässä...ja samoja roistoja tuntuu Suomeenkin pesiytyneen. En tarkoita itse pakolaisia, vaan niitä, jotka sillä tekevät rahaa. Jos nyt ei olisi vielä jotain selkärankaa niin tulisin ja laittaisin firman rahoilla pakolaiskeskuksen pystyyn kanssa. "Artisti maksaa" eli tässä tapauksessa veronmaksaja. Aivan sama touhua kuin yksityiset vankilat USA:ssa, mutta vielä rankemmalla kusetuksella. Vankilasta kun on vaikeempi päästä ulos...

Nonnii..tuli pikkasen avautumista :D

Noniin. Hyvä avautuminen. Ja nimenomaan silmät avautuu, kun asioita
katsoo hieman ulkopuolelta käsin. Suomeen on upotettu illuusio, joka on
mielestäni hyvin epätoivottava. Eikä tämä nyt ole vain pakolaisasiakaan,
kyllä lapatossumaisuus kattaa ja lyö läpi koko yhteiskunnan. Lösähtänei-
syys, johon sekoittuu perusteeton käsitys omasta erinomaisuudesta.

Alkaako kailottamani "rautaa lahkeeseen" - teesi valottua`? Se ei tarkoi-
ta vain maanpuolustusta tai turvallisuuspolitiikkaa. Ei, se tarkoittaa korjat-
tua versiota paremminvointiyhteiskunnasta kaikilla sektoreilla. Kaikilla.

Kukin voi aloittaa itsestään tarkastelemalla omia pallejaan ja lopettaa se-
littelyn.
 
Ei kyse ole siitä, etteikö olisi ongelmia. Kyse on siinä, miten niitä käsitellään.

Suomen kohdalla jotkut uutiset (enkä tarkoita pakolaisuutta sinänsä) tuntuvat aika erikoisilta ulkoa katsellessa. Suoraan sanoen tuntuu joskus että on jonkin "absurdanistanian" kansalainen. Onko se sitten suomalaisen poliittisen kulttuurin juttu (jossa on perinteisesti aina pyritty konsensukseen) vai mikä..mutta jotenkin tuntuu aika hassulta seurata näiden Suomen poliitikkojen "perämiestaitoa valtiolaivan ohjaimissa". Toiset soutaa, toiset huopaa ja toiset melalla vähän avittaa karikon suuntaan.

Niissä maissa joissa olen vakituisemmin asustellut, suhtaudutaan todella tylysti laittomaan maahanmuuttoon, koska asia nähdään vakavana uhkana valtion turvallisuudelle ja yhtenäisyydelle. Toinen näistä on Israel ja toinen Malta (joka on EU:n jäsen). Tämä ei tarkoita, että lipsuttaisiin humanitäärisistä velvoitteista, mutta se pidetään sitten siinä. Suomessa voitte olla aivan rauhassa omilla rahoillanne humaanimpaa sakkia...ja se tulee tosiaan maksamaan maltaita. Suuri osa rahoiusta virtaa niille, joille ette ikinä sitä "tukea" haluaisi antaa.

Hyviä avautumisia Sardikselta. Tosi hyviä. Matkan päästä silmä
näkee.
 
Sinulla on yhtä romanttinen näkemys kuin niillä irakilaisilla, jotka haaveilevat tästä Pohjolasta. Kyllä marraskuu opettaa.
Sillä erotuksella että mulla takana parkymmentä vuotta metsissä liikkumista reppu selässä eri vuodenaikoina ja edelleen rakastan tätä maata.
Romantiikkaa ?
 
Rintava, reitevä ja persevä.
Hmmm...jotenkin en miellä tätä yksinomaan Suomeksi. (?)
Tuollaisia nimittäin löytyy ulkomailtakin ja niitä on laitettu poikien kanssa tuonne "Minkki"-liuskalle. Siellä itse asiassa suurin osa ulkomaan tuotantoa, hienoja myös hiekkamaista.
 
Sillä erotuksella että mulla takana parkymmentä vuotta metsissä liikkumista reppu selässä eri vuodenaikoina ja edelleen rakastan tätä maata.
Romantiikkaa ?

Tuo ihana kuva oli kuin Gallen-Kallelan maalauksesta, ja tuollaisia maalattiin kansallisromantiikan ja karelianismin kaudella. Voimme toki keskustella eränkäynnistä ja vaeltamisesta, sillä se sattuu olemaan pitkäaikainen harrastukseni. Meillä on siihen topiikkikin, mutta ei ole sinua näkynyt. Poikkea ihmeessä.
 
Suomessa on sananvapaus, joten turvat umpeen!
http://takkirauta.blogspot.fi/2015/...ed&utm_campaign=Feed:+Takkirauta+(Takkirauta)

Ruukinmatruuna luki tyrmistyneenä uutisen, jonka mukaan poliisia on ohjeistettu: turvapaikanhakijoiden tekemistä rikoksista ei saa uutisoida.

Tähän siis ollaan tultu. Suomea on tähän saakka pidetty länsimaisena demokratiana, jossa on sananvapaus sekä tiedonkulun vapaus. Nyt on tullut ukaasi - vai pitäisikö sanoa oikeasti diktaatti - että nyt suu tukkoon ja hys hys - poliisi ei saa enää raportoida turvapaikanhakijoiden tekemistä rikoksista. Turvapaikanhakijoiden tekemät rikokset ovat pääasiassa seksuaali-, omaisuus- ja väkivaltarikoksia eli sellaisia, jotka kohdistuvat hallintoalamaisten habitukseen.

No. Se, että turvapaikanhakija ylipäänsä tekee rikoksia, on päivänselvä osoitus siitä, että kyseisellä ihmisellä ei todellisuudessa ole mitään hätää vaan hän on pelkkä seikkailija ja täällä sikailemassa suomalaisten veronmaksajien kustannuksella. Poliisin arvio on, että turvapaikanhakijoista noin jopa 50% olisi rikollisia. Näin saadaan lisää kriminaaleja ennätysvauhtia, ja nuo kehitysmaalaiset ottavat nopeasti julkisen tilan haltuun. Muutaman raiskauksen ja ryöstön kautta valtion elätiksi ja vankeinhoidon asiakkaaksi.

Ja se tulee kalliiksi ja sen kaiken maksavat veronmaksajat. Ei taida enää 200 €/vanki per vuorokausi riittää, mutta ovathan vankilat Suomen monikulttuurismpia yhteisöjä. Ei ole ihme, että lapsilisien poistamisestakin on keskusteltu.

Mitä tekee valtiomme? Aivan oikein, se edistää anarkotyranniaa. Anarkiaa rikollisille ja tyranniaa lainkuuliaisille kansalaisille. Turvapaikanhakijoiden rikokset lakaistaan maton alle. Niistä ei saa uutisoida eikä puhua. Niinpä paine siellä pöntössä lisääntyy - kunnes kaikki lopulta räjähtää käsiin.

Ruukinmatruuna on aina sanonut, että valtio on pohjimmiltaan pelkkä iso rosvo, valtion tärkein tehtävä on luoda etuoikeuksia vallanpitäjille, vallanpitäjien ainoa tavoite on pysyä vallassa, oikeuslaitoksen tehtävä on legitimoida valta ja vallanpitäjien asema ja rangaista sen uhmaajia, ja että valtion olemassaolon ainoa oikeutus on se, että se ylläpitää lakeja ja järjestystä ja turvaa hallintoalamaistensa hengen ja omaisuuden. Jos valtiovalta on kyvytön tai haluton tähän tehtävään, hallintoalamaisilla on oikeus protestiin.

Ikävä kyllä sananvapauden tukahduttaminen toimii aina tukahduttajiaan vastaan. Informaatio tahtoo olla vapaa, ja tällaiset asiat tulevat aina ilmi sosiaalisen median kautta. Ja siellä ne tulevat pintaan kaikkein inhottavimmalla mahdollisimmalla tavalla. Eikä ruukinmatruuna todellakaan halua sellaista tilannetta, jossa MV-lehti on tämän maan luotettavin media. Samalla ruukinmatruuna tekee koko ajan etenevästä anarkotyranniasta sekä valtiovallan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta suojella hallintoalamaisiaan omat johtopäätöksensä.

Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons!
 

Kiitos. Onko tästä SD:n noususta mielipideykköseksi uutisoitu Suomessa. Ainoa mitä kuulin radiosta oli että SD:n kannatus on kääntynyt laskuun. :confused: Niin, ja onhan se tietysti kun katsoo tuota Geronimon tilastoa. Silloin tietysti täytyy olla jo useammat pinkit lasit kietoutuneessa päässä, jos siitä tehdään SE uutinen.

Vaikka tämä härö tilanne saataisiin joskus hallintaan, on luottamus mennyt niin moneen yhteiskunnalliseen toimijaan, että mieleen alkaa väkisinkin tulemaan n. kolmenkymmenen vuoden takaiset ajat.

Moraalin tasolla me venäläistämme itsemme. :mad:
 
Back
Top