Äärivasemmiston sota sivistystä vastaan

Noi on just noita, jotka eivät voi mennä autojen joukkoon koska pelkäävät nopeuseroa, mutta vilkkaalla kävelykadulla pitää itse polkea peräpukamat pinkeänä lasten ja mummojen keskellä. Koska on oikeus.

En nyt ymmärtänyt ihan täysin mitä tuossa tarkoitetaan "kävelykadulla" ja oikeudella, mutta tieliikennelain mukaan pyöräilijän ON PAKKO käyttää pyörätietä mikäli sellainen on olemassa. Ajoradalla saa ajaa väliaikaisesti ja ainoastaan silloin, mikäli samalla puolella ei ole pyörätietä.
 
Nyt täytyy sanoa, että hiukan meni yöunet näistä kirjoituksista ja mietin tätä monta päivää, koska en tiedä olenko itsekin "Spandex-ohjus" eli siis eläin ja miten se määritellään.

Onhan se hiukan häiritsevää näin maantie- ja maastopyöräilyä harrastavana, aina kokoomusta äänestäneenä perheenisänä mahdollisesti tulla tapetuksi liikenteessä sen takia, että pyöräilen pyöräilyvaatteissa (ooh!) tai teen liikenteessä virheen. Ehdottomasti lapsilla on parempi olla ilman isää? Autoilijathan eivät tee koskaan virheitä eivätkä ainakaan aja liian kovaa. Kolarikorjaamot ovat osa vihervasemmiston salaliittoa.

Tällaisella vihakirjoittelulla voi siis olla arvaamattomia seurauksia ja se on kyllä kaukana ketjun otsikon "sivistyksestä". Hämmentää myös se, että onko tämä joku MP.netin virallinen kanta ja tällainen täysin mauton kirjoittelu on sallittua..? Varmaan näitä samoja kavereita joiden mielestä somalit ovat eri lajia kuin muut ihmiset.

Asepalvelukseni muuten suoritin 90-luvulla Lahdessa silloisessa Puolustusvoimain Urheilukoulussa.

Ilmeisesti Suomessa on oikeat uhat niin vähäisiä, että voi keskittyä tappamaan hyväkuntoisia suomalaisia urheilijoita, koska heitä on reservissä liikaa. Maanpuolustusta parhaimmillaan.

P.s. En ota mitään kantaa tuohon alkuperäiseen tapaukseen, ainoastaan tuohon kirjoitteluun. Nyt kun olen saanut sanottavani sanottua niin voitte bannata vaikka äärivasemmiston ylipäällikkönä.
Lapset nyt tarkkana. Tässä on täydellinen esimerkki missä uhriudutaan, tehdään olkiukkoja, vedellään yhteyksiä sellasiin asioihin mitä ei ole, syytetään rasismista yms.... Muuten kirjoitus olisi täydellinen kun olisi vielä mainittu Persut.
 
P.s. En ota mitään kantaa tuohon alkuperäiseen tapaukseen, ainoastaan tuohon kirjoitteluun. Nyt kun olen saanut sanottavani sanottua niin voitte bannata vaikka äärivasemmiston ylipäällikkönä.
Nykyisin vaan vituttaa tuo uhriutumis kulttuuri, itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikki muut on syyllisiä. tuoltakaan mankeloijalta ei näytä ennakointikykyä löytyvän....
 
Lapset nyt tarkkana. Tässä on täydellinen esimerkki missä uhriudutaan, tehdään olkiukkoja, vedellään yhteyksiä sellasiin asioihin mitä ei ole, syytetään rasismista yms.... Muuten kirjoitus olisi täydellinen kun olisi vielä mainittu Persut.

Näytäpä vielä lihavoituna missä käytin sanaa "rasismi" ? Tiedätkö mitä se sana edes tarkoittaa?

Jos taas viittasit tuohon somalikomenttiini, niin tässä vitjassahan taannoin ihan oikeasti käytiin keskustelua siitä, ovatko somalit samaa lajia kuin muut ihmiset. En nyt jaksa kaivaa niitä viestejä tuolta. Jokainen joka on joskus käynyt koulussa biologian tunneilla tietää, että tällainen on aivan täysin naurettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyisin vaan vituttaa tuo uhriutumis kulttuuri, itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikki muut on syyllisiä. tuoltakaan mankeloijalta ei näytä ennakointikykyä löytyvän....

Minua vituttaa taas se, että jaetaan ihmiset eri ryhmiin sen perusteella mitä kulkuvälinettä käyttää. Eli kun ajan autolla töistä kotiin niin olen kaikkien suosikki, mutta kun otan fillarin tallista niin olen kusipää Spandex-ohjus joka "ei edes osaa liikennesääntöjä". No haloo...on mulla edelleen se ajokortti.
 
Totta kai liikenneonnettomuuden ja muiden vakavien haverien sattuessa soitetaan hätänumeroon ja autetaan uhria. Tämänhän pitäisi olla kaikille itsestään selvää.
 
Nyt täytyy sanoa, että hiukan meni yöunet näistä kirjoituksista ja mietin tätä monta päivää, koska en tiedä olenko itsekin "Spandex-ohjus" eli siis eläin ja miten se määritellään.

Onhan se hiukan häiritsevää näin maantie- ja maastopyöräilyä harrastavana, aina kokoomusta äänestäneenä perheenisänä mahdollisesti tulla tapetuksi liikenteessä sen takia, että pyöräilen pyöräilyvaatteissa (ooh!) tai teen liikenteessä virheen. Ehdottomasti lapsilla on parempi olla ilman isää? Autoilijathan eivät tee koskaan virheitä eivätkä ainakaan aja liian kovaa. Kolarikorjaamot ovat osa vihervasemmiston salaliittoa.

Tällaisella vihakirjoittelulla voi siis olla arvaamattomia seurauksia ja se on kyllä kaukana ketjun otsikon "sivistyksestä". Hämmentää myös se, että onko tämä joku MP.netin virallinen kanta ja tällainen täysin mauton kirjoittelu on sallittua..? Varmaan näitä samoja kavereita joiden mielestä somalit ovat eri lajia kuin muut ihmiset.

Asepalvelukseni muuten suoritin 90-luvulla Lahdessa silloisessa Puolustusvoimain Urheilukoulussa.

Ilmeisesti Suomessa on oikeat uhat niin vähäisiä, että voi keskittyä tappamaan hyväkuntoisia suomalaisia urheilijoita, koska heitä on reservissä liikaa. Maanpuolustusta parhaimmillaan.

P.s. En ota mitään kantaa tuohon alkuperäiseen tapaukseen, ainoastaan tuohon kirjoitteluun. Nyt kun olen saanut sanottavani sanottua niin voitte bannata vaikka äärivasemmiston ylipäällikkönä.
Ei kannata pöyristyä eikä menettää yöuniaan näiden takia. Eiköhän se jokaisen oma käytös liikenteessä ja muuallakin ratkaise, ei liikkumiseen käytettävä väline tai edes asuste. Ei edes ne spandex-housut.. Kusipää voi liikkua yhtä hyvin jalan, pyörällä tai vaikka rekalla liikenteessä. Kuten voi myös tehdä todellinen herrasmies ja teiden ritari. Minusta tämä videon pyöräohjus on yksinkertaisesti kusipää käytöksensä takia, ei pyöräilyn takia.
Yleensä liikennekin sujuu yhteispelillä parhaiten ja muut huomioiden. Jos liikut esim huomattavasti muita nopeammin liikenteessä millä vain välineellä niin yhteispeli vaikeutuu huomattavasti. Pyöräilijän kohdalla se tarkoittaa mm videolla kuvatun kaltaisia tilanteita ihan siitä syystä että autoilijat eivät havaitse tällaista ohjusta ajoissa esim koska he jäävät erilaisten katveiden taakse. Kannattaa kokeilla joskus vaikka kuorma-autolla ajamista (jos et ole ajanut) liikenteessä missä on kaikkea kulkijaa spandex-erkeistä rekkoihin niin huomaa että esim peilien ja pilareiden taa jää katveeseen aika paljon.. Yhteispeliä eikä tahallista provosoimista ja provosoitumista siellä tarvitaan.
 
Minua vituttaa taas se, että jaetaan ihmiset eri ryhmiin sen perusteella mitä kulkuvälinettä käyttää. Eli kun ajan autolla töistä kotiin niin olen kaikkien suosikki, mutta kun otan fillarin tallista niin olen kusipää Spandex-ohjus joka "ei edes osaa liikennesääntöjä". No haloo...on mulla edelleen se ajokortti.
Jos ajat sillä mankelilla kuin kusipää niin kortti ei edelleenkään tee kuolemattomaksi, joskus kannattaa joustaa ennemmin kuin olla oikeassa...
 
Nyt täytyy sanoa, että hiukan meni yöunet näistä kirjoituksista ja mietin tätä monta päivää, koska en tiedä olenko itsekin "Spandex-ohjus" eli siis eläin ja miten se määritellään.

Onhan se hiukan häiritsevää näin maantie- ja maastopyöräilyä harrastavana, aina kokoomusta äänestäneenä perheenisänä mahdollisesti tulla tapetuksi liikenteessä sen takia, että pyöräilen pyöräilyvaatteissa (ooh!) tai teen liikenteessä virheen. Ehdottomasti lapsilla on parempi olla ilman isää? Autoilijathan eivät tee koskaan virheitä eivätkä ainakaan aja liian kovaa. Kolarikorjaamot ovat osa vihervasemmiston salaliittoa.

Tällaisella vihakirjoittelulla voi siis olla arvaamattomia seurauksia ja se on kyllä kaukana ketjun otsikon "sivistyksestä". Hämmentää myös se, että onko tämä joku MP.netin virallinen kanta ja tällainen täysin mauton kirjoittelu on sallittua..? Varmaan näitä samoja kavereita joiden mielestä somalit ovat eri lajia kuin muut ihmiset.

Asepalvelukseni muuten suoritin 90-luvulla Lahdessa silloisessa Puolustusvoimain Urheilukoulussa.

Ilmeisesti Suomessa on oikeat uhat niin vähäisiä, että voi keskittyä tappamaan hyväkuntoisia suomalaisia urheilijoita, koska heitä on reservissä liikaa. Maanpuolustusta parhaimmillaan.

P.s. En ota mitään kantaa tuohon alkuperäiseen tapaukseen, ainoastaan tuohon kirjoitteluun. Nyt kun olen saanut sanottavani sanottua niin voitte bannata vaikka äärivasemmiston ylipäällikkönä.
Hetken tätä mietittyäni on pakko kysyä, että etkö OIKEASTI ymmärrä että tässä pyöräilyvideossa ja siitä seuranneessa paikoin värikkäässäkin keskustelussa on kysen tämän videon miehen käytöksestä muita liikkujia kohtaan eikä hänen liikkumisvälineestään? Oikeastiko näin?
 
kun otan fillarin tallista niin olen kusipää Spandex-ohjus joka "ei edes osaa liikennesääntöjä".
Et ole jos pyöräsi on normaali citypyörä ja vaattteet normaalit löysät ulkovaatteet.
pyorailija_flickr.jpg


Tällaiset taas saisi pysyä poissa ylesiltä teiltä ja pyöräillä suljetulla radalla.
cyclist-394274_960_720.jpg
 
Nyt täytyy sanoa, että hiukan meni yöunet näistä kirjoituksista ja mietin tätä monta päivää, koska en tiedä olenko itsekin "Spandex-ohjus" eli siis eläin ja miten se määritellään.

Onhan se hiukan häiritsevää näin maantie- ja maastopyöräilyä harrastavana, aina kokoomusta äänestäneenä perheenisänä mahdollisesti tulla tapetuksi liikenteessä sen takia, että pyöräilen pyöräilyvaatteissa (ooh!) tai teen liikenteessä virheen. Ehdottomasti lapsilla on parempi olla ilman isää? Autoilijathan eivät tee koskaan virheitä eivätkä ainakaan aja liian kovaa. Kolarikorjaamot ovat osa vihervasemmiston salaliittoa.

Tällaisella vihakirjoittelulla voi siis olla arvaamattomia seurauksia ja se on kyllä kaukana ketjun otsikon "sivistyksestä". Hämmentää myös se, että onko tämä joku MP.netin virallinen kanta ja tällainen täysin mauton kirjoittelu on sallittua..? Varmaan näitä samoja kavereita joiden mielestä somalit ovat eri lajia kuin muut ihmiset.

Asepalvelukseni muuten suoritin 90-luvulla Lahdessa silloisessa Puolustusvoimain Urheilukoulussa.

Ilmeisesti Suomessa on oikeat uhat niin vähäisiä, että voi keskittyä tappamaan hyväkuntoisia suomalaisia urheilijoita, koska heitä on reservissä liikaa. Maanpuolustusta parhaimmillaan.

P.s. En ota mitään kantaa tuohon alkuperäiseen tapaukseen, ainoastaan tuohon kirjoitteluun. Nyt kun olen saanut sanottavani sanottua niin voitte bannata vaikka äärivasemmiston ylipäällikkönä.

Ihan hyvä ja aiheellinen muistutus.

Palstalla on joskus aika rujoakin herjan heittämistä. Ei kukaan ole oikeasti ketään tappamassa ja kyllä sillä raivosylki roiskuen vihahuutavalle pyöräilijälle/autoilijalle/jalankulkijalle/rollaattorilla liikkujalle tietenkin soitettaisiin lanssi, annettaisiin ensiapua ja tehtäisiin kaikki tarpeellinen. Samoin tehtäisiin oli kyse somalista, vihervassarista, natsista tms.

Ihmistä autetaan hädässä. Päätä auotaan silloin kun ei ole mitään hätää.

Ja lasten kuuluu saada kasvaa isän kanssa. Mitä ehjemmässä kunnossa isukki on henkisesti, fyysisesti, sosiaalisesti ja huumorintajunsa suhteen, sitä parempi.
 
Minua vituttaa taas se, että jaetaan ihmiset eri ryhmiin sen perusteella mitä kulkuvälinettä käyttää. Eli kun ajan autolla töistä kotiin niin olen kaikkien suosikki, mutta kun otan fillarin tallista niin olen kusipää Spandex-ohjus joka "ei edes osaa liikennesääntöjä". No haloo...on mulla edelleen se ajokortti.

Ongelma taitaa olla pitkälti siinä, että autoista on harvemmin haittaa suhteessa määriin, kun taas fillarien kohdalla haittayksilöitä on paljon enemmän haittaa suhteessa kokonaismääriin. Harvemmin olen meinannut bussista poistuessa jäädä auton alle (0), mutta täällä sitä pitää ihan oikeasti varoa ja pyöräilijät ovat tällöin ihan aidosti hämmästyneen näköisiä, kun meinaavat siinä ovella tulla syliin. Sitten näkee niitä vieläkin hullumpia suorituksia, kuten dösän ja juuri sisään astuvan henkilön välistä sujahtavia fillaristeja. Autolla taas vastaavia nähnyt yksittäistapauksina, kuten eräs mummeli Ruoholahden metroaseman viereisellä valosuojatiellä oli ajaa punaisia päin suojatietä ylittävien päältä ja alkoi sitten vielä autollaan puskemaan viimeisintä edessä ollutta pois edestä. Fillarien kohdalla tällaisestä voi heittää noppaa ja jos tulee 4-6, niin se ajaa punaisia päin jalankulkijoista välittämättä. Tätä oli hyvä havannoida edellisestä työpisteestä, joka sattui olemaan ikkunan äärellä risteyksen vieressä. Autoilijoiden selkeästi yleisin moka oli ohittaa suojatien eteen pysähtynyt ajoneuvo, minkä lisäksi yleensä dösän ohi (seisoivat yleensä jonossa). Dösät tekivät tätä myös, kun tahtoivat mennä toisistaan ohi, joten ei julkinenkaan ole kovin terveellinen jalankulkijalle. Ja tulipa maijaakin nähtyä tekemässä samaa mokaa.

Summarum, fillaristit tekevät usein erilaisia hölmöyksiä suhteessa kokonaismääriin, kun taas autoilijoiden kohdilla eniten parannettavaa olisi suojatien eteen pysähtyneiden huomioimisessa, mikä on havaintojeni mukaan selkeästi suurin ongelma ja johon tulisi puuttua.
 
Hyvin vedetään länsimaita kohti sisällissotia.

Protesters marched through the Spanish capital city of Madrid, demanding an end to the monarchy, Saturday.
People were seen marching through Plaza Mayor and Atocha street, waving flags of the Second Spanish Republic.



 
Nyt on tiukkaa tekstiä. Kolumnisti on itsekin vasemmistolainen, mutta kritisoi aatteen ääri-ilmiöitä erittäin onnistuneesti:

Mikko Lievonen: Kultturisodan juoksuhaudoissa

Minä oletettavasti kuulun hänen mainitsemaansa radikaaliin oikeistoon ja suhtaudun positiivisesti hänen kirjoitukseensa.
Hän on oikeassa siinä että monet vasemmistolaiset tulevat hänet tuomitsemaan, heidän valitsemansa strategia yhteisten päämäärien saavuttamiseksi on tarkoin harkittu ja hän kyseenalaistaa sen.
Strategia perustuu analyysille siitä että vasemmistolainen maailmankuva ja tavoitteet eivät kestä kriittistä tarkastelua jota vapaa dialogi ja sanavapaus tarkoittaisivat.
 
Hyvin vedetään länsimaita kohti sisällissotia.

Protesters marched through the Spanish capital city of Madrid, demanding an end to the monarchy, Saturday.
People were seen marching through Plaza Mayor and Atocha street, waving flags of the Second Spanish Republic.



Ferfal puhuikin juuri uusimmassa jutussaan juuri mädätyksestä ja mainitsi espanjan.


Hän eli läpi yhden Argentinan romahduksista ja kirjoitti kirjan. En ole lukenut, mutta varmaan @Talvela olisi kiinnostunut?

 
Tää pyöräilijä taisikin olla Joonas ihan ite? Oli kyllä kaverilla aika ravakka tyyli ja heti kaunistelematta itse asiaan ja sylki kaikkia ihan avoimesti silmille. Oliko ehkä joku vanha tuttavuus palstalla?
Kävikö muuten muilla aihealueilla raivoamassa?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top