Äärivasemmiston sota sivistystä vastaan

Mun on kyllä vähän vaikee tajuta, että millä tapaa nykyään trendikäs tapa käsittää sukupuoli ei-binäärisenä olis Karl Marxin kynästä. Kommunistinen manifesti on kirjoitettu 1848 ja Pääoma 1867-83. Melko paska agitaattori kyllä, jos ajatusten esittämisestä niiden valtavirtaistumiseen menee 140 vuotta. Feministisenä sitä ajatusta varmaan vois ihan rehellisestikin pitää.


 
No kyllä esimerkiksi puheet siitä että naisen paikka on keittiössä, ovat nähdäkseni vastoin PV:n tasa-arvokäsityksiä.

Ei hän ole niin sanonut, itse tulkitsin että niitä lapsiakin pitäisi tehdä jossain välissä ja sitä pitäisi arvostaa.
Etnisten suomalaisten systyvyys on tasolla jossa katoamme planeetalta muutamassa vuosisadassa ihan siitä johtuen.
 
OTL kovasti väittää että lakeja ja arvoja yms on rikottu, mutta ei osaa näyttää toteen kuin omalla mielipiteellään, että on syyllinen, mutta syyte pitäisi vielä keksiä.
Kirjoitus ei ollut mitenkään rasistinen, jokunen valkonaamainen nainen saattaa vetää herneen sieraimeen, mitäs sitte. Mielipidekirjoitus, ihan hyvin vielä ravisteli, esittikö kirjoituksen pvn edustajana vai yksityisesti?
 
Mun on kyllä vähän vaikee tajuta, että millä tapaa nykyään trendikäs tapa käsittää sukupuoli ei-binäärisenä olis Karl Marxin kynästä. Kommunistinen manifesti on kirjoitettu 1848 ja Pääoma 1867-83. Melko paska agitaattori kyllä, jos ajatusten esittämisestä niiden valtavirtaistumiseen menee 140 vuotta. Feministisenä sitä ajatusta varmaan vois ihan rehellisestikin pitää.

Tuo on kulttuurimarxismia, joka syntyi joskus aikoinaan kun huomasivat ettei Neuvostoliitto ollutkaan työläisen paratiisi. Tuossa versiossa suurin paha on valkoinen ns. cis-hetero mies ja kaikki muut on enemmän tai vähemmän kyseiseen kansanryhmään kuuluvien sortama. Ja mitä enemmän on asioita, joitten ansiosta henkilö kuuluu aina vain pienempiin vähemmistöihin, sitä sorretumpi henkilö on.

Identiteettipolitiikka, intersektionalismi ja muut kuuluu tuohon. Ja pyörii tuolla mukana myös nuo Marxin alkuperäiset ajatuksetkin.
 
Tuo on kulttuurimarxismia, joka syntyi joskus aikoinaan kun huomasivat ettei Neuvostoliitto ollutkaan työläisen paratiisi. Tuossa versiossa suurin paha on valkoinen ns. cis-hetero mies ja kaikki muut on enemmän tai vähemmän kyseiseen kansanryhmään kuuluvien sortama. Ja mitä enemmän on asioita, joitten ansiosta henkilö kuuluu aina vain pienempiin vähemmistöihin, sitä sorretumpi henkilö on.

Identiteettipolitiikka, intersektionalismi ja muut kuuluu tuohon. Ja pyörii tuolla mukana myös nuo Marxin alkuperäiset ajatuksetkin.


Nykyiset marxilaiset tulkitsevat historiaa Marxin kirjoituksiin perustuen ja ovat usein eri mieltä, joku näistä tulkinnoista on kuitenkin aina sitä marxilaisuuden valtavirtaa.
Esimerkiksi antiikin Ateena nähdää patriarkaatin johtamana protofasistisena valtiona joka on lukinnut meidät nykyisiin identiteetteihimme.

Kyseessä on uskonto ja kultti, ei ole mitään erillistä "marxilaista tiedettä", tiede toimii tieteen säännöin, on vain dogmaa ja fanaattista vallankumouksellisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Syntyvyys pitäisi saada kasvuun jotta suomalaiset etnisyytenä säilyvät, tämä on fakta.
Olen samaa mieltä. Ei nähdäkseni liity siihen millä tavalla tuo teksti on muotoiltu siten että se ei ole linjassa PV:n arvojen kanssa. PV:n arvot tai Suomen laki eivät myöskään ole sitä vastaan että syntyvyys saataisiin nousuun.
 
Olen samaa mieltä. Ei nähdäkseni liity siihen millä tavalla tuo teksti on muotoiltu siten että se ei ole linjassa PV:n arvojen kanssa. PV:n arvot tai Suomen laki eivät myöskään ole sitä vastaan että syntyvyys saataisiin nousuun.

Mitkä kohdat siinä olivat niitä arvoja vastaan?
 
Back
Top