Äärivasemmiston sota sivistystä vastaan

Ehkä hieman outoa, mutta itselle kelpaa NYT, WSJ, WP jne., mutta saan ihottumaa HS-lehdestä ja YLE:stä. Meitä on joka lähtöön ja jotkuvat jäävät asemalaiturille kuuntelemaan haitarinsoittoa :)
 
Valtavasti hyvää, kuten Arvo Salon kuolematon kehoitus tappaa talonpoika päivässä, kaksi parhaassa.. Intellektuellia, eikös vaan? Ei sillä että muutkin ei ole typeryyksiä suustaan päästäneet, mutta tuo on ollut aikamoinen heitto 70-luvunkin Suomessa. Ja tämä asenne ei kai ollut täysin tuntematon muillekaan hengenheimolaisilleen.

Heheh, ja erään silloisen kommunistin poseeraus lehden kannessa, olikohan konepistoolitkin ja lausahdus että muutamia saatetaan joutua teloittamaan.
 

toissaviikolla:

Niin se maailma muuttuu.

Eri lehdistä löytyy erillaisia mielipiteitä. Mitä erikoista tuossa on?
 
Torpparilla oli toki oikeus vuokrasopimuksen puitteissa lähteä. Lähteminen olisi kuitenkin tarkoittanut äärimmäiseen köyhyyteen, jopa nälkäkuolemaan joutumista. Joten tosiasiassa mahdollisuutta ei ollut olemassa.

Tuossa pätee kovasti samat säännönalaisuudet kuin työsopimuksissa nykyään. Jos pomona/vuokraisäntänä on kusipää, niin hyvät tekijät lähtee muualle, ja sitten isäntä joutuu tyytymään siihen mitä saa. Jos torppa on hyvä, niin sitten kusipäisyyttä siedetään enemmän, jos huono niin torpparikin saattaa olla sieltä heikommasta päästä. Ja tietenkin kysyntä ja tarjonta vaikuttaa sitten sekin.

Ja uskoakseni tämä lähti siitä, kun verrattiin torppariutta maaorjuuteen. Siinä hommassa kusi moni muukin asia. Uskaltaisin väittää, että maaorjan asema lain edessä oli heikko muutenkin.
 
Ärg. Piti kommentoida kommentoimaani viestiä edeltävää viestiä, eli

_tästä_ olen tismalleen samaa mieltä. Päivän Byrokraatti -tekstiä en ole vielä ehtinyt lukea, enkä juuri nyt sitä ehdi. Sorry mahdollisesta sekaannuksesta. :D
Siltä varalta että jotakuta kiinnostaa (tuskin! :D), niin nyt ehdin tuon PB:n lukaista. Juu, olen tuonkin kanssa samaa mieltä, ihmisten lokeroiminen on vain perseestä. En ole tosin ihan vakuuttunut, etteikö ilmiön kuvauksessa olisi tapahtunut jotakin tahallista kärjistämistä... ;)
 
En pidä lestoista tai natseista yhtään ja olen 100% samaa mieltä että pilaavat kunnon kansallisen konservatiivinen viittaa. Mutta tämä parempien ihmisten ohjailu jota "messias embuske" tuossa ohjaa on järjetöntä. En voi sietää ajatusta että joku päivä minä olen se väärinajattelija jonka siitä yksityishenkilön väärinajattelusta riippumaton (Kärkkäinen ei mielestäni myy natsiaatteellaan tai lesta-aatteellaan mitään) elämäntyö koitetaan pilata (onnistutaan siinä tai ei) someajan ajatuspoliisien toimesta kuten tuossa. Tästä syystä olen itse linjannut että vaikka itse kauppias Kärkkäinen on ajatuksiltaan sangen pimeä mies mielestäni, haluaisin antaa hänelle oikeuden olla sitä mieltä mitä on vaikka olen erimieltä enkä halua hyökätä hänen yritystään vastaan joka ei ole vastuussa suoranaisesti hänen yksityisihmisen ajatuksistaan. Joku voi ajatella tästä täysin toisin, mutta mielestäni itsenäinen ajattelu on suotavaa myös silloinkin kun se on minun kanssa eri mieltä. Noitavainot jääköön historian sivuille.
Kärkkäinen taas postannut hitleriä.


Boikottia pukkaa.

a5xec.jpg



Mikä oli vuosi kun tämä Kärkkäisen boikotointi on alkoi.
Screenshot_20200803-200339.jpg
 
Ilmeisesti mielestänne demokratian vihaaminen, juutalaisvastaisuus ja Hitlerin palvominen ovat hienoja, tuettavia asioita?
 
Ilmeisesti mielestänne demokratian vihaaminen, juutalaisvastaisuus ja Hitlerin palvominen ovat hienoja, tuettavia asioita?

Kaikesta päätellen forumilla on jäseniä, jotka ovat pesunkestäviä kaappinatseja. :cool:

Kärkkäiselläkin on puheoikeus ja hän vastaa kirjoituksistaan iha ite. Kahtotaan rauhassa, tykkääkö kassa tällaisesta? Kyllä tykkää, ei ole eka kerta, kun Kärkkäinen julistaa lippunsa väriä. Eikä hän ole suinkaan ainoa Uskontovyöhykkeen ihminen, joka jakaa tällaisia arvoja, jotka kerrotaan olevan saatanasta lutteruksesta. Tiukin lutterusfundamentaali on oma lajinsa. Sopiva sekoitus körttiläisyyttä ja lestaa ja sitä onkin -virkistävää- kuunnella. Toki virrenveisuun välissä.
 
Ilmeisesti mielestänne demokratian vihaaminen, juutalaisvastaisuus ja Hitlerin palvominen ovat hienoja, tuettavia asioita?
Herra Kärkkäinen saa puhua mitä sylki suuhun tuo, en seuraa enkä fanita herraa.
Sieltä ostan mistä toivottua tavaraa saan ja mahdollisimman edullisesti. Olkoon nettikaupan omistaja sitten vaikkapa Alois Hitler.
 
Back
Top