Juke kirjoitti:Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.
Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.
4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.
Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.
Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.
Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?