Öljyn loppuminen ; seuraukset ?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juke
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Juke kirjoitti:
Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.

Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.

4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.

Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.

Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.

Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?
 
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.

Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.

4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.

Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.

Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.

Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?

Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.

Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.

4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.

Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.

Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.

Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?

Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;

Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.
 
Last edited by a moderator:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.

Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.

4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.

Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.

Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.

Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?

Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;

Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.

No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Miun mielestä autoista pitäisi saada tehdä kevyempiä ja huippunopeudet laskea esim 85 km/t pintaan.

Käsittääkseni jos henkilöauto kuluttaisi vain 1 l / 100 km alkaisi jo omilla etanoleilla olla merkitystä.

4 paikkaisen recumbent/velomobiilin saa liikkumaan 1/16 vastuksella verrattuna nykyautoihin ( eli 7-10 hepalla 80 - 100 km/t ). Ainut ongelma olisi että ylämäkeen ja kiihdytykseen ei olisi yhtähyvin lähtöjä kuin aiemmin.

Tällainen auto ei kestä törmäystesteja kuten nykyiset eikä siinä ole turvatyynyjä..siksi huippunopeus alamäessä voisi olla korkeintaan 100 km/t...ja suoralla 70-80 km/t.

Niin eikä sillä 4 päällä kuljeteta suksiboksia ja 50 kg tavaraa.

Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?

Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;

Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.

No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?

Ei voi olla totta.
 
Last edited by a moderator:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Edelleen: miten tuollaisella "autolla" kuljetaan pöpperöisessä lumikelissä ("ajokeli normaali talvinen")? Toisaalta, maantiellä kulkee nykyään kumipyörien päällä aika paljon tavaralogistiikkaa, mites se?

Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;

Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.

No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?

Ei voi olla totta.

Pitäiskö rataverkko sulkea ?
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Kuten täällä;

Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.

No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?

Ei voi olla totta.

Pitäiskö rataverkko sulkea ?

No nyt minä en ymmärrä yhtään? Vaihtoehdotko ovat: rakentaa lisää ratoja joka niemeen, notkoon ja saarelmaan tai sulkea koko rataverkko?
 
Last edited by a moderator:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Taidat asustaa kaupungissa? Katsopas VR:n ratakarttaa.

No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?

Ei voi olla totta.

Pitäiskö rataverkko sulkea ?

No nyt minä en ymmärrä yhtään? Vaihtoehdotko ovat: rakentaa lisää ratoja joka niemeen, notkoon ja saarelmaan tai sulkea koko rataverkko?

No en ymmärrä miksi vastustat rautateitä ja sähköautoja vaikka öljy kohta loppuu.
 
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Juke kirjoitti:
No sähköauto sitten..kuka kieltää rakentamasta lisää rataa ?

Ei voi olla totta.

Pitäiskö rataverkko sulkea ?

No nyt minä en ymmärrä yhtään? Vaihtoehdotko ovat: rakentaa lisää ratoja joka niemeen, notkoon ja saarelmaan tai sulkea koko rataverkko?

No en ymmärrä miksi vastustat rautateitä ja sähköautoja vaikka öljy kohta loppuu.

Ja missäs ihmeessä minä olen väittänyt niitä _vastustavani_? Realismia vaan ei ole rakentaa kaikkialle (edes joka taajamaan) niitä ratoja tai kehitellä yhden hengen sähköautoja. Ainakaan lähitulevaisuudessa.
 
Juke kirjoitti:

34 minuutin video englanniksi siitä mitä on tapahtumassa.

Muuten pienestä CC valiokosta youtube videolla saa valittua suomenkielen siihen !!
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:

34 minuutin video englanniksi siitä mitä on tapahtumassa.

Muuten pienestä CC valiokosta ( tai kirjekuoren näköinen ) youtube videolla saa valittua suomenkielen siihen tekstiksi siis !!
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
Juke kirjoitti:

34 minuutin video englanniksi siitä mitä on tapahtumassa.

Muuten pienestä CC valiokosta ( tai kirjekuoren näköinen ) youtube videolla saa valittua suomenkielen siihen tekstiksi siis !!

Miksei tästä shell eco marathonista tule mitään konkreettista ulos;

http://en.wikipedia.org/wiki/Eco-marathon

Paras MPG on yli 10 000 !
 
Last edited by a moderator:
Möin syksyllä 5.9litrasella diiselikoneella olleen ajoneuvon pois, tällähetkellä ajan 4.4litrasella bensa v8:lla olevalla ajoneuvolla ja seuraava tulee olemaan 6.7litranen diiselikone.
Että näin paljon minä uskon tuohon öljyn loppumiseen,nauran paskasesti partaani 8v päästä kun kas kummaa, pumpuista saakin polttoainetta!
Ainiin töissä alla on 16litranen diiselikone ja kuskaan päivittäin 150-200 000litraa öljyä. Jos toi litku ois ihan heti loppumassa,niin luulen että meidän toimeksiantajalla ois pikkunen kiirus keksiä vaihtoehtoisia muotoja tuottaa liikennepolttoaineita.
 
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:
 
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:
Ruukaan olla suorapuheinen :D
Näitä samoja "hyviä" ehotuksiahan näkee tuolla ammattilaispalstoilla,eli lehtien nettisivujen kommentointipalstoilla aina kun tulee joku raskaankaluston onnettomuusuutisointi.
 
crane kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:
Ruukaan olla suorapuheinen :D
Näitä samoja "hyviä" ehotuksiahan näkee tuolla ammattilaispalstoilla,eli lehtien nettisivujen kommentointipalstoilla aina kun tulee joku raskaankaluston onnettomuusuutisointi.

Mutta nythän tuo logistiikka alkaa helpottua - teleportaatiota odotellessa - kun tuotteita (jopa ruokaa) voi tulostella mielensä mukaan http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/todellista+pikaruokaa+kohta+voit+tulostaa+ruokasi+itse/a684387?service=mobile&page=2 :lanssi::lanssi::lanssi:
 
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:
Ruukaan olla suorapuheinen :D
Näitä samoja "hyviä" ehotuksiahan näkee tuolla ammattilaispalstoilla,eli lehtien nettisivujen kommentointipalstoilla aina kun tulee joku raskaankaluston onnettomuusuutisointi.

Mutta nythän tuo logistiikka alkaa helpottua - teleportaatiota odotellessa - kun tuotteita (jopa ruokaa) voi tulostella mielensä mukaan http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/todellista+pikaruokaa+kohta+voit+tulostaa+ruokasi+itse/a684387?service=mobile&page=2 :lanssi::lanssi::lanssi:

Miehän voisin kuskata öljyä niin maan perkeleesti kotisohvalta käsin :D

EDIT: jaaa mut, jos juopi kaljaa sohvalla ni meneekö se sitten ratt.....eiku...ööö.....tulostinjuoppoudeksi?
 
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:

Ei oo pakko ostaa surkeimpia junia italista..jossa lumesta ei tiedetä v*****kaan !
 
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Kumipyöriltä kiskoille ja jakelu "ratikoilla" jos bensa ihan uupelossa.

Lumikeli ei vaikuta koska paine pyörillä ei kasva..nastat talveksi tietty must.

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa,että mitä vittua. Onko sinulla kosketusta todelliseen elämään?
Lumikeli vaikuttaa,usko pois sen huomaa helposti. Tervemenoa jonnekin suunnittelufirmaan esittämään,et laskisivat kustannukset rakentaa rataverkko kattamaan vaikka nykyisen liikenteen 1a kunnossapitoluokan tieverkko. Nauravat sut pihalle sieltä :lanssi:

Minä yritin tuon saman kirjoittaa diplomaattisesti, mutta tuossahan tuo on koruttomasti sanottu. :a-smiley:

Ei oo pakko ostaa surkeimpia junia italista..jossa lumesta ei tiedetä v*****kaan !

Ei taida olla kiinni homma pelkästään junista. Etsipä huviksesi, paljonko kilometri rautatietä tulee maksamaan. Sitten laskeskelet, paljonko tarvitaan rataverkkoa lisää, että saataisiin edes Suomen joka kuntaan rautatie. Puhumattakaan että olisi joka taajamassa asema... Seuraavassa viestissäsi voit vaikka ilmoittaa meille summan. Miljardin euron tarkkuuskin riittää.
 
Back
Top