612-marssi & anarkistit

Ehdoton ei symboolien, lippujen tms. kiellolle. Nykyisten pykälien mukaan voidaan rankoa väärinkäytöksistä, kuten esimerkiksi tässä itsenäisyyspäivän keississä on tapahtumassa.
Tuo lippukielto on pelkästään huonoa hallintotapaa ja todella kehittymätöntä lainsäädäntöä.

Näkisin, että osoittaa harkitsemattomuutta käyttää tässä esimerkkinä muutamassa Länsi-Euroopan maassa ylläpidettävää kieltoa. Se ei missään tapauksessa ole ratkaissut mitään ongelmaa!
 
Kiellettävää riittää.

Recognizing%20Hate%20Symbols%20Poster2.jpg


Mites Man-saaren "logo"...? https://en.wikipedia.org/wiki/Coat_of_arms_of_the_Isle_of_Man
 
Näkisin, että osoittaa harkitsemattomuutta käyttää tässä esimerkkinä muutamassa Länsi-Euroopan maassa ylläpidettävää kieltoa.
Päinvastoin. On nimenomaan harkittua voida perustella näkemyksensä. Harkinnan tuloksena on eräiden Euroopan maiden lainsäädäntöön saatettu natsilipun kielto. Sillä on tarkoitus hillitä natsiaatteen jatkumista sekä pitää rankaisun kyynnys matalana. Poistaa ei varmaan kokonaan voida mutta hillitä kylläkin.
Osoittaa myös suurta harkintaa tehdä valtioissa sellaisia lainsäädännöllisiä päätöksia joilla johdetaan haluttuun suuntaan. Jonkun asian osoittaminen vääräksi kehityssuunnaksi kiellon kautta on aivan pätevä viestintätapa.

Voin hävitä tämän väittelyn teille siksi koska vastustajien määrä kaataa, mutta harkittua ja perusteltua mielipidettäni minulla ei ole tarpeen muuttaa.
Palaan aiheeseen eräässä toisessa keskustelussa. Myöhemmin. Muistatte sitten mun tästä sanoneen.
.
 
Kannatan nykykäytännön jatkamista. Nutipäät heiluttakoot kansallissosialistien oikeita symboleita, niin onpahan heidät lisäksi helppo bongata, sen lisäksi että jättävät mahdolliset korvikkeet kuten hannunvaakunat ja muut vanhat kansalliset ja kalevalalaiset symbolit rauhaan.

Tuo Recognizing Hate Symbols on hyvä esimerkki siitä, jos lähdetään kieltojen tielle.
 
Ja vaikka ei mikään case law maa ollakaan, niin tuon poliisin nykykäytäntö olisi kiva kirjata oikeustapaukseksi. Toivottavasti joku nutipää haastaa poliisin oikeuteen, ja käy häviämässä jutun.
 
Tuli katsottua hieman tuota ADL hate symbols listaa, ja onhan se mielenkiintoinen
https://www.adl.org/education-and-resources/resource-knowledge-base/hate-symbols

Jos noita alkaa kieltämään, sillä tiellä ei näy loppua. Siellä on kelttiristit, rautaristit, Thorin vasaraa ja näyttää kelpaavan koko joukko riimujakin (todennäköisesti mikä tahansa riimu, jonka joku neonatsi tai skinheadi ottaa käyttöönsä). Suorastaan huvittavia on nuo numerosarjat, joista alkaa lähinnä miettimään, kuinka kivaa ja elagnttia on harrastaa ihmisten järkyttämistä ja ilkivaltaa kehittelemällä mitä älyttömämpiä yhdistelmiä - joita sitten joku porukkaa listaa kauhuissaan pahuuden merkeiksi.

En tiedä kummasta tässä pitäisi olla enemmän huolissaan.
 
Voin hävitä tämän väittelyn teille siksi koska vastustajien määrä kaataa, mutta harkittua ja perusteltua mielipidettäni minulla ei ole tarpeen muuttaa.
Palaan aiheeseen eräässä toisessa keskustelussa. Myöhemmin. Muistatte sitten mun tästä sanoneen.

Keskustelussa ei hävitä, vaikka vastapoolissa olisi 78 eri mieltä olevaa. Eli et ole mun mielestä sen enempää häviöllä kuin voitollakaan. Ja tämä meidän keskustelu tuskin ratkaisee sen enempää kieltoja kuin sallimisiakaan.
 
Tuo lippukielto on pelkästään huonoa hallintotapaa ja todella kehittymätöntä lainsäädäntöä.

Marssikos lakkautettu PVL omien tunnustensa kanssa? Jos, niin mitä siitä pitää sanoa vai pitääkö sanoa mitään?

Täältä hukkapilkalta käsin on vaikea kommentoida, kun ei saa edes kokonaiskäsitystä siitä, mitä ja ketä kaikkia ja mitä tunnuksia 612 piti sisällään?
 
Täältä hukkapilkalta käsin on vaikea kommentoida, kun ei saa edes kokonaiskäsitystä siitä, mitä ja ketä kaikkia ja mitä tunnuksia 612 piti sisällään?

Ainoat sallitut tunnukset oli siniristilippu, soihtu ja 612 pipo.
 
Ainoat sallitut tunnukset oli siniristilippu, soihtu ja 612 pipo.

Jos tuo asettelu tuo natsileiman, niin onko se marssijoiden vika? Huuteleeko ja uhkaileeko 612-kulkue muita tilassa olijoita? Kun eilen kuulin, että ei.

Nimittäin metioita seuraamalla menee kyllä täysin kujalle näissä asioissa, pirukaan ei ota selvää kuka heilutti mitä ja missä kulkueessa popotettiin naapurin murretta....

Pitääkö ensi vuonna ite perhana mennä paikalle, että voi tietää edes suunnilleen mitä Päämaalikylässä oikein puuhataan Itsenäisyyspäivänä. Älkäähän naurako, minä taidan piruuttani ensi vuonna tulla kahtelemmaan sitä touhua. :devilish:
 
Tuli katsottua hieman tuota ADL hate symbols listaa, ja onhan se mielenkiintoinen
https://www.adl.org/education-and-resources/resource-knowledge-base/hate-symbols

Jos noita alkaa kieltämään, sillä tiellä ei näy loppua. Siellä on kelttiristit, rautaristit, Thorin vasaraa ja näyttää kelpaavan koko joukko riimujakin (todennäköisesti mikä tahansa riimu, jonka joku neonatsi tai skinheadi ottaa käyttöönsä). Suorastaan huvittavia on nuo numerosarjat, joista alkaa lähinnä miettimään, kuinka kivaa ja elagnttia on harrastaa ihmisten järkyttämistä ja ilkivaltaa kehittelemällä mitä älyttömämpiä yhdistelmiä - joita sitten joku porukkaa listaa kauhuissaan pahuuden merkeiksi.

En tiedä kummasta tässä pitäisi olla enemmän huolissaan.
Thorin vasara? Vihasymboli?

Sadat tuhannet Volvot, Thor's Hammer ajovaloineen siis levittävät vihaa ympäri maailman. Minä kun luulin ruotsalaisia edistyksellisiksi näissä asioissa :cool:
 
Jos tuo asettelu tuo natsileiman, niin onko se marssijoiden vika? Huuteleeko ja uhkaileeko 612-kulkue muita tilassa olijoita? Kun eilen kuulin, että ei.

612-kulkueen natsileima tulee siitä, että sen mukana marssii mm. oodinit ja uusnatsit. Lisäksi suurinosa on ns. "maahanmuuttohörhöjä", eikä näitä juurikaan haittaa, että em. ääriporukka pyörii jaloissa likaamassa mainetta.

Lisäksi koko kulkueen synnyssä SVL on ollut aloitteellinen.

Siitä voit ammentaa ajatuksia, miksi kulkue haisee vähän paskalle, vaikka se ei sitä täysin ole, kuten täälläkin on todettu.
 
Minä olin paikalla tässä 612:sten anarkistisessa loppuhuipennuksessa - voin todistaa:

Olin Hietaniemen hautausmaalla hautakynttilöitä sijoittelemassa kadonneiden muurille, Marskin haudalle, sekä Tuntemattoman ja rauhanturvatehtävissä menehtyneiden muistomerkeille, kun 612 kulkue porhalsi paikalle. Saapuivat Leppäsuon portilta, kun itse olin koukannut paikalle Hietsun rannan puolelta.
Väki oli pääosin hiljaista, lapsiperheitä ja tavallisia suomalaisia, kynttilöitä tuomassa, en huomannut banderolleja eikä silmiini osunut edes soihtuja. Ei niitä ainakaan paljoa ollut - ei sillä, että niillä nyt jotain merkitystä olisi ollut, vain huomiona siis. Lippuja en muista nähneeni lainkaan - jos niitä oli, olivat ne Suomen lippuja, enkä ole niihin sen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota. 612 tungos luonnollisesti ahdisti suomalaista sieluani, kun sosiaalinen minimietäisyys tuli raskaasti ja toistuvasti haastettua kynttilöiden asettelussa. Todennäköisesti tunne oli kuitenkin jaettu. Ja hieman häiritsi se, että huomasin joutuneeni osalliseksi porukkaan, johon en mitenkään ollut aikeissa liittyä. En tosin tiedä ketä ulkopuolista tämäkään haittaa tai kiinnostaa. Joitakin heppuja joukossa oli, joiden tunnelmaa oli kemiallisesti kohennettu - ja näissä oli jokunen joille ei käytöstavat hautausmaalla tämän tyyppisessä tilanteessa ollut ihan tuttuja, mutta kyseessä oli syljeskely ja mölyäminen. Tämmöisiä oli ainakin yli viisi..
Niin - ja, asettaessani kynttilää Marskin haudalle, olin mennyt jonkun kaverin kuvauslinjalle ja tämä oli jotain tiuskinut, jota en tosin kuullut, mutta tytär mainitsi asiasta. (!!)

Oli se .. hurjaa. Melkein Kristalliyö meininkiä.
 
Tuli katsottua hieman tuota ADL hate symbols listaa, ja onhan se mielenkiintoinen
https://www.adl.org/education-and-resources/resource-knowledge-base/hate-symbols

Jos noita alkaa kieltämään, sillä tiellä ei näy loppua. Siellä on kelttiristit, rautaristit, Thorin vasaraa ja näyttää kelpaavan koko joukko riimujakin (todennäköisesti mikä tahansa riimu, jonka joku neonatsi tai skinheadi ottaa käyttöönsä). Suorastaan huvittavia on nuo numerosarjat, joista alkaa lähinnä miettimään, kuinka kivaa ja elagnttia on harrastaa ihmisten järkyttämistä ja ilkivaltaa kehittelemällä mitä älyttömämpiä yhdistelmiä - joita sitten joku porukkaa listaa kauhuissaan pahuuden merkeiksi.

En tiedä kummasta tässä pitäisi olla enemmän huolissaan.
Pepe sammakko pääsi presidentinvaalien alla ADL:n vihasymboli listalle.
0e9.jpg
 
Back
Top