Ah niin ihana 80-luku?

80-luvulla leikin He-Maneilla :D

1200568_1.jpg
 
Olet siis kasarin lapsi, jolla on ysärin tatsi. Eikös näin laulanut JVG muutama vuosi sitten?

Juu, tosin en kyllä tiedä mitään JVG:stä tai muista kotimaisista nykypäivän "artisteista", mutta JVC:n stereot mulla kyllä joskus oli. Olen päätynyt varjelemaan tärykalvojani tältä nykypäivän suomihipetihopilta.
 
Juu, tosin en kyllä tiedä mitään JVG:stä tai muista kotimaisista nykypäivän "artisteista", mutta JVC:n stereot mulla kyllä joskus oli. Olen päätynyt varjelemaan tärykalvojani tältä nykypäivän suomihipetihopilta.

JVG oli vuonna 2003 syntyneiden jääkiekkopoikien suosiossa. Minulla on myös sen ikäinen nappula.
 
80-lukua ei mielestäni voi käsitellä ilman tätä (e: ja olihan se toki jo mainittukin):


Siis Dire Straits. Jotenkin tämä Making Movies -albumi kolahti lujaa (tosin tämä nimenomainen Youtube-versio tuntuu ihmeellisen nopealta luennalta).
 
80-lukua ei mielestäni voi käsitellä ilman tätä (e: ja olihan se toki jo mainittukin):


Siis Dire Straits. Jotenkin tämä Making Movies -albumi kolahti lujaa (tosin tämä nimenomainen Youtube-versio tuntuu ihmeellisen nopealta luennalta).

Upeaa!


Minä sivulauseessa puhuin tästä; poikkeuksellista Knopfleria / 1983:

(Menetin poikuuteni tämän tanssin jälkeen, olinhan ikämies eli 18-vuotta ja vain sormituntumaa omaava. Tyttö muistutti vähän tuota, joka on altaassa.)

 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ja nuo olkatoppaukset ;)
Olkatoppaukset olivat järkyttäviä, kun katso jälkeenpäin. Maltilliset vielä menettelivät mutta ne jättikokoiset..:eek:Sitten 80-luvulla oli turkikset muodissa, pääkaupunki oli täynnä pitkissä laatikomaisissa minkkiturkeissa laahustavia naisia, se oli status symbooli. Kaikki haaveili minkkiturkista. Mutta ne jos mitkä olivat rumiluksia!
 
Ja paljon. Ei mitään pakasteeseen pilkottua "kebab-eläintä".
Maistoin eka kebabit Tukholmassa. Sinne mentiin mieheni kanssa tietenkin ruotsinlaivalla :) Mies eka matkalla söi itseään ähkyyn seisovalla pöydällä, ja voihkinut koko yön hytissä :D itse söin vain katkiksia ja kalaantimia mäteineen ja mansikkakakku. Hän söi kakustakin kaksi kappaletta.
Muistan myös pizzat Happy Daysissa Espalla, sinne käytyy joskus viikonloppuna ja joskus syötiin komeita annoksia jäätelöjä.
Työpaikalla joskus viettiin syömään ravintolaan, siellä maistoin eka kerran kivi hedelmän. Taisi olla uusi asia Suomessa.
 
Työpaikalla joskus viettiin syömään ravintolaan, siellä maistoin eka kerran kivi hedelmän. Taisi olla uusi asia Suomessa.

Näitä ihmeellisiä muistikuvia lapsuudesta... muistan 70-luvun alussa syöneeni kiivihedelmää, alle kouluikäisenä. Sittemmin joskus yliopiston lähellä kävellessä tuli yhtäkkiä erään paikaan kohdalla muistikuva, että tästä jostain niitä olisi ostettu, yliopiston lähellä olleesta kaupasta.
Kalliita ne kuitenkin olivat, yksi kiivi sai riittää kahdelle lapselle ja aikuiselle.
 
Maistoin eka kebabit Tukholmassa. Sinne mentiin mieheni kanssa tietenkin ruotsinlaivalla :) Mies eka matkalla söi itseään ähkyyn seisovalla pöydällä, ja voihkinut koko yön hytissä :D itse söin vain katkiksia ja kalaantimia mäteineen ja mansikkakakku. Hän söi kakustakin kaksi kappaletta.
Muistan myös pizzat Happy Daysissa Espalla, sinne käytyy joskus viikonloppuna ja joskus syötiin komeita annoksia jäätelöjä.
Työpaikalla joskus viettiin syömään ravintolaan, siellä maistoin eka kerran kivi hedelmän. Taisi olla uusi asia Suomessa.

Eräs uusiseelantilainen kauhistui, että syödäänkö täällä kiwi-hedelmiä (siellä' niitä syötetään kuulemma hevosille).

Happy Days, muistan. Kävin pari kertaa. Toisessa päässä puistoa Kappelin kellarissa oli vuonna 1985 vielä itsepalvelu parilla kovalla penkillä / pöydällä ja pystybaari. Kauppatorilla oli Margona, vanha jaala eli kaljaasi. Kerran kaksi jurrista otti siitä köydet irti kun eivät päässeet sisään. Palokunta sai pelastaa sen ja asiakkaat. Myöhemmin se töijattiin paremmin oikein lukkosilloilla.
 
Eräs uusiseelantilainen kauhistui, että syödäänkö täällä kiwi-hedelmiä (siellä' niitä syötetään kuulemma hevosille).

Happy Days, muistan. Kävin pari kertaa. ... Kauppatorilla oli Margona, vanha jaala eli kaljaasi.

Happy Days, joo muistan. Margonasta tuli myös flashback - onko se ollut muualla kuin Kauppatorin rannassa? Olen siellä kyllä käynyt, mutta jotenkin Kauppatorin ranta ei olkein soita kelloja. Enkä nyt kyllä pysty varmuudella sanomaan, onko kyseessä ollut ysäri vai kasari. Jysäri lienee tullut kuitenkin.
 
Happy Days, joo muistan. Margonasta tuli myös flashback - onko se ollut muualla kuin Kauppatorin rannassa? Olen siellä kyllä käynyt, mutta jotenkin Kauppatorin ranta ei olkein soita kelloja. Enkä nyt kyllä pysty varmuudella sanomaan, onko kyseessä ollut ysäri vai kasari. Jysäri lienee tullut kuitenkin.

Se siirrettiin Jätkäsaaren laituriin, jossa se upposi vuonna 1996. Nostettiin ja huonokuntoisena vietiin Suomenlinnaan. Se upposi lopullisesti telakan varustelulaituriin vuonna 2003. Nostettiin ja purettiin.

Tuossa se on vielä Kauppatorilla. Kuva on vuodelta 1983.

Margona_1983_Hki_PS_me.jpg
 
Istuimme kerran veljeni kanssa koleana alkusyksyn iltana siellä. Ainoat asiakkaat. Kaksi rottaa kipitti kannen yli ja lankonkia Kauppatorille. Olisi pitänyt arvata, mitä se vielä tietää. Päätimme, että ei syödä siellä.
 
Tietysti 80-lukuun liittyy UKK:n kuolema. Pikku natiaiselle se oli kumma tapahtuma kun sama ukko oli olluta aina presidenttinä ja kuulemma oli se ainoa oikea joka osaa Suomea luotsata....sitten kehtaa mennä sekin sairastumaan ja jäämään virasta pois.
 
Tuo juttusarja on käsittänyt kaikki vuosikymmenet. Alkoi jo tammikuussa. Aika laiha. Meillä täällä on oleelliset asiat.
 
Back
Top