Ah niin ihana 80-luku?

Tämä nyt taitaa olla karvan verran -79, mutta suomeen valui hieman myöhemmin. Muistaakos joku, mikä oli se syy miksi BBC ei halunnut esittää tätä? @Fremen ehkä tietää?

 
Niin kultainen 80 -luvu, varuskuntia oli joka nurkassa, korkea isänmaallisuus ja varusmiespalvelu ja kuria!, Ford Taunus ja Granada, Commodore 64, Samantha Fox ja kaikki muut ihanat laulut

kyllä Paasikiven 10 markan seteli oli hieno ja Kekkosen 500 markan seteli
id103as.jpg

id103bs.jpg

id227as.jpg

id227bs.jpg
Tamminiemen takkutukka. Se oli kovaa valuuttaa aikanaan ja hieno setelikin. :)
 
Ysäri-ketjusta muistui mieleen. Dragsvik, helmikuu -86, ensimmäinen päivä intissä ja ensimmäinen aamiainen ruokalassa. Siellä soitettiin kaijuttimista tämä kappale:

Tätä soitettiin niihin aikoihin!

Alkoi ihan maistumaan suussa lämmin Cabana-rommi ja tuoksumaan nenässä mäntykangas kun aloin muistelemaan Lestijärven seikkailuja :) Kyllä sitä oltiin vaan nuoria, nopeita, parhaita ja komeita :D

Nyt on vain tuo nuoruus vaan jäänyt pois ;) Mutta pikkasen helpottaa se, että ei olla koskaan kasvettu aikuiseksi kuitenkaan :D

Aargh... vaikka Lestijärvi jäi näkemättä, tuon Cabanan muistan. Miten ihmeessä kykenimme juomaan Cabana-colaa? Se oli monilla pojilla muka drinkki. Mieluimmin sitten lämmintä rommia raakana. Mutta ehkä se ei olisi kestänyt niin pitkään.

Te varmaan kiskoitte tuon ladon takana taskulämmintä? :D Siitäkin on tietysti kokemusta.
 
Tätä soitettiin niihin aikoihin!



Aargh... vaikka Lestijärvi jäi näkemättä, tuon Cabanan muistan. Miten ihmeessä kykenimme juomaan Cabana-colaa? Se oli monilla pojilla muka drinkki. Mieluimmin sitten lämmintä rommia raakana. Mutta ehkä se ei olisi kestänyt niin pitkään.

Te varmaan kiskoitte tuon ladon takana taskulämmintä? :D Siitäkin on tietysti kokemusta.

Ei ladon takana, mutta läheisessä männikössä. Illan annos oli kolmevarttinen Cabana ja tietysti lämpimänä ja raakana :p lantrinkeja ei harrasteetu ja seurauksena on ollut se, että ei vieläkään ilkeä juuri rommia juoda :D Se on vaan kumma, että 16-kesäsenä pystyi juomaan tollasen lekkerin illassa, nyt kun yrittäis, niin kyllä se väsy tulis jo puolen litran kohdalla ;)
 
Minulle tulee mieleeni gine-tonik ja irishkahvi, jostain syystä piti tilata juuri niitä..
Meillä juotiin niitä ja olutta ja mies tykkäsi viskista jäällä ja ilman :)

Sitten oli vielä sininen enkeli ja vodka appelsiinimehulla. Toisen makua muistan paremmin.

2995b6566a87cf197bfd5c5793a1929f--the-s.jpg

Muistuttakaa mikä tämä sketsisarja olikin, jossa Pirjo ja (toista en muista nyt)?
 
Minulle tulee mieleeni gine-tonik ja irishkahvi, jostain syystä piti tilata juuri niitä..
Meillä juotiin niitä ja olutta ja mies tykkäsi viskista jäällä ja ilman :)

Sitten oli vielä sininen enkeli ja vodka appelsiinimehulla. Toisen makua muistan paremmin.

2995b6566a87cf197bfd5c5793a1929f--the-s.jpg

Muistuttakaa mikä tämä sketsisarja olikin, jossa Pirjo ja (toista en muista nyt)?
Hansu ja Pirre eli Fakta Homma :D
 
Perestroika!

Gorba ja Gorbatsov. Hän kävi vaimonsa kanssa Helsingissä. Edellisestä NL:n päämiehen vierailusta oli kulunut 15 vuotta eikä Koivisto kaivannutkaan niitä muumioita, joita siellä pyöri. Gorbatsoville lyötiin käteen Mobiran Cityman 900, jolla hän soittelikin heti. Puhelinta kutsuttiin välillä porukoissa "Gorbaksi".

id77218-previewImage-77142-1.jpg
 
Tämä nyt taitaa olla karvan verran -79, mutta suomeen valui hieman myöhemmin. Muistaakos joku, mikä oli se syy miksi BBC ei halunnut esittää tätä? @Fremen ehkä tietää?

Olin about viisi tai kuusivuotias. Joten en tarkalleen :). Jos pitäis arvata niin liittyi Labourin katastrofaaliseen taloudenpitoon, josta seurasi kolmepäiväisiä työviikkoja useimmissa tehtaissa koska ei ollut lämpöä/ sähköä/ hiiltä /voileipiä / KUUMAA TEETÄ!?!?
 
Olin about viisi tai kuusivuotias. Joten en tarkalleen :). Jos pitäis arvata niin liittyi Labourin katastrofaaliseen taloudenpitoon, josta seurasi kolmepäiväisiä työviikkoja useimmissa tehtaissa koska ei ollut lämpöä/ sähköä/ hiiltä /voileipiä / KUUMAA TEETÄ!?!?
Oletettavasti kuuman teen puute oli isoin ongelma? ;)
 
Katselin aamu-TV:stä Reaganista ja Gorbasta kertovaa kylmän sodan loppumetrien historiadokumenttia. Peruskoulusta lukioon, teiniajan otingit ja pippalot. Ja huulessa paloi Marlboro (60-luvun mainoksessa oli Boston). Keskimatkan ohjukset, rauhanmarssit, ydinvoima, luonnonsuojelu jne. olivat lukiossa äidinkielen ainekirjoituksen peruskauraa. Varusmiespalvelus, Tshernobyl ja luonnonmuonaleirin peruuntuminen RVL:ssa, opiskelujen aloittaminen "universtaassa" tenttikaljoineen (ennen tenttiä, tulokset eivät kannustaneet jatkamaan), juppien nousu (ja tuho vuosikymmenen päättyessä), Ray-Banit, paremman puoliskon kanssa seukkaaminen (kolmenkymmenen vuoden pesti on jo ollut; kävi kuin Rosvo-Roopelle laulussa vaikka morsmaikku ei leski ollutkaan), Berliinin muurin sortuminen (minulla on tallessa palanen muuria, jonka länsipuolella opiskelemassa ollut lapsuudenkaverini lähetti minulle oltuaan katsomassa kaatamista). Neuvostoliiton romahduksen alkusoitto.

Siitäpä tulikin mieleen, Deutschland 83 Areenasta auki ja katsomaan kun sopiva väli tulee.
 
1980 alkoi myös suomi-rockin vuosikymmenenä. Mitähän näitä nyt tulisi mieleeni. Pelle, Eppu Normaali, Popeda, Hassisen Kone ja Tuomari Nurmio ainakin. Hanoi Rocks tietysti. Vallilan amiksesta tuli teini Maukka Perusjätkä, joka teki pari hienoa biisiä siinä vuosikymmenien taitteessa ja meni sitten sähköalalle. On projektijohtaja nykyään.

Juice kuuluu useammille vuosikymmenille, mutta 1980-luvun alku oli hänen vahvaa aikaansa.

Pelkosenniemeltä Helsinkiin tullut Hulkon Antti unohti viikossa suomen kielen. Köyhä työkaverini suuttui keväällä 1985, kun "Andy" istui sen Fagerholmin pojan ("Mike") kanssa televisiossa, näytti lompakossa ollutta setelitukkua ja sanoi venytellen. "Mul on aina täällä kolkyt donaa, et jos mä löydän jotain kivaa, mä voin heti ostaa sen."

No Andy on ollut yli 30 vuotta samanlainen. Silloinkin bändi oli menossa ostamaan soittimia haastattelupäivänä. Kaikki investointirahat olivat sattumalta Andyn pussissa.

Kun Yö tuli Kaisaniemeen, satuin kävelemään ohi. Se oli joku ilmaiskonsertti. Yksi teinityttö halusi nähdä Neumannin, joten nostin hänet niskan päälle kuin pienen lapsen. Pidin kyllä siitä Jussi Hakulisen biisistä, Joutsenlaulu.
 
Back
Top