crane kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Iso-Mursu kirjoitti:
SJ kirjoitti:
Niin, joo. Millä ne repii asfalttia siviilissä? Onko kyseiseen hommaan työkalunsa ja löytyykö kuvaa? Sen sellaisen piikkaus kiekon olen nähnyt, mutta onko muita? Niin ja puskutraktori on myös tuttu tottakai.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jackhammer
Tuonkin tunnen, ja lähinnä tarkoitin hieman suuremman skaalan repimistä, joskin tuossa linkissä on kaivurin kuva, jossa on piikkausterä.
Siis mimmosta asfaltinrepimistä sie nyt tarkotat?
Repeäähän tuo pyöräkoneella/kaivinkoneellaki?
Lähinnä sitä koetan udella, että onko siinä kaivurissa yleensä käytössä jokin erityinen terä/työkalu, jos vaikka joku käskisi hakea "varikolta" sellaisen tai jos itse sattuisi näkemään sellaisen maassa lojumassa ja pitäisi keksiä sille käyttöä. Voitte varmaan kuvitella, että minkälainen apu siitä olisi työkonekuskille, kun ei kaikkea tarvitse tehdä itse ennen kuin pääsee töihin, vaan voi käyttää hyödyksi kouluttamatonta(siis koulutus on, mutta se on johonkin sillä hetkellä irrelevanttiin tehtävään) sakkia.
Tai olisiko siitä taannoisesta ideastani mihinkään, että laitetaan traktorin perään jokin koukku tms. ja sitten alellaan tietä pitkin ja tämä koukku tms. sitten tekee temppunsa asfaltille ja pioneereilla on rikottu asfaltti valmiina johon laittaa miinat. Tai onko traktoriin jo vastaava laite saatavilla (siis traktoriin, jossa ei ole kaivinkonetta asennettuna)? Farmarien kyntövälineet eivät varmaankaan olisi kylliksi pitkäikäisiä asfalttikäytössä.