Parempi on ettei anneta potentiaaliselle viholliselle tässä vaiheessa tarkempia tietoja siitä, että mitä joukkoja on käytössä ja mikä niiden suorituskyky on silloin kuin "paska osuu tuulettimeen". Suomen puolustuksen ainoa jäljellä oleva ennaltaehkäisevyystekijä alkaa nykyään olla se, ettei PV nykyään itsekään taida tietää mitä joukkoja se pystyisi oikeasti varustamaan kriisitilanteen sattuessa, joten vastustajalla täytyy olla vielä vaikeampaa arvailla, että mitä sieltä onkaan tulossa vastaan...
Selvää on jo tässä vaiheessa joka tapauksessa se, että joukkoja on (taas) liian vähän, ja ne ovat kehnosti varusteltuja. Ei tämän pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään asioita pidempään seuranneelle, mikäs se puolustusmäärärahojen osuus BKT:sta olikaan?
Tyhjästä on niin sanotusti paha nyhjäistä...
Kuten olen jo aikaisemmin toitottanut, suurimman uhan Suomen puolustukselle tuottavat poliitikot, jotka säännönmukaisesti alimäärärahoittavat puolustusvoimia. Häkämiehen olisi aikoinaan pitänyt sanoa: "Suomen kolme suurinta turvallisuushaastetta ovat minä, Katainen ja kokoomus..." :a-grin:
Puolustuksesta on helppo tinkiä niin kauan kuin mitään ei satu, ja jos jotain sattuisi käymään niin ei muuta kuin ensimmäisellä Brysselin koneella karkuun. Eiköhän se Barroso uskolliselle lakeijalleen jonkun turvapaikan kuitenkin myönnä...
Se on sitä vastuunkantoa.
Olen aikaisemmin äänestänyt kokoomusta, mutta kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa tyhmemmälläkin silmät aueta...