koponen kirjoitti:Kapiaisen aiemman viestin kanssa olen samaa mieltä siitä 360-sektorin ja yllättävien maalien kehittävyydestä, mutta erityisesti yksin harjoitellessa järjestelyt tulevat haastaviksi. Paitsi tietenkin metsästäessä - joka on muutenkin aivan erinomaista ajanvietettä, kouluttautumista, terapiaa ja ties mitä.
Toisaalta tätä on kotona aika helppo harjoitella kun vain jättää ne patruunat pois piipusta. Ainakin minulla on ohjelmassa aika paljon noita 180 asteen kääntymisiä, että jalkatyö pelaa sitten tosipaikassa. Toki tämä on puhtaasti motoriikka ja tekniikka treeniä eikä siihen kuulu näkö- kuuloärsykkeet ja tietyt skenaariot (jos omaa mielikuvitusta ei lasketa mukaan)... Pitäisi taas lähteä pelaamaan airsoftia, mutta kun aika ei riitä tässä vaiheessa elämää kaikkeen ja toisaalta vituttaahan se rankastikin kun ei siinä pärjää nuoremmille ja kokeneemmille. :gasmask:
Nyt olen alkanut jonkin verran siirtyä ihan puhtaasta asento hieronnasta kiväärillä "skenaario"-malleihin joissa leikitään että vaikka kettu näkyy kesken tupakin polton ja siitä pitää hiljaa ja näkymättömästi ryhtyä kasaamaan kunnollista ampuma-asentoa.
Itsellä pääasiallinen kuivatreeni kiväärillä on istuma- ja seisoma-asennot jotka on ne todennäköisimmät mitä uskon joutuvani käyttämään. Monopodia käytän jonkin verran mutta vehje on sellainen alumiini vartinen teleskooppi-letku että sillä ei tahdo hyvällä tahdollakaan saada kunnon tukea aikaiseksi. Oikeastaan huonompi tuki tulee kuin ilman monopodia ampumisessa. Yhteen väliin sain kasattunua sen avulla lähes täysin heilumattoman asennon istualtaan (munat-reisi-kyynärvarsi linjaan tuettuna) ja seisoma asentokin oli jo melkoisen vakaa... Mutta tuo taito hävisi johonkin eikä ole tullut takaisin. En ymmärrä.
Radalla on tullut käytettyä noita asentoja vähän turhan kitsaasti ja sen sijaan tulee ammuttua penkistä kun se on kivaa ja kasat on mukavan pieniä. Mikä on virhe isolla veellä.