Aseet metsästyskäytössä.

Itte olin joskus passissa .458 Win Magnumin kanssa, mutta hirvien ampuminen ei oikein ollut meikän juttu.

Hieno kivääri tarkoitukseensa ja helppo ampua.

Mutta:

There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter.

-Hemingway
 
No eiköhän se ole kiinni siitä miten sen valmistaa,kypsentää se kyllä kannattaa läpikypsäksi trikini vaaran takia,pakastus ei tapa trikiiniä,en kyllä itse laittaisi suuhun jonkun toisen valmistamaa villisikaa ellei ole varmaa että se on tarkastettua ja trikiini vapaata..
Plus täällä Virossa on se Niilin / Egyptin sikarutto, just juttelin paikallisen ampujan kanssa siitä täällä Pärnussa, on iso ongelma. Mutta ei kuulemma leviä muihin lajeihin, sikalat on pantu tyhjiksi täällä sen takia tosin, siirtyy siasta toiseen ilmeisesti todella helposti, jopa linnun ulosteiden kautta.
 
Plus täällä Virossa on se Niilin / Egyptin sikarutto, just juttelin paikallisen ampujan kanssa siitä täällä Pärnussa, on iso ongelma. Mutta ei kuulemma leviä muihin lajeihin, sikalat on pantu tyhjiksi täällä sen takia tosin, siirtyy siasta toiseen ilmeisesti todella helposti, jopa linnun ulosteiden kautta.
Tästä syystä meillä on villisialle aika suora tappotuomio. Tämä sääli koska sopivan kokoinen populaatio olisi ollut kiva metsästeltävä mutta nyt tilanne on että kanta nurin siiheksi kunnes sikarutto hallussa.
 
Se sopivan kokoinen populaatio taasen on huono koska kaiken mitä maahan kasvamaan laitat niin villisika tonkii ylös,ei innosta panssariaita perunapellon ympärillä,kalliskin on..ja kun eteen tulee vielä sekin tilanne että niitä haavakoita on metsissä,kaikenmaailman metsästäjiä kun liikkuu jotka kuvittelee että haulikon laaki tappaa kaiken,haavoittunut villisika on vaarallinen,sen mitä itse on porukkajahdeissa ollut niin nämä metsästyksen "harrastajat" jotka käy muutaman kerran metsällä niin eivät ole olleet kovin kummoisia ampujia..ja aika iso osa alueen seuran metsästäjiä on näitä "harrastajia",taulun/kiekon ampuminen on helppoa,sitten kun eteen tulee eläin niin sitten hermostutaan ja laaki menee ohi,itsellä tuli eteen tilanne muutama vuosi sitten kun eräs nuorempi kaveri tohkeissaan tähtäsi minua haulikolla kun kuuli oksien katkeamisen kun asentoa korjailin,ei pysynyt passipaikalla vaan lähti liikkumaan ja luuli minua rusakoksi,lopetin siihen porukkajahdit,ostin koiran ja nyt metsästelen vain sen kanssa.
 
OT, mutta miten syötävää villisian liha on? Kerran söin Tallinnassa, mutta olin hieman "pystyyn marinoitu" että olisi ollut sama söikö pahvia vain lihaa... :p
Minä olin muutama vuosi sitten rosvopaistitilaisuudessa* Virossa. Liha oli villisikaa. Kyllä se oli erinomaisen hyvää ja mureaa oltuaan sen 6 tuntia kypsymässä maakuopassa. Ei ollut muuta maustetta kuin suola ja pippuri. Kastikkeena paistettu kanttiksia kermassa.
Kyllä siinä nälkä oli kova odotellessa, ensin tulia pidettiin muutama tunti ennen lihan panemista kuoppaan kypsymään. Joten koko päivä meni odotellessa ja illaksi sai vetää napa täyteen.

*Jäsen Vlad tuntee tilaisuuden kokin eli Tapio Reini.
 
Pitkään hauduttamalla hyvää tulee,mikäli sattuu asumaan syrjässä niin tontille kannattaa ehdottomasti tehdä rosvopaistihauta sekä kunnon savustuskammi,näillä tekee maukasta evästä,kuoppa,isoja kiviä pohjalle,raudoitusverkon päälle lihat foliossa,verkkko sen takia että ompi kätevä nostaa paistit haudasta kerralla ylös,maata päälle ja kunnon tulet siihen,pohjakivet tietysti pitää kuumentaa ensin,sian läskiä voi laittaa foliopaketteihin,tulee maukasta.Ja savukammin mallin löytää Kääklestä kun hakee sitä Saaristolaissavustin nimellä.
 
Tässä tulee taas mieleen kahden keskisuomalaisen tutun isäntämiehen keskustelu aikoinaan:

"Miltähän se kurki maistuisi padassa?"
Toinen:
"Ihan samalta kuin joutsen"

:D
 
Veikkaanpa, että kuulustelut voivat olla vaikeampia noiden kanssa... Tietysti molemmat voi kaivaa esille ja kokeilla meediota...mutta... :D
 
Veikkaanpa, että kuulustelut voivat olla vaikeampia noiden kanssa... Tietysti molemmat voi kaivaa esille ja kokeilla meediota...mutta... :D

Salametsästäminenhän on valtioluokan rikos nykyään Suomessa. Näkihän sen Perhossa kun niitä suden salakaatajia jahdattiin niin raivossa että yks lopen tappoi itsensä kaiken medianäkyvyyden jäljiltä.
 
Salametsästäminenhän on valtioluokan rikos nykyään Suomessa. Näkihän sen Perhossa kun niitä suden salakaatajia jahdattiin niin raivossa että yks lopen tappoi itsensä kaiken medianäkyvyyden jäljiltä.

Kysyttäessä totesin viranomaisille, että "nekrofilia" on ns. "thinking inside the box."

Keskustelu loppui siihen... :D

Kyse oli täydestä byrokraattisesta väärinkäsityksestä....jopa 30v. vanha keissi oli jotenkin tullut esille.
 
Kysyttäessä totesin viranomaisille, että "nekrofilia" on ns. "thinking inside the box."

Keskustelu loppui siihen... :D

Kyse oli täydestä byrokraattisesta väärinkäsityksestä....jopa 30v. vanha keissi oli jotenkin tullut esille.

Kaikesta sinuakin on epäilty :D
 
Ostin tuossa nuukuuttani muutamen rasian Torhammer-patruunoita ikäkuluun b-merkkiseen haulikkooni. Nämä oivallisesti haulikkooni käypäiset (myös kukkarolleni) patruunat kehuvat kansitekstissä, miten pirullisen sopivia ne ovat vesilintujen kurmoottamiseen. No, piti ihan netistä tarkistaa....lyijyhauleillahan nuo ovat ladatut. MH? Eikö Saksassa ammuta vesilintuja korvaavilla hauleilla?:rolleyes: Eikös koko länsimaailma olekaan vielä mukana lyijyhaulikiellossa vai mikä mättää?

(MH - mitä helve---ä?)
 
Back
Top