Liikaa kysymysmerkkejä. Täytyy vaan odottaa lisätietoja.Olisikohan tarkoitus ollut kaapata kontti kuljetusalustoineen ja hoitaa tyhjennys jossain sopivassa paikassa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liikaa kysymysmerkkejä. Täytyy vaan odottaa lisätietoja.Olisikohan tarkoitus ollut kaapata kontti kuljetusalustoineen ja hoitaa tyhjennys jossain sopivassa paikassa?
Mahdollista, mutta satama on aika huono paikka murtautua konttiin. Siellä on väkeä aika myöhään ja kulkua valvotaan tarkemmin, kuin teollisuushallin pihalla. Siksi mä veikkaisin, että konttiin oli tarkoitus mennä jossain syrjemmällä.
Joo, aseista ja varusteista ei kannata vetää kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Ainakin Helsingissä ihan perus-pollarit (=ei vati tai karhu) ajavat panssarilla ja löytyy kivääriaseistusta. Suojavarusteista puhumattakaan; tässä sanotaanko viimeisen kymmenen-viidentoista vuoden aikana on menty varusteasioissa aika paljon eteenpäin.
Se että peruspartio kykynee reagoimaan vaativiin tilanteisiin itse, että ei tarvitse odotellla Vatia tai Karhua paikalle.Pystytkö valottamaan tuon taustaa? Panssariautoissa voi olla enemmän istuinpaikkoja kuin erikoisempia poliisimiehiä on kerrallaan partiossa/vuorossa, se olisi aika luonnollista, mutta mitä peruspoliisien sekoittamisella yhtälöön oikein haetaan? Osaamisen siirtoako?
Koska jos ajatellaan vasteaikojen, näkyvyyden ja monikäyttöisyyden kannalta, niin olisi loogisempaa pitää panssariautoa vaikka sitten vajaamiehityksellä ja antaa peruspoliiseille oma partioauto. Asiakaskuljetuksia ei varmaan panssariautolla tehdä, oletan?
![]()
Banaanikontista takavarikoitiin syksyllä 12 kiloa kokaiinia Helsingin Vuosaaren satamassa
Kaksi miestä pakeni kontilta sen jälkeen kun satamatyöntekijä oli huomannut heidätwww.hs.fi
Sataman konttialueella on puuhailtu ennenkin, mikset sitten nyt ja käynyt hasardi. Varmasti tuo konttialueella puuhastelu vaatii jonkun kumppanin, jolla työnpuolesta pääsy alueelle ja luutavasti rekistereihin. Voipi muuten olla aikavaikea löytää oikea kontti. Eipä tuo tietty sulje pois muita vaihtoehtoja...
Se että peruspartio kykynee reagoimaan vaativiin tilanteisiin itse, että ei tarvitse odotellla Vatia tai Karhua paikalle.
Kuopio esimerkiksi tältä syksyltä..foorumilla usein on kirjoitettu, heti aloitettu oikeansuuntainen toiminta on parempi kuin myöhään aloitettu oikea toiminta.
Mahdollista, mutta satama on aika huono paikka murtautua konttiin. Siellä on väkeä aika myöhään ja kulkua valvotaan tarkemmin, kuin teollisuushallin pihalla. Siksi mä veikkaisin, että konttiin oli tarkoitus mennä jossain syrjemmällä.
Olisikohan tarkoitus ollut kaapata kontti kuljetusalustoineen ja hoitaa tyhjennys jossain sopivassa paikassa?
Koska tämä tapahtui päiväsaikaan niin joku silminnäkijä näki silmillään mitä tapahtui ja soitti skoudelle?Tämä tuntuu järkevältä, mutta jos rikollisia on viisi, käytössä ampuma-ase (tai jäljitelmä) ja kuskilla kuhmu päässä, niin miten helvetissä homma meni pieleen?
Todennäköisintä tässä on juurikin se, että paljastuivat. Sireenien kuuluesssa ottivat hatkat. Tuurilla pääsivät siinä kohtaa ”haneen”. Poliisi ei varmaan ihan heti köröttele ovelle saakka jos ensitiedoissa on aseet mainittu.Koska tämä tapahtui päiväsaikaan niin joku silminnäkijä näki silmillään mitä tapahtui ja soitti skoudelle?
... puhumattakaan siitä mahdollisuudesta, että kontti on 15 metrin korkeudessa maanpinnasta ovet väärään suuntaan.
Toisaalta, mistä hitosta voi olla varma, että kontti vain hylätään firman pihaan eikä se kiinnosta ketään pariin päivään? Eikö ole iso riski, että kontti ajetaan laituriin ja vastaanottaja alkaa heti purkaa konttia? Niin kävi ilmeisesti tässäkin tapauksessa.
Onhan se riski, siksi vastaanottaja kannattanee valikoida sellaiseksi, että rekkamatka kestää kauan ja auto saapuu perille vasta myöhään tai konttiin voidaan murtautua taukopaikalla. Pienempi tämä riski lienee kuin suora toiminta satamassa valvovien silmien alla.
Entä jos huumeet lisättiin juuri tuolla Suomeen menevään konttiin. Viestistäsi tuli Fingerpori mieleen. Tuo kysymyksesi kahvilassa ääneen jossa Rivo Riita on töissä.Miksi lastia ei purettu hollannissa taikka tanskassa?
Välikysymyksen takia huumeita ei ehditty laillistamaan, niin poliisille tulikin kiire, ei siinä sen kummempaaOliskos tässä myös peiliin katsomisen paikka viranomaisilla? Jos Etelä-Amerikasta tulee mitä tahansa ikinä, niin koirat kipinkapin nuuskimaan.
Saa olla aika iso porkkana jotta suostuu istumaan linnassa vuosia.Kenelle teräshiekka oli tarkoitus myydä/toimittaa? Ettei vaan olisi tarkoitettu Venäjälle? Silloin rekka olisi lähipäivinä tulossa hakemaan tynnyrit? Jos näin, silloin huume-erä ei olisi paljastunut ollenkaan!
Mistä nämä naamiomiehet sitten ilmeistyvät?
- saivat selville huume-erän kontin ja reitin, ja näin sen varastaminen venäläisiltä olisi kannattavaa? Toteutus epäonnistui? Satamassa ei onnistu, kehä 3:lla ei onnistu, ainoa paikka oli terminaalissa purkaus vaiheessa?
- venäläinen kilpailija (huumekauppa) oli vuotanut tietoa huume-erästä ruotsalaisille rikollisille jotta nämä varastaisivat sen, tai palkkiota vastaan tahallaan jäävät poliisille ja näin huume-erä paljastuu?
Idea on, että panssariauto on ajossa, jolloin se on nopeammin kohteessa kuin jos se täytyisi erikseen hakea, varustella ja miehittää kun keikka tulee. Esim Porvoon tapauksessa Helsingin pussihousu-panssariauto oli ensimmäinen partio tapahtumapaikalla.Pystytkö valottamaan tuon taustaa? Panssariautoissa voi olla enemmän istuinpaikkoja kuin erikoisempia poliisimiehiä on kerrallaan partiossa/vuorossa, se olisi aika luonnollista, mutta mitä peruspoliisien sekoittamisella yhtälöön oikein haetaan? Osaamisen siirtoako?
Koska jos ajatellaan vasteaikojen, näkyvyyden ja monikäyttöisyyden kannalta, niin olisi loogisempaa pitää panssariautoa vaikka sitten vajaamiehityksellä ja antaa peruspoliiseille oma partioauto. Asiakaskuljetuksia ei varmaan panssariautolla tehdä, oletan?
Toisaalta, mistä hitosta voi olla varma, että kontti vain hylätään firman pihaan eikä se kiinnosta ketään pariin päivään? Eikö ole iso riski, että kontti ajetaan laituriin ja vastaanottaja alkaa heti purkaa konttia? Niin kävi ilmeisesti tässäkin tapauksessa.
Miksi lastia ei purettu hollannissa taikka tanskassa? kokkeli lasti on meille ja naapurille harvinainen.
Koska tämä tapahtui päiväsaikaan niin joku silminnäkijä näki silmillään mitä tapahtui ja soitti skoudelle?