Aselaki ja hallussapitolupa, luvalliset ja luvattomat aseet

Ohjaus tulee ylempää ja jos aselupia myöntävä henkilö haluaa pitää virkansa niin pelaa varman päälle. Omalle kohdalle ei ole vielä osunut kertaakaan ettei asiallisien perusteluiden kanssa tehtyä hakemusta hyväksyttäisi. Suolainen on hinta luville, mutta ei niitä myös ihan päivittäin tarvii näin köyhänkään hakea.
Mulle on kyllä tullut vastaus: "en tiedä millä perusteilla sellaiseen voisi luvat saada". Ihan normaali sig sg550 sarjalainen oli kyseessä wanhaan muumiaikaan.

Näillä kepuleilla on myös laittomia kabinettikäskyjä voimassa, mitkä ohjaavat aselupien myöntämistä. Varma tieto, mutta mahdotonta todistaa.

Tätä sanotaan sotilastaidoksi, opetellaan tappamaan ja maata puolustamaan => Sopii erittäin hyvin erilliseksi ryhmäksi asehankinnan perustelua jos lakia haluttaisiin muuttaa. Olisi aivan OK että poliisi kysyy myös asenteesta ja millaista reserviläisen mielikuva-harjoittelua henkilö on käynyt läpi.

Näiltä voisi kisailun ohella kysyä, että onko millainen valmius ihmisen tappamiseen ihan oikeasti, jos tuntuu, että huomio on vain virityksissä ja kisa-kellossa ?

.

Aivan totta puhut. Minua on aina ärsyttänyt tappamisen sievistely. Tokikaan ihmisiä ei olla tappamassa vaan vihollisia.

SRA on ampumisharjoittelua, ei taktiikkaharjoittelua. Taktiikkatreeneihin on kurssit ja kaksipuoliset treenit.

Suomen toiminta-ammuntaskenessä on taktiikoiden harjoitteluun painottavia kurssejakin ja toimintaa, mutta olen havainnut sen olevan tavalliselle kansalle hieman liian totista ja sen vaalijat hieman liian paavillisia suuren yleisön makuun. SRA taas on totisesti jokamiesluokan toimintaa joka on levinnyt niin laajalle, että se tavoittaa merkityksellisellä tavalla laajan yleisön. Puolensa siis kummassakin, taktisessa- sekä kilpa-ammunnassa.
No tämäpä, mutta lupia on nihkeä saada totiseen harjoitteluun jos kilpa touhut ei kiinnosta.

No tämäpä, mutta lupia on nihkeä saada totiseen harjoitteluun jos kilpa touhut ei kiinnosta.
Enpä sanoisi näin. Lupahakemuksessa toimitaan lähinnä metsästys- ja ampumaharrastus -perusteilla ja niillä saa ihan riittäviä aseita ilman kilpailemista. Kilpailu on vain yksi mahdollinen perustelu harrastamisessa. Muullakin voi perustella, kunhan se vaan rehellisesti on sitä mitä sanoo.
Poliisisetä tarvii vain luotettavan selostuksen ja aika moni asia käy.

.

Back