Asevelvollisuuden pitää muuttua

Minua ei ole diagnosoitu mutta tunnen olevani hevonen joten siksi minun on pakko antaa asua tallissa......:ROFLMAO:
Täytyy kyllä todeta etten ole vakuuttunut tuosta muunsukupuolisiuudesta, epäilisin että se on jonkinlainen mielisairaus.
 
Minua ei ole diagnosoitu mutta tunnen olevani hevonen joten siksi minun on pakko antaa asua tallissa......:ROFLMAO:
Täytyy kyllä todeta etten ole vakuuttunut tuosta muunsukupuolisiuudesta, epäilisin että se on jonkinlainen mielisairaus.

Se tallipaikka olisi varmaan 90-luvun lopulla Kontiorannassa vielä järjestynytkin, kun hevostalli oli edelleen koskemattomana hevosten lähdön jälkeen. Vääpeli olisi kyllä hoitanut hermannille oman pilttuun.
 
Tänään, yövuorossa n. klo 04 laitoin kysymyksen s-postilla, koskien poikieni palvelukseenastumista,
Sain vastauksen n. klo 13 saman vuorokauden aikana.

Ei toki mitään kaatavaa tai nostavaa, mutta erinomaisen nopeaa vastetta. Hyvä!
 
Asevelvollisuus pakolliseksi kaikille suomalaisille. Ihoon, ikään, sukupuoleen ja kokoon katsomatta. Ainut keino millä selvitään tulevista sodista.
 
Tottahan tuo on. Jonkinlainen ratkaisu pitää keksiä ennen kuin asevelvollisuuden välttelystä tulee kansalaisurheilua. Mikä sitten ratkaisu on, on asia erikseen.



Järjestö perustelee esitystään sillä, että jopa kolmannes alle 30-vuotiaista miehistä jättää varusmiespalveluksen suorittamatta.

Demarinuorten mielestä asevelvollisuusjärjestelmä on uudistettava kaikkia Suomen kansalaisia koskevaksi tasa-arvoiseksi kansalaispalvelukseksi, jonka voivat suorittaa aseellisena tai aseettomana palveluksena kaikki 18–30-vuotiaat.

Esityksen mukaan ennen palvelusmuodon valintaa koko ikäluokan on käytävä läpi kutsunnat. Kutsunnoilla voidaan samalla ehkäistä nuorten syrjäytymistä.

– Sukupuolen perusteella määrittyvä asevelvollisuus on tasa-arvokeskustelun sokea piste. Asepalvelukseen tulee kartoittaa koko ikäluokasta motivoituneimmat hakijat kutsuntojen yhteydessä, Demarinuorten varapuheenjohtaja Pinja Perholehto toteaa tiedotteessa.
 
Koitan maalata mieleeni maisemaa 2040 luvun suomesta jossa suuri sota on käynnissä, 20-50v 58% miehistä ja 19% naisista on sotaväen vaatteissa, loput sinnittelee kodeissaan josta sähköt on katki jollain kaasulämmittimillä ja mutustelevat tölkkiruokaa. Siviilisuojelujoukot koittavat kaivaa sortuneista kerrostaloista porukkaa esiin jos ehtivät. Ei niillä jotka kovaan ääneen huutelivat että jos sota syttyy niin lähden ekalla laivalla pois ole paremmin, kriisin takia rajat ovat kiinni ja matka tyssännyt uppsalan länsipuolelle valtavaan pakolaisleiriin jossa on perustarpeet ja huono wifi.

reilusti meni offtopic, mutta samaa mieltä olen että jokin 6kk yhteiskuntaa tukeva homma voisi olla paikallaan, jossa paino kriisinajan hommassa eikä sairaalan siivoojan apulaisena.
 
Koitan maalata mieleeni maisemaa 2040 luvun suomesta jossa suuri sota on käynnissä, 20-50v 58% miehistä ja 19% naisista on sotaväen vaatteissa, loput sinnittelee kodeissaan josta sähköt on katki jollain kaasulämmittimillä ja mutustelevat tölkkiruokaa. Siviilisuojelujoukot koittavat kaivaa sortuneista kerrostaloista porukkaa esiin jos ehtivät.

Eipä minulla tuohon paljoa annettavaa olisi, kun olen tuolloin jo nostoväkeenkin liian vanha, mutta työelämässä pitäisi vielä jaksaa tai jos 40-luvun lopussa soditaan niin sitten ehkä eläkkeellä.

En kyllä omaa kohtaloa noin pahaksi näe vaan näen itseni mökillä, jossa kyllä pärjään. Lapsista enemmänkin olisin huolissani.
 
Prkle. Muutaman vuoden takainen reserviläiskirje kertoi karua sanomaa. Mutta nyt on ehkä tulilla työnantajavaraus SA-tilanteessa. :)
 
Kunnon kriisissa löytyy aina tekemistä kaikille kun isänman etu vaatii.
Täytyy vain toivoa että kansa löytää yhtenäisen sävelen., jos vaikkapa 40% väestöstä istuu kriisissä hiljaa "puelueettomana" tai peräti tukee valtiovaltaa vastustavia voimia niin heikosti käy, olipa hallituksen väripaletti mikä vain.
 
Koitan maalata mieleeni maisemaa 2040 luvun suomesta jossa suuri sota on käynnissä, 20-50v 58% miehistä ja 19% naisista on sotaväen vaatteissa, loput sinnittelee kodeissaan josta sähköt on katki jollain kaasulämmittimillä ja mutustelevat tölkkiruokaa. Siviilisuojelujoukot koittavat kaivaa sortuneista kerrostaloista porukkaa esiin jos ehtivät. Ei niillä jotka kovaan ääneen huutelivat että jos sota syttyy niin lähden ekalla laivalla pois ole paremmin, kriisin takia rajat ovat kiinni ja matka tyssännyt uppsalan länsipuolelle valtavaan pakolaisleiriin jossa on perustarpeet ja huono wifi.

reilusti meni offtopic, mutta samaa mieltä olen että jokin 6kk yhteiskuntaa tukeva homma voisi olla paikallaan, jossa paino kriisinajan hommassa eikä sairaalan siivoojan apulaisena.

Mua itseäni ei todennäköisesti enää 2040-luvulla ole täällä maan päällä. Samaten lapseni ovat jo kaikki yli 50-vuotiaita. Lapsenlapset sitten ovat siellä tositoimissa, mikäli noin raju skenaario toteutuu. Itse kyllä epäilen sotaa 2040-luvulla. Toki kaikkihan on mahdollista, mutta Venäjä menee alaspäin koko ajan. Ja muita meitä vastaan sotijoita en oikein näe...
 
Aikaisemmin julkisuudessa on ollut ihmetystä siitä, että varuskunnissa tarjoiltavan ruuan kotimaisuusaste on ollut liian pieni.
Nyt Leijona Catering vastaa tähän haasteeseen ja aikoo nostaa kotimaisuusastetta.


Lisäksi julkisuudessa on ollut juttua, että maastoruokailuannokset ovat olleet liian pieniä/ liian vähän energiaa sisältäviä, ja jotkut varusmiehet ovat jääneet nälkäisiksi ja jopa laihtuneet.
Tähän Leijona Catering vastaa näin:

Maastoruokaan tehty muutoksia

Ketjuohjattu Leijona Catering on joutunut uuden haasteen eteen myös korona-aikana lisääntyneen maastoruokailun edessä.
Paavonsalo myöntää, ettei maastoruokaa oltu aikaisemmin suunniteltu syötäväksi kuukausia, vaan ainoastaan lyhyiden harjoitusten ajan.
Maastoruokaan on jälkikäteen tehty muutoksia niin jälkiruokien kuin ainesten tuoreuden osalta.

– Olemme lisänneet tuoreita aineksia, sillä maastossa ollaan pidempään kuin aikaisemmin ja nyt olemme reagoineet palautteeseen, Paavonsalo mainitsee.
 
Aikaisemmin julkisuudessa on ollut ihmetystä siitä, että varuskunnissa tarjoiltavan ruuan kotimaisuusaste on ollut liian pieni.
Nyt Leijona Catering vastaa tähän haasteeseen ja aikoo nostaa kotimaisuusastetta.


Lisäksi julkisuudessa on ollut juttua, että maastoruokailuannokset ovat olleet liian pieniä/ liian vähän energiaa sisältäviä, ja jotkut varusmiehet ovat jääneet nälkäisiksi ja jopa laihtuneet.
Tähän Leijona Catering vastaa näin:

Maastoruokaan tehty muutoksia

Ketjuohjattu Leijona Catering on joutunut uuden haasteen eteen myös korona-aikana lisääntyneen maastoruokailun edessä.
Paavonsalo myöntää, ettei maastoruokaa oltu aikaisemmin suunniteltu syötäväksi kuukausia, vaan ainoastaan lyhyiden harjoitusten ajan.
Maastoruokaan on jälkikäteen tehty muutoksia niin jälkiruokien kuin ainesten tuoreuden osalta.

– Olemme lisänneet tuoreita aineksia, sillä maastossa ollaan pidempään kuin aikaisemmin ja nyt olemme reagoineet palautteeseen, Paavonsalo mainitsee.
Sinänsä hyvä, että ne puutteet joita maastoruokailuissa on aina ollut, tulevat nyt kunnolla esiin koronan erikoisjärjestelyiden takia rauhan aikana, eikä sitten sotilaallisen kriisin aikan.
 
Back
Top