Auton omistamisen ilot ja surut

Roadrunneri tai esim. GTX , Cuda saattaa olla yllättävän tyyriit mihinkään aihioiksi.

Edittinä: vielä Super Bee. Niin näistä tulee rojektille hintaa ja reilusti.
Pitää olla pinkka kunnossa, kun noita rakentelee. Aletaan meinaan äkkiä lähestymään kuusinumeroista summaa ennenkuin kokonaisuus on toimiva. Ja sittenkin tuollaisten kanssa lähestytään äkkiä helikopterin huoltosuhdetta: tunti ajoa ja kymmenen huoltoa/korjausta
 
Roadrunneri tai esim. GTX , Cuda saattaa olla yllättävän tyyriit mihinkään aihioiksi.

Edittinä: vielä Super Bee. Niin näistä tulee rojektille hintaa ja reilusti.
Tiedän kyllä hinnat. @Leaderdog, ja myös @IT-nörtti, kyse onkin kohdallani ennemminkin teknisten haasteiden selvittämisestä, ja haaveilusta/ikuisuusprojektista - joka ei nykyisillä tuloillani voi tietenkään toteutua. Mutta ainahan voi unelmoida;)
 
^Itse olen johtimien päällä "itseliimautuvia" sukkia. Motonet tai Wyrtiltä Hellermanneja löytyy eri kokoja.
Pitää hommata varoiksi, mutta nyt ei mahdu enempää korjauksia kumin alle. Tulee liian lihava, kun jouduin käyttämään Abico-liittimiä ja teippiä.

Ostin nyt siis kuitenkin tehtaalta alkuperäisen johtosarjan. Sain sieltä kiinni ihan oikean ihmisen, joka ei tarvinnut kuin Vin-koodini ja hoiti sitten homman loppuun asti. Joissakin maissa päällikötkin vastaavat puhelimiin ja lukevat mailinsa ja vastaavat ja auttavat. Onhan se vähän erikoista näin suomalaiselle. Johan tuolla meiningillä vienti alkaa vetää. Kaikenlaista sitä.
 
Pitää hommata varoiksi, mutta nyt ei mahdu enempää korjauksia kumin alle. Tulee liian lihava, kun jouduin käyttämään Abico-liittimiä ja teippiä.

Ostin nyt siis kuitenkin tehtaalta alkuperäisen johtosarjan. Sain sieltä kiinni ihan oikean ihmisen, joka ei tarvinnut kuin Vin-koodini ja hoiti sitten homman loppuun asti. Joissakin maissa päällikötkin vastaavat puhelimiin ja lukevat mailinsa ja vastaavat ja auttavat. Onhan se vähän erikoista näin suomalaiselle. Johan tuolla meiningillä vienti alkaa vetää. Kaikenlaista sitä.
Tinaaminen ja itseliimautuva sukka olisi ohuempi ja yhtä jäykkä kuin Abiko.
 
Tinaaminen ja itseliimautuva sukka olisi ohuempi ja yhtä jäykkä kuin Abiko.
Olisi paljonkin. Nyt oli niin pellesukkia kourallinen, että niillä löytämilläni ei tehnyt mitään. Abicoja oli. Sitten huomasin, että vanhat operaatiot samassa paikassa olivat huonossa jamassa. Eivät kestäneet pienintäkään heiluttelua enää. Oikeastaan kaikki karvat olivat rumassa kunnossa. Kyllä se oli nyt uuden sarjan paikka.
 
Auto köhi itsensä siihen kuntoon, etten kehdannut ajaa töihin asti ja jännittäen ajelin takaisin kotiin. Kierrokset jos on yli 2500 ja veto päällä, alkaa köhiminen.

Onneksi on etätyömahdollisuus ja nyt enemmän omaa aikaa.

Tänään putsailin ilmanoton ja kävin koeajolla hakemassa perjantaipizzan 15km päästä. Innoissani kiihdyttelin, kun tuntui toimivan. Kunnes pizzerian kohdalla köhäisi.

Antoi onneksi sitten vikakoodin P0340 - nokka-akselin asentotunnistin. Tuossa oli aikaisemmin vikaa, mutta silloin oire oli vähän erilainen, auto ei pysynyt käynnissä. Johto on niin ohutta tuossa, että varmaan kulunut poikki liitoksen kohdalta.
 
Vähän romplasin, enkä nähnyt mitään kaapeleissa, poistin vikakoodin. Kaadoin tankkiin jääneston ja puhdistusaineen. Ajelin 100km enkä saanut vikaa toistettua.

Eikö olekin mielenkiintoista? Voiko olla syynä yksinkertaisesti nämä olosuhteet kun oli ensin märkää ja sitten pakkasta 10 astetta?
 
Vähän romplasin, enkä nähnyt mitään kaapeleissa, poistin vikakoodin. Kaadoin tankkiin jääneston ja puhdistusaineen. Ajelin 100km enkä saanut vikaa toistettua.

Eikö olekin mielenkiintoista? Voiko olla syynä yksinkertaisesti nämä olosuhteet kun oli ensin märkää ja sitten pakkasta 10 astetta?
Asentotunnistin varmaankin on joko ehjä tai kaputt. Tuskin siinä välimuotoja on. Jos tulee vielä kiukuttelua, saisiko johdon kerrallaan tarkastettua yleismittarilla?

Nokka-akselin asentotunnistin on halpa osa ja vaihto kestää vain jonkun hassun minuutin, jos se on siinä sylinterinkannen lähellä.
 
Asentotunnistin varmaankin on joko ehjä tai kaputt. Tuskin siinä välimuotoja on. Jos tulee vielä kiukuttelua, saisiko johdon kerrallaan tarkastettua yleismittarilla?

Nokka-akselin asentotunnistin on halpa osa ja vaihto kestää vain jonkun hassun minuutin, jos se on siinä sylinterinkannen lähellä.

Tiedän kyllä, kun olen sen kerran vaihtanut itse ja toisen kerran liikkeessä.

On ollut sellaista ongelmaa, että joku edellisistä omistajista oli rikkonut kaapelista liittimen ja siihen ei uutta löytynyt. Korjaamo sitten juotti siihen jokaiseen pinniin johdon kiinni. Ei kestänyt kauan vaan murtui äkkiä. Ja koska oli mäskätty, niin vaihdoin anturinkin. Laitoin itse pinniliittimet ja tein kutistesukalla tiiviin ja liitin johdot puristusliittimellä. Ollut nyt pari vuotta.

Kun siinä oli vika, kone ei halunnut pysyä käynnissä, eikä sillä päässyt mihinkään. Vikavalo myös syttyi aina heti. Tämä on vähän erilainen.
 
Vaihtoehtona noille kutistesukille on "nestemäinen sähköteippi" on aika kätevä jos johdon kuori on vaan rikki.
28 euroo tuubi vaikka puuilossa ja riittää moneen liitokseen jos ei lutraa
 
Back
Top