Bannit ja varoitukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kielenkäyttösi oli kuitenkin sellaista, että oli selvää, että mikä tahansa sana, mitä olisi käytetty, käytettiin kirosanan merkityksessä. "XXXXX on syövyttänyt aivosi" ---> Ei mitään väliä, mitä sanaa käytät.
Oletko sinä seonnut? Oikeasti, mitä vittua?

Edelleen koko viestisi edusti halveksuvaa käytöstä toista kirjoittajaa kohtaan. "Kaltaisesi trollit" + "pistän bänniin".
Minulla on oikeus halveksia ihan ketä tahansa minä haluan. Sinulla ei ole mitään oikeutta määrittää sitä. Minä en solvannut, enkä rikkonut Suomen lakia millään muotoa tuossa. Kerroin mielipiteeni henkilöstä, että hän on trolli ja pistin bänniin, sekä kerroin, että taustalla vaikuttaa nähdäkseni kulttuurimarxismi. So what? Mikä vittu on sun ongelmasi häh?

Karsastan sitä, että foorumilla silloin tällöin ilmoitetaan, että laitetaan toinen ignore-listalle. Se edustaa huonoa käytöstä. Ilmaisu, jolla sen teit, edusti vielä aika paljon huonompaa käytöstä kuin normaalisti käytetyt. Jos haluat laittaa jonkun ignoreen, niin voit tehdä sen hiljaa, tai sitten ilmoittaa esim. seuraavasti "edustamamme mielipiteet ovat sen verran kaukana toisistaan, että olen katsonut paremmaksi lisätä sinut ignore-listalle. Viesti siksi, ettet ihmettele, jos en enää vastaa viesteihisi".
Kuules, minua ei kiinnosta hevon vittuakaan, mitä sinä karsastat tai olet karsastamatta. Jos et tykkää siitä, että laitan jonkun ignoreen ja kerron siitä julkisesti, niin sitten et tykkää. Olet sitten itse tekemättä niin, jos et siitä tykkää. Ei sinulla ole mitään oikeutta yksipuoleisesti määritellä sinun henkilökohtaisia mielipiteitäsi foorumin yleiseksi linjaksi. Minulla ON OIKEUS laittaa kenet tahansa ignoreen ja se, kerronko siitä vaiko ei, ei kuulu sinulle eikä muille mitään. Se on foorumin toiminto ja täysin laillista. Ihme moraaligestapoa leikit.

Kokonaisuudessaan viestissäsi niin sanotusti "kynnys ylittyi". Kun reflektoit asiaa hetken, olet todennäköisesti samaa mieltä.
En todellakaan ole. Olet sanavapautta vastustava, mielivaltaisesti toimiva moderaattori, jolle on ns. kusi noussut pahasti päähän tehtäviensä kanssa.
1) Minä en missään vaiheessa solvannut ketään (ai onko trolliksi kutsuminen solvaus mukahäh, sitten on Yleisradiokin syyllistynyt solvaukseen lukuisia kertoja ja myös moni täällä kirjoitteleva kun on puhunut mm. Venäjän trolliarmeijasta jne.).
2) Minä en missään missää vaiheessa rikkonut mitään Suomen lakia.
3) Minä lyhyesti ja ytimekkäästi totesin asian ja se oli siinä. Ei mitään avautumisrumbaa, ei trollaamista, ei vihjailua, ei mitään. Totesin asian ja se oli siinä.

Asiasta HUOMAUTTAMISEN minä voisin vielä ymmärtää ja toteamuksen, että "Ei toi nyt ollut ihan kauniisti tehty munsta" tms. Mutta se, että tunnukseni jäädytetään 2vrk ajaksi tuosta, on täysin mielivaltaista touhua ja järjetöntä ylilyöntiä. Ihme saatanan kukkahattuilua. Näköjään kulttuurimarxismi ja poliittinen korrektius on mädättänyt sinunkin aivosi.

@hessukessu - ota luuppi kouraan ja lue ajatuksella ja mielellään kolmannesta persoonasta käsin nuo kolme viestiäsi. Millaista käytöstä ne edustavat? Hyvää vai huonoa?
  • Kukaan ei ole kieltänyt sinua ilmaisemasta mielipidettäsi
  • Kukaan ei ole kieltänyt sinua lisäämästä henkilöä ignore-listalle
Käyttäydyit huonosti ja sait siitä pienen varoituksen. Piste. Kyse ei ole mistään muusta. Ymmärrän, että asia sapettaa. Asiasta olisi ehkä voinut vain huomauttaa, mutta käytöksesi oli sellaista että nyt toimittiin näin.

Minä en kohdistanut viestiäni kehenkään henkilökohtaisesti vaan ryssän maahan, kun taasen sihen vastannut kohdisti viestinsä minuun.

No ehkä tuo oli vähän asiaton huomautus. Mustaksi huumoriksi se tarkoitin, mutta pitää myöntää että kyllä näin jälkikäteen kun tuota ketjua lukee niin pitää myöntää että: Meni yli.

Pyydän anteeksi.

Toivoin kuitenkin että muunmuassa Mustaruudin tykkäys olisi tullut varsinaisesti viestin asiaosuudesta jossa viittasin Ikaruksen viestiin.

@Mustaruuti : Juu minä niin mieleni pahoitin. Siis oikeasti meinasi lähteä vittuiluviestit moderaattoreille eetteriin mutta sitten järki voitti.

:) ... :(

kohdeltu todella kaltoin, kun hänen mainioita viestejään on siirretty taistelijan ase -ketjusta Munakukkulalle ja Uuteen taistelijaan

En tiedä sinäkö niitä etupäässä siirtelet, mutta itse olen kiitollinen kun välillä lähtee "vähän" otsikon vierestä tulemaan tavaraa, ja niitä siirrellään asianmukaisempiin tai kokonaan uusiin ketjuihin. Pysyy keskustelu päällä mutta alkuoksa pysyy puhtaana. Tämä on lähes silkkihansikasmainen modelinja, jossain olisi jo Honchokin ollut jäähyllä keskustelujen suistamisesta raiteiltaan. Kiitokset vaivannäöstä.

En tiedä sinäkö niitä etupäässä siirtelet, mutta itse olen kiitollinen kun välillä lähtee "vähän" otsikon vierestä tulemaan tavaraa, ja niitä siirrellään asianmukaisempiin tai kokonaan uusiin ketjuihin. Pysyy keskustelu päällä mutta alkuoksa pysyy puhtaana. Tämä on lähes silkkihansikasmainen modelinja, jossain olisi jo Honchokin ollut jäähyllä keskustelujen suistamisesta raiteiltaan. Kiitokset vaivannäöstä.

Juu, en ole suinkaan ainoa :)

Nimenomaan tuo on idea. Keskustelu saa ja voi kuplia. Sitten vain siirrellään jälkikäteen parempiin paikkoihin.

Ei siis pidä harmistua, jos oma viesti siirretään. Yleensä niitä siirtyy kerralla sitten joka tapauksessa useampiakin, eri kirjoittajilta.

Huomatkaa muuten, että sitä 'raportoi' - linkkiä klikkaamalla voi vaikka ilmoittaa itse kirjoittamastaankin viestistä, että nyt meni vähän off-topiciksi, ja voiko siirtää. Sen raportoi-toiminnon hyvä puoli on, että siitä lävähtää tieto kaikille modeille, joten kuka ensin ehtii, voi asian hoitaa.

Kakkonen-kolmonen sai jäähyn. Ensin huomautettiin asiasta suullisesti, mutta siitä huolimatta kielenkäyttö ja käytös ei korjaantunut.

Sen verran selvennän, että yksikään jäähyntapainen ei ole vastoin moderaattoreiden sopimaa linjaa. Turha on sikäli yksittäistä moderaattoria osoittaa, kyllä takana on koko käsittämättömän julma täysin armoton koneisto.

@hessukessu - ota luuppi kouraan ja lue ajatuksella ja mielellään kolmannesta persoonasta käsin nuo kolme viestiäsi. Millaista käytöstä ne edustavat? Hyvää vai huonoa?
  • Kukaan ei ole kieltänyt sinua ilmaisemasta mielipidettäsi
  • Kukaan ei ole kieltänyt sinua lisäämästä henkilöä ignore-listalle
Käyttäydyit huonosti ja sait siitä pienen varoituksen. Piste. Kyse ei ole mistään muusta. Ymmärrän, että asia sapettaa. Asiasta olisi ehkä voinut vain huomauttaa, mutta käytöksesi oli sellaista että nyt toimittiin näin.
ÖÖhh.. Kyllä kielsi, antamalla kahden päivän bännin. Vai ajattelitko, että telepaattisesti ilmaisen mielipiteitä sillä aikaa? Ja jatkossa, jos taas tulee bänni?

ÖÖhh.. Kyllä kielsi, antamalla kahden päivän bännin. Vai ajattelitko, että telepaattisesti ilmaisen mielipiteitä sillä aikaa? Ja jatkossa, jos taas tulee bänni?

Käsitellään asiaa analogialla.

Kaikilla ajokortin saaneilla suomalaisilla on lähtökohtaisesti oikeus ajaa autoa. Mutta, jos teillä törttöilee, saattaa joutua esim. väliaikaiseen ajokieltoon. Ajokiellon aikana ei tietenkään saa ajaa. Mutta lähtökohtaisesti ei ole kielletty kansalaisia ajamasta. Ja ajokiellon saanutkin saa taas ajaa ajokiellon jälkeen.

Käsitellään asiaa analogialla.

Kaikilla ajokortin saaneilla suomalaisilla on lähtökohtaisesti oikeus ajaa autoa. Mutta, jos teillä törttöilee, saattaa joutua esim. väliaikaiseen ajokieltoon. Ajokiellon aikana ei tietenkään saa ajaa. Mutta lähtökohtaisesti ei ole kielletty kansalaisia ajamasta. Ja ajokiellon saanutkin saa taas ajaa ajokiellon jälkeen.

Sitä paitsi eihän sitä kortilla ajeta.

Foorumilla kortitta ajoa vastaava lienee altterin käyttö.

Mutta on naurettavaa sanoa, että ajokortin pois ottaminen tilapäisestikin ei de facto kieltäisi ihmistä ajamasta autoa. Aivan samaan tapaa kuin kirjoitusoikeuden pois ottaminen de fact estää kirjoittamasta, eli ilmaisesta mielipidettään.

Se nyt vain on niin, että yksityisellä foorumilla ylläpito sanelee säännöt ja niiden noudattamatta jättämisestä tulee sanktioita.

Mutta on naurettavaa sanoa, että ajokortin pois ottaminen tilapäisestikin ei de facto kieltäisi ihmistä ajamasta autoa. Aivan samaan tapaa kuin kirjoitusoikeuden pois ottaminen de fact estää kirjoittamasta, eli ilmaisesta mielipidettään.

Joo, tottakai näin. Ihan sitä en tarkoittanut.

Jos lätkämatsissa pelaaja saa parin minuutin jäähyn, niin tietenkään sen parin minuutin aikana hän ei saa osallistua peliin. Mutta ennen jäähyä sai pelata, ja niin saa myös jäähyn jälkeen.

Tämä ei ole varmaankaan ainoa foorumi, jossa voit ilmaista mielipiteitäsi. Et voi siis vedota siihen, että Suomen laki ei kiellä sinua sanomasta "onko XXX syövyttänyt aivosi", vaan tällä palstalla sinun pitää vedota siihen, mitä palstan säännöt sanovat. Jos ne esim. kieltävät käyttämästä halventavaa kieltä toisista kirjoittajista, niin en näe mitään syytä, miksei tuollaisesta voisi tulla bänniä, vaikkei siinä mitään lakia rikotakaan. Kyseinen bänni ei riko sinun sananvapauttasi, koska sananvapauteesi ei kuulu oikeus sanoa maanpuolustus.net -keskustelupalstalla mitä tahansa.

Rekisteröityessäsi tälle palstalle, olet klikannut hyväksyväsi esim. seuraavan säännön:
" Foorumien näennäisestä anonymiteetistä huolimatta, käyttäydy sivustolle kirjotellessasi asiallisesti ja muita kunnioittavasti. Älä provosoidu muiden viesteistä äläkä itse tahallisesti provosoi muita. Asiallinen väittely aiheista on sallittua, mutta henkilökohtaisuuksiin menemistä ei suvaita."

Voitko käsi sydämellä sanoa "onko kulttuurimarxismi syövyttänyt aivosi?" -lauseen olevan kunniottava lauseen kohdetta kohtaan? Jos et, niin tunnustat itse rikkoneesi sääntöä, jota olet luvannut noudattavasi rekisteröityessäsi foorumille.

Back