Bannit ja varoitukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
No niin, nyt modet, pikapalaveri.

Baikal herjaa sekä äidinkieltäni että sukutaustaani. Kumpaakaan en voi vaikuttaa, eivätkä ne ole esittämiini ajatuksiini oleellisia. Kyse on henkilöön käyvästä hyökkäyksestä. Ehdotin Baikalin itsearviointia ja itsesanktiointia, mutta sellaista ei ole ilmennyt, joten jätän tämän modejen harkintaan. Päättäkää nyt onko todistettava oikean kielen hallinta ja oikea verenperintö että mode ei herjaa henkilöä. :(

http://maanpuolustus.net/threads/suomi-naton-jäseneksi-or-not.905/page-197#post-355770

Sinä, adam voisit jättää nuo sputnik-juttusi myös vähemmälle. Ja kyllä, olen huomannut jo pitkin aikaa, ettet sinä ymmärrä kaikkea suomeksi kirjoitettua. Missä kohtaa tässä on herja tai äidinkielesi/sukutaustasi pilkka? Jokainen palstaa edes malliksi seurannut tietää, että suhtaudun ruotsinkieliseen vähemmistöön arvostavasti.

Mitään lisäarvoa palstalle ei tuo sputnik-heittely. Sinä adam vaadit joka käänteessä moniarvoisuutta, mutta itse paiskot milloin mitäkin itä-korttia milloin kenenkin niskaan. Ja välillä varsin turhaankin, sinun näkökulmastasi, koska et selvästi hahmota kaikkia ural-murteen nyansseja.

Mutta ehdotuksesi on kuultu ja sulkeudun suosioonne, otan vastaan sanktiot, jos ne katsotaan aiheellisiksi, siinä ei ole mitään ongelmaa.

Niin, eihänasiaminulletietenkäänkuulu, mutta.. En muista kuka noin sanoi, nyt minä.

Ymmärsin edellä olevan asian kuten @adam7 . Olin myös lukenut alkuperäisen jutun. Jos siellä tai @Laamanator illa oli merkityksellisiä kielellisiä nyansseja, jäivät ne myös pohojalaas-karjalaiselta ymmärtämättä.

Suurin osa suomalaisista suhtautuu tietyllä varauksella niin Usaan kuin Venäjään. Tämä on de facto. Niin suhtaudun minäkin. Jos tämän asian ääneen lausuminen on sputnikkia, niin olkoon sitten. Jos saitti menee sellaisen todellisuuden puolelle, jossa "epäluuloisuus ja kritiikki", tai sopimuspapereiden ennakoiva arviointi negatiivisesti värittyneenä tuo sputnik-leiman jne. niin varjotodellisuuden puolelle siinä vaan mennään. Käsitys siitä, että kaikki viisaus ja tieto, ymmärrys ja relevantti asioiden fokusointi ovat muutaman kymmenen saitin vakikirjoittajan hallussa ei ole edes surullinen vaan se on lähinnä säälittävä.

Sanokaa vaan aivan avoimesti, onko turvallisuuspolitiikan kriittinen arviointi itsestään sputnikkista, niin osaan määrätä itselleni riittävän pitkän bannin. En taatusti aio olla mukana sellaisessa homogeenisessa kerhossa, jossa mielipiteet ja kriittinen arviointi pukataan lähtökohtaisesti Putin-laariin. Nyt on adam päässyt osatavoitteeseensa raivata tietä auki, hmmm, ainakin johonkin. :rolleyes: Suomessa kielikortin heittäminen on kuin natsikortti. Ja puhutteleehan se tietysti, kun ruotsinkielinen esittää sen...olihan Callekin ihan ihqu p-ministeri.....:p

Baikal herjaa sekä äidinkieltäni että sukutaustaani.

Kun itse tulin tälle saitille, sain heti Röllikkä leiman kannettavaksi mielipiteideni takia. En sano että se sattui, mutta sanotaan että haavoituin hetkeksi, sopii paremmin maanpuolustuksen sivustolle :)
Koen tietyssä mielessä yhteyttä @adam7 esittämään tilanteeseen. Leimaaminen ei ole kivaa, mutta tässä nyt varmaan on vaan lipsahtamisesta kyse, jolloin asian yksintkertaisin ratkaisu on: anteeksipyyntö .

@baikal kanssa olen ehdottomasti samaa mieltä siitä että USA myös kulkee ympäriinsä ketunhäntä kainalossa ja kaikkia sen ehdotuksia tulee tarkastella kriittisesti, koska on aivan fakta että se hamuaa samalla itselleen jotain niitä "kansallisten etujen turvaamisia". Nämä asiat saa myös sanoa suoraan ja Nato-haukkojen ei pidä loukkaantua.

Peace, brothers.
.

Kritiikki ja kriittisesti suhtautuminen on tyystin eri asia kuin liioteltu inhorealismissa piehtarointi. Jos tähän piehtarointijengiin ei kuulu, onkin jenkkien fanipoika.

Henkilö L siteeraa lähdettä kirjoituksessaan.

Henkilö A ei jostain syystä ymmärrä viestiä ja väittää L:ää henkilö P:n juoksupojaksi.

Henkilö L oikaisee väärinkäsityksen.

Henkilö B kertoo L:lle että A kiihtyy todennäköisesti sen takia helposti, että ei aina välttämättä ymmärrä viestin merkitystä, koska foorumilla käytetty kieli ei ole hänen äidinkielensä.

Henkilö A vetää herneen nenäänsä koska ottaa B:n sovittelevan viestin loukkauksena.

Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?

Naistenlehtidraamaa.....no joo, tunnistan itseni kyllä tästä heitosta. Hieman herkkä nahkahan minullakin on, en sitä kiellä.

No niin, nyt modet, pikapalaveri.

Baikal herjaa sekä äidinkieltäni että sukutaustaani. Kumpaakaan en voi vaikuttaa, eivätkä ne ole esittämiini ajatuksiini oleellisia. Kyse on henkilöön käyvästä hyökkäyksestä. Ehdotin Baikalin itsearviointia ja itsesanktiointia, mutta sellaista ei ole ilmennyt, joten jätän tämän modejen harkintaan. Päättäkää nyt onko todistettava oikean kielen hallinta ja oikea verenperintö että mode ei herjaa henkilöä. :(

http://maanpuolustus.net/threads/suomi-naton-jäseneksi-or-not.905/page-197#post-355770

Älä muuten käytä noita argumentteja, muistelen sinunkin huomautelleen minulle huonosta tai väärästä Suomenkielestä joka tosin on vähän heikko mutta siitä huolimatta kirjoittelen.

Totuuden nimessä on sanottava yksikään nuiva tai kriittinen ei ole moittinut minua huonosta kielitaidosta mutta suvaitsevaistolta olen kyllä moitteita saanut.

En minäkään voi sille mitään etten ole kaikkea tältä maalta saanut mutta tyydyn siihen mihin on mahdollisuus, mutta jos torjutaan en itke että kun on tuo tausta ja kielitaito, syy ei useinkaan ole se vaaan sen taakse on helppo piiloutua ja vaatia säälipisteitä.

Kysymys on itseluottamuksesta ei sen vähemmästä.

@baikal on ihan tolkun ihminen.

Ruotsissa asuvana, puutteellisella ruotsinkielellä tarpeen vaatiessa kommunikoivana, sanon, ei kannata nolostua puutteellisesta kielitaidosta, vaan yrittää ottaa tilanteista aina oppia. Tosin Ruotsalainen on kyllä tottunut, sattuneesta syystä, puutteellisella kielitaidolla oleviin.
Esimerkki hyvästä kotoutumisesta on ne kaksi karaokelaulajaa. Ensin lauloi somali: Olen suomalainen.....jne. , sitten romaani; mä joka päivä töi...jne...

Minulla tämä tietty henkilö on ollut yli vuodenpäivät ignore-listalla. En ole ainoa, joka on hiljaa toivonut näpäyttämistä tämän kyseenomaisen herran suhteen.

Back