Bannit ja varoitukset

Vaikka en nyt olekaan noiden kahden ylin ystävä, niin vähän puun takaa tuo tuli. Tosin heillä on kyllä taipumusta jankuttamiseen ja mulle tulee välillä mielikuva ylimielisestä suhtautumisesta muihin. Viime aikoina varsinkin RL. Mutta ei ole minun asiani tuomita tai olla tuomitsematta, onneksi...
 
Ihmettelen vähän mitä on tapahtunut kun alkuaikoina TomTom jäi mieleen hyvinkin korrektina ja puolueettomana ylipäällikkönä, joka keskittyi faktoihin ja argumentaatioon. Se mitä nyt näen vaikuttaa taas lähinnä kärttyisältä mamukriitikolta joka ei arkaile sivaltaa eri katsantokantaa edustavia ilkeästikin. Tämä ei auta foorumin ilmapiiriä, joka on viimeisen vuoden aikana muuttunut koko ajan epämiellyttävämmäksi. Välillä tuntuu kuin olisi Suomen Sisun piirijärjestön foorumilla.
Se on semmosta, maailma muuttuu eskoseni.

Minä olen varmaan semmonen paha rasisti, sadisti, radisti, autisti ja persuja äänestävää paskasakkia.
 
Se on semmosta, maailma muuttuu eskoseni.

Minä olen varmaan semmonen paha rasisti, sadisti, radisti, autisti ja persuja äänestävää paskasakkia.

:salut::salut::salut: kuulostaa ihan normi-Suomalaiselta "tolkun ihmiseltä" kuin taas nämä "paremmintiedostavayltiösuvaitsevainen" rajat ja lompakot auki (muiden rajat ja lompakot) porukka, jotka ovat vähemmistönä Suomessa, eivät ole millään tasolla tolkuissaan...o_O
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on konkreettinen kehitysidea tähän ongelmaan:

Eikö ylläpito voisi listata valmiiksi, että mitä mieltä saa olla maahanmuutosta, EU:sta ja yleisestä asevelvollisuudesta. Tässähän voi muutoin käydä niin, että joku kirjoittaja on vahingossa väärää mieltä asiasta, ja tulee siten tarkoituksetta loukanneeksi ylläpidon tunteita. Jos paalutettaisiin valmiiksi hyväksytyt mielipiteet, niin silloin vältyttäisiin turhilta banneilta ja modetkin pääsisivät helpommalla. En minä jaksa uskoa, että kukaan on tarkoituksella halunnut loukata ylläpidon tunteita. Eiköhän kyse ole yleensä ollut vahingossa tapahtuneesta väärästä mielipiteestä.
 
En minä jaksa uskoa, että kukaan on tarkoituksella halunnut loukata ylläpidon tunteita. Eiköhän kyse ole yleensä ollut vahingossa tapahtuneesta väärästä mielipiteestä.

No ainakin s91 on tahallaan sotkenut ketjuja joissa keskustellaan sodan ajan vahvuuksista ja reserviläisten koulutuksesta.

http://maanpuolustus.net/threads/pu...n-vahvuuden-osittaista-palautusta.5324/page-5

Kuka tuollaista jankuttamista ja tahallaan väärinymmärtämistä jaksaa pidemmät ajat?

Miehellä on omat mielipiteensä asevelvollisuudesta, mutta niiden upeiden mielipiteiden esittelyn voi jättää sinne aihetta käsittelevään ketjuun.
 
Tuossahan se syy pitkälti on. Jokainen ketju yritettiin viedä tuohon samaan juttuun, jota kyllästymiseen asti oli jankattu jo parissakin pitkässä ketjussa. Itse ei kyllä nota juttuja jaksanut enää pitemmän päälle kattella.
 
Juurikin noin! Itse kyllastyin siihen saman soopan jauhamiseen, ja alkoi jo jaamaan useampi ja useampi ketju kokonaan jo lukematta.
Jos jokaiseen asiaan vastaus on kahden tunnin esitelma siita miksi leppakertun seksuaalinen toiminta on tarkeampaa, kuin avoin ja elava keskusteltu PV toimista, ei tama taida ihan olla oikea paikka.

Eriavat mielipiteet ovat aina ok, ne elavoittavat keskustelua ja tuovat uusia nakokulmia, mutta jankkaus on vain jankkaamista eika tuo yhtaan mitaan keskusteluun.
 
Kyseessä oli pesunkestävä trollaus. Tekniikka oli sama joka viestissä. Ei seurattu lainkaan, mikä on keskeinen argumentti. Jätettiin huomiotta kaikki faktatieto, jota ei voinut kumota, jätettiin vastaamatta kysymyksiin. Sen jälkeen pilkottiin viestit lyhyiksi lauseiksi irralleen asiayhteydestään ja käytiin niiden kanssa riitelemään.

Kaiken tarkoituksena ilmiselvästi suomalaisen asevelvollisuusjärjestelmän romuttaminen ja maanpuolustuksen heikentäminen.
 
Jos kohta itsekin ärsyynnyn näistä yhdellä ponilla ratsastajista ("ja muuten olen sitä mieltä että asevelvollisuus/Nato/pakolaisuus...") niin täytyy kyseenalaistaa KESKUSTELUryhmän tarkoitus jos siellä ei saa keskustella. Lisäksi sellainen pointti että täällä riittää keskustelijoilla kompetenssia korjata roopeluhtalan yms. virheellisiä päätelmiä ja väitteitä. Nyt hän vain menee jollekin toiselle foorumille jossa näin ei ole.
 
Ongelmanahan tuossa oli, että mikään argumentti tai tosiasia ei auttanut yhtään...sama jankutus jatkui heti seuraavalla sivulla suurinpiirtein samoilla sanoilla. Rikkinäinen levy siis. s91 taas koitti viedä jokaisen muunkin ketjun tuohon samaan.
 
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin eikö jankutus saman asian ympärillä kuvaa 99 prosenttia kaikista nettikeskustelijoista? Myös teitä @Sardaukar , @Vonka , @Lone Soldier , @Ingsoc , @Bushmaster , jne. Ja myös minua @Tja . Kaikilla meillä on omat mielipiteemme, ja niitä ei hevillä muuteta.

Kuinka moni teistä (meistä) näiden keskustelujen aikana vaihtaa mielipidettään? Hyvin harva, väitän minä.

Uskon ihmisten muuttumiseen sinä päivänä, kun @Bushmaster on maahanmuuttomyönteinen, viher-vasemmistolainen EU-federalisti. :p

Siihen asti kippistä vaan kaikille, ja laitetaan Maanpuolustus.netin virallinen hymni soimaan. Nupit kaakkoon!

 
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin eikö jankutus saman asian ympärillä kuvaa 99 prosenttia kaikista nettikeskustelijoista? Myös teitä @Sardaukar , @Vonka , @Lone Soldier , @Ingsoc , @Bushmaster , jne. Ja myös minua @Tja . Kaikilla meillä on omat mielipiteemme, ja niitä ei hevillä muuteta.

Kuinka moni teistä (meistä) näiden keskustelujen aikana vaihtaa mielipidettään? Hyvin harva, väitän minä.

Uskon ihmisten muuttumiseen sinä päivänä, kun @Bushmaster on maahanmuuttomyönteinen, viher-vasemmistolainen EU-federalisti. :p

Siihen asti kippistä vaan kaikille, ja laitetaan Maanpuolustus.netin virallinen hymni soimaan. Nupit kaakkoon!


Harvoin, harvoin. Kyllä minua silti kiinnostavat faktat ja olen oppinut keskustelijoilta paljon, erityisesti jäseneltä Vlad. Mutta ei s91 saanut minua oppimaan mitään. En pidä trollaamisesta eikä yksikään palsta taida sitä kestää.
 
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin eikö jankutus saman asian ympärillä kuvaa 99 prosenttia kaikista nettikeskustelijoista? Myös teitä @Sardaukar , @Vonka , @Lone Soldier , @Ingsoc , @Bushmaster , jne. Ja myös minua @Tja . Kaikilla meillä on omat mielipiteemme, ja niitä ei hevillä muuteta.

Kuinka moni teistä (meistä) näiden keskustelujen aikana vaihtaa mielipidettään? Hyvin harva, väitän minä.

Uskon ihmisten muuttumiseen sinä päivänä, kun @Bushmaster on maahanmuuttomyönteinen, viher-vasemmistolainen EU-federalisti. :p

Siihen asti kippistä vaan kaikille, ja laitetaan Maanpuolustus.netin virallinen hymni soimaan. Nupit kaakkoon!

Olet liittynyt elokuun lopulla palstalle. Päästäksesi mainitsemiesi henkilöiden kokemustasolle bännätystä kahdesta nimimerkistä, niin ei muuta kuin lukemaan vaikkapa 1.000 viestiä ketjusta Asevelvollisuuden pitää muuttua. Ja tarkoitan todella, että käyt ne läpi.
Suo itsellesi mahdollisuus muuttaa mielipide jankutuksen syvimmästä olemuksesta.
 
Vlad varmaan oli tullut forumista riippuvaiseksi ja tarvitsi vieroitusta. :D

@Tja Kysehän ei ole sinänsä mielipiteistä, vaan niiden tunkemisesta joka ikisessä välissä, ketjuissa joihin ne eivät edes kuulu. Modet varoittelivat ko. henkilöitä useampaankin kertaan.

Kyseessä oli klassinen trollaustaktiikka, jossa tosiasioista ei suuremmin välitetty. Jankutettiin samaa satojen sivujen verran, jotta kaikki muut väsyisivät ja voisi julistautua voittajaksi. Itseltä loppui hermot ko. tuotosten lukemiseen ensimmäisten 100 sivun jälkeen...vielä vähemmän teki enää mieli vastailla :D
 
Kuinka moni teistä (meistä) näiden keskustelujen aikana vaihtaa mielipidettään? Hyvin harva, väitän minä.
Voisko tässä olla niinkin että aiheissa, joissa on vahva henkilökohtainen arvotausta, mielipiteen muuttuminen ei ole niin mahdollista? Onhan myös keskusteluja joissa mielipide perustuu tietoon ja käsitykseen, joka on joko virheellinen tai puutteellinen. Kun tällainen keskustelu pääsee etenemään ja tiedon annetaan täydentyä, voi mielipide erittäin hyvin muuttua.
 
Back
Top