Bidenin hallinto ja siitä keskustelua. Kuinka suunta muuttuu?

Höpö höpö. Jatkoaikaan kirjoittaa varmaan 10- ellei 100-kertainen määrä ihmisiä kuin tänne. Keskusteluissa on varmasti kaikkia mielipiteitä ja kaikenlaisilta ihmisiltä. Ehkä tämäkin keskustelupalsta voisi saada enemmän kirjoittajia, jos ketjut eivät olisi täynnä muutaman käyttäjän suoltamaa tuubaa. Vai onko maanpuolustus sellainen aihe, jossa näin on?
Mitäs me niillä kirjoittajien määrällä tehdään? Saadaan ne arvostelemaan keskustelun laatua ja vaatimaan tuomaria esittämään punaista korttia?

25 vuoden keskustelupalstakokemuksella voin todeta, että täällä on varsin kelpo meno. Kovin suuria ylilyöntejä ei ole. Olen toki eri mieltä asioista ja niiden esitytavasta monessakin kohtaa, mutta se ei ole mielestäni punaisen kortin arvoista.
 
Jääkiekko ja maanpuolustus?

Minä seuraan ahkerasti Potut ja Muusi sivustoa. Siellä keskustellaan perunasta. Keskustelu on laadukasta ja moderointi kohdillaan.

95b369fe-cc47-47a9-911b-7ace22e29f82.png
 
Kummasti on nyt tullut uusia nimimerkkejä vaatimuksilla muuttaa sivuston linjaa. Mikäköhän yhteisö tässä on takana? :unsure:
Uusia nimimerkkejä my ass. Kauemmin mä täällä olen ollut kuin sinä. No vaikka sellainen yhteisö, joka ei halua lukea sairaalloisesti toistettua vihollisen narratiivia täällä. Vai siitäkö tässä palstassa onkin kyse?
 
Uusia nimimerkkejä my ass. Kauemmin mä täällä olen ollut kuin sinä. No vaikka sellainen yhteisö, joka ei halua lukea sairaalloisesti toistettua vihollisen narratiivia täällä. Vai siitäkö tässä palstassa onkin kyse?
Vihollisen narratiivia? Onko asioista eri mieltä olevat sinulle vihollisia, vai mitä tarkoitat? Mikäli sota syttyy, niin uskoisin että samaan poteroon kyllä mahtuu niin bidenistit kuin trumputtajatkin. Kumma kuinka tunteisiin täällä välillä menee valtameren takaisen maan asiat.
 
Vihollisen narratiivia? Onko asioista eri mieltä olevat sinulle vihollisia, vai mitä tarkoitat? Mikäli sota syttyy, niin uskoisin että samaan poteroon kyllä mahtuu niin bidenistit kuin trumputtajatkin. Kumma kuinka tunteisiin täällä välillä menee valtameren takaisen maan asiat.
On eri asia olla eri mieltä kuin jakaa monta kertaa päivässä täyttä pskaa aiheesta. Tunteeseen minulla ei ole mennyt Trump/Biden, se on sinänsä aika sama, vaan tämä palsta jatkuvana mielenterveyspotilaiden vessanseinänä. Aihe ansaitsisi enemmän.

Mitä tulee vihollisen narratiiviin, kannattaa opppia tunnistamaan se. Sekasorron luominen länteen, sairaat salaliittoteoriat, eikä sitä tarvitse tehdä edes itse kuin vähän alusta. Apurit jatkaa, eikä useimmille niistä tarvitse edes maksaa siitä. Ja hyvin on toiminut.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, vastaus on tullut selväksi.
 
Ehdotan, että modet perustaa vastaavan vitjan kuin Trumpille, eli Biden-psykoosi. Sinne voi postata ja keskustella kaikkea pitkäveteistä ja tylsää jenkkien nykyhallinnon, niin (!), politiikasta.

Sitten jos joku postaa sinne jonkin deep faken jossa Biden laskee taas allensa, niin kaikki voi käydä postaajan kimppuun ja sanoa että hei toi kuuluu "Bidenin hallinto ja siitä keskustelua. Mikä muuttui?" vitjaan.
 
Vihollisen narratiivia? Onko asioista eri mieltä olevat sinulle vihollisia, vai mitä tarkoitat? Mikäli sota syttyy, niin uskoisin että samaan poteroon kyllä mahtuu niin bidenistit kuin trumputtajatkin.
Ne mahtuu. Ryskykin vaikka on hieman isompi ukko, sinne mahtuu reserviläisten suojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minä en nyt ymmärrä mikä tässä vikana. Minäkin olen tavallaan ollut Bidenin puolella.
Minäkin olen tykännyt hänestä. Hän on joutunut kokemaan kaikenlaista - myös hyvin ikäviä asioita. En voisi kuvitella heittäväni sinne suuntaan paskaa kuten jotkut roiskivat vuosikausia edellisen presidentin päälle. Täältä Suomesta asti, toimittajia, yritysjohtajia, poliitikkoja, turvallisuuspolitiikan asiantuntijoita. Ei sellainen ollut eikä ole järkevää käytöstä että mennään henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Kiihkomielisimmät yrittivät organisoida Helsinkiin mielenosoituksiakin - samaan aikaan kun täällä tapasivat Trump ja Putin. Kohde oli tietysti se heidän someviholliseksi kokemansa Trump - ei toimittajia oikeasti tapattava diktaturistisen valtion Putin. Montako sotaa Trump aloitti, montako poliittista vastustajaa leiritettiin tai tapettiin. Vaikka mediassa peloteltiin sodilla, lamalla, heinäsirkoilla ja ihan kaikella.

Biden on iäkäs mies ja niin on Trump. Molemmilla on kuitenkin paljon kokemusta. Jos haparoivat lentokoneen rappusissa niin pitääkö heti alkaa haukkua että dementikko, hullu ja uhka maailmanrauhalle? Siksikö että heillä vaan sattuu olemaan ikää?

Toimittajat saisivat hävetä viime vuosia. Mitä jotkut niistä oikein polttavat?
 
Viimeksi muokattu:
Uusia nimimerkkejä my ass. Kauemmin mä täällä olen ollut kuin sinä. No vaikka sellainen yhteisö, joka ei halua lukea sairaalloisesti toistettua vihollisen narratiivia täällä. Vai siitäkö tässä palstassa onkin kyse?
Nyt tulee sulle ylläpylläri; täällä ei ole pakko olla elei viihdy. Mene sinne kiekkohomojen palstalle (kerro Veinille terveiset että rosvopaistivillisika oli maistuva) ja viihdy mukavassa seurassa. Paskaako täällä kiusaat ittees.
 
Nyt Bideniä haukutaan jo Trumpiksi. Liittolaiset ovat huolestuneita... hmm pitäskö sit tehdä jotain, kun ei voi enää "loisia" USAn suojissa.
Jos kannettu vesi ei pysy kaivossa, miksi tuota hommaa pitäisi jatkaa - epäilemättä usean ajatuksissa.
 
Nyt Bideniä haukutaan jo Trumpiksi. Liittolaiset ovat huolestuneita... hmm pitäskö sit tehdä jotain, kun ei voi enää "loisia" USAn suojissa.

Eihän tuo mitään haukkumista ole.

Tärkeitä asioita nostetaan esille ja niistä tärkeimmät ovat tässä...

–  Tämä päätös Afganistanista ei koske vain Afganistania. Kyse on suurten sotilasoperaatioiden aikakauden päättymisestä ulkomailla, Biden sanoi äskettäin puheessaan.

–  Se oli Yhdysvaltojen presidentin viime vuosikymmenten kaikkein vaikuttavimpia liberaalin kansainvälistymisen torjuvia kannanottoja, Haddad arvioi.

Bidenin linjapuhe oli epäilemättä järkytys niille amerikkalaisille, jotka haluavat ajatella maansa olevan voittamaton suurvalta ja kylmän sodan voittaja. Useimmat mielipidekyselyt kuitenkin osoittavat, että vahva enemmistö yhdysvaltalaisista tukee Bidenin linjausta.


Nämä ovat asioita jotka pitää ottaa huomioon Euroopassa ja aivan varmasti myös Suomessa. Nykyinen kehitys alkoi jo Obaman aikana...Trump vei homman muutaman askeleen pidemmälle ja Biden jatkaa siitä mihin Trump jäi eikä tämä kehitys tähän pääty.

Mitä loisimiseen USA:n suojissa tulee niin mikäli menet kysymään asiasta Sauli Niinistöltä suosittelen että otat mukaan kasvosuojaimen ja korvatulpat. Niinistö huokaisee syvään, naama muuttuu hiljalleen punaiseksi ja sitten alkaa pitkä kiroilu ja räkä lentää joka suuntaan.

Sauli Niinistö 2018

EU:n puolustusyhteistyö on lähtenyt liikkeelle nihkeästi. Niinistö kysyi asiasta aikoinaan Saksan liittokansleri Angela Merkeliltä.

– Muistan, kun Merkelin kanssa kymmenisen vuotta sitten otin asian esille. Minulla oli siihen aikaan tapana kysyä eurooppalaisilta päämiehiltä, että
otetaan teoreettinen tilanne – jokin EU:n maa joutuisi valloitetuksi.

– Mitä EU tekee? Kokoontuuko se Brysseliin uudelleen ja toteaa, että meidän täytyy tehdä uusi perussopimus, koska yksi meistä puuttuu? En ole saanut tähän kymmeneen vuoteen vastausta,
Niinistö sanoo Ilta-Sanomille.

Tuon jälkeen on tapahtunut myönteistäkin kehitystä ja joissakin asioissa jopa yllättävän nopeasti ja paljon mutta on tästä vieläkin pitkä matka siihen että kukaan ei loisi USA:n selän takana :ROFLMAO:
 
Saksa on vähän sellainen, siellähän pahastuttiin - Merkel lähinnä - siitä kun Trump ojensi ..
Toivottavasti Biden tekee saman mutta diplomaattisemmin
 
Saksa on vähän sellainen, siellähän pahastuttiin - Merkel lähinnä - siitä kun Trump ojensi ..
Toivottavasti Biden tekee saman mutta diplomaattisemmin
Viimeistään siinä kohtaa, kun Trump ojensi Merkelille 350 miljardin dollarin laskun, kävi kyllä selväksi, että diplomatian taidot eivät Trumpilla olleet kovin kummoiset. Tuo oli aika törkeä ja paskanhajuinen temppu. Ei noin asioita hoideta. Ja kuvitteleeko Trump, että tuollainen käytös motivoisi saksalaisia nostamaan puolustusbudjettia sinne kahden prosentin luokkaan.
 
Viimeistään siinä kohtaa, kun Trump ojensi Merkelille 350 miljardin dollarin laskun, kävi kyllä selväksi, että diplomatian taidot eivät Trumpilla olleet kovin kummoiset. Tuo oli aika törkeä ja paskanhajuinen temppu. Ei noin asioita hoideta. Ja kuvitteleeko Trump, että tuollainen käytös motivoisi saksalaisia nostamaan puolustusbudjettia sinne kahden prosentin luokkaan.
Miten niin ei hoideta, saku on kyllä nuuka, mutta onko se myös köyhä? Trumpin olisi pitänyt vihjata sakujen erottamisesta natosta kun ei ole varaa olla mukana
 
Muistini mukaan tante Mutti valitteli sitä että jos pitäisi maksaa sen 2%;in mukaan se tarkoittaisi valtavaa summaa koska Saksan BKT on niin iso. Ja että tante Muttin mukaan maanpuolustus on paljon muutakin kuin aseita ja panssareita.
 
Muistini mukaan tante Mutti valitteli sitä että jos pitäisi maksaa sen 2%;in mukaan se tarkoittaisi valtavaa summaa koska Saksan BKT on niin iso. Ja että tante Muttin mukaan maanpuolustus on paljon muutakin kuin aseita ja panssareita.
Senpä takia siellä harjoitellaan harjan varsilla, kun ollaan pihejä ja valtakunnan kansleri lymyää polakkien takana
 
Viimeistään siinä kohtaa, kun Trump ojensi Merkelille 350 miljardin dollarin laskun, kävi kyllä selväksi, että diplomatian taidot eivät Trumpilla olleet kovin kummoiset. Tuo oli aika törkeä ja paskanhajuinen temppu. Ei noin asioita hoideta. Ja kuvitteleeko Trump, että tuollainen käytös motivoisi saksalaisia nostamaan puolustusbudjettia sinne kahden prosentin luokkaan.
Mehän emme tiedä miten kauan Yhdysvallat on esittänyt toiveita ja ehkä vaatinutkin Saksaa korjaamaan tilanteen.
Siitä lienemme samaa mieltä että Trump ei ole kovin diplomaattinen.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Mehän emme tiedä miten kauan Yhdysvallat on esittänyt toiveita ja ehkä vaatinutkin Saksaa korjaamaan tilanteen.
Siitä lienemme samaa mieltä että Trump ei ole kovin diplomaattinen.
Sehän on ollut jo pitkään jenkeille ongelma, että he ovat käytännössä Nato ja muut vain loisivat siinä sivussa. Trump taisi vain sanoa tämän ääneen, siinä missä muut ovat esittäneet asian suljettujen ovien takana.
 
Back
Top