Bidenin hallinto ja siitä keskustelua. Kuinka suunta muuttuu?

Ei noissa tukipaketeissa ole mitään järkeä. Nyt pamahtaa tutulle joka asuu täällä turussa 5500 shekkinä käteen. Siinä hänen ja kahden lapsensa summa yhteensä. Jos kaikille jotka tienaavat alle 100 tonnia tai asuvat ulkomailla saavat tuollaiset summat, niin mistä helvetistä nämä rahat revitään. Maassa 330 miljoonaa ihmistä.
 
Ei noissa tukipaketeissa ole mitään järkeä. Nyt pamahtaa tutulle joka asuu täällä turussa 5500 shekkinä käteen. Siinä hänen ja kahden lapsensa summa yhteensä. Jos kaikille jotka tienaavat alle 100 tonnia tai asuvat ulkomailla saavat tuollaiset summat, niin mistä helvetistä nämä rahat revitään. Maassa 330 miljoonaa ihmistä.
Kuullostaa aika korkealta. USA:n valtionvarainministeriön mukaan korvaukset ovat alhaisemmat:

"The CARES Act initially provided Economic Impact Payments to American households of up to $1,200 per adult for individuals whose income was less than $99,000 (or $198,000 for joint filers) and $500 per child under 17 years old – or up to $3,400 for a family of four.

The Coronavirus Response and Relief Supplemental Appropriations Act of 2021 authorized additional payments of up to $600 per adult and up to $600 for each qualifying child."

Eli 4000 USD olisi maksimi, tosin jälkimmäistä korvausta ei makseta välttämättä täysimääräisenä, riippuu tuloista.

Anyway, ei tosiaan välttämättä paras tapa tukea taloutta. Jotkut tutkimukset osoittaa että rahat menee säästöön, ei kulutukseen niin kuin oli tarkoitus. Republikaanit oli aikanaan tiukan budjettikurin takana. Trump sen romutti, nyt ovat taas palanneet tiukempaan talouden pitoon, demokraatit ovat valmiimpia ottamaan lainaa. USA:n lainanottokyky on tietenkin suuri koska kysessä on dollarilaina, mutta rajansa kaikella...

Suomessa tietenkin sama ilmiö. Raha on kuulemma ilmaista ja sitä jaetaan nyt sokkona niillekin jotka sitä eivät tosiaankaan tarvitse. Ainoa hyvä puoli on, että hallitus ei voi kieltäytyä HX-hankkeesta sen perusteella että se lisäisi valtion velkaa...
 
Jos Trumpista on pakko jotain myönteistä sanoa niin siinä on totisesti mies joka herättää voimakkaita tunteita...puolesta ja vastaan :ROFLMAO:

Biden on ollut hommissa niin vähän aikaa, että siitä ei voi vielä sanoa yhtään mitään.

Joitakin linjauksia on luvassa juuri nyt...

 
Anyway, ei tosiaan välttämättä paras tapa tukea taloutta. Jotkut tutkimukset osoittaa että rahat menee säästöön, ei kulutukseen niin kuin oli tarkoitus. Republikaanit oli aikanaan tiukan budjettikurin takana.

Trumpista riippumatta Republikaanit on aina budjettikurin kannalla kun istuva pressa on Demokraatti. Trumpin kaudella varmaan eniten ennen koronaa budjettialijaamaa kasvattanut paatos oli Republikaanien rintamana ajamat veroleikkaukset, jotka sitten koituivat lahinna kaikkien varakkaimpien hyvaksi. Kumma juttu kuinka rikkaimalle prosentille annettu defacto helikopteriraha koituu kaikkien hyodyksi toisin kuin palkkatyon varassa oleville annettu helikopteriraha. Kyllahan varakkaimille osotetut tulonsiirrot porssikursseja nostaa ja kaikki on paljon paremmin vaikka reaalitaloudessa ei tapahdu mitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sheriffi on trolli (minun mielipide). Kannattaa myös lukea mitä kaikkea hän kirjoitti koronasta vuosi sitten.
Olen näiden vuosien aikana ollut vähän kaikkea. Rasisti, putinisti, trumpisti, Qanonisti (mitä tarkoittaa?) ja trolliksikin tituleerattu. Rakkaalla lapsella monta nimeä.
Monen kanssa olen ottanut yhteen mutta kaikkien kanssa olen ihan hyvissä väleissä.
 
Kokeile olla Bidenisti;):p
Hyvää perjantai iltaa arvon foorumiveljet:devilish::solthum:
Sitä samaa sinne ja viikonloppuja. Minä menen pojan kanssa heti aamusta pilkille. Motonetin kautta hakemaan kärpäsentoukat. En siis välttämättä ole trollailemassa täällä aamusta iltaan tästä syystä.
 
Ei ne sanat vaan teot. Obamahan oli sanojen mestari ja onnistui nolaamaan nobel-komitean. Demokraatti hänkin.
 
Sitä samaa sinne ja viikonloppuja. Minä menen pojan kanssa heti aamusta pilkille. Motonetin kautta hakemaan kärpäsentoukat. En siis välttämättä ole trollailemassa täällä aamusta iltaan tästä syystä.
Tehdään nyt selväksi, et mä en pidä sua trollina. Ihan aito ihminen jolla lähtee joskus jutut keinumaan, siksi jotkut voi pitää trollina;)
 
Back
Top