Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Krimiä eivät ole luovuttamassa, kun sinne kuitenkin investoidaan.
Minä kyllä luulen että niistäkin löytyy häiriönaiheuttajaa aivan tarpeeksi! Sen mitä olen kuunnellut tuntemiani Venäläisiä ovat kyllä vankkumattomia Putinin kannattajia ja eivätkä näe Venäjän toimissa mitään väärää.Itse en suoraan sanottuna ihan hirveästi usko kotoperäiseen venäläisvähemmistön liikehdintään,
Minun kirjoissani Paasikivi on edelleen yksi parhaiten venäläisiä ymmärtäneistä suomalaisista. Tämä koskien venäläisiä kollektiivisesti valtionhoitajina, ei välttämättä yksityisihmisinä.
Paasikivi:
"Venäläisten muuttumattomana politiikkana on saada, mitä he voivat, niin vähällä kuin mahdollista, ja sitten pyytää lisää. He eivät uhraa koskaan välittömiä etujaan tulevaisuuden päämäärien hyväksi. He eivät kiinnitä koskaan huomiota siihen, mitä on sanottu, vaan ainoastaan siihen, mitä on tehty. He pyrkivät saamaan korkean hinnan siitä, minkä ymmärtävät joutuvansa tekemään joka tapauksessa. He ovat immuuneja eettisille, humanitaarisille ja abstraktiin oikeuteen perustuville tekijöille ollen pelkästään käytännöllisten ja realististen näkökohtien vaikutettavissa."
Tämä on paljonkin siteerattu esim. täällä...mutta miksi niin vähän esim. "valtamediassa"? Onko tämä pitkään kokemukseen perustuva jäätävän viileä analyysi nykyaikana jotenkin russofobisen tuntuinen?
Paasikivi on edelleen yksi parhaiten venäläisiä ymmärtäneistä suomalaisista. Onko tämä pitkään kokemukseen perustuva jäätävän viileä analyysi nykyaikana jotenkin russofobisen tuntuinen? Paasikivi: "Venäläisten muuttumattomana politiikkana on .......
Minun mielestäni tuo on melkoinen yksinkertaistus. Paasikiven lausahdus ei kerro mitään erityistä kansanluonteesta, vaan pikemminkin siitä, että kyseessä on suurvalta. Kiinasta, Usa:sta ja jostain muusta Paasikivi olisi varmaan voinut sanoa samoilla sanoilla, jos Suomi olisi sellaisen naapurissa. Koen että ne "kansalliset edut" ovat tässä ne merkittävät suunnat ja niitähän kaikki suurvallat pyrkivät turvaamaan.
.
Oma otanta on toki pieni, mutta Ukrainan kriisin alkaessa hämmästyin miten vuosikausia Suomessa asuneet, koulutetut ja kielitaitoiset nuoret venäläiset toistivat Venäjän propagandaa kuin Sputnik News. Venäläiset ovat keskimäärin isänmaallista väkeä, ja jostain kumman syystä ulkomaille muuttaneet ihmiset tapaavat muuttua entistäkin patrioottisemmiksi. Tämä ei ole mikään venäläisten ominaispiirre, vaan universaali fakta. Esimerkiksi tälläkin foorumilla lienee useampia nykyisiä tai entisiä ulkosuomalaisia maanpuolustajia jonka lisäksi toisen polven maahanmuuttajien islamisaatio on tunnettu ilmiö.Minä kyllä luulen että niistäkin löytyy häiriönaiheuttajaa aivan tarpeeksi! Sen mitä olen kuunnellut tuntemiani Venäläisiä ovat kyllä vankkumattomia Putinin kannattajia ja eivätkä näe Venäjän toimissa mitään väärää.
Vaikka ovat Suomea oppineet eivät ole omaksuneet lainkaan suomalaista ajatusmaailmaa. Ainut asia minkä uskon niitä pidättelevän on pelko omien etujen kärsimisestä.
Oma otanta on toki pieni, mutta Ukrainan kriisin alkaessa hämmästyin miten vuosikausia Suomessa asuneet, koulutetut ja kielitaitoiset nuoret venäläiset toistivat Venäjän propagandaa kuin Sputnik News. Venäläiset ovat keskimäärin isänmaallista väkeä, ja jostain kumman syystä ulkomaille muuttaneet ihmiset tapaavat muuttua entistäkin patrioottisemmiksi. Tämä ei ole mikään venäläisten ominaispiirre, vaan universaali fakta. Esimerkiksi tälläkin foorumilla lienee useampia nykyisiä tai entisiä ulkosuomalaisia maanpuolustajia jonka lisäksi toisen polven maahanmuuttajien islamisaatio on tunnettu ilmiö.
Suomenvenäläisiä ei missään tapauksessa tule vieraannuttaa leimaamalla heidät epäluotettaviksi, mutta tosipaikan tullen emme tiedä miten he tulisivat toimimaan. Kyse on kuitenkin pitkälti tunnepuolen asioista.
Olisiko Suomella munaa olla päästämättä asyylin vonkaajia maahan? Veikkaan ettei ole.
Rajajoukkoja lisättäisiin mutta raja-asemilla väkeä otettaisiin sisään entiseen malliin. Toki yritettäisiin keksiä jotain pykäliä joilla yritettäisiin hidastaa saapujien määrää. Esimerkiksi kielto saapua polkupyörillä tyyliin Lappi viime talvena.
Kyllä. Ja vielä Te ymmärrätte, miksi olin niin penseä Tri Jantusen teosta kohtaan. Ymmärrätte varmasti, suun mauksi ja silkkaa kenraalivihaani en ole asiaa makustellut. Informaatiosota on propagandasotaa, siis oikeasti ja siinä on oltava vikkelä, häijy, notkea ja nopea. Virka-ajalla tehty työ ei riitä edes häneksi. Jos ennen wanhaan suunniteltiin infotila otettavan haltuun kutsumalla Jonne Nikunen ja Hessu Hopo ylimääräiseen palvelukseen ja maksamalla Sanomatalolle ylimääräistä.....toivottavasti oppi on jo mennyt perille.
Suomalaiset eivät ole kohteena hevin kiitollisia. Kunhan päättäjät ja viranomaiset hoitavat postinsa, niin eiköhän selvitä.
Venäjän kykyä tehdä jotain järjetöntä vain 'koston' nimissä ei tule aliarvioida.
Niin, tulee mieleen Sauli Niinistön pitämä puhe. Ylipäällikkö tolkun miehenä puhui maahanmuuttokriittiseen sävyyn. Jompikumpi iltapaska piti äänestyksen jossa kysyttiin kansan mielipidettä puheesta. Ääniä tuli yli 30 000 ja 95% piti puhetta hyvänä. En muista oliko sama laatujulkaisu vai toinen iltapaska, mutta uutisoivatpa kuitenkin että Niinistön puhe "jakaa kansaa". Epäreilut jaot kieltämättä.Pakolaistilanne on todella ongelma, mutta siitä on hartiavoimin propagandatyötä tekemällä ja luontaisia epäluuloja hyvin terävästi hyväksikäyttämällä tehty valtava, kansaa jakava ongelma. Väitän, että ihan tietoisesti ja tarkoituksella.
Lienee hyvä muistuttaa, että tässä ketjussa esitetyt toimenpiteet ovat Venäjän käytettävissä myös ollessamme liittoutumattomia, eikä Suomella ole mitään takeita siitä ettei niitä käytettäisi meitä vastaan jo nykytilanteessa.
Viime vuosina ollaan saatu nauttia ainakin pakolaisista itärajan yli, alueloukkauksista, useasta mustamaalauskampanjasta ja muusta informaatiovaikuttamisesta, diplomaattisesta painostuksesta (Etykin jälkeen), tietojärjestelmiin tunkeutumisesta, kauppapakotteista ja päättäjien painostamisesta energia-asioissa.Lienee hyvä muistuttaa, että tässä ketjussa esitetyt toimenpiteet ovat Venäjän käytettävissä myös ollessamme liittoutumattomia, eikä Suomella ole mitään takeita siitä ettei niitä käytettäisi meitä vastaan jo nykytilanteessa.
Lienee hyvä muistuttaa, että tässä ketjussa esitetyt toimenpiteet ovat Venäjän käytettävissä myös ollessamme liittoutumattomia, eikä Suomella ole mitään takeita siitä ettei niitä käytettäisi meitä vastaan jo nykytilanteessa.
Viime vuosina ollaan saatu nauttia ainakin pakolaisista itärajan yli, alueloukkauksista, useasta mustamaalauskampanjasta ja muusta informaatiovaikuttamisesta, diplomaattisesta painostuksesta (Etykin jälkeen), tietojärjestelmiin tunkeutumisesta, kauppapakotteista ja päättäjien painostamisesta energia-asioissa.
Muutakin varmasti on. En usko että julkisuuteen on päätynyt hyvän naapurimme koko vaikuttamisen kirjo.