Eduskuntavaalit 2019

@pissantsoldier Mikä tossa naapurissa sijaitsevassa itä-Onnelassa oikein kiehtoo? Kerro. Ihan omin sanoin. Sekö, että se ei ole Euroopan Unioni?

Voi vitun tuuhio. Luulitko että olin tosissani? Se oli tosiaan sarkasmia koska tuota Venäjä-korttia vedellään nykyään jatkuvasti. Sanoin vielä PUTLER (jota pidän haukkumasanana -> Hitler -> Putler). Tajuatko nyt?

Pistetään pari hymiötä perään niin ehkä uppoaa. En pidä ryssistä mutta en pidä myöskään pidä ajatuksesta että Suomesta tulee Saksan vasallivaltio. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
Ylle linkkaamassani Brysselin koneessa Jokisipilä ottaa hyvin kantaa tähän populisti-kysymykseen. https://areena.yle.fi/1-4609693
Joo, olen samaa mieltä Jokisipilän kanssa siitä että termi "populismi" on kärsinyt inflaation poliittisessa keskustelussa ja liian helposti sitä käytetään leimakirveenä negatiivisessa mielessä nykyään. Lisäksi Jokisipilältä hyvä huomio siihen, että koko politiikassa on lähtökohtaisesti kyse populismista kaikkien puolueiden kohdalla.
Olen täysin samaa mieltä.
.
 
Tulisiko minusta suurmies, jos sanoisin, että ruotsalaisia emme olleet, venäläisiksi emme halunneet tulla, saksalaisiakaan emme olleet, olkaamme siis suomalaisia.
 
Ja kun Rinne aloittaa mediaesiintymiset niin siinä on se mahdollisuus ja toivo, että SDP kannatus kääntyy laskuun ja säästymme esimerkiksi Tuomiojalta ulkoministerinä, Heinäluomalta tai Halosen uudelta tulemiselta.



Sikäli Persut saisivat varmasti vähemmän vahinkoa kuin jo kyvykkäämmät sosiaalidemokraatit. Persujen alkusokerihumalasta kun selvittäisiin niin reaalipolitiikka tulisi heilläkin eteen tai vaihtoehtoisesti uusi hajoaminen.
Olen jo pitkään sanonut, että kun Antti saa suunsa auki, niin alamäki alkaa..
 
Perussuomalaisia on vaikeaa äänestä, kun on jo ennalta päättänyt oikeiston joukosta äänestää kokoomusta. Se päätös jotenkin hassulla tavalla näköjään mahdollistaa vapaan länkytyksen persuista negatiiviseen sävyyn.
Vaihtoehtoinen keskustelutyyli voisi olla korostaa niitä oman kohdepuolueen edistyksiä ja puolueohjelmaa ja jättää toisten mollaaminen vähemmälle.
.

Johtunee myös siitä, että persujen ajatukset ja avaukset ovat usein hyvin yllättäviä.

Eilen persut olivat samassa rintamassa punavihreiden kanssa leikkaamassa hävittäjien määrää.

On tuo nyt aika yllättävää. Varsinkin jos kyse on oikeistopuolueesta.
 
Halla-aho on kieltämättä mielenkiintoinen persoona, mutta tulisi Suomeen sieltä nakkisuojastaan.

Päivänpolitiikassa hänenkin taidot vasta todellisuudessa punnitaan.

Halla-aho on profiloitunut ideologina ja suunnannäyttäjänä. Joillekin jopa karismaattisena sellaisena. On huomattava, että muilta nykyisiltä puoluejohtajiltamme tämä ominaisuus puuttuu tyystin. Päivänpolitiikassa hän tarvitsee ehdottomasti rinnalleen töpäköitä toimen ihmisiä, jotka pitävät puolueen ailahtelevat rivit suorassa ja huolehtivat ideologian ajamisesta kentälle.

Halla-ahon pätevyys punnitaan siinä, millaisilla alaisilla hän kykenee miehittämään lähipiirinsä sen jälkeen, kun siirtyy täysipäiväisesti kotimaan politiikkaan.
 
Petteriltä poikkeuksellinen kirjoitus, unohti haukkua persut...tulossa vanhaksi ;)

Häkkäsen mopoautosta bensa loppu
20.1.2019 12:24 Petteri Leino
Oikeusministeri Antti Häkkänen (kok) moittii, että sinisten mopo keulii ja että sinisten toimenpide-esitykset ovat epärealistisia.

Väitteet ovat hävytön yritys kääntää syy sinisten niskaan asiassa, joka monelta osin on kokoomuksen vastuulla. Näyttää siltä, ettei kokoomus halua laittaa tikkua ristiin Suomen turvallisuuden puolesta.

Tarkastellaanpa mitä siniset esitti.

Kansainvälisten sopimusten ja Suomen perustuslain osalta siniset esitti, että Suomi muuttaa tulkintaansa YK:n pakolaissopimuksesta siten, että törkeisiin rikoksiin (esim. terrorismi, lapsiin kohdistuvat seksuaalirikokset ja järjestäytynyt rikollisuus) syyllistyneet eli tuomion saaneet voidaan palauttaa lähtömaahan vaikka siellä heitä uhkaisi kuolemanvaara tai heidän ihmisoikeudet olisivat vaarassa.

Ei voi olla niin, että Suomeen tullaan suojelun varjolla, pakolaissopimusta hyödyntäen ja täällä aiheutetaan vakavaa vaaraa muille sekä rikotaan törkeällä tavalla Suomen lakia, arvoja ja moraalikäsitystä. On itsestään selvää, että apua tarvitsevaa autetaan. Pakolaissopimuksen periaate on selkeä, mutta sekään ei edellytä, että rikollisia suojellaan pakolaisstatuksen varjolla. Oikeusjärjestelmä ei voi olla sellainen, että se antaa törkeisiin rikoksiin syyllistyneille paremman suojan kuin uhreille.

Siniset eivät esittäneet oikeusvaltion periaatteiden hylkäämistä, vaikka Häkkänen meitä siitä moittikin. Ministerinä Häkkäseltä on näkyvästi puhti poissa. Häntä ei näytä kiinnostavan työnteko. Hän haluaa siirtää ongelmaa seuraavalle eduskunnalle. Näin toimitaan, kun ei ole motivaatiota tai kykyä etsiä ratkaisuvaihtoehtoja.

Jos tahtoa on, niin perustuslain säätämisjärjestyksessä asioita voidaan muuttaa lyhyessäkin ajassa. Sinisillä on tahtoa ja puhtia. Meille ei riitä sisäministeri Kai Mykkäsen (kok) listat, joiden mukaan asioita vain seurataan. Ei, me emme seuraa vierestä, me haluamme tehdä tekoja turvallisemman Suomen puolesta.

Turvapaikkapolitiikka on kokoomukselle hankala politiikan alue, sillä se on ollut koko hallituskauden heidän vastuulla.

Jos katsotaan, mitä todellisia esityksiä sieltä on tullut kolmen vuoden aikana käytäntöjen muuttamiseksi, niin ei mitään.

Todellisuudessa kokoomus on jarruttanut sinisten esityksiä. Siinä sitä näyttöjä suomalaisten turvallisuuden eteen.

http://petterileino.puheenvuoro.uusisuomi.fi/268070-hakkasen-mopoautosta-bensa-loppu
 
Persu ja persu onko levy rikki?
Se ei ollut persujen ehdokas, joka tuollaista rahaa lupasi turvapaikanhakijoille. Enpä muista ulkoa varmasti sanoa kokoomuksesta taisi kuningasidea tulla.
Mutta kerro missä on rahaa joka ei ole mistään pois?
Eihän sellaista oikeasti ole, se että minä pidän ugrilaistenkileten tutkimusta huuhaana johon jokainen voi hankkia tutkimusvaransa itse, eikä julkiselta puolelta, on vain mun mielipide.
 
Mutta kerro missä on rahaa joka ei ole mistään pois?
Eihän sellaista oikeasti ole, se että minä pidän ugrilaistenkileten tutkimusta huuhaana johon jokainen voi hankkia tutkimusvaransa itse, eikä julkiselta puolelta, on vain mun mielipide.

Minä antaisin pikkuisen sukukielten tutkimukseen yleisistä feministisideologisista tutkimuksista, joita sorvataan "tieteen" lippu liehuen, ja se olisi varmasti niistä pois, jos yliopistolla on tietyt määrärahat.
 
Mutta kerro missä on rahaa joka ei ole mistään pois?
Eihän sellaista oikeasti ole, se että minä pidän ugrilaistenkileten tutkimusta huuhaana johon jokainen voi hankkia tutkimusvaransa itse, eikä julkiselta puolelta, on vain mun mielipide.

En kai minä sitä tiedä, ei ole minun idea. Kyllä itse joudun menot laskemaan, aina ne on jostain pois.
Vahva mielikuva on kuka noin möläytti, mutta kun en varmasti muista kehtaa nimeä mainita.
 
Ei Halla-aho paljoa arvosta tutkintoaan:

"Mielestäni maailma on mukavampi paikka, jos siellä on taidetta (uskonnoista ja eduskunnasta en ole ihan varma) ja kielentutkimusta. Mutta jos vene alkaa vuotaa, pidän selvänä, että yli laidan on heitettävä ensimmäisenä vähäarvoisin lasti, ts. taiteilijat ja kielentutkijat. "

http://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html
 
En kai minä sitä tiedä, ei ole minun idea. Kyllä itse joudun menot laskemaan, aina ne on jostain pois.
Vahva mielikuva on kuka noin möläytti, mutta kun en varmasti muista kehtaa nimeä mainita.
Oliko se Helsingin kaupunginjohtaja? Hänen mukaan koska Guggenheim rahoitetaan velalla, niin se ei ole keneltäkään pois.
 
Voisiko PS hävittäjäkannassa olla kyse taktikoinnista? ”64 ei ole mikään absoluuttinen totuus”

Tuolla on hyvä käydä kauppaa oppositiostakin käsin jos meinaa mennä tiukaksi. Vihr, Vasemmisto ja demaritkin tulevat ainakin vaatiman kaiken maailman maahanmuuttoliennytyksiä yms ennen kuin painavat jaa-nappia 64 hävittäjälle.
 
Voisiko PS hävittäjäkannassa olla kyse taktikoinnista? ”64 ei ole mikään absoluuttinen totuus”

Tuolla on hyvä käydä kauppaa oppositiostakin käsin jos meinaa mennä tiukaksi. Vihr, Vasemmisto ja demaritkin tulevat ainakin vaatiman kaiken maailman maahanmuuttoliennytyksiä yms ennen kuin painavat jaa-nappia 64 hävittäjälle.

Ei taida persut olla siinä asemassa, että niitä vongataan hallitukseen. On siis taitolaji laittaa ehtoja joten enemmänkin luulen, että tällä on kalasteltu vihervasemmiston ääniä. Taisi vain tulla huti.
 
Back
Top