Eduskuntavaalit 2019

So? Kerta se on ensimmäinenkin. Sinisten Soini sen päätti. Kysy häneltä.
 
Tämähän tässä niin hämmentää ja naurattaakin, en ole edelleenkään äänestämässä Sinisiä tai Persuja, mutta tämä että jokin aika sitten Soini oli se suuri jumala jota kumarrettiin, ja nyt nauretaan ja nakellaan meemejä, mitenköhän kauan menee että Halla-aho on samassa tilanteessa?

Toki enhän minä Persuja ymmärrä muutenkaan, eli kai tässä on jokin suurempi viisaus takana.
 
Oletko nyt aivan sekaisin, ei Sinisiä ole äänestetty missään vaaleissa. Sininen puolue muodoistui vasta kun Soini ja perskärpäset lähti Persuista.
Ei ihme että kansakunta on sekaisin kun täälläkin, missä yleensä ollaan valveutunutta.

Jätin varapuhelimella kirjoittaessani laiskuuttani päivänselvyyden pois, pahoittelen jos se aiheutti väärinkäsityksen.
 
Orpolle vilpittömät pointsit siitä, että esitti vaatimuksen hyvästä käytöksestä oman puolueensa nuorisosiivelle. Näinä aikoina -hyvän käytöksen vaatimus- ei ole ollenkaan huono pyrkimys.
 
Halla-aho keräsi suurimman väkijoukon Kävelykadulle politiikan superlauantaina: "Jyväskylä on meille vähän hankala kaupunki"
Puoluejohtaja jatkoi kampanjointia Jyväskylän yliopistolla pidetyn vaalipaneelin jälkeen.

Lauantai oli Jyväskylässä todellinen politiikan superpäivä, kun neljän puolueen puheenjohtajat ja neljän puolueen varapuheenjohtajat kokoontuivat Jyväskylän yliopiston päärakennukseen vaalipaneeliin.

Loput muurin takana...
https://www.ksml.fi/kotimaa/Halla-a...kylä-on-meille-vähän-hankala-kaupunki/1324001

"Erityisesti perussuomalaisten kampanjointi kiinnosti jyväskyläläisiä huonosta säästä huolimatta. Puolueen teltta keräsi selvästi suuremman väkijoukon kuin vieressä kampanjoineen vihreiden, tai muutaman kymmenen metrin päässä kojuaan pitäneen kokoomuksen teltat."
 
Oppositiossa voi tietysti öyhöttää miten vaan, mutta kun siellä ei äänestäjien asiaa edisteä. Se tässä suurin ongelma on.

Persu on kyllä kyennyt mm. -nuivistamaan- muita puolueita ihan oppositiosta käsin. Jos tätä Kanavaa ei olisi ollut, niin jälki olisi nykyistä karumpaa syistä, joita ei viitsi mainita. Eli Persun agenda on ollut pakko ottaa huomioon tavalla, joka on vaikuttanut.

Sosiaali-koulutus-liikenne-työvoima-yritys-alojen osalta Persu ei ole joko saanut viestiään läpi tai sillä ei sellaista ole. Halla-aho näyttää näissä haastatteluissa olevan mukavuusalueellaan -vain yhden asian- suhteen, muissa asioissa mies alkaa punehtua ja selväkielisyys kärsii.

Mä tiedän, että palstan Persuja loukkaa, kun sanon: Halla-aho ei ole oikea puoluejohtaja. Mutta en sano sitä provona, olen vahvasti juuri sitä mieltä. Eli en toista tätä vittuilleksani vaan ihan vilpittömästi mielipiteenäni.

Vähän sama kuin että Sos.Demillä ei ole -oikeaa- puoluejohtajaa. Kun ei ole, niin ei ole.
 
Mä tiedän, että palstan Persuja loukkaa, kun sanon: Halla-aho ei ole oikea puoluejohtaja. Mutta en sano sitä provona, olen vahvasti juuri sitä mieltä. Eli en toista tätä vittuilleksani vaan ihan vilpittömästi mielipiteenäni.

Vähän sama kuin että Sos.Demillä ei ole -oikeaa- puoluejohtajaa. Kun ei ole, niin ei ole.
Onhan tuossa perää. Itse asiassa millä puolueella on 'oikea puheenjohtaja'? Timo Soini oli vyyreri ilman muuta (ja on sinisille sitä edelleen, vaikka ei virallisesti olekaan), mutta tämän johtaessa perussuomalaisia, Halla-aho ei voinut olla hänen Pauli Jooseppinsa ja koska Mestari on köppelsi, niin tästä ei ole kuin aluejohtajaksi ja aatteen aivoiksi (mieluusti kirjallisella saralla).

Isänmaallinen kansanliikekin oli aikoinaan 'sitoutunut' johtajaperiaatteeseen, Kosola asetettu nimelliseksi johtajaksi, mutta tosiasiallisesti puoluetta johti Annala, Salmiala ja Helanen.

Siis koska suomalaisilla puolueilla on ollut oikeita puoluejohtajia, jolla olisi ollut jakamaton auktoriteetti puolueessa?
 
Ministeri Halla-ahoko sitten jotenkin poikkeaisi Soinista?

Oppositiossa voi tietysti öyhöttää miten vaan, mutta kun siellä ei äänestäjien asiaa edisteä. Se tässä suurin ongelma on.
Halla-aho näyttää sitten aikanaan mikä on miehiään. Jos menee hallitukseen niin pitää siellä minkä lupaa tai lähtee sitten kesken kauden oppositioon. Sinisten kohtalo on juuri sellainen minkä toivoisin osuvan jokaisen takinkääntäjän kohdalle.
 
Back
Top