Eduskuntavaalit 2019

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0ef8bc69-0b0b-49cd-950c-8862171fd684

Kuten odotettua, Jussi Niinistö ei halua poissulkea PS:n ryhmään palaamista vaalien jälkeen jos tulee valituksi. Itse pidän tätä sangen todennäköisenä jos hän on eduskunnan ainoa smurffi kesällä.

Nojoo kyllähän sosialistit(sdp) ja EU-federalistit(kok) samaan hallitukseen mahtuu kun takkia käännetään riittävästi, mutta Rinne haluaa todennäköisesti kommunistien perinneyhdistyksen(vas) mukaan ettei oma vasen laita ala vuotamaan ja siinä tulee ongelmia.

Tässä katsotaan varmaan ensin vaalitulos. Sinisten edustajana Jussi Niinistöllä on teoriassa mahdollisuus palata hallitukseen vaalien jälkeen, jos on tiukka paikka saada enemmistö kasaan. Sitten jos hallitukseen ei pääse, niin palannee riviedustajana PS:n riveihin
 
Tässä katsotaan varmaan ensin vaalitulos. Sinisten edustajana Jussi Niinistöllä on teoriassa mahdollisuus palata hallitukseen vaalien jälkeen, jos on tiukka paikka saada enemmistö kasaan. Sitten jos hallitukseen ei pääse, niin palannee riviedustajana PS:n riveihin
Ei palaa. PS ei ota loikkareita takaisin. Se ovi on sulkeutunut. Hyvä näin. Luottamus on tärkeää ja valitettavasti se on Niinistön kohdalla mennyt. Loikkareilla oli mahdollisuus aikoinaan muuttaa mieltänsä. Jussi ei tätä mahdollisuutta käyttänyt.
 
Soten kaatuminen oli arvattavissa, hallituksen ei. Nyt vuorokausi hallituksen kaatumisen jälkeen ajattelen, että hallituksen kaatuminen nostatti yllättävän pienen paskamyrskyn. Syitä voi olla useita :

Joku voi ajatella, että ”tulos tai ulos” piti paikkaansa.

Toinen ajattelee että välttämätöntä muutosta ei saatu aikaiseksi, mutta se on sitten seuraavalla hallituksella edessä. Että ei se SoTe tähän loppunut vaikkei Sipilän hallitus saanutkaan sitä aikaan.

Kolmas voi olla sitä mieltä, että tämä sotemalli oli huono ja on hyvä että se kaatui. Täytyy tehdä parempi.

Onnea ja viisautta seuraavalle hallitukselle.
 
Sen oven tilanne viime kesänä:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005720844.html

"Halla-aho: Jussi Niinistö on ainoa loikkari, jonka perussuomalaiset huolisi varmasti takaisin"
Niinistön kirja kertonee tämän olleen itse pääpiru avustajansa kanssa. Ei ole pääsemässä takaisin persuihin. Jussi ei myöskään yksin päätä asiaa ja voisin väittää että se ovi on kiinni, lukossa ja avain hukassa. Kyllä ihmisen täytyy omien valintojensa kanssa elää.
 
Soten kaatuminen oli arvattavissa, hallituksen ei. Nyt vuorokausi hallituksen kaatumisen jälkeen ajattelen, että hallituksen kaatuminen nostatti yllättävän pienen paskamyrskyn. Syitä voi olla useita :

Joku voi ajatella, että ”tulos tai ulos” piti paikkaansa.

Toinen ajattelee että välttämätöntä muutosta ei saatu aikaiseksi, mutta se on sitten seuraavalla hallituksella edessä. Että ei se SoTe tähän loppunut vaikkei Sipilän hallitus saanutkaan sitä aikaan.

Kolmas voi olla sitä mieltä, että tämä sotemalli oli huono ja on hyvä että se kaatui. Täytyy tehdä parempi.

Onnea ja viisautta seuraavalle hallitukselle.
Nimenomaan, onnea ja viisautta seuraavalle hallitukselle. Sitä tulevat tarvitsemaan. Sen voin jo tässä vaiheessa luvata että ainakin Rinteen hymy tulee hyytymään jos/kun PM seuraavassa hallituksessa.
 
Niinistön kirja kertonee tämän olleen itse pääpiru avustajansa kanssa. Ei ole pääsemässä takaisin persuihin. Jussi ei myöskään yksin päätä asiaa ja voisin väittää että se ovi on kiinni, lukossa ja avain hukassa. Kyllä ihmisen täytyy omien valintojensa kanssa elää.
Tää tässä jäsenten välisessä näin sivullisena eniten ihmetyttää: kaikki vika on aina siinä toisessa osapuolessa.

Mikä on Halla-ahon vastuu tapahtuneesta?

Oliko käynyt TP-Niinistön kanssa etukäteen keskusteluja, miten jatko hänen johdolla menee, mitä ministerimuutoksia hän on ajatellut, mitä muutoksia hallituspolitiikkaan hän on ajatellut. Entä kävikö samat keskustelut etukäteen PM Sipilän kanssa? Entä kävikö samat keskustelut oman porukan kesken.

Sokea reettakin näki jo hyvissä ajoin, että Halla-ahon on "kaappaus" on onnistumassa, ja todennäköisesti persujen johto vaihtuu. Mutta kaikki energia taisi mennä omien kanssa, siis puolueen sisäiseen riitelyyn. Ja kyllähän sitten porukka harjattiinkin niin perusteellisesti, että sivusta seuraavaa taas hirvitti. Ja mitä sitten tapahtui. Minä en yllättänyt, vaikka en nyt mikään politiikkaa erityisesti seuraava ole. Kova veto sinisiltä, arvostan tuollaista "rajansa v*ttuilullakin" asennetta, että kävellään eikä jäädä vaan ottamaan.

Persujen hajoaminen tapahtui Halla-ahon johdossa. Se ei ollut 100% hänen syy, mutta yhtä vähän on mies 100% syytön siihen. Mies tekee, ja vastaa tekemisistään. Myös Halla-aho.

Olen herkkä ärsyyntymään erilaisesta uhriutumista, ja tämä yhä jatkuva ulina (enkä tarkoita lainaamaani postausta vaan yleisellä tasolla) ärsyttää. Ja loppua ei vaan näy.
 
Kokoomusta kannattaa isolta osin se kaupungeissa elävä luotolla (jopa pikavipeillä) elävä kulutusluokka. Halutaan näyttää ulospäin, että menee hyvin ja Kokoomuksen kannattaminen istuu siihen itsepetokseen hyvin.

Melkoista stereotypiaa täällä tietyt tahot tunkee kokoajan. Itse olen vain keskituloinen, mutta harrastuksena olen myös piensijoittaja ja maanpuolustus on lähellä sydäntä.

Pikavippejä ei ole, mutta on omakotitalo, pari hyvää autoa, kaksi lasta, vaimo jne.

Ei kokoomus täydellinen ole, kaukana siitä, mutta mikä puolue minun asioitani paremmin ajaisi? Persut, Demarit, vihreät? Varmaan.. Maksan veroja jo ihan tarpeeksi, kiristyksiä tuloveroon ja omistamisen kireämpää verotusta en kaipaa.

Mikä se vaihtoehto siis on?
 
Melkoista stereotypiaa täällä tietyt tahot tunkee kokoajan. Itse olen vain keskituloinen, mutta harrastuksena olen myös piensijoittaja ja maanpuolustus on lähellä sydäntä.

Pikavippejä ei ole, mutta on omakotitalo, pari hyvää autoa, kaksi lasta, vaimo jne.

Ei kokoomus täydellinen ole, kaukana siitä, mutta mikä puolue minun asioitani paremmin ajaisi? Persut, Demarit, vihreät? Varmaan.. Maksan veroja jo ihan tarpeeksi, kiristyksiä tuloveroon ja omistamisen kireämpää verotusta en kaipaa.

Mikä se vaihtoehto siis on?
Ennen wanhaan kaikki oli yksinkertaisempaa... Mikä sitten muuttunut? Kaikki muutkin kuin SDP ovat löytäneet sisäisen "kupparinsa".

2h5kumh.jpg
 
Melkoista stereotypiaa täällä tietyt tahot tunkee kokoajan. Itse olen vain keskituloinen, mutta harrastuksena olen myös piensijoittaja ja maanpuolustus on lähellä sydäntä.

Pikavippejä ei ole, mutta on omakotitalo, pari hyvää autoa, kaksi lasta, vaimo jne.

Ei kokoomus täydellinen ole, kaukana siitä, mutta mikä puolue minun asioitani paremmin ajaisi? Persut, Demarit, vihreät? Varmaan.. Maksan veroja jo ihan tarpeeksi, kiristyksiä tuloveroon ja omistamisen kireämpää verotusta en kaipaa.

Mikä se vaihtoehto siis on?
Oma mielipide on se, että kannattaa antaa äänensä persuille jos nykymeno kiukuttaa.
 
Oma mielipide on se, että kannattaa antaa äänensä persuille jos nykymeno kiukuttaa.

Vaan kun ei kiukuta, suhteellisen hyvä suunta on tällä hallituskaudella ollut, samanlaista jatkoa toivoisin.

Nordnetin rahapodi 149 (löytyy youtubesta) oli ihan mielenkiintoinen kuunneltava, siinä Halla-aho kertoo mietteitään suomen elvytyksestä. Ihan hyviä ajatuksiakin löytyi, mutta en usko että persut pystyisivät kokonaisuutena tälläistä edes ajamaan.
 
Melkoista stereotypiaa täällä tietyt tahot tunkee kokoajan. Itse olen vain keskituloinen, mutta harrastuksena olen myös piensijoittaja ja maanpuolustus on lähellä sydäntä.

Pikavippejä ei ole, mutta on omakotitalo, pari hyvää autoa, kaksi lasta, vaimo jne.

Ei kokoomus täydellinen ole, kaukana siitä, mutta mikä puolue minun asioitani paremmin ajaisi? Persut, Demarit, vihreät? Varmaan.. Maksan veroja jo ihan tarpeeksi, kiristyksiä tuloveroon ja omistamisen kireämpää verotusta en kaipaa.

Mikä se vaihtoehto siis on?

Talous ja työ kulkee edellä kaiken muunkin. Siitä se kannattaa miettiä.
 
Oma mielipide on se, että kannattaa antaa äänensä persuille jos nykymeno kiukuttaa.
Persut on alemman koulutustason ja työttömien puolue. En yhtään ylenkatso kumpaakaan ryhmää mutta ilmeisesti tästä johtuen puolue on myös varsin vasemmalla mitä tulee tulojen jakoon ja talouteen. Kun tähän sekoittaa osan patriotismin, osan ymmärryksen Venäjän suurvalta-asemaan ja puolueen keskeisen yksioikoisen maahanmuuttovastaisuuden niin kasassa on sellainen sekametelisoppa ettei sieltä luumuja joukosta erota. Ja poliittinen painoarvo tai toimintakyky on yhtä sekava.
 
Persut on alemman koulutustason ja työttömien puolue. En yhtään ylenkatso kumpaakaan ryhmää mutta ilmeisesti tästä johtuen puolue on myös varsin vasemmalla mitä tulee tulojen jakoon ja talouteen. Kun tähän sekoittaa osan patriotismin, osan ymmärryksen Venäjän suurvalta-asemaan ja puolueen keskeisen yksioikoisen maahanmuuttovastaisuuden niin kasassa on sellainen sekametelisoppa ettei sieltä luumuja joukosta erota. Ja poliittinen painoarvo tai toimintakyky on yhtä sekava.
Ihan ok jos ääniä virtaa myös kansan syvistä rivistä. Ei ollenkaan huono asia! Jokainen ääni on yhtä tärkeä. Vastapainona voin sanoa että kaverini, joka lentää säännöllisesti bisnesjetillä Aasiasta Jenkkeihin työasioissa kannattaa persuja. Ihan siitä syystä, että puolue ainoana vaihtoehtona vastustaa sitä kehitystä mitä Suomessa tälläkin hetkellä kuljetaan.
 
Back
Top