Ok, eli käännetään huumoriksi. Mun moka, olishan toi pitänyt nähdä.Huumorintajuttomat ja posliinivarpaat ignoreen. Silloin on helpompaa tarkkailla vaaleja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, eli käännetään huumoriksi. Mun moka, olishan toi pitänyt nähdä.Huumorintajuttomat ja posliinivarpaat ignoreen. Silloin on helpompaa tarkkailla vaaleja.
Hah, tuon jutuille tuli naureskeltua niin kauan kun niitä jaksoi seurata
Hyvä tietysti jos vie edes hiukan ääniä Vihreiltä ja Vasemmistoliitolta.
Jaha, uusi alokas ja isämmaampuollustaja sekä yhdys sanat![]()
Siis se Kokoomus joka on istunut hallituksessa viimeiset 12 vuotta, joko pää- tai valtiovarainministerin salkun kanssa? Aikana johon myös sisältyy ennätyksellinen vuosikymmenen kestänyt taantuma?Kuten jo aiemmin sanoin, ei kokoomus täydellinen ole, silti se on ainut puolue jonka talouspolitiikalla tässä maassa on vielä jotain pelastettavaa myös seuraavailla vuosikymmenillä.
Mitä. Minä kun luulin, että me tienattiin Käteisen aikana niillä Kreikalle myönnetyillå lainoilla (sarkasmi). Tämän päivän Kokoomus on niin pelle sakki ettei paremmasta väliä.Siis se Kokoomus joka on istunut hallituksessa viimeiset 12 vuotta, joko pää- tai valtiovarainministerin salkun kanssa? Aikana johon myös sisältyy ennätyksellinen vuosikymmenen kestänyt taantuma?
HS:n vaalikoneessa ei ole lainkaan turvallisuuspoliittisia kysymyksiä eikä maanpuolustukseen liittyviä kysymyksiä. Siellä ei ole myöskään maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä.
Vasemmistossa (Fp.) on totalitaristinen henki.
Vähän sama havainto, kun lauantai halkoja hakiessa klo.10:30-11:30 välillä kuuntelin Yle Puhetta..tosissaan siellä haastettiin..Pari päivää sitten bongasin tämän tyypin. Mietin ensin, että onko parodiatili, mutta ihan tosissaan haastaa.
Tuo Hesarin vaalikone-asia olisi kokonaisuudessaan ihan tutkimisen arvoinen asia. Millä logiikalla suosittelee mitäkin puoluetta tai tahoa ja millä perusteella kysymyksiä on valittu.
Alpo Rusi kyselee hieman samoja asioita Usarin Puheenvuorossa.Pesun mukaan lopullinen päätös toki kuuluu poliitikoille, mutta sotilaalliseen suorituskykyyn perustuvasta ja teknistä sekä salaista tietoa sisältävästä suosituksesta poikkeaminen olisi valtava poliittinen riski.
”Ihmettelen, jos jollain olisi siihen halua”, Pesu sanoo.
Ja sitten nämä samat -alustajat- ihmettelevät, miksi turposta ei synny debattia? Voi kiessus.Kun suunnilleen jo sotakuorma-autojen venttiilihattujenkin ominaisuudet ovat saaneet leiman päälleen, niin millainen keskustelu aiheesta syntyy? Ja siitä vähänkään vakavampi asia saa jo tuplaleimaa. Jne.
Tyydytään siis siihen, että kysytään sivulauseessa Nato-kantaa. Jo se aiheuttaa kiemurtelukohtausten sarjan, josta kansalainen saa mielleyhtymän kastemadosta, jota survotaan tylsään ongenkoukkuun. Pakkasella. Kovaa.
Kansallisesti Suomi on kuin kusi sukassa ja peliliikkeet tapahtuvat Ytimissä tai kahdenvälisesti, sehän on tämän homman kluu.
Millähän teemalla sitten enää tässä kohtaa käynnistetään valovoimainen ja virtaa täynnä oleva turpo-keskustelu? Yleinen asevelvollisuus ja Suomen puheenjohtajavuoro Ytimissä?
Hyviä ajatuksia ja hyvää pohdintaa!( olisi jos olisi vaikka AD 1938..)https://blogit.kaleva.fi/itsenaisyy...61.1848476233.1552296279-215803408.1548067347
Tehokas reserviläisarmeija
Oheinen otsikko kuvaa iskulauseen oloisesti ajatuksiani puolustusvoimiemme tarvittavasta olemuksesta. Otsikko on päinvastainen kenraalikuntamme ajatuksille, joiden voi ajatella tavoittelevan ammattiarmeijaa, jonka osastot ovat käytettävissä kansainvälisissä operaatioissa muiden länsimaiden joukkojen kanssa.
Tältä kenraaliemme ajatuksen ainakin mielestäni näyttävät. Eräs selkeä havainto on armeijan johdon reserviläisiin kohdistuva väheksyntä. Tämä näkyy vaikkapa kertausharjoitusten vähyytenä ja reserville varatun toimintakelpoisen kaluston hävittämisenä.
...
Puolustuksemme tulisi perustua vain yhteen doktriiniin: maan haltuunoton tekemiseen mahdollisimman vaikeaksi, käytännössä epäsymmetrisen sodankäynnin keinoin.
Keinoina olisi reservin koon kasvattaminen, varusmiesten maastoharjoitusten ja ammuntojen lisääminen. Lisäksi kenraalien tulisi lopettaa käyttökelpoisen aseistuksen hävittäminen, ja varmistaa että yksinkertaista tulivoimasta kalustoa löytyy reilusti.
Lisäksi pitäisi palata alueelliseen puolustukseen, jossa ajatuksena on suhteellisen itsenäisesti toimivat vihollisen etenemistä estävät paikallisjoukot. Hyvissä asemissa olevat huonokuntoisetkin miehet pystyvät tehokkaaseen toimintaan, varsinkin kun otamme muiden puolueiden hyljeksimät jalkaväkimiinat takaisin käyttöön. Kynnys hyökätä nousee, kun vihollinen joutuisi pitkään maastosotaan.
...
Ilmapuolustuksen pääpainon tulee olla ilmatorjunnassa. Näkisin, että sopiva määrä hävittäjiä on 12 – 16 kappaletta. Lainaan tässä eversti Ahti Lappia, ohjuspuolustuksen asiantuntijaa ja ilmasotahistorian tutkijaa. Hävittäjiä tarvitaan rauhanajan ilmavalvontaan ja sodan uhan nousun tilanteisiin. Tällöin niihin riittää tavallisempikin kalusto.
..
Järjestämällä ilmapuolustus tässä kuvaamallani tavalla rahaa jäisi muuhun aseistukseen kuten maavoimien kehittämiseen, uusiin sodankäynnin välineisiin ja tekniikoihin kuten miehittämättömiin ilma-aluksiin sekä kybersodankäynnin kehittämiseen.
Rahaa jäisi lisäksi ennen kaikkea meidän suomalaisten hyvinvointiin, jonka ylläpitäminen tuo myös puolustustahtoa, kun yhteiskuntamme tarjoaa kaikille uskottavia elämisen mahdollisuuksia.
...
Juha Vuorio
Kuka olen: Eduskuntavaaliehdokas, perussuomalainen DI ja toisen kauden kaupunginvaltuutettu Oulujoen Kirkkokankaalta. Olen työskennellyt erilaisissa tuotekehitystehtävissä 30 vuotta elektroniikan, tietoliikenteen sekä matkapuhelinten parissa. Kouluni olen käynyt Oulussa syntyperäinen oululainen kun olen.
https://blogit.kaleva.fi/itsenaisyy...61.1848476233.1552296279-215803408.1548067347
Tehokas reserviläisarmeija
Oheinen otsikko kuvaa iskulauseen oloisesti ajatuksiani puolustusvoimiemme tarvittavasta olemuksesta. Otsikko on päinvastainen kenraalikuntamme ajatuksille, joiden voi ajatella tavoittelevan ammattiarmeijaa, jonka osastot ovat käytettävissä kansainvälisissä operaatioissa muiden länsimaiden joukkojen kanssa.
Tältä kenraaliemme ajatuksen ainakin mielestäni näyttävät. Eräs selkeä havainto on armeijan johdon reserviläisiin kohdistuva väheksyntä. Tämä näkyy vaikkapa kertausharjoitusten vähyytenä ja reserville varatun toimintakelpoisen kaluston hävittämisenä.
...
Puolustuksemme tulisi perustua vain yhteen doktriiniin: maan haltuunoton tekemiseen mahdollisimman vaikeaksi, käytännössä epäsymmetrisen sodankäynnin keinoin.
Keinoina olisi reservin koon kasvattaminen, varusmiesten maastoharjoitusten ja ammuntojen lisääminen. Lisäksi kenraalien tulisi lopettaa käyttökelpoisen aseistuksen hävittäminen, ja varmistaa että yksinkertaista tulivoimasta kalustoa löytyy reilusti.
Lisäksi pitäisi palata alueelliseen puolustukseen, jossa ajatuksena on suhteellisen itsenäisesti toimivat vihollisen etenemistä estävät paikallisjoukot. Hyvissä asemissa olevat huonokuntoisetkin miehet pystyvät tehokkaaseen toimintaan, varsinkin kun otamme muiden puolueiden hyljeksimät jalkaväkimiinat takaisin käyttöön. Kynnys hyökätä nousee, kun vihollinen joutuisi pitkään maastosotaan.
...
Ilmapuolustuksen pääpainon tulee olla ilmatorjunnassa. Näkisin, että sopiva määrä hävittäjiä on 12 – 16 kappaletta. Lainaan tässä eversti Ahti Lappia, ohjuspuolustuksen asiantuntijaa ja ilmasotahistorian tutkijaa. Hävittäjiä tarvitaan rauhanajan ilmavalvontaan ja sodan uhan nousun tilanteisiin. Tällöin niihin riittää tavallisempikin kalusto.
..
Järjestämällä ilmapuolustus tässä kuvaamallani tavalla rahaa jäisi muuhun aseistukseen kuten maavoimien kehittämiseen, uusiin sodankäynnin välineisiin ja tekniikoihin kuten miehittämättömiin ilma-aluksiin sekä kybersodankäynnin kehittämiseen.
Rahaa jäisi lisäksi ennen kaikkea meidän suomalaisten hyvinvointiin, jonka ylläpitäminen tuo myös puolustustahtoa, kun yhteiskuntamme tarjoaa kaikille uskottavia elämisen mahdollisuuksia.
...
Juha Vuorio
Kuka olen: Eduskuntavaaliehdokas, perussuomalainen DI ja toisen kauden kaupunginvaltuutettu Oulujoen Kirkkokankaalta. Olen työskennellyt erilaisissa tuotekehitystehtävissä 30 vuotta elektroniikan, tietoliikenteen sekä matkapuhelinten parissa. Kouluni olen käynyt Oulussa syntyperäinen oululainen kun olen.
JKP. Kun VMP ei riitä.Voi jeesuksen kristuksen perkele....