Eduskuntavaalit 2019

Epäilen, että Rydman putoaa ja Kaleva pääsee. Kaleva on kyllä parempi vastustamaans salafisteja kuin kiinteistöpolitiikan keinottelijanakin kunnostautunut Rydman, joka oli tuhoamassa Malmin kenttää,



Maanpuolustukseen myönteisesti suhtautuvia ehdokkaita Suomessa on koottu hissukseen. Ei niitä liikaa ole. Tästä listauksessa ei käsitellä Natoa vaan sitä, että ylipäänsä halutaan resursoida.


Jussi Halla-aho (PS, Helsingin vaalipiiri)
Jukka Hankamäki (PS., Helsingin vaalipiiri)
Atte Harjanne (Vihr. Helsingin vaalipiiri)
Timo Heinonen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Marisanna Jarva (Kesk., Oulun vaalipiiri)
Harri Jaskari (Kok., Pirkanmaan vaalipiiri)
Atte Kaleva (Kok. Helsingin vaalipiiri)
Mikko Kasonen (Kok., Uudenmaan vaalipiiri)
Jukka Kopra (Kok.,Kakkois-Suomen vaalipiiri)
Terhi Koulumies (Kok., Helsingin vaalipiiri)
Kari Kulmala (Siniset, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Suna Kymäläinen (SDP, Kymen vaalipiiri)
Jussi Niinistö (Siniset, Uudenmaan vaalipiiri)
Päivi Räsänen (Krist., Hämeen vaalipiiri)
Jukka Sassi (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
Mikko Savola (Kesk., Vaasan vaalipiiri)
Oula Silvennoinen (Vihr., Helsingin vaalipiiri)
Mauri Venemies (Krist.,Helsingin vaalipiiri)
Kalle Virtanen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Ben Zyskowicz (Kok.,Helsingin vaalipiiri)


Muokkaus, Venemiehen olin laittanut väärään puolueeseen. Hän on kristillisestä puolueesta ja on aina ollutkin.

Sakari Puisto (PS., Pirkanmaan vaalipiiri)
Petri Huru (PS., Satakunnan vaalipiiri)
Samuli Voutila (PS, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Jaakko Raivio (PS., Lapin vaalipiiri)
Niilo EJ Kärki (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
 
Tämä on väärä tapa ajatella. Äänesi ei mene hukkaan, vaikka äänestäisitkin oppositioon päätyvää puoluetta. Eduskunnassa on oltava vaihtoehtoja, ja hyvällä PS:n kannatuksella on signaaliarvoa muille puolueille.

Näin se on ja on en erittäin epätodennäköistä että liittovaltiokehitystä suostutaan pysäyttämään, Saksa-Ranska akseli ajaa monella raiteella kohti liittovaltiota vaikka kaduilla marssii keltaliivejä ja muita molemmissa maissa.
PS:llä on mahdollisuutta vaikuttaa maahanmuuttopolitiikkaan oppositiostakin vaikka sekin on epätodennäköistä vasemmistohallituksessa.

Realismia on matka oppositioon kasvamaan selvästi suurimmaksi.
 
@g21.45acp Olen jossain aiemmin todennut että taloudellisessa mielessä olen vasemmalle kallistunut (en ole ollenkaan yrittäjämieleinen enkä pärjäisi kapitalistisessa yhteiskunnassa)) ja kun saisi SDP jolla on Persujen maahanmuuttopolitiikka niin se olisi aika ideaali minulle. Minulle on tärkeämpää saada pois aktiivimallit kuin puolustusasiat, vaikka nekin ovat tärkeät.
 
Maanpuolustus.net -vaalikoneen ehdokkaita sopivalla maanpuolustusalgoritmilla. Tilanne 31.3. Kiitos @Talvela tiedustelutyöstä.


Jussi Halla-aho (PS, Helsingin vaalipiiri)
Jukka Hankamäki (PS., Helsingin vaalipiiri)
Atte Harjanne (Vihr. Helsingin vaalipiiri)
Timo Heinonen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Petri Huru (PS., Satakunnan vaalipiiri)
Marisanna Jarva (Kesk., Oulun vaalipiiri)
Harri Jaskari (Kok., Pirkanmaan vaalipiiri)
Atte Kaleva (Kok. Helsingin vaalipiiri)
Mikko Kasonen (Kok., Uudenmaan vaalipiiri)
Jukka Kopra (Kok.,Kakkois-Suomen vaalipiiri)
Terhi Koulumies (Kok., Helsingin vaalipiiri)
Kari Kulmala (Siniset, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Suna Kymäläinen (SDP, Kymen vaalipiiri)
Niilo EJ Kärki (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
Jussi Niinistö (Siniset, Uudenmaan vaalipiiri)
Sakari Puisto (PS., Pirkanmaan vaalipiiri)
Jaakko Raivio (PS., Lapin vaalipiiri)
Päivi Räsänen (Krist., Hämeen vaalipiiri)
Jukka Sassi (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
Mikko Savola (Kesk., Vaasan vaalipiiri)
Oula Silvennoinen (Vihr., Helsingin vaalipiiri)
Mauri Venemies (Krist.,Helsingin vaalipiiri)
Samuli Voutila (PS, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Kalle Virtanen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Ben Zyskowicz (Kok.,Helsingin vaalipiiri)
 
Kiva sinisiä on toki mollata mutta ketä persuilla on asettaa ministeriehdokkaaksi. Huhtasaari ja muut järjen jättiläiset?
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Pitää tutkia.

Tämä on ltn, ex-faitteri, arvot sellaiset kuin ennen vanhaan pohjalaisilla olivat ja vielä jussipaita pällä... :)


Mäenpää on persoona, jos ei uskalla häntä niin Lehtinen ja Peltokangas ovat varsin varmoja valintoja, Lehtinen olisi hyvä saada läpi muistakin syistä.

 
Ainoastaan puoluekokouksessa, muissa vaaleissa ääni Rydmanille on käytännössä ääni Orpolle.
Näinhän se on kaikkien kansanedustajien suhteen. Ääni edustajalle on ääni puolueelle. Puolueen sisällä edustajien keskinäiset voimasuhteet ratkeaa henkilökohtaisten äänien mukaan, ainakin pääsääntöisesti. Marginaaliin voi tietysti itsensä ajaa isollakin äänimäärällä, kuten on nähty.
 
Näinhän se on kaikkien kansanedustajien suhteen. Ääni edustajalle on ääni puolueelle. Puolueen sisällä edustajien keskinäiset voimasuhteet ratkeaa henkilökohtaisten äänien mukaan, ainakin pääsääntöisesti. Marginaaliin voi tietysti itsensä ajaa isollakin äänimäärällä, kuten on nähty.

Rydman ja Kaleva eivät tule saamaan mitään merkittävää asemaa pitkään aikaan.
 
Otetaas esiin koko kirjoitus..

Tweetti on hienosti muotoiltu, kun lukee koko jutun niin melko kepeätä on, valitettavasti.

Sinun äänesi ratkaisee
30.3.2019 11:00 Atte Kaleva
6 kommenttia
Käyttäjän attekaleva kuva
Kentän äänen pitää näkyä puolueen linjassa. Linjaa voi muuttaa äänestämällä, sillä onhan selvää, että puolueen on kuunneltava äänestäjiään. Muutos lähtee puolueen sisältä.

Moni keskustelija sosiaalisessa mediassa on näin vaalien alla väittänyt, ettei kokoomusta kannata äänestää, jos haluaa vaikuttaa vaikkapa maahanmuuttoasioihin. Puolueen johdon linjaa on arvosteltu, osin aiheestakin, mutta näissä kommenteissa tahtoo mennä lapsi pesuveden mukana. Puolueen linjaan voi helposti vaikuttaa nimenomaan äänestämällä, koska demokratiassa puoluejohto noudattaa kansan tahtoa.

Olen jo vuosia kannattanut turvapaikka-, pakolais- ja maahanmuuttopolitiikassa Kanadan mallia ja ehdottanut helposti toteutettavia ratkaisuja nykyisen turvapaikanhakujärjestelmän aiheuttamiin ongelmiin. Ilokseni olen huomannut, että kokoomuksen puoluejohto on viime kuukausina huomattavasti lähestynyt näkemyksiäni ja samalla EU:n päättävissä elimissä on alettu puhua pakolaisleireistä, jotka perustettaisiin EU:n ulkopuolelle tai rajoille ja joista turvapaikkaa haettaisiin. Juuri tällaista ratkaisua esitin jo vuonna 2015.

Tärkeintä on saada unionin ulkoraja pitämään ja koko turvapaikanhakuprosessi järkiperäistettyä. Nykyinen järjestelmä suosii salakuljettajia ja niitä, joilla on varaa matkastaan maksaa, sen sijaan että auttaisimme niitä, jotka apua eniten tarvitsevat, kuten lapsia, naisia, vanhuksia ja perheitä.
Moni epäkohta ja ongelma kaipaa nopeaa ratkaisua. Paras tapa vaikuttaa asiaan on äänestää eduskuntaan sellainen henkilö, joka ymmärtää asioiden syyt ja taustamekanismit sekä kykenee esittämään ongelmiin käytännölliset ratkaisut.

Politiikassa yksilö pystyy varsin helposti vaikuttamaan ryhmän sisällä, jos vain argumentit ovat vahvalla pohjalla ja tahto ajaa asioita parempaan suuntaan tarpeeksi luja. Nähdäkseni minulla ei ole tässä suhteessa ongelmia, koska EU:n johdossakin ollaan tällä hetkellä jo tulossa johtopäätöksiin, jotka tein jo syksyllä 2015 turvapaikkakriisin ollessa akuuttivaiheessaan.

Suomen ja EU:n sisäisen sekä ulkoisen turvallisuuden kannalta on välttämätöntä, että poliittinen päätöksenteko perustuu tosiasioihin eikä katteettomiin unelmiin ja idealismiin. Tilannetta ei saa enää pahentaa, muuten on vaarana valtioiden sisäisen turvallisuuden heikkeneminen entisestään ja sen myötä pelon- ja vihanlietsojien suosion kasvu.

Tällaisesta on valitettavasti jo merkkejä näkyvissä, ei tarvitse kuin katsoa EU:n jäsenmaiden viime vuosien vaalituloksia. Suomi voisi tässä suhteessa korjata kurssia ja näyttää muille maille esimerkkiä. Kokoomuksen tulee olla suunnannäyttäjä, ei perässäjuoksija.

Kokoomuksen pitää olla Suomen puoluekentässä aidosti isänmaallinen, vakautta ja turvallisuutta edustava puolue. Puolueen linja riippuu äänestäjien tahdosta eli niistä ehdokkaista, jotka kansa äänestää päättäviin elimiin. Kentän ääni velvoittaa meitä kaikkia ehdokkaita toimimaan niiden arvojen pohjalta, joista kampanjoissamme puhumme.

Vaalilupaukset ovat kansan keskuudessa huonossa huudossa, valitettavasti aiheesta. Itse en ole juuri muuta koskaan lupaillut kuin tehdä parhaani ja seistä sanojeni takana. Ja kun olen kuntavaaleissa jotain luvannut, olen lupaukseni valtuustotyössäni myös pitänyt.

Tällainen asia on muun muassa Malmin lentokenttä, jonka puolesta olen pitkään valtuustossa taistellut, oman ryhmäni enemmistöä vastaan. Vähitellen argumenttini ovat alkaneet vaikuttaa myös puoluetovereihini ja muidenkin puolueiden edustajiin.

Toinen mainitsemisen arvoinen asia on Helsingin liikennetyömaiden aiheuttama ongelma, joka haittaa vakavasti liikenteen sujuvuutta monessa paikassa. Olen pitkään puhunut siitä, että kaikki liikkumismuodot tulee asettaa samanarvoiseen asemaan ja ehdottanut ratkaisuja liikennesuunnittelun ja työmaiden aiheuttamiin sumppuihin. Ne haittaavat henkilöautoliikenteen ohella myös julkista liikennettä. Vähitellen kaupungin johtoporraskin on herännyt asiaan.

Pitkäaikainen kokemukseni maanpuolustus- ja turvallisuustehtävissä auttaa minua toimimaan tehokkaasti ja johdonmukaisesti lainsäädäntötehtävissä ja poliittisessa päätöksenteossa ylipäätään.
Huhtikuun eduskuntavaaleissa on oivallinen tilaisuus vaikuttaa Suomen maahanmuutto-, pakolais- ja turvapaikkapolitiikkaan, muiden tärkeiden asioiden ohella.

Jokainen ääni, joka tukee edustamaani tiukkaa järkilinjaa, mahdollistaa puolueen politiikan asettumisen samoille urille. Lähentymistä on jo tapahtunut, mutta kansanedustajana mandaattini tulee olemaan entistä vahvempi.

Kannattaa siis jättää omaan arvoonsa puheet siitä, ettei äänestämällä muka voi vaikuttaa. Asia on juuri päinvastoin: vain äänestämällä voi vaikuttaa.

Äänestyskopissa nimenomaan sinun äänesi ratkaisee.

Atte Kaleva
Kokoomus Helsinki
www.attekaleva.fi
 
Näinhän se on kaikkien kansanedustajien suhteen. Ääni edustajalle on ääni puolueelle. Puolueen sisällä edustajien keskinäiset voimasuhteet ratkeaa henkilökohtaisten äänien mukaan, ainakin pääsääntöisesti. Marginaaliin voi tietysti itsensä ajaa isollakin äänimäärällä, kuten on nähty.

Pääsääntöisesti suuren salin äänestyspäätöksissä on kuria. Ei aina. Valiokuntatyössä edustajan pitää pärjätä ilmankin. Ryppyilijöitäkin on, kuten sotessa Lepomäki ja Vapaavuori. Vihreillä se kaupunginvaltuutettu Nieminen Malmin kenttä - asiassa jne.
 
Back
Top