Eduskuntavaalit 2019

Moni juttu on aikalailla toisessa asennossa kuin ennen, ja siksi jää huomaamatta eräs asia.

Perussuomalaissa tuskin on hirveää hinkua hallitukseen, koska vaikuttaminen tiettyihin asioihin voi tapahtua jopa paremmin oppositiosta. Väitänpä että persujen pelko on jo nyt vaikuttanut huomattavan paljon tulevan hallituksen sekä ilmastopolitiikkaan että pakolaispolitiikkaan.

Luulen että Perussuomalaisten on paljon parempi tehdä puolueensa siivous oppostiosta käsin sekä vakiinnuuttaa linjansa kauemmas vöyhötyksestä, eikä tuleva hallitus kerta voi jatkaa täysin vanhaa menoaan.

Suomella on se valtti, että voimme seurata pakolaispolitiikan laboratoriota Ruotsia. Se ehtii vaikuttaa tulevan nelivuotiskauden ajan ja omatkin kokemukset lisääntyvät. Mikäli tulevan hallituksen puolueet eivät vedä kohtuullisen tiukkaa linjaa, on niillä vielä ehjä edessä. Demarit, Kokoomus ja Vihreät joutuvat vielä kovaan sisäiseen myllerrykseen, Keskusta taitaa olla jo.

Uskon, että Perussuomalaiset pyrkivät oppositiossa muuttamaan imagoaan konservatiivipuolueen suuntaan. Kun media jauhaa populistit populistit, alkaa siitä kulua terä pois ja asenteet muuttuvat. Kun ajatellaan pitkällä aikavälillä, niin meillä on hyvin aikaa vielä yksi vaalikausi ja Perussuomalaisten kannattaa käyttää se hyvin oppositiossa. Siellä piilee pelottva voima jota muut joutuvat tarkkaan seuraamaan.

Olen kyllä samaa mieltä että persuille todellakin tekisi hyvää tuo sisäinen siivous. Uskon että jos näin tehdään, voi heistä kasvaa ihan varteenotettava "oikea" puolue. Silti en pidä tuosta pelaamisesta jolla aina paetaan isonkin jytkyn jälkeen vastuuta oppositioon, mielestäni siinä petetään sekä äänestäjät, että valtio. Pahimmassa tapauksessa saadaan uusi sixpack, ja heitetään taas seuraavat neljä vuotta hukkaan.
 
Niin vielä vähemmän se oli kynnyskysmys maailmakylässä Kokoomukselle ja Kepulle. Kokoomus avaisi Suomen rajat kutakuinkin täysin säätelemättömälle maahanmuutolle, koska vähäväkisistä suomalaisista ei nyt vaan kyykkypuoleen silmissä ole mihinkään...

No eiväthän kokoomus tai kepu millään rajat kiinni-agendalla matkassa olekkaan? Persut ymmärtääkseni ovat?
 
Minä olen ihan hilkulla äänestää Persuja. Jos äänestän ja tulee jytky ja jättäytyvät oppositioon olisin ERITTÄIN pettynyt ja vihainen. Ja saisivat minun puolesta pitää tunkkinsa seuraavissa vaaleissa. Minä elän tässä ja nyt, parin vuoden päästä voin olla kuollut. Ei sitä koskaan tiedä.
 
Soteuudistuksen säästöt? Kuka säästää? Ei ainakaan terveyspalvelujen käyttäjä.

Duunareilta leikkaaminen? KiKyt, "paikalliset sopimiset" ja muut työehtojen huonontamiset?

Aktiivimalli? Joo, varmaan työttömyys on laskenut a) Euroopan talouden nousukauden johdosta ja b) paperilla työllidtettyjen, aka tunnin viikossa töissä takia.

Soteuudistuksessa olisi tarkoitus valtion säästää, koska emme voi jatkaa velanottoa loputtomiin.

Kikystä on olemassa ihan oikeita laskelmia, niitten perusteella kiky oli suurin syy että suomen talous ja vienti saatiin nousuun.

Tuosta talouskasvusta, suomihan pääsi siihen mukaan vasta nykyisellä hallituskaudella, ei silloin kun se alkoi kokoeuroopassa. Edelleen, näistä on olemassa laskelmat.
 
Minä olen ihan hilkulla äänestää Persuja. Jos äänestän ja tulee jytky ja jättäytyvät oppositioon olisin ERITTÄIN pettynyt ja vihainen.
Olen kyllä vähän eri linjalla. Muut puolueet ovat aika vahvasti ilmoittaneet että yhteistyö persujen kanssa ei käy. Jos persut myyvät kaikki kynnyskysymykset jotka niitä ääniä tuovat, ja menevät samanlaiseksi apupuolueeksi kuin 2015, silloin olen pettynyt. Se, että pitää kiinni omista periaatteistaan, ei ole jättäytymistä oppositioon.

On hyvin mahdollista, ja varmaan jopa todennäköistä, että persut eivät ole hallituksessa vaikka olisivat suurin puolue.
 
Miten vatussa puolella tunnilla ilmast työtä viikossa voi olla noin iso vaikutus? Pakko olla joku tilastokikkailu.

Onhan se puolituntia aika paljon kun kerroin on esimerkiksi koko vientiteollisuuden työpaikat. Sitten kun laskee mikä suomalaisen työntekijän kokonaiskustannus on tuntia kohden, ja alkaa laskea, niin aika isoista summista puhutaan.
 
No eiväthän kokoomus tai kepu millään rajat kiinni-agendalla matkassa olekkaan? Persut ymmärtääkseni ovat?

Kokkareet ja Kepulaiset de fakto haluaisivat poistaa suunnilleen kaikki esteet maahanmuuton tieltä. Siis ovat linjalla että ihan jokaisella ei pidä olla oikeutta muuttaa Suomeen, ainoastaan niillä jotka haluavat.

Persut haluvat lähinnä padota humanitaarisen- ja matalapalkkamaahanmuuton (usein oikeastaan miltei sama-asia, molemmissa on kyse etupäässä tulijan eduista ja ei oikeastaan koskaan tavan suomalaisten eduista). Ai niin eipä sinne kansainvälisten huippuosaajien perään itkevään Suomeen juuri muunlaista muuttoa etenkään EU alueen ulkopuolelta kohdistukaan. Muutama sata intialaista insinööriä ei kuvaa juuri muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos minä olen puoli tuntia pitempään töissä ei sillä ole mitään merkitystä. Istun ja pyöritän peukaloita ellei asiakkaita tule.
 
Oma näkemykseni isojen puolueiden tilasta tulevalle vuodelle:
SDP vaihtaa puheenjohtajan, Rinteen terveys ei kestä ihan riippumatta vaalien tuloksesta. Seuraaja muuttaa suuntaa vasemmalle.
Kokoomus vaihtaa johtoa konservatiivisempaan eli Orpolle kenkää.
Keskusta tekee samoin, Sipilä poistuu takavasemmalle bisneksiä tekemään.
Vihreät suuntaavat enemmän vasemmalle Haaviston poistuttua eläkeläisbussiin.
 
Venäjä ensin tai miten se nyt menikään Marco on ollut tänään hyvin ahkeralla tuulella :ROFLMAO:

– Ilmeisesti tällaisen vaaliehdokkaan puheet aiheuttavat jonkun verran erimielisyyttä. Tällä hetkellä ei ilmeisesti sen kummempia rikoksia ole tapahtunut. Tietysti poliisi turvaa yleistä järjestystä ja turvallisuutta, komisario Ben Grundström sanoo.



– Siellä vaaliehdokas tekee ilmeisesti vaalityötä. Puolin ja toisin lausutaan mielipiteitä, Grundström sanoo.
 
Kokkareet ja Kepulaiset de fakto haluaisivat poistaa suunnilleen kaikki esteet maahanmuuton tieltä. Siis ovat linajala että ihan jokaisella ei pidä olla oikeutta muuttaa Suomeen, ainoastaan niillä jotka haluavat.

Persut haluvat lähinnä padota humanitaarisen- ja matalapalkkamaahanmuuton (usein oikeastaan miltei sama-asia, molemmissa on kyse eutpäässä tulijan eduista ja ei oikeastaan koskaan tavan suomalaisten eduista) ai niin eipä sinne kansainvälisten huippuosaajien perään itkevään Suomeen juuri muunlaista muuttoa etenkään EU alueen ulkopuolelta kohdistukaan. Muutama sata intialaista insinööriä ei kuvaa juuri muuta.

Tähän vastasin jo aiemmin
Kukaan PS:n pakolaiskriisin aikainen päättäjä (=ministeri) ei enää ole PS:ssa. Taidat trollata tahallasi, en voi uskoa, että kukaan ei rehellisesti tätä ymmärtäisi. Ei kukaan voi olla vastuussa jonkun toisen tekemisistä.

No tätähän minäkin ihmettelin kun sain vastaukseksi "Eikö Käteisen ja Stubidon seikkailuista opittu mitään?"
 
Kun maanpuolustus.netissä tulee vasuriliiton vaalimainoksia...

ei kiitos, vitttu!
 
Eiköhän toi ole väärä dikotomia, hallituksen hajottamisella ei luultavasti olisi ollut mitään vaikutusta suomeen saapujien määrään, ainakaan vähentävää vaikutusta.

Eli persut jatkoivat hyvillä mielin perperiensä hieromista Audin penkkeihin.

Mittee se hyvejää toteaa kaenuulainen.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top