Eduskuntavaalit 2019

Vaalipäivän aamuksi vielä lista maanpuolustusehdokkaista eri vaalipiireissä.


Jussi Halla-aho (PS, Helsingin vaalipiiri)
Jukka Hankamäki (PS., Helsingin vaalipiiri)
Atte Harjanne (Vihr. Helsingin vaalipiiri)
Timo Heinonen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Petri Huru (PS., Satakunnan vaalipiiri)
Marisanna Jarva (Kesk., Oulun vaalipiiri)
Harri Jaskari (Kok., Pirkanmaan vaalipiiri)
Atte Kaleva (Kok. Helsingin vaalipiiri)
Mikko Kasonen (Kok., Uudenmaan vaalipiiri)
Jukka Kopra (Kok.,Kakkois-Suomen vaalipiiri)
Terhi Koulumies (Kok., Helsingin vaalipiiri)
Kari Kulmala (Siniset, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Suna Kymäläinen (SDP, Kymen vaalipiiri)
Niilo EJ Kärki (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
Petteri Leino (Sin., Pirkanmaan vaalipiiri)
Veijo Niemi (PS, Pirkanmaan vaalipiiri)
Jussi Niinistö (Siniset, Uudenmaan vaalipiiri)
Kinno Oila (Kok., Uudenmaan vaalipiiri)
Sakari Puisto (PS., Pirkanmaan vaalipiiri)
Jaakko Raivio (PS., Lapin vaalipiiri)
Päivi Räsänen (Krist., Hämeen vaalipiiri)
Jukka Sassi (PS, Uudenmaan vaalipiiri)
Mikko Savola (Kesk., Vaasan vaalipiiri)
Oula Silvennoinen (Vihr., Helsingin vaalipiiri)
Mauri Venemies (Krist.,Helsingin vaalipiiri)
Samuli Voutila (PS, Savo-Karjalan vaalipiiri)
Kalle Virtanen (Kok., Hämeen vaalipiiri)
Ben Zyskowicz (Kok.,Helsingin vaalipiiri)
 
Tai ettei ole munaa ottaa sitä paikkaa jossa johdetaan päätöksen tekoa. Jokainen voi vikistä Audin ulkopuolella.

Ei Halla-Aho tyhmä ole, siinä voi olla kylmärinki perseen alla kun pitäisi jytkyn jälkeen valita ministereitä nykypersuista, tehdä lisää kipeitä leikkauksia ja toimia eu:n puheenjohtaja maana.

Heitänpä pienen ennustuksen, ennen tämän vuoden loppua voidaan päivittää vanha sanonta muotoon ”persut petttää aina”
 
Ei Halla-Aho tyhmä ole, siinä voi olla kylmärinki perseen alla kun pitäisi jytkyn jälkeen valita ministereitä nykypersuista, tehdä lisää kipeitä leikkauksia ja toimia eu:n puheenjohtaja maana.

Heitänpä pienen ennustuksen, ennen tämän vuoden loppua voidaan päivittää vanha sanonta muotoon ”persut petttää aina”
Minä myös julkaisen tyhjänpäiväisen päivityksen.
 

Liitteet

  • KansAjk934.jpg
    KansAjk934.jpg
    44.7 KB · Luettu: 41
Ei Halla-Aho tyhmä ole, siinä voi olla kylmärinki perseen alla kun pitäisi jytkyn jälkeen valita ministereitä nykypersuista, tehdä lisää kipeitä leikkauksia ja toimia eu:n puheenjohtaja maana.

Heitänpä pienen ennustuksen, ennen tämän vuoden loppua voidaan päivittää vanha sanonta muotoon ”persut petttää aina”
Kylmärinki tuntuis enemmän olevan sinun perseesi alla. Huoli pois, Jussista tulee oikein hyvä pääministeri kansallemme.
 
Jotenkin olen ymmärtänyt aikaisemman Jussin käyttäytymisen perusteella, että miestä ei kiinnosta olla keulakuva.

Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että vaikka Halla-aho ei roolistaan erityisesti nauti, niin Halla-aho haluaa olla juurikin keulakuva ja se perustuu tähän asiaan...

–Jokainen suomalainen voisi kertoa sinulle, että minun kasvoistani näkee, etten missään nimessä nauti tästä. Mutta poliittinen tavoitteeni on tehdä puolueestamme niin suuri, että muiden on pakko muuttaa maahanmuuttopolitiikkaansa. Kuten tiedät, Tanskassa on tapahtunut juuri niin. Sama on nähtävissä Itävallassa. Uskon kovasti, että se on realistinen tavoite. Muutos voi tapahtua todella nopeasti, Halla-aho sanoo haastattelussa.

Halla-aho ei ole poliitikko eikä varsinkaan yleispoliitikko sanan varsinaisessa merkityksessä. Halla-aholla on tasan yksi agenda ja kaikki muu on pakkopullaa ja ehkä juuri siksi Halla-aho on rehellisin poliitikko ja puheenjohtaja mitä minä olen tässä maassa ikinä nähnyt...ja minä olen tähän ikään mennessä nähnyt niitä jo todella monta :ROFLMAO: Jotenkin voisin kuvitella, että pääministerin salkku on viimeinen asia tässä maailmassa mitä Halla-aho haluaa, eikä se puheenjohtajan nuijakaan oikein tahdo kädessä pysyä...ainakaan kovin sujuvasti.

Tämän voi tulkita ainakin kahdella tavalla...

–Meillä on valtakunnallinen puoluekokous kesäkuun lopussa. Saa nähdä, mitä se tuo tullessaan. En ole kertonut julkisuuteen, haluanko asettua ehdolle uudeksi kaudeksi. Tosiasiassa olen jo tehnyt päätökseni, mutta julkistan sen vasta europarlamenttivaalien jälkeen. En halua sotkea vaalikampanjaa.

Minä tulkitsen sen kuitenkin vain yhdellä tavalla ja oletan että Halla-aho ei ole puheenjohtaja kesäkuun jälkeen. Huhtasaari taitaa olla vahvin ehdokas manttelinperijäksi ja siitä en ole ollenkaan innoissani...Moskova kyllä nostaa peukut pystyyn, vaikka tuskin sielläkään nyt ihan riemusta kiljutaan.

En tosin tiedä Persujen nykyisistä valtakuvioista hönkäsen pölläystäkään, joten veikkaukseni perustuu vain Huhtasaaren muodolliseen asemaan ja aivan erityisesti mediakäyttäytymiseen.
 
Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että vaikka Halla-aho ei roolistaan erityisesti nauti, niin Halla-aho haluaa olla juurikin keulakuva ja se perustuu tähän asiaan...

–Jokainen suomalainen voisi kertoa sinulle, että minun kasvoistani näkee, etten missään nimessä nauti tästä. Mutta poliittinen tavoitteeni on tehdä puolueestamme niin suuri, että muiden on pakko muuttaa maahanmuuttopolitiikkaansa. Kuten tiedät, Tanskassa on tapahtunut juuri niin. Sama on nähtävissä Itävallassa. Uskon kovasti, että se on realistinen tavoite. Muutos voi tapahtua todella nopeasti, Halla-aho sanoo haastattelussa.

Halla-aho ei ole poliitikko eikä varsinkaan yleispoliitikko sanan varsinaisessa merkityksessä. Halla-aholla on tasan yksi agenda ja kaikki muu on pakkopullaa ja ehkä juuri siksi Halla-aho on rehellisin poliitikko ja puheenjohtaja mitä minä olen tässä maassa ikinä nähnyt...ja minä olen tähän ikään mennessä nähnyt niitä jo todella monta :ROFLMAO: Jotenkin voisin kuvitella, että pääministerin salkku on viimeinen asia tässä maailmassa mitä Halla-aho haluaa, eikä se puheenjohtajan nuijakaan oikein tahdo kädessä pysyä...ainakaan kovin sujuvasti.

Tämän voi tulkita ainakin kahdella tavalla...

–Meillä on valtakunnallinen puoluekokous kesäkuun lopussa. Saa nähdä, mitä se tuo tullessaan. En ole kertonut julkisuuteen, haluanko asettua ehdolle uudeksi kaudeksi. Tosiasiassa olen jo tehnyt päätökseni, mutta julkistan sen vasta europarlamenttivaalien jälkeen. En halua sotkea vaalikampanjaa.

Minä tulkitsen sen kuitenkin vain yhdellä tavalla ja oletan että Halla-aho ei ole puheenjohtaja kesäkuun jälkeen. Huhtasaari taitaa olla vahvin ehdokas manttelinperijäksi ja siitä en ole ollenkaan innoissani...Moskova kyllä nostaa peukut pystyyn, vaikka tuskin sielläkään nyt ihan riemusta kiljutaan.

En tosin tiedä Persujen nykyisistä valtakuvioista hönkäsen pölläystäkään, joten veikkaukseni perustuu vain Huhtasaaren muodolliseen asemaan ja aivan erityisesti mediakäyttäytymiseen.
Olisiko mahdollisesti nousemassa taustalta esim. Purra?
 
Kylmärinki tuntuis enemmän olevan sinun perseesi alla. Huoli pois, Jussista tulee oikein hyvä pääministeri kansallemme.

Ei ole kylmää rinkiä, enkä minä persuja samalla tavoin kavahda hallituksessa kuin vasemmistopuolueita, en vain usko persujen kykyyn toteuttaa lupauksiaan sen enempää kuin demarienkaan kykyyn.

Aika näyttää.
 
Veret seisauttavan vaalimenestyksen jälkeen jääminen taustavaikuttajaksi olisi sen kokoluokan emämunaus, että en usko Halla-ahon fiksuna miehenä sellaiseen sortuvan.
 
Ei Halla-Aho tyhmä ole, siinä voi olla kylmärinki perseen alla kun pitäisi jytkyn jälkeen valita ministereitä nykypersuista, tehdä lisää kipeitä leikkauksia ja toimia eu:n puheenjohtaja maana.

Heitänpä pienen ennustuksen, ennen tämän vuoden loppua voidaan päivittää vanha sanonta muotoon ”persut petttää aina”
Meinaatko että persuista tulee uusi keskusta?
 
Veret seisauttavan vaalimenestyksen jälkeen jääminen taustavaikuttajaksi olisi sen kokoluokan emämunaus, että en usko Halla-ahon fiksuna miehenä sellaiseen sortuvan.
No, otetaan se veret seisauttava vaalivoitto ensin. Itse edelleen uskon, että aika loppui kesken demarien ohittamiseen. Ja tavallaan pidän tätä hyvänä. Antaa Antin koota jokin hallitushäkkyrä kaiken riekkumisen jälkeen. Persutkin ehtivät hetken vielä koota tuoreita rivejään. Sitten Rinteen väistämättä heikko hallitus nurin välikysymyksellä, ja uutta hallitusta peliin. Mutta toivon jotenkin kierosti, että vihervassarit pääsevät hetken kokeilemaan (heikon) hallituksen ihanuutta, kaiken räyhäämisen jälkeen.

Muoks: erityisesti en ole unohtanut Rinteen peliliikkeitä sikspäkin kanssa. Siinä vaiheessa kun Rinne tuli VM:ksi se sokea reettakin näki että talous sakkaa edelleen, eikä ole mikään pieni väliaikainen taantuma. Mutta siitä viis, jarrua kaikelle muutokselle koko ay-politrukin kokemukselle. Maistakoon nyt omia lääkkeitään prkl...
 
Viimeksi muokattu:
Veret seisauttavan vaalimenestyksen jälkeen jääminen taustavaikuttajaksi olisi sen kokoluokan emämunaus, että en usko Halla-ahon fiksuna miehenä sellaiseen sortuvan.
Eikä ole ollut jäämässäkään. Lähinnä kertoo tuossa haastattelussa ettei nauti poliittisena tai muunakaan johtajana toimimisesta. Mutta tekee, mitä miehen tulee tehdä. Valtiomies.
 
Muistellaan sitten menneitä.. ;)

Kokoomusministerit: Fortumin myynti hyvä ja turvallinen ratkaisu

12.12.2013 klo 15:32

Kokoomusministerit Katainen ja Vapaavuori puolustavat Fortumin sähköverkon myyntiä.
Vapaavuori ja Katainen pitävät kauppaa hyvänä ratkaisuna.
JENNI GÄSTGIVAR / ATTE KAJOVA

Sekä pääministeri Jyrki Katainen (kok) että elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok) pitävät Fortumin sähköverkon myyntiä hyvänä ratkaisuna, joka ei riskeeraa Suomen huoltovarmuutta.

Pääministeri Katainen sanoo, että yhtiö saa pääomaa uusien liiketoimiensa kehittämiseen.

Katainen torjuu epäilyt siitä, että Fortumin siirtoverkon meno ulkomaiseen omistukseen merkitsisi riskiä huoltovarmuudelle. Hän huomauttaa, että 80 prosenttia siirtoverkoista on muiden yritysten hallussa. Lisäksi huoltovarmuuden kannalta tärkeämpi on kantaverkko, josta valtio omistaa merkittävän osan.

Kataisen mukaan kauppa ei myöskään nosta sähkönsiirron hintaa asiakkaille, koska sähkönsiirtoa ja sen hinnoittelua säädellään tarkasti.

Samoilla linjoilla on elinkeinoministeri Vapaavuori.

- Verkkoyhtiöille on määrätty tuoton yläraja, joten mitään hintapiikkiä ei pystytä edes rakentamaan, kommentoi Vapaavuori energianeuvostosta Brysselistä.

Vapaavuori, jonka mukaan huoltovarmuus on ”elintärkeä asia”, korostaa valtion pitävän hallussaan strategisesti merkittävät Finngridin kantaverkot myös vastaisuudessa.

Hän sanoo kaupan osoittavan Suomen olevan houkutteleva investointikohde. Valtion ei Vapaavuoren mielestä olisi kannattanut verkkoon panostaa, sillä se ei tuota uusia työpaikkoja eikä verotuloja.

IL-STT

d3f163af7ed9b2e82e700f156c7b2356b88bb64bf4fcb65320e7a2e907148b3e.jpg
 
Muistellaan sitten menneitä.. ;)

Kokoomusministerit: Fortumin myynti hyvä ja turvallinen ratkaisu

12.12.2013 klo 15:32

Kokoomusministerit Katainen ja Vapaavuori puolustavat Fortumin sähköverkon myyntiä.
Vapaavuori ja Katainen pitävät kauppaa hyvänä ratkaisuna.
JENNI GÄSTGIVAR / ATTE KAJOVA

Sekä pääministeri Jyrki Katainen (kok) että elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok) pitävät Fortumin sähköverkon myyntiä hyvänä ratkaisuna, joka ei riskeeraa Suomen huoltovarmuutta.

Pääministeri Katainen sanoo, että yhtiö saa pääomaa uusien liiketoimiensa kehittämiseen.

Katainen torjuu epäilyt siitä, että Fortumin siirtoverkon meno ulkomaiseen omistukseen merkitsisi riskiä huoltovarmuudelle. Hän huomauttaa, että 80 prosenttia siirtoverkoista on muiden yritysten hallussa. Lisäksi huoltovarmuuden kannalta tärkeämpi on kantaverkko, josta valtio omistaa merkittävän osan.

Kataisen mukaan kauppa ei myöskään nosta sähkönsiirron hintaa asiakkaille, koska sähkönsiirtoa ja sen hinnoittelua säädellään tarkasti.

Samoilla linjoilla on elinkeinoministeri Vapaavuori.

- Verkkoyhtiöille on määrätty tuoton yläraja, joten mitään hintapiikkiä ei pystytä edes rakentamaan, kommentoi Vapaavuori energianeuvostosta Brysselistä.

Vapaavuori, jonka mukaan huoltovarmuus on ”elintärkeä asia”, korostaa valtion pitävän hallussaan strategisesti merkittävät Finngridin kantaverkot myös vastaisuudessa.

Hän sanoo kaupan osoittavan Suomen olevan houkutteleva investointikohde. Valtion ei Vapaavuoren mielestä olisi kannattanut verkkoon panostaa, sillä se ei tuota uusia työpaikkoja eikä verotuloja.

IL-STT

d3f163af7ed9b2e82e700f156c7b2356b88bb64bf4fcb65320e7a2e907148b3e.jpg
En muistanutkaan että tuo juoppo pahonpitelijäkin oli mukana tuossa koplauksessa.

täälläkin moni karsaastaa persuja kuulemma siksi että puolueessa on "hörhöjä" no tuossa kuvassa on liuta hörhöjä ja vielä puolueen johtopaikoilta ;)
 
Näkökulma: Jos äänestät Jussi Halla-ahoa, saatko mitä tilaat?

Tänään klo 9:05

Jussi Halla-aho ei halua Suomen seuraavaksi pääministeriksi, mutta tiukempaa maahanmuuttoa hän haluaa.

nakokulma_kreeta_karvala_df.png



Jussi Halla-aho Iltalehden vaalitentissä
Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho julkaisi lauantaina (13.4.) Facebookissa kirjoituksen pitkän vaalikiertueen päätteeksi.Hän kiitti puolueväkeä ja muisteli viime kesän puolueneuvoston kokousta, jossa Halla-aho kertoi kuulleensa erilaisilla murteilla ja usein kyynel silmässä esitetyn pyynnön: "Älkää TE pettäkö. Älkää TE kääntäkö takkia."
– Tämä pyyntö soikoon pyhänä korvamatona jokaisen perussuomalaisen korvassa, oli huomisen tulos puolueelle tai henkilökohtaisesti mitä tahansa.Me emme petä. Me emme käännä takkia, Halla-aho lupasi.
Juttu jatkuu kuvan jälkeen
Jussi Halla-Aho on tehnyt päätöksensä. Sen hän kertoo europarlamenttivaalien jälkeen.

Jussi Halla-Aho on tehnyt päätöksensä. Sen hän kertoo europarlamenttivaalien jälkeen.

Jussi Halla-Aho on tehnyt päätöksensä. Sen hän kertoo europarlamenttivaalien jälkeen. INKA SOVERI

Perussuomalaisten puheenjohtaja muistutti myös, että sunnuntain vaali-illan jälkeen edessä ovat ankarat viikot, kun eurovaalikampanja alkaa ja hallitustunnusteluja aletaan viritellä.
Halla-aho ennakoi myös, että perussuomalaisiin tulee kohdistumaan suuri paine niin median, muiden puolueiden kuin omien äänestäjien ja jäsenten suunnalta.
***
Viittasiko Halla-aho suurista paineista puhuessaan pelkkään yleiseen eurovaali- ja hallituspaineeseen, vai kenties johonkin isompaan paineeseen?
Halla-aho nimittäin kertoi tanskalaisen Politiken-lehden (13.4.)haastattelussa, ettei hänellä ole henkilökohtaista kunnianhimoa ryhtyä pääministeriksi tai saada mitään muitakaan ministerinsalkkuja.

Lisäksi Halla-aho sanoi, ettei hän nauti perussuomalaisten puheenjohtajan tehtävistä, ja on tehnyt jo pestin jatkon suhteen oman päätöksenä, jota hän ei kuitenkaan halua vielä tässä vaiheessa kertoa julkisuuteen, koska ei halua sotkea vaalikampanjaa.
– Tosiasiassa olen jo tehnyt päätökseni, mutta julkistan sen vasta europarlamenttivaalien jälkeen, Halla-aho totesi.
Yleensä tämänkaltaiset ulostulot tarkoittavat sitä, että puolueen puheenjohtaja vaihtuu seuraavassa puoluekokouksessa, joka perussuomalaisilla pidetään jo kesäkuussa Tampereella.
***
Halla-aho tunnusti siis, ettei häntä oikein kiinnosta puolueen johtaminen eikä mahdollinen ministeripestikään, mutta yksi asia häntä edelleen kiinnostaa ja se on nykyistä tiukempi maahanmuuttopolitiikka.
Halla-aho nimittäin alleviivasi tanskalaislehden haastattelussa, että hänen poliittinen tavoitteensa on tehdä perussuomalaisista niin suuri puolue, että muiden on pakko muuttaa maahanmuuttopolitiikkaansa.
Näiden puheiden perusteella voi hyvin veikata, että Suomen eduskuntavaalien jälkeen Halla-aho haluaa tehdä saman muutoksen myös Euroopassa, ja siksi hän todennäköisesti pyrkii uudestaan EU-parlamenttiin, jossa kansallismieliset, maahanmuuttovastaiset puolueet yrittävät muodostaa isoa ja vaikutusvaltaista ryhmää parlamenttiin.
Halla-ahon tanskalaislehdelle antama haastattelu selittää myös sen, miksi perussuomalaisten varapuheenjohtaja Laura Huhtasaari vihjasi Iltalehden (7.4.)haastattelussa haluavansa seuraavaan hallitukseen valtiovarainministeriksi tai sisäministeriksi, tietysti sillä edellytyksellä, että vaalitulos ja hallitusneuvottelut sen mahdollistavat.
***
Jos siis kuvittelit äänestäväsi perussuomalaisia sen vuoksi, että haluat Jussi Halla-ahosta Suomen seuraavan pääministerin, tai minkään ministerin, tulet todennäköisesti pettymään, vaikka puolue nousisikin sunnuntaina vaalivoittajaksi. Jos taas äänestät perussuomalaisia siksi, että haluat tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa Suomessa ja Euroopassa, silloin todennäköisesti saat mitä tilaat.

 
Back
Top