Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että vaikka Halla-aho ei roolistaan erityisesti nauti, niin Halla-aho haluaa olla juurikin keulakuva ja se perustuu tähän asiaan...
–Jokainen suomalainen voisi kertoa sinulle, että minun kasvoistani näkee, etten missään nimessä nauti tästä. Mutta poliittinen tavoitteeni on tehdä puolueestamme niin suuri, että muiden on pakko muuttaa maahanmuuttopolitiikkaansa. Kuten tiedät, Tanskassa on tapahtunut juuri niin. Sama on nähtävissä Itävallassa. Uskon kovasti, että se on realistinen tavoite. Muutos voi tapahtua todella nopeasti, Halla-aho sanoo haastattelussa.
Halla-aho ei ole poliitikko eikä varsinkaan yleispoliitikko sanan varsinaisessa merkityksessä. Halla-aholla on tasan yksi agenda ja kaikki muu on pakkopullaa ja ehkä juuri siksi Halla-aho on rehellisin poliitikko ja puheenjohtaja mitä minä olen tässä maassa ikinä nähnyt...ja minä olen tähän ikään mennessä nähnyt niitä jo todella monta
Jotenkin voisin kuvitella, että pääministerin salkku on viimeinen asia tässä maailmassa mitä Halla-aho haluaa, eikä se puheenjohtajan nuijakaan oikein tahdo kädessä pysyä...ainakaan kovin sujuvasti.
Tämän voi tulkita ainakin kahdella tavalla...
–Meillä on valtakunnallinen puoluekokous kesäkuun lopussa. Saa nähdä, mitä se tuo tullessaan. En ole kertonut julkisuuteen, haluanko asettua ehdolle uudeksi kaudeksi. Tosiasiassa olen jo tehnyt päätökseni, mutta julkistan sen vasta europarlamenttivaalien jälkeen. En halua sotkea vaalikampanjaa.
Minä tulkitsen sen kuitenkin vain yhdellä tavalla ja oletan että Halla-aho ei ole puheenjohtaja kesäkuun jälkeen. Huhtasaari taitaa olla vahvin ehdokas manttelinperijäksi ja siitä en ole ollenkaan innoissani...Moskova kyllä nostaa peukut pystyyn, vaikka tuskin sielläkään nyt ihan riemusta kiljutaan.
En tosin tiedä Persujen nykyisistä valtakuvioista hönkäsen pölläystäkään, joten veikkaukseni perustuu vain Huhtasaaren muodolliseen asemaan ja aivan erityisesti mediakäyttäytymiseen.