Eduskuntavaalit 2019

Vihreiden gallup pudotus enteilee puheenjohtaja vaihdosta. Aallosta on tullut taakka. Siitä tuo sairaslomakin varmaan johtuu. Eli vetäytyy/laitetaan "kunniakkaasti" pois tehtävästään. Jossain vaiheessa ilmoitetaan sitten uusi puheenjohtaja.
Aalto on kyllä ollut oikea ''siunaus'' Vihreille ollen tuollainen pelle, joka läpsyttelee miesten takamuksia homobaarissa ilman paitaa, ja muutenkin aika huonosti onnistunut olemaan Ville Niinistön vertainen. Saa Aalto jatkaa lisää puolestani, että Vihreiden kannatus vaan jatkaisi laskemistaan.
 
Aalto on kyllä ollut oikea ''siunaus'' Vihreille ollen tuollainen pelle, joka läpsyttelee miesten takamuksia homobaarissa ilman paitaa, ja muutenkin aika huonosti onnistunut olemaan Ville Niinistön vertainen. Saa Aalto jatkaa lisää puolestani, että Vihreiden kannatus vaan jatkaisi laskemistaan.
Kuten sanottu. Vaatimaton vihreä lienee pienempi paha kuin SDP jonne nuo äänet nyt valuvat.

Kumpi mielikuva pelottaa enemmän: Paidaton Touko läpsyttelemässä Lavrovin pepulle vai jos Erkki Tuomioja tekisi saman.
 
Kuten sanottu. Vaatimaton vihreä lienee pienempi paha kuin SDP jonne nuo äänet nyt valuvat.

Kumpi mielikuva pelottaa enemmän: Paidaton Touko läpsyttelemässä Lavrovin pepulle vai jos Erkki Tuomioja tekisi saman.

Eiköhän se ole enemmän Lavrov piiskaamassa Tuomiojaa....
 
Osa valuu vasemmistoliitolle ja se on vielä pahempaa. Vihreät on kuitenkin pääosin länteen suuntautunutta kuten näkee Toukon pelleilyistäkin mutta Vasemmistoliittoon mahtuukin kaikenlaista.
Tuo on kyllä totta. Harvemmin Vihreissä näkee samanlaista Venäjän persreijän nuolemista, jota Vasemmistoliitto harrastaa. Mikä on sinänsä hauskaa, koska nykyään Venäjä on kleptokraattinen rikkaiden oligarkkien hallitsema yhteiskunta, joka on kaukana siitä mihin Vasurit uskovat. Mutta koska se oli ennen heidän rakas Neuvostoliitto niin pakko sitä on vielä nuoleskella.
 
Tuo on kyllä totta. Harvemmin Vihreissä näkee samanlaista Venäjän persreijän nuolemista, jota Vasemmistoliitto harrastaa. Mikä on sinänsä hauskaa, koska nykyään Venäjä on kleptokraattinen rikkaiden oligarkkien hallitsema yhteiskunta, joka on kaukana siitä mihin Vasurit uskovat. Mutta koska se oli ennen heidän rakas Neuvostoliitto niin pakko sitä on vielä nuoleskella.

Aivan. Yllättävän moni vanha komukka muistelee haikeudella CCCP:tä ja näkee Putlerin Venäjän vastavoimana suurelle saatanalle USA:lle. Siitä sitten mieluusti vaietaan minkälainen roistokapitalistinen valtio Venäjä tätä nykyä on.
 

Vaikutus on aika lailla nolla. Eihän Harkimonkaan Venäjä kytkökset kiinnostaneet, ennenkuin hän lähti lätkimään puolueesta. Siinä voi miettiä, Nordstream 2: en ja ulkomaalaisten maanomistuksen rajoittamisen välillä, että minkalälainen puolue on kyseessä. Tuohonko lisää vastaanottokeskuksien kautta jaettu löysä raha, niin en ole ollenkaan vakuuttunut puolueesta.

Pientä olkinukkeilua foorumin tyyliin; miksi kokoomus hyväksyy Putinia vahvistavan Nordstream 2:n ja vastustaa venäläisten maahankintojen rajoittamista Suomessa? Miksi Kokoomus on hiljaa oligarkeista? Annanko ääneni hiljaisesti vaikuttaville Venäjän taustavoimille, jos äänestän kokoomusta?

https://www.hs.paskamedia.fi/politiikka/art-2000005804555.html
 
Last edited by a moderator:
Nordstream kakkosesta (ja ykkösestäkin). Mielestäni on varsin turhaa käyttää aikaa ja energiaa sen pohtimiseen.

Suomen paukut eivät olisi riittäneet sen torppaamiseen ja jos olisivatkin, niin olisiko se ollut kannattavaa, kun katsoo mitkä maat ovat putken päissä?
 
Vaikutus on aika laiila nolla. Eihän Harkimonkaan Venäjä kytkökset kiinnostaneet, ennenkuin hän lähti lätkimään puolueesta.
Vielä selkeämpi esimerkki lienee se, kuinka Kokoomuksen uusi isänmaantoivo Katainen ei aikoinaan korviaan lotkauttanut, kun Niinistö peräsi vajaat 10 vuotta sitten vähän kriittisempää otetta esim. Kreikan tukipaketista neuvottelemiseen. Ellei edes Kokoomuksen historian suosituimpiin kuuluvan henkilön puheet kiinnosta puolueen itseään niin erinomaisina pitäviä (ja ennen kaikkea hyväpalkkaisista EU-viroista haaveilevia) nykyjohtajia, jää varmasti Ilaskivenkin blogikirjoitus pelkäksi taustakohinaksi.
 
Olen aivan ymmälläni omasta äänestyskäyttäytymisestäni vuonna 2019.

Tämän päivän kokoomus hönö-mykkäsineen ei ole minun kokoomukseni. Perussuomalaiset eivät ole riittävän laaja-alaisia ainakaan vielä. Keskusta ei ole omalla edunvalvonta-alueellani lainkaan. Demarit ovat miltei kaikkea sitä, mitä vierastan, erityisesti halatessaan maailmaa minun rahoillani, vaikka ymmärränkin työelämän huonontuneen palkansaajan näkökulmasta. Vasurit ja vihreät, ei kiitos. RKP tuskin valvoo minun etujani.

Pitääkö minun äänestää kristilllisiä? Luottaa siihen, että puolueet vielä ryhdistäytyvät?

Onneksi saan täällä haukkua kaikkia ja riidellä niin paljon kuin sielu sietää ja olla aina oikeassa. Onhan tässä aikaa päätöksiin.
 
Aalto on kyllä ollut oikea ''siunaus'' Vihreille ollen tuollainen pelle, joka läpsyttelee miesten takamuksia homobaarissa ilman paitaa, ja muutenkin aika huonosti onnistunut olemaan Ville Niinistön vertainen. Saa Aalto jatkaa lisää puolestani, että Vihreiden kannatus vaan jatkaisi laskemistaan.

Minusta koko homma on traaginen. Poliittisen huipun lähestyessä hän näytti heikkoutensa. Vaihtoi avioliittonsa villiyteen ja alkoi ryypätä yökerhossa. Mahdolllisesti sen lentokonehäirikönkin puolustamisen käski se morsian.

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen mies, jolla kaikki järki menee veren mukana jortikkaan juuri silloin, kun kaikki voimat olisivat tarpeen.
 
Olen aivan ymmälläni omasta äänestyskäyttäytymisestäni vuonna 2019.

Tämän päivän kokoomus hönö-mykkäsineen ei ole minun kokoomukseni. Perussuomalaiset eivät ole riittävän laaja-alaisia ainakaan vielä. Keskusta ei ole omalla edunvalvonta-alueellani lainkaan. Demarit ovat miltei kaikkea sitä, mitä vierastan, erityisesti halatessaan maailmaa minun rahoillani, vaikka ymmärränkin työelämän huonontuneen palkansaajan näkökulmasta. Vasurit ja vihreät, ei kiitos. RKP tuskin valvoo minun etujani.

Pitääkö minun äänestää kristilllisiä? Luottaa siihen, että puolueet vielä ryhdistäytyvät?

Onneksi saan täällä haukkua kaikkia ja riidellä niin paljon kuin sielu sietää ja olla aina oikeassa. Onhan tässä aikaa päätöksiin.
Mulla on täysin samat fiilikset. Tämän vuosituhannen puolella Kokoomus on mutatoitunut rajusti. En oikein meinaa löytää muuta vaihtoehtoa kuin äänestää Kristillisiä.
 
Olen aivan ymmälläni omasta äänestyskäyttäytymisestäni vuonna 2019.

Suosittelen että on äänestämättä. Mutta jos on ihan pakko käydä äänestämässä niin sitten viherkommareille ääntä niin saadaan ajettua alas tämä viritelmä paljon nopeammin. :)
 
Pitääkö minun äänestää kristilllisiä? Luottaa siihen, että puolueet vielä ryhdistäytyvät?

Onneksi saan täällä haukkua kaikkia ja riidellä niin paljon kuin sielu sietää ja olla aina oikeassa.
Tein vastaavan "johto-päätelmän", luottaa on liian vahva sana "ryhdistäytymiseen", mutta aina voi kuitenkin edes toivoa..
 
Olen aivan ymmälläni omasta äänestyskäyttäytymisestäni vuonna 2019.

Tämän päivän kokoomus hönö-mykkäsineen ei ole minun kokoomukseni. Perussuomalaiset eivät ole riittävän laaja-alaisia ainakaan vielä. Keskusta ei ole omalla edunvalvonta-alueellani lainkaan. Demarit ovat miltei kaikkea sitä, mitä vierastan, erityisesti halatessaan maailmaa minun rahoillani, vaikka ymmärränkin työelämän huonontuneen palkansaajan näkökulmasta. Vasurit ja vihreät, ei kiitos. RKP tuskin valvoo minun etujani.

Pitääkö minun äänestää kristilllisiä? Luottaa siihen, että puolueet vielä ryhdistäytyvät?

Onneksi saan täällä haukkua kaikkia ja riidellä niin paljon kuin sielu sietää ja olla aina oikeassa. Onhan tässä aikaa päätöksiin.
Ihan hyviä puheenjohtajia on ollut räsänen ja essayah. Kristillisiä ja persuja yhdistää se että puheenjohtaja erottuu edukseen. Samaa ei voi sanoa kaikista puolueista.

Itse en tiedä vielä mitä äänestän....ehkäpä puoluetta jota en ole koskaan aiemmin äänestänyt.
 
Back
Top