Eduskuntavaalit 2023

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skärdis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tietenkin näin, kukapa ei kieltäytyisi mahdollisuuksista nousta ja nousta monellakin tapaa. Siinä sitten "saattaa" unohtua jopa se maan etu.
Niitä maan etuja ajavia tuntuu löytyvän aina vaan vähemmän.
Ei se ole tietenkin jos kuvittelee kasvavansa korkoa yhä näyttävämpiin tehtäviin. Silloin ei parane mennä mihinkään puhemiehen pallille odottelemaan parempia aikoja vaan voi käydä niin ettei niitä koskaan tulekaan.

Olisikohan Marin kiinnostunut ulkoministerin pestistä, mikäli sd saisi sen itselleen? Valtiovarainministerin salkku ei välttämättä kiinnosta.

Kun hän minusta oli liian nuori ja kokematn pääministeriksi niin ei todellakaan minkäänlaista mahdollisuutta tai ominaisuutta presidentiksi. Voisitteko kuvitella kolmekymppistä tytöntylleröä valtiomiehen pallilla?
En ole mikään Marin-fani, vaikka mielestäni on hoitanut PR-puolta paremmin kuin muutama edeltäjänsä yhteensä. On kuitenkin erikoista että melkein 40-vuotiasta naista joka on toiminut pääministerinä yli 3 vuotta, kutsutaan tytöntylleröksi. Kutsuttaisiinko saman ikäistä miestä esim pojuksi? Luulen että ei.

Usein puhutaan että olisi hyvä jos presidentti tulee päivänpolitiikan ulkopuolelta tai jopa kokonaan toiselta elämän alalta, kuten Mika Aaltola. On tietysti makuasia, onko reilut 3 vuotta pääministerinä varsin haastavana aikana riittävä kokemus, mutta on siinä kuitenkin enemmän kokemusta kuin monien galluppien ykkösellä, Aaltolalla.

Eipä siinä, kyllä minä ainakin tällä hetkellä ottaisin ennemmin Aaltolan kuin Marinin, mutta jotenkin huvittavia nämä kaksoisstandardit. Ja toisaalta eivät huvittavia ollenkaan...

@YJT Omalla käytöksellään hän on ansainnut tittelin tytöntyllerö iästä riippumatta. Hän ei käyttäydy iän ja viran vaatimalla vakavuudella, ei pääministerinä käydä bilettämässä harva se viikko. Vetäköön viinaa neljään seinän sisällä poissa parrasvaloisssa jos juopotuttaa. Ja jos kavereita pyytää kylään niin ehdottomasti kännykkäkielto päälle. Ja sitäpaitsi minä olen 55 joten lähes 4-kymppinen ON tytöntyllerö. Minä olen vanhan koulun ja Kekkosen ajan setämies enkä ikinä sopeudu nykyaikaisiin trendeihin.

@Herman30 Me olemme samaa ikäpolvea vaikka sinä muutamalla vuodella johdatkin. Itselleni ei tulisi mieleenkään kutsua tuon ikäistä - keski-ikää lähestyvää - naista tytön tylleröksi eikä edes tytöksi. Eikä myöskään saman ikäistä miestä pojuksi tms. Tuollaisia alle 4-kymppisiä saatan kyllä vitsillä kutsua pojiksi, mutta en osoituksena kunnioituksen puutteesta.

Ei ole tässä tarkoitus puolustella Marinin bilettämistä eikä varsinkaan sitä tapaa jolla materiaalin annettiin levitä. Kuitenkin jonkinlaista realismia voitaneen edellyttää; tuskin Marin on käynyt bilettämässä harva se viikko; kohu voi antaa erilaisen kuvan mutta toisaalta Suomessa on perinteitä sille että jopa edustustehtävissä astutaan korkin päälle ja lakerikengät lipsuvat. Mutta silloin toki olivat asialla miehet...

Back