Eduskuntavaalit 2023

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skärdis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Niin no, voisihan se olla hyväkin se Marin II. Meinaan joutuisivat itse korjaamaan tämän kurssin mitä nyt vetelevät. Ja olis sieltä työkalupakista ainakin 1-temppu pois...
Eivät voisi syyttää edellistä hallitusta miksi nyt on pakko näin tehdä.:unsure:
Kieltämättä olisi hyvä nähdä Marin kantamassa vastuuta törsäilystään. Valitettavasti Suomen talous ei taida sitä kestää, kulut jo nykyisestäkin velasta tulevat kasvamaan mahdottomaksi.
 
Kieltämättä olisi hyvä nähdä Marin kantamassa vastuuta törsäilystään. Valitettavasti Suomen talous ei taida sitä kestää, kulut jo nykyisestäkin velasta tulevat kasvamaan mahdottomaksi.
Moon miettinny vähän samaa, mutta kyllä ne taitaisi pystyä vielä toisenkin neljä vuotta vetään samalla tyylillä. Ei muuta ko lissää lainaa, onhan siellä etelän vetelien velkasuhteeseen verrattuna vieläkin varaa.
Minusta voitaisiin valita virkamieshallitus, joka tekee kipeät päätökset.
Kunhan on korjausliikkeet tehty, päästetään poliitikot takaisin kehiin.
 
Moon miettinny vähän samaa, mutta kyllä ne taitaisi pystyä vielä toisenkin neljä vuotta vetään samalla tyylillä. Ei muuta ko lissää lainaa, onhan siellä etelän vetelien velkasuhteeseen verrattuna vieläkin varaa.
Minusta voitaisiin valita virkamieshallitus, joka tekee kipeät päätökset.
Kunhan on korjausliikkeet tehty, päästetään poliitikot takaisin kehiin.
Mikä olisi kuvitteellisesti tilanne nyt, jos nykyisen hallituksen ajan olisi vallassa ollut vaikka porvarihallitus?
Hieman on poikkeuksellisia aikoja osunut nykyiselle hallitukselle..
 
Mikä olisi kuvitteellisesti tilanne nyt, jos nykyisen hallituksen ajan olisi vallassa ollut vaikka porvarihallitus?
Hieman on poikkeuksellisia aikoja osunut nykyiselle hallitukselle..
Porvarihallitus ei olisi ajanut sotea nykyisenlaiseen kaaokseen. En ole asiantuntija, mutta paljon johtunee siitä, että demarit estävät palvelujen ostoa yksityisiltä. (Kumpikaan leiri ei helpolla kykene rahoittamaan hommaa riittävästi)

Porvarihallitus ei olisi ajanut oppivelvollisuutta 18 vuoteen ja siten syventänyt koulujen kriisiä.

Porvarihallituksen olisi ollut vaikea hakea NATOn jäsenyyttä, koska demarien kanta olisi aivan tuulessa.
 
Mikä olisi kuvitteellisesti tilanne nyt, jos nykyisen hallituksen ajan olisi vallassa ollut vaikka porvarihallitus?
Hieman on poikkeuksellisia aikoja osunut nykyiselle hallitukselle..
Biljardilla saa gepardihattuja melko paljon, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi

Suomi paisuttaa kehitysapuaan​

Sanna Marinin (sd) hallitus paisuttaa Suomen kehitysyhteistyörahoja.

Ensi vuoden budjettiesityksessä kansainväliseen kehitysyhteistyöhön on varattu 1,2 miljardia euroa, kun vastaava summa kuluvalle vuodelle oli 1,0 miljadia euroa.

 
Viimeksi muokattu:
Biljarilla saa gepardihattuja melko paljon, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi



Vanhasen II porvarihallitus ruokki ihan hyvin myös gebardihattuja..
Kuten Kokoomus/Sdp sinipuna seuraavaksi.

Tässä taitaa olla se kiveen kirjoitettu 0.7%/bkt tavoite
"Suomi on sitoutunut sekä YK:ssa että EU:ssa nostamaan kehitysyhteistyövaransa 0,7 prosentin bruttokansantulo-osuutta vastaavalle tasolle. "

 
Jaa mitähän varten. Sen ymmärrän jos apu kohdentuisi Ukrainan auttamiseen.

Mitähän noilla rahoilla sitten käytännössä tehdään, mukava olisi selvitykset jostain lukea.
Kehitysapu pitäisi lopettaa kokonaan ja keskittyä vain katastrofi- ym. hätäapuun. Kehitysavun hyödyt ovat olemattomia ja kohdemaat valittavat sen olevan vain nykyajan kolonialismia, ja kaveeraavat mieluummin Venäjän ja Kiinan kuin Länsimaiden kanssa. Vaikka työllistäähän se tietenkin melkoisen joukon kaikenlaisia työntekijöitä, jotka myös antavat mielellään asiantuntijalausuntoja kehitysavusta ja sen hyödyllisyydestä.
 
Porvarihallitus ei olisi ajanut sotea nykyisenlaiseen kaaokseen. En ole asiantuntija, mutta paljon johtunee siitä, että demarit estävät palvelujen ostoa yksityisiltä. (Kumpikaan leiri ei helpolla kykene rahoittamaan hommaa riittävästi)

Porvarihallitus ei olisi ajanut oppivelvollisuutta 18 vuoteen ja siten syventänyt koulujen kriisiä.

Porvarihallituksen olisi ollut vaikea hakea NATOn jäsenyyttä, koska demarien kanta olisi aivan tuulessa.
Sotesta ja yksityistämisestä kommentoisin sen verran, että yksityistäminen ei yleisesti ole ratkaisu kuin hoidon saatavuuteen. Kustannukset ovat pääsääntöisesti ostopalveluna paljon kalliimpia ja laatu joissain tapauksissa kyseenalaista. Hintavertailua monesti vääristää se, että yksityispuolella voidaan käytännössä toimia virtaviivaisemmin ja lakien harmaalla alueella (miten tämän nyt muotoilisin). Julkinen puoli noudattaa mahdollisuuksien mukaan (resurssien mahdollistamissa rajoissa) tarkasti lain kirjaimia ja vaatimuksia, koska moni toimii virkavastuulla. Julkinen puoli ei voi kuoria kermoja, koska joutuu loppupeleissä vastaamaan lakisääteisistä, kalliista tehtävistä.

Olen nyt ollut mukana hankintakilpailuissa tilaajan asemassa ja tarjouksissa ostopalvelut ovat nostaneet hintoja roimasti (15-20 %), koska tietävät, että pakko meidän on kuitenkin ostaa. Tässäkin hankinnassa me vastaamme materiaaleista, tiloista, energiasta, joten yksityiselle jää pelkästään työvoiman kustannukset eikä se selitä inflaatiota suurempia korotuksia.

Lisätään tähän vielä se, että yksityiset rekrytoivat toki monesti paremmilla eduilla julkiselta puolelta työntekijöitä, jolloin työvoiman saatavuus heikkenee, kun ostamme samojen työntekijöiden työtä kalliimmalla yksityispuolelta. Mikähän yhteiskunnallinen järki tässäkin on?

Tällä hetkellä omassa organisaatiossa ongelma on se, että vaikka lisärahoitusta olisi, emme voi palkata henkilökuntaa, koska tiloja ei ole tarpeeksi. Ostamme sitten poliitikkojen päätöksellä lisärahoituksella vuodesta toiseen ostopalvelua, jononpurkua yms, eikä tilanne ole kymmeneen vuoteen parantunut ollenkaan. Tiloja on suunniteltu vähennettävän, koska päättäjät ovat hurahtaneet digihumppaan. Ajatusleikki: kuinka käyt digitaalisesti hammaslääkärissä?

Pienimuotoisesti olemme yhdessä ostopalvelumallissa saavuttaneet edullisemman hinnan, kun ostamme yksityispuolen ylikapasiteettia, mutta tämä malli vastaa korkeintaan paria prosenttia koko toiminnan määrästä, eikä se ole enää laajennettavissa johtuen tietenkin rajallisesta ylikapasiteetin määrästä.

Aina moititaan julkisen puolen hallinnon kokoa, mutta tälläkin hetkellä me esimiehet teemme ns. sihteerityöt itse, kun sihteeriosuus on lähes kokonaan leikattu. Tämä toki koskee vain omaa organisaatiotani, joten tämän kappaleen tarkoitus oli vain hillitä yleistämistä.

Ratkaisuehdotukseni: poliitikot ajattelisivat nykyisten Hyvinvointialueiden taloutta pidemmissä ajanjaksoissa ja tekisivät pidempiaikaisia investointeja. Mm. tilat suunniteltaisiin tulevaisuutta ajatellen ja työntekijöitä kuunnellen (arkkitehdit huom).
 
Sotesta ja yksityistämisestä kommentoisin sen verran, että yksityistäminen ei yleisesti ole ratkaisu kuin hoidon saatavuuteen. Kustannukset ovat pääsääntöisesti ostopalveluna paljon kalliimpia ja laatu joissain tapauksissa kyseenalaista. Hintavertailua monesti vääristää se, että yksityispuolella voidaan käytännössä toimia virtaviivaisemmin ja lakien harmaalla alueella (miten tämän nyt muotoilisin). Julkinen puoli noudattaa mahdollisuuksien mukaan (resurssien mahdollistamissa rajoissa) tarkasti lain kirjaimia ja vaatimuksia, koska moni toimii virkavastuulla. Julkinen puoli ei voi kuoria kermoja, koska joutuu loppupeleissä vastaamaan lakisääteisistä, kalliista tehtävistä.

Olen nyt ollut mukana hankintakilpailuissa tilaajan asemassa ja tarjouksissa ostopalvelut ovat nostaneet hintoja roimasti (15-20 %), koska tietävät, että pakko meidän on kuitenkin ostaa. Tässäkin hankinnassa me vastaamme materiaaleista, tiloista, energiasta, joten yksityiselle jää pelkästään työvoiman kustannukset eikä se selitä inflaatiota suurempia korotuksia.

Lisätään tähän vielä se, että yksityiset rekrytoivat toki monesti paremmilla eduilla julkiselta puolelta työntekijöitä, jolloin työvoiman saatavuus heikkenee, kun ostamme samojen työntekijöiden työtä kalliimmalla yksityispuolelta. Mikähän yhteiskunnallinen järki tässäkin on?

Tällä hetkellä omassa organisaatiossa ongelma on se, että vaikka lisärahoitusta olisi, emme voi palkata henkilökuntaa, koska tiloja ei ole tarpeeksi. Ostamme sitten poliitikkojen päätöksellä lisärahoituksella vuodesta toiseen ostopalvelua, jononpurkua yms, eikä tilanne ole kymmeneen vuoteen parantunut ollenkaan. Tiloja on suunniteltu vähennettävän, koska päättäjät ovat hurahtaneet digihumppaan. Ajatusleikki: kuinka käyt digitaalisesti hammaslääkärissä?

Pienimuotoisesti olemme yhdessä ostopalvelumallissa saavuttaneet edullisemman hinnan, kun ostamme yksityispuolen ylikapasiteettia, mutta tämä malli vastaa korkeintaan paria prosenttia koko toiminnan määrästä, eikä se ole enää laajennettavissa johtuen tietenkin rajallisesta ylikapasiteetin määrästä.

Aina moititaan julkisen puolen hallinnon kokoa, mutta tälläkin hetkellä me esimiehet teemme ns. sihteerityöt itse, kun sihteeriosuus on lähes kokonaan leikattu. Tämä toki koskee vain omaa organisaatiotani, joten tämän kappaleen tarkoitus oli vain hillitä yleistämistä.

Ratkaisuehdotukseni: poliitikot ajattelisivat nykyisten Hyvinvointialueiden taloutta pidemmissä ajanjaksoissa ja tekisivät pidempiaikaisia investointeja. Mm. tilat suunniteltaisiin tulevaisuutta ajatellen ja työntekijöitä kuunnellen (arkkitehdit huom).
Ei kait ikinä ennen Sote-puolen rakentaminen ole ollut näin kiuvasta kuin mitä se on ollut viimeiset 10 vuotta?
 
Kehitysapu pitäisi lopettaa kokonaan ja keskittyä vain katastrofi- ym. hätäapuun. Kehitysavun hyödyt ovat olemattomia ja kohdemaat valittavat sen olevan vain nykyajan kolonialismia, ja kaveeraavat mieluummin Venäjän ja Kiinan kuin Länsimaiden kanssa. Vaikka työllistäähän se tietenkin melkoisen joukon kaikenlaisia työntekijöitä, jotka myös antavat mielellään asiantuntijalausuntoja kehitysavusta ja sen hyödyllisyydestä.
Koulutusta voi antaa. Sekin pitäisi lähteä kohdemaan tarpeista ja ehdotuksesta.
 
Koulutusta voi antaa. Sekin pitäisi lähteä kohdemaan tarpeista ja ehdotuksesta.
Ja niin että valmistumisen jälkeen koulutettavat palaavat lähtömaihin ilman mahdollisuutta pysyvään oleskeluun Suomessa. Siitä ei ole mitään iloa jos koulutetaan kehitysmaiden kansalaisia joiden saama koulutus ei koskaan hyödytä kotimaata.

Tunsin aikoinaan kaksi kehitysmaasta tullutta opiskelijaa. Toinen sanoi suoraan ettei hän koskaan palaa kotimaahansa, mokomaan paskastaniin. Toinen taas oli palaamassa oikein mielellään, oli omien sanojensa mukaan "hyvästä perheestä" ja länsimainen koulutus yhdessä perheen kontaktien kanssa oli oikotie korkeaan asemaan ko. maassa.
 
Tunnelisotamies, joka etsii veljensä kanssa salaisia maan alla kulkevia tunneleita, joissa pedofiilit piilottelevat sieppaamiaan lapsia.



Olen myös armeijakoulutukseltani tiedustelu-upseeri ja RUKin priimus Lahden Urheilukoulusta. Sotilasarvoni on yliluutnantti.

Kaksoisveljeni Marko edustaa Lapin vaalipiirissä Valta Kuuluu Kansalle puoluetta, mutta VKK on jonkinlaisessa sekaannustilassa. Heidän puheenjohtajansa näyttää jo heittäneen hanskat tiskiin vuoden 2023 eduskuntavaaleissa. Toisaalta Vapauden liitto ei hyväksy tunnelitietoutta, joten se ei ole siltä osin kiinni totuudessa ja heidän geopoliittinen tietämys on heikkoa.

Totuus on usein salaliitoissa ja Kristallipuolue on ylpeästi salaliitto-, foliohattu- ja hörhöpuolue, joten siinä mielessä Kristallipuolue oli luonnollinen valinta.
 
KOK, Sos.demi, Vihreät ja RKP. Oletusveikkaan rohkeasti tuota nelikkoa. KOK tavoittanee 22 pinnaa, Sos-demi 20, Vihreä kympin ja RKP sen viisi. Kasassa olisi noin 57 pinnaa ja kyllä se piisaa. Loppujen lopuksi nuo puolueet näyttävät olevan lähimpänä toisiaan. Kiitos ja anteeksi.
 
KOK, Sos.demi, Vihreät ja RKP. Oletusveikkaan rohkeasti tuota nelikkoa. KOK tavoittanee 22 pinnaa, Sos-demi 20, Vihreä kympin ja RKP sen viisi. Kasassa olisi noin 57 pinnaa ja kyllä se piisaa. Loppujen lopuksi nuo puolueet näyttävät olevan lähimpänä toisiaan. Kiitos ja anteeksi.

Samaa olen veikannut ykköshevoseksi. PS-pitoiset ratkaisut näyttävät tällä hetkellä kovin huterille.
 
SDP pistäny vaalimainonnan käyntiin.
Ja Iltalehti, Ilta-Sanomat, Mtv3, muutama Ylen toimittaja ja seiska-lehti jne "puolueettomat" toimijat ajavat vauhdilla nyt raskaampaa tykistöa asemiin, kun vaalit vääjäämättä lähestyvät.
 
Back
Top