Olen jokunen kerta ostanut tuota Grandiosa-pakastepizzaa. Minä tuunasin laittamalla lisää juustoa ja salamia. Mutta kyllähän ne aika paskoja pizzoja on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olen jokunen kerta ostanut tuota Grandiosa-pakastepizzaa. Minä tuunasin laittamalla lisää juustoa ja salamia. Mutta kyllähän ne aika paskoja pizzoja on.
Nuo arviot kuolevien lukumääristä ovat vääriä. Lukujen perusteella suomessa ei kuole noin paljon.
Lancetin paperin mukaan CFR on pyöreesti 5.7 prosenttia.
Suomen luvuilla se tietäisi raaka muodossa 314 tuhatta kuolutta.
Briteissä 3.787 miljoonaa kuolutta.
Suurin osa kuolleista on yli viiskymppisiä, alkaen nelikymppisistä 0.4 prosentin luvuilla. Yli kasikympissä CFR on pyöreesti 20 prosentin luokkaa. Lapset ei ole turvassa vaan he voivat myös sairastaa. Kuolemat on harvinaisia, mutta ei olemattomia.
Otitko luvuissasi huomioon, että Case Fatality Risk tarkoittaa riskiä kuolemalle niistä tartunnan saaneista, jotka on testein osoitettu infektoituneiksi? Ja että Wuhanin alkuajoilta tehty arvio li, että 86%:ia tartunnoista ei edes huomattu vähäoireisuuden tai oireettomuuden vuoksi tai sitten ei muuten vaan.
Tavallisella pulliaisella maskin hyöty on marginaalinen. Jos yskittää, yskii hihaansa. Pitää turvaväliä, pesee käsiänsä. Tai laittaa vaikka sen tuubihuivin suun eteen ja aurinkolasit päähän ihmisissä liikkuessaan.Kyllä minä ihmettelen ja koko ajan enemmän. Viisaat sanoivat että maskeista ei ole mitään hyötyä mutta silti ne ovat niin tärkeitä että niistä tulee kansakuntien välillä vääntöä.
Suomessa vähäteltiin virusta. Kansa uskoi ja nyt sitten näkee sen vähättelyn tulokset.
Suomessa sanottiin että naaman suojaamisesta ei ole hyötyä. Kansa uskoi ja naureskelee niille joilla on maski. Singaporessa ei naureskeltu. Eikä naureskella briteissä.
Suomessa sanottiin että varatkaa vaan 3 vuorokauden ruuat, mutta ihmiset menevät sitten sairaana kauppaan.
Vaimollani on lääkkeiden jakamisoikeus dosetista. Siis joku toinen ne siihen pistää, ja hän on tenttinytkin jonkun systeemin, että niitä saa jakaa. Näin siis julkisyhteisön laitoksessa, joka on nyt suljettu ja henkilökunta jaettu esim. vanhainkotiin opettelemaan, kuinka siellä paikataan, kun joku hoitaja sairastuu. Tämähän on ihan fiksua, ja vaimohan on nuorena likkana lukenut itsensä ensiksi lähihoitajaksi.Byrokratiaan takertuminen ei potilaan tilannetta yhtään helpota. (Potilas kuoli, mutta pääasia, että ei tullut tehtyä virkavirhettä.)
Myös konsulteista on huomattavasti helpompi päästä eroon kuin vakituisesta työvoimasta. Irtisanomisajat jne...tietysti maakohtaisia eroja.Vuokratyöfirmat on ihan riehaantuneet nyt... koska kun et ole vakinainen, niin jos sairastut....???
Dasvi-danja, motherfucker.
Silloin haettava niin pitkä saitsulappu kuin suinkin vain saa ja päälle lisää. Sairastunutta ei saa irtisanoa. PelinhenkiVuokratyöfirmat on ihan riehaantuneet nyt... koska kun et ole vakinainen, niin jos sairastut....???
Dasvi-danja, motherfucker.
Noh, kun tuo virus meillä rantautuu erinäisiin palveluyksikköihin tai vastaaviin, joissa asiakkaat/potilaat on vuoteissa, niin sama juttu täällä.Eli makaroonien kuolleisuusluvut on päin persettä...