Epidemiat maailmalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tvälups
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miten monta veneilijää on maailman ympäri purjehduksella ja miten ne saa täydennettyä varastojaan, taikka pääsevän takaisin kotisatamaan?

Miten monta veneilijää on maailman ympäri purjehduksella ja miten ne saa täydennettyä varastojaan, taikka pääsevän takaisin kotisatamaan?
Noh, eiköhän siinä ainakin noiden perussiivujen välissä (Helsinki-Southampton, Southampton-Lisbon, Lisbon-Azores, Azores- DA CARIBBIAN - mene itämisaika jotenkin, joten toivottavasti Port Authorityt ymmärtävät, että nälkaistä mutta tervettä survivalisti-navigaattoria pukkaa satamaan! Siitä sitten Panaman kanavan kautta isolle vedelle, tai tietty voi vetää Idän kautta, Lissabonista Valenciaan ja sieltä Suezin läpi piraattimerelle.... saat niiltä tartunnan huonossa lykyssä muutakin :cool:

Ja kuinka idioottimaisuudella pääsi Disney ja Marvelin mustallelistalle.

Kun katsoo millainen gappi tuli Kiinan tunnuslukuihin ja tuotantoon niin eihän 21 miljoonaa pimennyttä liittymää ole yhtään mitään. Sen verran on firmat ajaneet alas toimintonsa.

Tässä tilanteessa tosiaan täysin järkeenkäypää heilahtelua.
Ja sitten se toinen syy: nykymaailmassa ei voi piilottaa satoja tuhansia kuolleita. Silkkaa foliohattuilua tämmöiset puheet. Edes vanhassa maailmassa tämmöinen ei onnistunut (ottomaanit, natsit, stalin, mao, ainakin 10 eri kommunistihallintoa pääsi tuonne >>100 000 luokkaan. Paljon kauhisteltu äärioikeistolainen Pinochet tuskin pääsee top-100:n).

Ja kuinka idioottimaisuudella pääsi Disney ja Marvelin mustallelistalle.
Hyvä! Jumalauta että paloi käämit tohon mammaan, jota Hobbitissa ja Antmanissa jopa jonkinverran kuumottelin. Aika masentavaa, että noi kuumatkin kinkut ovat ei-skriptatuissa rooleissa alle keskiarvon olevia, totaalisia ali-koulutettuja persläpi-idiootteja.

• Tykkää
Reactions: e7i
off topic

Joo, mutta meikäisellä oli muuttomiehenä työvuoro täällä Oslossa...

Ookkonää miettinyt mitään aivoihin, ajatteluun tms perustuvaa työtä tai alaa?

Mitä tapahtuisi jos koittaisit miettiä kuinka voisit räätälöidä itsellesi Fremen-yhteensopivan työnkuvan, työnkulun ja uran?

Mitä helvettiä? Oxfordin tutkimuksen mukaan jopa puolet briteistä voi olla jo saanut taudin. Se olisi erittäin hyvä uutinen, sillä silloin tauti olisi todella lievä valtaosalle, ja briteillä olisi jo melkoinen laumaimmuniteetti. Minun on vaikea uskoa tätä, mutta toivotaan että tämä on totta ja pätee myös Suomeen! Tällöin Suomessa voitaisiin jatkaa elämää melko normaalisti. Mutta tämä kyllä pitää ottaa merikontillisella suolaa...

Linkki asiasta kertovaan uutiseen ja itse tutkimukseen.

Mitä helvettiä? Oxfordin tutkimuksen mukaan jopa puolet briteistä voi olla jo saanut taudin. Se olisi erittäin hyvä uutinen, sillä silloin tauti olisi todella lievä valtaosalle, ja briteillä olisi jo melkoinen laumaimmuniteetti. Minun on vaikea uskoa tätä, mutta toivotaan että tämä on totta ja pätee myös Suomeen! Tällöin Suomessa voitaisiin jatkaa elämää melko normaalisti. Mutta tämä kyllä pitää ottaa merikontillisella suolaa...

Aika vahvasti epäilen.
Seurataan vaikka italian lukuja niin ei tuo oikein täsmää niihin tai espaniankaan.
Perimässä ym kulkee erillaisia ns kykyjä vastata virukseen sekä osa voi olla jopa täysin immuuneja. Silti moni kyllä saa niin vahvat oireet että tietää saanneensa vaikka ei kuolisikaan

Viimeksi muokattu:
off topic

Ookkonää miettinyt mitään aivoihin, ajatteluun tms perustuvaa työtä tai alaa?

Mitä tapahtuisi jos koittaisit miettiä kuinka voisit räätälöidä itsellesi Fremen-yhteensopivan työnkuvan, työnkulun ja uran?
OT ok by me, joo on ollut, ja mennyt... sairastuin vakavaan kliiniseen masennukseen 9,5 vuotta sitten , ja sen kanssa olen pyristellyt viimeiset vuodet kun tajusin etten sittenkään halua delata ihan vielä.
Viikko kerrallaan, noi entiset aivoriihi-hommat olen jo unohtanut, perishable skills jne., mutta se että fyysisesti pystyy rutinoituneen ammattikaverin kanssa alamiehenä, tai ylä-ukkona, joka on pahempi, koska peruutat, vaikket kanna niin paljoa painoa, heittämään 120-kg painavan Miele-pesukoneen (Miele on pahin!) vitoseen, ylös portaita, tuotti tiettyä tyydytystä. Ammatillisesti, siis.
Ja uni tulee illalla, ihan varmasti.
Joltain osin olin onnekas kai tuossa mielessä. Harmi että hommat loppuivat, mutta väijyn uutta settiä tässä samalla. Ja mitä rahaan tulee, noh se ei kuulu tähän keskusteluun. Vähänlaisesti just nyt mutta henki pihisee ihan normaalisti välillä säästöliekilläkin :cool: .
Don't worry about me; ei ole velkaa, eikä perhettä, ehkä olen onnekas tässä kriisissä?

Pitää ajatella innovatiivisesti, kun tulevaisuus on ollut pelkkää mustaa seinää melkein täys kybä-vuotta nyt.

Tai sitten tarttuu herkästi mutta itämisaika on tosiaan viikoissa keskimäärin. Tollasilla asetuksilla voi saadakin ison joukon vielä oireettomia ihmisiä.

Silloinhan hallitus olisi puhunut totta?!? Mutta THL ei silti saa puhtaita papereita, vaikka kuka kommentoisi...

Back