Fremen
Greatest Leader
Tämä voi itse asiassa olla aika isokin ongelma. Etelä-Ruotsissa villisikakolarit ovat jo nyt peurakolareitakin yleisempiä, ja hirvikolarit ovat ihan täysin vähemmistössä... Norjassa yritetään järjestää jonkinlaista suojavyöhykettä tälle täysin ei-tervetulleelle tulokkaalle, mutta nyt Ruotsin numeroiden räjähdettyä käsiin esiintyvyyden osalta, Kaakkois-Norjan toinen lumeton ja ennen kaikkea sula talvi tekevät siitä käytännössä toivotonta - ei ole jälkiä, ja possut saavat kaikki horsman ja saniaisten juuret jne. ryydittyä ihan helposti metsästä kitoihinsa, ja lisääntyvät.Tämä karistaisi pääosan aktiivisistakin pois. Metsästyskortti on noin 300.000:llä. Aktiivisia joka vuosi erällä käyviä ehkä kolmasosa, enintään puolet, oma arvio.
Suomessa tilanne ei ole yhtä paha kuin Virossa, mutta noi pitäisi ampua nurin (sanoo MTK ja lihantuottajat) tai antaa niistä versoa uusi riistalaji (sanoo suomenruotsalaiset)
Mitä vähemmän ampujia, sitä enemmän tällaiset voimakkaasti leviävät tulokaslajit räjähtävät populaatioissaan - jos esim. hirvi paskisi 8 vasaa kerralla, niin olis Härmässäkin hätä käressä...
Noi pahnueet on kooltaan sellaisia, että kaikkiruokaiselle yksilömäärän kasvu on eksponentiaalista, ja kohta pitää maksaa tapporahaa...
Tämän tosin vasemmisto kieltää jopa minkiltä ja supilta.
20eur häntä, niin tulen itse sinne minkkijahtiin. Saparon hinta sama, mutta lihat pidän ja jaan paikallisille herkullisina makkaroina.
Olen meinaan työskennellyt makkarantekijänä, ja se on mielestäni yksi parhaita tapoja käsitellä sekä tarjota vähemmän suosittuja ruhon osia.
Varsinkin nuorisolle, joka on osannut kaikkien aikojen nelikymppisten ukkojen mukaan nirsoilla noin viimeiset 2500 vuotta .
Mutta uusia metsästäjiä tarvitaan, koska uusia lajeja tulee. Tämä on totta sekä peurojen että villisian osalta, ajan kysymys vaan.