Fremen
Greatest Leader
Hitto
Lampaankäävästä olen samaa mieltä, löytynyt hyvin tänä vuonna Vantaalla. Olen käyttänyt teriyaki-kastiketta ja tehnyt hyviä pihvejä.
Hittolainen! Olin kokonaan unohtanut martta-liiton, oon itsekin käynyt kurssilla Etelä-Haagassa stadissa, vuosi taisi olla 1995... opin tekemään paahdettua sorsaa lisukkeilla, ja paahtovanukasta tais olla jälkkärinä. Eturuokaa en muista, jotain suomalaisia juureksia vissiin oli lämpimän juuressalaatin lähtökohtana. Kiitos reserviläisveli @samovaari , huomasin just noilta sivuilta korealaisen ruokakurssin, joka hyvin paljon kiinnostaisi nyt kun niemimaa on taasen julkisuudessakin !Moro.
1) Kanttarellia löytyy omalta mökkitontilta, ei säilöön asti, mutta kyllä tässä nytkin viikon munakkaat tehdään.
2) Suppis, suosikki männynherkkutatin kera.(myösin omalta tontilta). Aluksi pakastin, nykyään vain kuivaan. Mulla tuollainen Evermat-kuivuri joka on hyvä. Näitä on jo muutama löytynyt tänä kesänä. Siis tatteja, suppiksia vielä odotellaan.
3) Haaparousku, ehdoton suolasienigeneraattori, tänä vuonna ei vielä montaa yksilöä.
4) Kuten veli JR49 totesi, haaparouskujen sekaan, siitä tulee kaiken alun kasvattava alkumössö.
5) Karvarouskua ei ole näkynyt pariinkymmeneen vuoteen, tuo laiduntaminen?
6) Mustatorvisieni, joskus onnella löytänyt, ei seuraavina vuosina samalta paikalta. Mielestäni paras sieni kuivattuna/jauhettuna. Pari lusikallista tätä jauhetta ja poronöyhtöä + Aurajuustoa, nam.
7)
8)
9) Meiltä löytyy paaljon lampaankääpiä. Ison voi halkaistuna paistaa kuten pihvin. Hieno maku.
10) Liian mutkikas valmistus, syön mieluimmin ravintolassa kera punaviinin ja Leikatun.
11)
12)
13) No voi, näitä mummo keräsi lehmihaasta valtavia määriä, ei ollut harvinainen siellä, kun olisi suolapähkinöitä napostellut.
14) Haperoja meillä paljon, Isohaperoita, viinihaperoita. Voi paistaa ihan tuoreena esim. munakkaan joukkoon, mutta suolasienien seassa antavat oman lisän.
15) Näitä mummo ja vanhemmat keräsivät hullun lailla suolasieniksi ja minäkin pienenä söin lähes joka päivä, luultavasti kuolen syöpään ennen oletettua ikää. Jos löytyy samankaltainen käsittelyprosessi kuin korvasienille, niin miksei. Oliko veli JR49 samanlainen projekti?
16) Männynherkkutatti on sienien kuningas.
Nämä olen löytänyt täältä Etelä-Karjalasta, mökkitontti on tarkemmin Kärinki nimisen järven rannalla. (No, on siinä parikin pietarilaista mökkinaapureina, mutta eivät häiritse).
Hienoa että näinkin miehiseltä sivustolta löytyy tällaisia herkkuperseitä. Lopuksi pyydän jälleen kerren kääntämään kursorin sivustolle, jossa varsinainen asiantuntemus.
www.martat.fi
Lampaankäävästä olen samaa mieltä, löytynyt hyvin tänä vuonna Vantaalla. Olen käyttänyt teriyaki-kastiketta ja tehnyt hyviä pihvejä.