Esittele itsesi

Jaa, pitää varmaan hieman avata myös, vaikka on jo vähän aikaa tullut osallistuttua.

Palstan harmaapartoja ainakin iän puolesta. 50 v, majuri, erilaisia kh-päiviä jotain 80+. Palvelukseenastuminen jo edesmenneeseen Pohjan Prikaatiin I/83, RUK 173 1.K. Eli jääkäri, myöhemmin huolto.

Nykyään "vaikutan" Turun liepeillä, reserviläishommeleissa päällimmäisenä oman kerhon ase- ja ampumahommat.
 
Terve vaan täältä pirkaanmaaltakin!

Olen "reilusti" alle neljäkymppinen koodari, joka aikanansa kävi Niinisalossa + Haminassa(209 Tahto). Kertausharjoitukset on ollut vähänlaisia, oliskohan jotain sen kanssa tekemistä miltein heti että varausmiespalveluksen jälkeen muutettiin tulonjohtojärjestelmää.

Olen seuraillut keskusteluja täällä suhteellisen aktiivisesti, mutta pari viikkoa sitten jossain keskustelussa joku otti puheeksi että jos on kiinnostunut aiheesta, niin pitäisi tehdä asian eteen jotain eikä pelkästään marista kun meillä ei ole super-uber varusteita jakaa kaikille.

Päätinkin siinä sitten heti kantaa korteni kekoon ja tein seuraavaa (ilmiselvästi tärkeysjärjestyksessä): 1) Tein tunnarin tänne 2) Ilmoitin aluetoimistolle kiinnostukseni osallistua kertauksiin ja 3) Etsin ja ilmoittauduin mpk:n sivuilta yhteen harjoituksen.

Niin että kuka se s kirjoittaja sitten olikin, on siis tehnyt jotain maamme puolustuksen hyväksi :)
 
II/96 PstK/KymJP/KarPr, RUK209-Tahto-PstOhjJ, 2008 alkaen ekymmaak, kymkotu 2010, SRA harrastus 2012. Harrastuksiin kuuluu maanpuolustus, metsästys, ammunta, veneily, eri palloilulajit. Pyrin lukemaan, harjoittelemaan ja oppimaan >>> kouluttamaan ja jakamaan oppimani asiat ja taidot. -bravo
 
Ikä 31, kävi intin jääkäriprikaatissa sodankylässä 2002 talvella. Tavallinen rk-mies/ telakuorma-auto kuljettaja. Joukkueen johtajan mukaan komppanian paras (tellun) miinankaivaja. :) Olis vissii pitäny mennä pioneereihin..
 
Niin siis Masesteri vaikenee osaltani; yllättäen täältä voi löytyä ukkeli uudemman kerran ... Lat 61.58795 Lon 27.63649 (WGS84). Perskules kun makkaratikut jäi tekemättä; leukukin jäi "jonnekin", ois ollut uudessa kämpässä ois ollut kohta sopiva hiillos. Kokkiveitsellä vähän huonoa ... :D.

Etelä-Savo kuittaa ... Mutta missä on panssariporukat täältä... :oops::eek::D.
 

Liitteet

  • veffiksen_takka_uudella_kämpällä copy.gif
    veffiksen_takka_uudella_kämpällä copy.gif
    218 KB · Luettu: 7
Ikä 31, kävi intin jääkäriprikaatissa sodankylässä 2002 talvella. Tavallinen rk-mies/ telakuorma-auto kuljettaja. Joukkueen johtajan mukaan komppanian paras (tellun) miinankaivaja. :) Olis vissii pitäny mennä pioneereihin..
Tervetuloa saitille, jotenkin olen aina arvostanut henkilöitä, jotka ovat palvelleet Jääkäriprikaatissa. Nuo pohjoiset olosuhteet ovat ainutlaatuisia, mutta jokin korrelaatio mielessäni on linnakesaarien eristyneisyyteen ja joissain tapauksissa melkoisen koviin olosuhteisiin, varsinkin talvisaikaan.
 
Panssariprikaatista 1980-luvulla reservöitynyt ja sittemmin ulkosuomalaistunut strateginen korpraali, nyt jo alikersantti, alias I. P. Kirves.

Tervetuloa. Täällä on Parolan väestä ainakin pstsika, setämies ja minä. Saattaa olla muitakin. Minä jätin Lehijärven kiertämisen tammikuussa -85. Yhden kerran olen käynyt sen jälkeen vuositapaamisessa.
 
No, jospa sitten. Mielenkiintoinen foorumi vaikka jo Susinettiäkin tuli vilkuiltua. Siis:
HämJP, PsRUK, AseK kauan sitten 70-luvun alussa. Sittemmin reserviyhdistys-, MPK- ja kiltatoimintaa. Kh-vuorokausia vajaat 100. Nyt huru-ukko-osastossa, mutta pitää opiskella pysyäkseen ajan tasalla.
 
30+v. intti 90-luvun lopussa PsPr, T-55M-vaunujoukkueen johtaja, ei yhtäkään kertausta - ei varmaan tulekaan, luulisin viisvitosten siirtyneen autuaammille taistelukentille
 
Lissee vaunumiehiä riviin :p. Tervetuloa kaikille !

Itse vm -82 ja ps-tiedustelija Bemari-1:llä.

Mahtaa taasen veli @baikalia hatuttaa; meitähän tankkimiehiä on täällä kohja jo ainakin panssarikomppanian verran vahvistettuna ainakin 2 komppanialla ps-jägstereitä :D...

Pitäisköhän tänne perustaa oma ryhmä PsPr:n ja perillisten joukoissa palvelleille ;) ?. TomTom: Onkos täällä jotain ryhhmäjuttuja?.
 
Lissee vaunumiehiä riviin :p. Tervetuloa kaikille !

Itse vm -82 ja ps-tiedustelija Bemari-1:llä.

Mahtaa taasen veli @baikalia hatuttaa; meitähän tankkimiehiä on täällä kohja jo ainakin panssarikomppanian verran vahvistettuna ainakin 2 komppanialla ps-jägstereitä :D...

Pitäisköhän tänne perustaa oma ryhmä PsPr:n ja perillisten joukoissa palvelleille ;) ?. TomTom: Onkos täällä jotain ryhhmäjuttuja?.

http://maanpuolustus.net/threads/panssarijoukot-–-kautta-aikain.1132/page-7#post-102133
 
Back
Top