Esittele itsesi

Nyt kun on parisen kuukautta tullu täälläkin täyteen, niin kehtais jopa esittäytyä.

Sukupuol: Miäs
Ikää: Parikymmentä + muutama
Kotoisin: Lapista
Asustaa: Lapissa
Varusmiespalvelus: JPr, Pyssykylä, joitain vuosia sitten
Sotilasarvo: Res. Alik.
Tehtävä: TJ-AU

Täällä, koska kiinnostusta löytyy mm. maanpuolustukseen (yllatys?), ajankohtaisiin asioihin, minkkeihin, karttaruutupommeihin, sotatekniikoihin, -taktiikoihin, -kalustoihin, -historioihin jne. jne.
 
Pääsit sisää perkele
 
13. Perjantai, hyvä hetki liittyä forumille. Tausta 2. PsJk/HämJP viime vuosituhannelta, voisi reteesti sanoa että tornin penaalin kovinta ja terävintä kynää, kunnes SA-panssariprikaatit kirjaimellisesti suli alta.

Sitten pari vapaaehtoista, 10 vuotta taukoa, nyt muutama vuosi mpk:n kursseja hajautettua, tiedustelua ja akettamista. Seuraava osaaminen CLS. Vuodessa käytän 10 viikonloppua ja KH, satunnaista paukuttelua silloin tällöin.
 
Heipähei.

Vihreissä vaateissa tuli heiluttua joskus 15 vuotta sitten. Susiykköstä tuli aikanaan lueskeltua ja melko pitkään tätäkin palstaa, kunnes kirjauduin sisälle. Nyt sitten heti perään eka kirjoitettu viesti, jos vaikka tässä innostuu enempikin kirjoittelemaan. Tiedä häntä, yöeensä vaan ajatus juoksee nopeammin kuin mitä sormet ehtii kirjoittaa.

Koitan olla vastaamatta/ kommentoimatta yhdellä virkkeellä muiden posteihin ja yhden virkkeen posteihin lupaan olla vastaamatta. Tämä on kuitenkin kirjoitettua, eikä puhuttua kieltä ja olen henkisesti niin vanhaa koulukuntaa, että kirjoittaessa tarttee edes vähän miettiä, mitä sanoo, toisin kuin puhuttaessa. Tästäkin voisi tarinoida enemmän, mutta joskus toiste ja jossain muualla.
 
Moro,

sukupuoli: XY-kromosomiparillinen (onkohan tarpeeksi sukupuolineutraalisti sekä poliittisesti korrektisti ilmaistu?)
ikä: syntyessäni Kekkonen oli vallassa, mutta en tiedä tiesikö hän itse enää olevansa presidentti
asun: Pirkanmaalla
varusmiespalvelu: PsPionK ja AUK Keuruulla. Sen verran syvälle ytimeen meni Puolustusvoimien´pioneerikoulutus että siviilissäkin pariuduin Miinan kanssa.

Hetken aikaa lueskelin forumin viestejä rekisteröitymättä ja lopulta päätin rekisteröityäkin koska keskustelu vaikutti hyvin mielenkiintoiselta ja laadukkaalta. Lisähuomiona mainittakoot että tämä on ainoa forum jonne olen rekisteröitynyt vaikka IT-alan töitä teen. =)
 
........
Sen verran syvälle ytimeen meni Puolustusvoimien´pioneerikoulutus että siviilissäkin pariuduin Miinan kanssa.
...
Lisähuomiona mainittakoot että tämä on ainoa forum jonne olen rekisteröitynyt vaikka IT-alan töitä teen. =)

Koulutuksen ja sen seurausten suhteen voisi sanoa, että perille meni :D

IT-alalla itsekin jonkin verran olleena, en ole minäkään rekisteröitynyt kuin parille saitille.
Ns. sosiaalisesta mediasta minua ei löydy ollenkaan.
 
45v.,Ruotsinsuomalainen tausta,Göteborg kotikaupunki,nykyään kuitenkin Suomessa asutaan.KaiPr 2jk II/92.Mielenkiinto pääasiassa mustaruuti-aikakaudessa kuten Ruotsin ja Suomen suurvalta-aika ja Yhdysvaltain sisällissota,toki kaikki WW2 dokumentit katsotaan ja jota löytyykin ehkä n. 200 tuntia vhs/dvd:ltä.Paras leffa Perikato:
:)
 
No jos jonon jatkoksi..

Vajaa 40 vee ja vaikutusalueena Pirkanmaa. Varusmiestaustana on Parola ja osastona HämJP /Pstk siellä viime vuosituhannen loppupuolella. Lisenssejä löytyy parillekin jakkaralle BMP-2:ssa.
Foorumin seuraaminen alkoi oikeastaan Ukrainan konfliktin alkumainingeissa joskus keväällä 2014. Viime vuoden puolella sitten tuo aktiivinen "rekisteröidy"-mainosikkuna sai lopulta houkuteltua oikein nimimerkkijäseneksi. Aktiivisuuteni tulee todennäköisesti olemaan kohtuullisen rauhallista, koska info tuntuu virtaavan noin 95% suunnassa Foorumi->Telaketju. Mut pitää yrittää osallistua aktiivisemmin, vaikkei mitään asiantuntijoita tässä ollakaan.
 
No jos jonon jatkoksi..

Vajaa 40 vee ja vaikutusalueena Pirkanmaa. Varusmiestaustana on Parola ja osastona HämJP /Pstk siellä viime vuosituhannen loppupuolella. Lisenssejä löytyy parillekin jakkaralle BMP-2:ssa.
Foorumin seuraaminen alkoi oikeastaan Ukrainan konfliktin alkumainingeissa joskus keväällä 2014. Viime vuoden puolella sitten tuo aktiivinen "rekisteröidy"-mainosikkuna sai lopulta houkuteltua oikein nimimerkkijäseneksi. Aktiivisuuteni tulee todennäköisesti olemaan kohtuullisen rauhallista, koska info tuntuu virtaavan noin 95% suunnassa Foorumi->Telaketju. Mut pitää yrittää osallistua aktiivisemmin, vaikkei mitään asiantuntijoita tässä ollakaan.
Noh tervetuloa! Itsellä oli II/93, PsPr/ HämJP / Pstk... komppanian päällikkönä "Hämeenlinnan vahvin mies" "Kapteeni Pertti 'poltin lomat, lepo' Posti"... kauniita muistoja.

'Parempi telat ku jalat...' :).
 
II/94 SPOL ILMAV, III/98 YKSL, ESKAPAT puuhastelua vuostuhannen alussa.
 
Viimeksi muokattu:
III/86 talousalikersantti/elintarvikevalvoja. The few, the proud. Kymmenen vuotta kokkasin työkseni ennen kuin hankin akateemisen ammatin.

Sanotaanko lyhyesti että kaikki mitä olen tehnyt tuon 11 kk jälkeen kertoo minusta paljon enemmän kuin se mitä tein 18-vuotiaana. Siihen kuuluu vuosia mm Afrikassa, Ranskassa, USAssa yms sekä harrastuksia sukeltamisesta ja laskuvarjohyppäämisestä vaellukseen ja ensiapuun. Kunnosta ja varautumisesta huolehtiminen ovat mielenkiinnon keskiössä, lasteni (3) vuoksi.

Minua kiinnostaa turvallisuus, sekä henkilökohtainen että kansallinen. Esikoiseni menee kohta inttiin ja valmennan häntä erätaidoissa ja reppulenkeillä. Etsin tietoa ja faktaa ollakseni parempi mies, isä ja yhteiskuntaa tukeva eikä sitä huojuttava yksilö.
 
Moro. Täytyy nyt sitten itsekin tänne ilmoittautua kun muutaman viestin jo lähettänyt. En noista nykyajan vermeistä paljon tiedä, lähinnä kiinnostunut tuosta historiasta. Taustaa siis; 2/KYMPIONP vuonna -71, viimeiset 3 kuukautta olin Utissa hyppykoulutuksessa kun muut Raukin käyneet kouluttivat seuraavaa alokasluokkaa. Tää Utin juttu oli joku kokeilu, meitä oli kaksi kaveria Korialta ja kaksi Keuruulta, joku ihme "taistelupioneeri" juttu. Piti olla yhteistoiminnassa lv-jääkärien kanssa ja hoitaa räjäyttelyt yms. Kotoisin olen Rautjärveltä ja nykyisin asustelen Imatralla. Ikä on siis 66v ja ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä. Nykyään työllistää kolme lastenlasta (2, 4 ja 6 vuotiaat) ja heidän takia en täällä näy kuin yöllä. Sotilasarvo on kersantti, ei ole tullut intin jälkeen ylennyksiä. Itsellä ja tietysti rakkaalla vaimolla on kaksi tytärtä joista nuoremman olen saanut liikkumaan mukanani Lapissa ja Itä-suomessa. Harrastan koskimelontaa (vuodesta 82) ja patikointia, Jukolan viesti on juotu meidän porukalla jo 40 kertaa.
 
Ei nyt ihan mennyt perille tää siioinistisiipi juttu, on ilmeisesti jotain sisäpiiritietoa? Mutta ei se mitään, näillä vähäisillä mennään.
 
Back
Top