Esittele itsesi

Kai se pitää itsekin esittäytyä, vaikka Miku-ketjua seuranneilla lienee jo käsitys.

Lapista junantuoma, palvelus toisella puolen Suomea PSPR 1/14. Alun perin halusin Leoon mutta tyytyminen oli Bemariin, eivät hoksanneet kertoa, ettei niitä talvella kouluteta... Tavoite oli RUK mutta ampujaksi jämähdin eikä yhtä kultaista väkästä ole rintapieltä rasittamassa vieläkään. Viimeiset 5 v aktiivista ressuilua, painopisteenä ammunta, spol, ryhmänjohtaminen ja korohoro. Siviilissä lujuuslaskija ja Kote DI.
 
Varusmiespalvelus parolassa panssaripioneereissa noin 7v sitten ja ristiinkoulutettu ajamaan leopard 2a4 urdan sekä silta kalustoa. Miehistön alikersantti ja kertauksissa käyty nyt 4 kertaa. Tulevaisuuden haaveena kriha ja valmiudessa sähköpostia kuumeisesti odotellessa tällä hetkellä. Koulutus yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi mutta nyt lyhyen 5v rekkamies uran jälkeen muissa hommissa. Venäjän viimevuotinen hyökkäys herättänyt kiinnostuksen maanpuolustukseen uudella tavalla ja nyt osaa ottaa oman sodan ajan tehtävänsä oikealla vakavuudella.
 
Jaa täällä oli tämmöinenkin. No, minä olen 50 v pallontallaaja. Intti meni reittiä Kajaani - Pyssykylä. Osaan minä ampua rynkylläkin, mutta varsinkin varusmiespalveluksen loppuosa meni lähinnä ammuskellessa 122 H 63:lla pitkin metsiä näkemättä koskaan mihin ampui. Sen verran erikoiskoulututettu, että taskussa on koulutus raketinheittimelle. Vaan liekkö jo nuo kaikki 122 RakH 76:t eli BM-21 Gradit roudattu Ukrainaan? Passissa lukee sitten kuitenkin vielä ihan eri tehtävä. Se homma taas lienee muuttunut tässä kolmenkymmenen vuoden aikana sen verran, että saisivat varmaan kouluttaa siihen ihan uudestaan jos tässä lähtö johonkin tulisi.
 
Esittelempä sitten lopultakin itseni, oon kohta 62v. työkyvyttömyyseläkelläinen Tampereelta, syntyjään itä- suomesta ex. maanviljelijä/ it-alan yrittäjä sekä viimeksi bussikuski.

Palvelin KaiPr:ssä tykistön tulenjohtolinjalla 80-luvun alussa, tuli käytyä myös Haminassa ja Niinisalossa.

Suurimman osan olin esikuntahomissa josta jäin sitten yliluutnanttina "nostoväkeen", maanpuolustushenkinen jo pienestäpitäen.
 
Tervehdys! Uskaltauduin kirjautumaan, jotta näen myös kuvat ja liitteet. Taustana PORPR ja PIONK/RUK kurssilla 21X ysärin lopulla. PV ei ole sittemmin vaivannut kutsuilla, tai käskyillä ja reserviläisen parasta ennen päiväyskin on jo mennyt. Siviilissä puuhastelen pk-seudun raksoilla työnjohtohommissa. Linnoitushommia tms. saatan joskus kommentoida, muuhun ei ole paljoa annettavaa.
 
Tervehdys! Uskaltauduin kirjautumaan, jotta näen myös kuvat ja liitteet. Taustana PORPR ja PIONK/RUK kurssilla 21X ysärin lopulla. PV ei ole sittemmin vaivannut kutsuilla, tai käskyillä ja reserviläisen parasta ennen päiväyskin on jo mennyt. Siviilissä puuhastelen pk-seudun raksoilla työnjohtohommissa. Linnoitushommia tms. saatan joskus kommentoida, muuhun ei ole paljoa annettavaa.
Tervetuloa. Tuo kertomasi siviilipuolen kuvio, hyvinkin kiinnostavaa. Toki pidät mielessä sen, mitä saa ja kannattaa ulos antaa. Itselläni jotakin tietoa, valmiuskuvioista terveydenhuoltoon liittyen. Olen tämän käytännössä kaikista keskusteluista pois rajannut. Helpompaa näin.
Kukin toki tavallaan. Mutta ollaan näissä harkinnan kautta varovovaisia.
 
Aloin seuraamaan tätä foorumia lähinnä Ukraina-ketjun takia, ja päätin hiljattain rekisteröityä. Olen pian kolmekymppinen, asepalveluksen suoritin Hämeen rykmentissä ennen sen sulkemista vuonna 2014. Työskentelen IT-alalla ja töissä olen tehnyt alihankintaa PV:lle (hyshys-juttuja, joten ei siitä sen enempää). Muutoin en asepalveluksen jälkeen ole PV:n kanssa ollut tekemisissä.
 
Back
Top