Esittele itsesi

Hei.

Olen 25-vuotias nopeasti ikääntyvä nuori.

Varusmiespalveluksen suoritin vuonna 2015 9kk lääkintämiehenä, hiljattain olen alkanut itseäni aktivoimaan, viimevuonna kävin ensimmäisissä kertausharjoituksissa ja hiljattain liityin reserviläisliittoon ja maakuntajoukko toiminta kiinnostaa.

Kaikkea harrastustoimintaa mitä vain töiden lisäksi jaksaa harrastaa käyn pääosin salilla ja lenkillä tällä hetkellä, mutta eiköhän maanpuolustus toiminnasta saa hyvää ja kivaa tekemistä.

Ammatiltani olen lähihoitaja ja työskentelen kehitysvammaisten parissa työ on mukavaa ja haastavaa.

Sotilasarvoltani jääkäri.

Edit. Hemmetti harrastusten joukosta unohtui frisbeegolf, hieno laji.
Jos olet joskus Oslossa, suosittelen tuomaan frisbeet mukaan, ja kokeilemaan tätä - upeat näkymät vuonolle ja Holmenkollenille, joka on luoteessa Oslon varsinaisen kaupungin toisella puolella. Tämä alue on noin 90-130m merenpinnan ja keskustan yläpuolella. Korkeuseroa on siis radalla tuon verran, nelisenkymmentä metriä ja se on ihan haastavaa näin tiiviillä baanalla! Ihan vieressä on iso ja suosittu leirintäalue, josta samat näköalat.

 
Helsinkiläinen. Paljasjalkainen. Jo syntyessään ikäloppu ja täten jo edesmennyt.

Varusmiespalvelus suoritettu 80-luvulla. Erityisesti Lapin-leirillä, jonne postin kautta tilasin alkoholijuomia silloiselta tyttöystävältäni, palaute kantahenkilökunnalta oli ajoittain värikästä. Osin jopa tunteenomaista ja värikkäällä tavalla suuttumusta ilmaisevaa. Pääsin tuon yli, en satuttanut henkistä mimosaani palauttamattomalla tavalla.

Varusmiespalvelun laatu oli osaltani vaihtelevaa.
Osa erittäinkin särmää, osa juopumuksen tai sopeutumattomuuden värittämää toimintaa. Erityisesti kunnostauduin jossakin vaiheessa, esimiehille vittuiluun. Palkkiona tein ymmärtääkseni ennätyksen leiripäivissä. Yhtä telttailua tuo aika osaltani pitkälti oli. Kokonaisuutena, ei tuosta ajanjaksosta suurempaa valituksen aihetta kuitenkaan ole. Sitä niittää mitä kylvää.

Oikeastaan ainoa jäytämään jäänyt muisto, on tupakaverista, jonka psyyke alkoi vahvasti jo alkuvaiheissaan oireilemaan. Tämä ei kenellekään voinut epäselväksi jäädä.
Tuli kauttarantain tietoon, että ko. henkilö tullaan alikersanttien toimesta yöllä suihkuun viemään. Menin alikersanttien tupaan kertomaan että lähden sitten samaa matkaa ja nyrkkiä tulee saamaan jokainen joka etäisyyksille osuu. Jäi yösuihku väliin. Paskahousut. En edelleenkään tätä voi ymmärtää.

Poliittinen toiminta oli nuoruudessa kohtuu aktiivista ja vahvasti vasemmalle nojaavaa. Aktiivisuus erinäisin tavoin poliittisesti on ollut läsnä pitkään.

Työelämää löytyy ahtaajasta kirjastovirkailijaan, kaikkea siltä välin. Nykyistä toimenkuvaa en tarkemmin halua määritellä, mutta erinäisten päihde, mielenterveys, impulssiongelmallisten yms. asiakkaiden parissa työ tulee suoritettua.

Maanpuolustuksellisiin asioihin, uhkakuviin herääminen on kohdallani tapahtunut melko myöhäisherännäisesti. Tätä nykyä, moni luultavasti luokittelisi ajatukseni vahvasti konservatiivisuuden pohjalle suuntautuneeksi.

Harrastuksena ja intohimona ollut lapsuudesta saakka kirjallisuus, jonka painotus siirtynyt viimeisten vuosikymmenien kuluessa hiljakseen tietopuolelle. Erityistä nautintoa viime vuosina olen saanut fysiikan sekä kvanttifyysisten olemusten pohdinnasta.
 
Olen kolmeakymppiä lähestyvä rupikulli etelästä. Varusmiespalvelus suoritettu Kaartin Jääkärirykmentissä niinkuin nimimerkistäkin tiedustelun ammattilaiset nyt ainakin pystyvät päättelemään. Santahaminasta kotiuduttiin kolmella kulmaraudalla ja reservissä on ilmestyny neljäs vielä rintaan. Vapaaehtoiseen maanpuolustukseen on heränny tässä parina viimeisenä vuotena kiinnostusta kun ei enää näköjään ihan joka vuosi kovia harjoituksia tule valtion puolesta. Maakuntakomppaniat alkanut kanssa kiinnostelee, mutta vallitseva pandemia hankaloittanut mukaan pääsyä kun kursseja peruttu.

Vapaa-aika kuluu kaikenmoisen liikunnan parissa ja mahdollisimman paljon metässä. Harrastuksiin kuuluu juoksua, uintia, pyöräilyä, voimaharjoittelua, vaellusta, kalastusta jne... Uusimpana harrastuksena oon nyt aktivoitunut ammunnan kanssa, mutta omaa kalustoa ei vielä ole lukuunottamatta paria kaasu airsoftia joilla tulee lähinnä aseenkäsittelyä treenattua.
 
Hälvälän hangilla meikäläisen vänrikin nappulat saavutettiin eli urheilujoukoissa tiedustelijana. Tuli jotensakkin tutuiksi diboliantentennin pystytys, parsan käyttö, miinoitus ym. jekutukset. Aseharrastaja nykyään ja enempi eräily ja metsästys on se mun juttu vaikka SRA:ta tullut vedettyä. Luutnantti olen siviilissä.
 
Ylpeä heitinmies,KymJp haminasta vuodelta 1987.tuliaseman hoidin apusuuntaajana.sarrriojärvet ja rovajärvet käytynä jne ,,kenttäkelpoisuus kiitettävä passissa!ylpeä isänmaalainen ukko!
 
Pitkäaikainen lurkkeri, jonka mielestä evästeet ovat sen verran hyödyllisiä, notta kasvatan mpnetin rekisteröityjen käyttäjien määrää tästä lähtien, enkä vain sivun latauskertoja. Melko vähän tulee olemaan annettavaa keskusteluihin, sillä tykkään asiasta perehtyneempien ottaa tilan framilla. Ihan vallan jännittää nyt tämä uusi käyttäjätunnus.

P-SVP Alik. II/98 eli nostoväkeä, jos nostajia on vähintään kaksi.
 
Kuittaanpa tännekin jo hetken Ukrainan tilannetta kommentoituani. Varusmiespalveluksesta on jo hetki kulunut. (HelItR III/84).
Nykyinen tieto IT:stä sijoittuukin enemmän tietotekniikan puolelle mutta "Sergei Rules edelleen".
 
Tervehdys tänne myös. Pidemmän aikaa lukenut tätä sivustoa, palveluksesta kulunut jo tovi. KSVP, Keuruu. Isänmaa, radiot ja siihen liittyvä tekniikka lähellä sydäntä.
 
Hep,

Ukrainan tilanteen kiristyessä tuli rekisteröidyttyä tälle palstalle. Aikaisemminkin satunnaisesti tullut selailua, nyt aika paljon aktiivisemmin. Oma varusmiespalvelus Porin prikaatissa 1999, Millenium aattona siirryin reserviin Vänrikkinä. RUK kurssilla 214 Bastion, kurssi joka ennakkotiedosta poiketen loppui sittenkin.

Siviilihommissa huoltovarmuuskriittisessä toiminnassa(sähkönjakelu) ja VAPitettu työnantajan toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Hep,

Ukrainan tilanteen kiristyessä tuli rekisteröidyttyä tälle palstalle. Aikaisemminkin satunnaisesti tullut selailua, nyt aika paljon aktiivisemmin. Oma varusmiespalvelus Porin prikaatissa 1999, Millenium aattona siirryin reserviin Vänrikkinä. RUK kurssilla 214 Bastion, kurssi joka ennakkotiedosta poiketen loppui sittenkin.

Siviilihommissa huoltovarmuuskriittisessä toiminnassa(sähkönjakelu) ja VAPitettu työnantajan toimesta.
Talvikurssi! Itsellani 202. Tervetuloa tææltæ Oslo sudeetti-suomalaisten puolesta myøs.
 
Jossakin ö-nostoväkiluokassa pölyttyvä AseseppäAU, valmistettu 60 luvulla, poistettu kalustosta vanhentuneena. Käy nykyään omissa kertausharjoituksissa.
 
Moikka, olen suomea ja venäjää puhuva, naispuolinen ihmisolento, joka on kiinnostunut tietotekniikasta. Ikää ei naisilta kai vieläkään kannata kysellä.
Trolliksi mua on turha luulla, vaikka onhan se varmasti hyvä duuni kun saa tekstiriveistä hiluja.. :D
 
Kyllä tälle tyypille poikaystäviä löytyy paljon paremmin muilta sivustoilta.
Tuskin kukaan häneen täällä syttyy.
 
Ajattelin esittäytyä, kun puolen vuoden lukemisen jälkeen aktivoiduin kirjoittamaankin.
Tänä vuonna putosin jo reservistä (60v), toivottavasti ikärajaa nostetaan, kun mukana haluaisi olla.
Pioneeriupseeri, reservissä pioneerijoukkueen johtajana ja pioneerikomppanian varapäällikkönä. Viimeiset parikymmentä vuotta muissa hommissa, kyllähän niitä vuorokausia kertyi.
Tämän foorumin löysin kevättalvella ja siitä lähtien lähes joka päivä käynyt katsomassa.
 
Terve kaikille. Olen vittumaiseksi kusipääksikin usein kuvailtu. Muita tietoja ei liene tarpeen antaa, Rytiä lainaten: " Isänmaan palveluksessa ei paikka ole ratkaiseva, vaan tahto." 🇫🇮
 
Heipä hei. Olen 2017 kotiutunut tulenjohtoaliupseeri Nibizan auringosta. Nykyään historian opiskelija. Olen lueskellut tätä foorumia jo pari vuotta ilman tunnuksia, sain aikaiseksi tehdä ne vasta nyt.
 
Back
Top