Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jep, toi kertausten puute taisi koitua meille kaikille ysärin lama-aikana palvelleille vähän isoksi kynnykseksi, mutta VEH oli silloin yksi väylä, ainakin Kaartissa. Tosin ymmärrän ettei tilanne varmasti ollut sama kaikissa joukko-osastoissa. Itse kotiuduin 1994 kesällä, VEH 1997 ja kova kertaus 1998.Varusmiespalvelus ysärin puolivälissä, tjau, ei kertauksia, ei ylennyksiä, ei sodanajan sijoitusta. Inttiaikana menetin uskoni maanpuolustukseen. Intin jälkeen kävin kokeilemassa MPS:n toimintaa, joka osoittautui ainakin sillä kerralla ihan pelletouhuksi. Työssä savupiippualalla näppistä pieksemässä. Kiinnostuksen kohteena 80-90 luvulla Ruotsin vesillä operoineet sukellusveneet, joista julkaistuja kirjoituksia seurannut mielenkiinnolla 1981 "whiskey on the rocks" -tapauksesta lähtien.
Meillä täällä foorumilla vänkääminen vastaa helposti kymmentä kovaa harjoitusta per aihe. Ja sotilasarvokin nousee mukavalla tahdilla kunhan vaan jaksaa päivystää.Varusmiespalvelus ysärin puolivälissä, tjau, ei kertauksia, ei ylennyksiä, ei sodanajan sijoitusta. Inttiaikana menetin uskoni maanpuolustukseen. Intin jälkeen kävin kokeilemassa MPS:n toimintaa, joka osoittautui ainakin sillä kerralla ihan pelletouhuksi. Työssä savupiippualalla näppistä pieksemässä. Kiinnostuksen kohteena 80-90 luvulla Ruotsin vesillä operoineet sukellusveneet, joista julkaistuja kirjoituksia seurannut mielenkiinnolla 1981 "whiskey on the rocks" -tapauksesta lähtien.
Kävin VEH:ssa MPK:n kautta -97. Maattiin kolme yötä sateessa huonosti johdettuna. Skippasin loppuseremoniat ja ajoin samoilla silmillä kotiin 700 km. Käsitykseni maanpuolustuksen toiminnasta ei ole muuttunut. Tornin kesto-ongelmana on kykenemättömyys toiminnan johtamiseen. Ilmaannuin foorumille kiinnostuksen kohteideni myötä.Jep, toi kertausten puute taisi koitua meille kaikille ysärin lama-aikana palvelleille vähän isoksi kynnykseksi, mutta VEH oli silloin yksi väylä, ainakin Kaartissa. Tosin ymmärrän ettei tilanne varmasti ollut sama kaikissa joukko-osastoissa. Itse kotiuduin 1994 kesällä, VEH 1997 ja kova kertaus 1998.
ps. ilmeisesti maanpuolustususkosi on nyt ainakin hiukan palautunut, kun tänne kirjoitat . Hieno homma!
Noh, täällä on kaikenlaista kiinnostavaa... kirjauduin 2014 koska etsin Tikka T3 -kivääristä sopivaa versiota, ja tarkka-ammunta-vitjassa sitä oli ruodittu jo. Sen jälkeen luin läpi kaikki sotahistoria-ketjut.Kävin VEH:ssa MPK:n kautta -97. Maattiin kolme yötä sateessa huonosti johdettuna. Skippasin loppuseremoniat ja ajoin samoilla silmillä kotiin 700 km. Käsitykseni maanpuolustuksen toiminnasta ei ole muuttunut. Tornin kesto-ongelmana on kykenemättömyys toiminnan johtamiseen. Ilmaannuin foorumille kiinnostuksen kohteideni myötä.
Loppusodasta puheen ollen, mokoma jäi minulta kokematta inttiaikana, koska sotimaan lähtiessä unohtivat minut kasarmille. Ei varsinaisesti lisännyt tornin uskottavuutta minun silmissäni.Molemmat tuhoutuivat valitettavasti kavereiden kesken käydyssä koottavien loppusodassa, jossa verenhimoisuuteni korvasi armeijani selkeät materiaaliset puutteet.
Muilla oli paljon hienompaa vehjettä... noh, tulta nekin uskoivat !
Aika vanhaa kaartia olen itsekin. Toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuorella. Koulutukseni oli IT-puolen tehtävään sinisten EK:ssa. Samalla kasarmilla oli niitä paristoja, joiden kanssa piti lähteä sotimaan. Muut lähtivät, minua ei tultu hakemaan ja minä jäin. Menetys ei kuitenkaan ollut suuren suuri, sillä aukin jälkeen en päässyt ikinä koskaan tehtävään, johon olin koulutettu. Eos miksi. Mm. näistä ja muutamista muista syistä en voi arvostaa tornin toimintaa kovin korkealle.Toki olen vanhaa kaartia, mutta hieman tuntuu omituiselta, että PV unohtaa jonkun kasarmille...
Juu samaa ihmettein. Ei minunkaan aikanani kovin montaa unohdettu vaikka moni olisi halunnut unohtua kassulle. Yksi vartiomies kyllä unohdettiin päiväksi metsään.Toki olen vanhaa kaartia, mutta hieman tuntuu omituiselta, että PV unohtaa jonkun kasarmille...
Täällä voi tulla C-miehestäkin luutnanttiJa sotilasarvokin nousee mukavalla tahdilla kunhan vaan jaksaa päivystää.