Esittele itsesi

Second kirjoitti:
akealik kirjoitti:
20v, Helsinki, KaartJR 2009 palvellut jääkäriryhmän johtaja. Lurkkasin Susi1:tä ja päädyin tekemään tunnukset tänne nyt kun intin jälkeen sotilasasioista jotain tietääkin.

Hyvä vain että saadaan kavereita joilla on tuoretta tietoa.

Totta. Toivottavasti joku/jotkut ake-miehet ja naiset aktivoituisivat vetämään aihepiirin topikkeja....tahtoo ikivihreälle reserviläiselle jäädä nämä aket melko tuntemattomiksi. Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
 
baikal kirjoitti:
Second kirjoitti:
akealik kirjoitti:
20v, Helsinki, KaartJR 2009 palvellut jääkäriryhmän johtaja. Lurkkasin Susi1:tä ja päädyin tekemään tunnukset tänne nyt kun intin jälkeen sotilasasioista jotain tietääkin.

Hyvä vain että saadaan kavereita joilla on tuoretta tietoa.

Totta. Toivottavasti joku/jotkut ake-miehet ja naiset aktivoituisivat vetämään aihepiirin topikkeja....tahtoo ikivihreälle reserviläiselle jäädä nämä aket melko tuntemattomiksi. Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.

Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.
 
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Second kirjoitti:
akealik kirjoitti:
20v, Helsinki, KaartJR 2009 palvellut jääkäriryhmän johtaja. Lurkkasin Susi1:tä ja päädyin tekemään tunnukset tänne nyt kun intin jälkeen sotilasasioista jotain tietääkin.

Hyvä vain että saadaan kavereita joilla on tuoretta tietoa.

Totta. Toivottavasti joku/jotkut ake-miehet ja naiset aktivoituisivat vetämään aihepiirin topikkeja....tahtoo ikivihreälle reserviläiselle jäädä nämä aket melko tuntemattomiksi. Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.

Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Juu ja autellaan nuorisoa sitten jahka saadaan muu maa selviteltyä.....
 
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Hyvä tietää että asiat on osaavissa ja varmoissa käsissä !
Tämä vanha parta pääsee vähän sivuun ja nakkisuojaan jollekin sopivalle kivelle veden äärelle :rolleyes:
 
vehamala kirjoitti:
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Hyvä tietää että asiat on osaavissa ja varmoissa käsissä !
Tämä vanha parta pääsee vähän sivuun ja nakkisuojaan jollekin sopivalle kivelle veden äärelle :rolleyes:

Mä kun taidan kuulua noihin vanhoihin partoihin, niin jouduks mä sit lähtee landelle...?
 
Bodyguard kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Hyvä tietää että asiat on osaavissa ja varmoissa käsissä !
Tämä vanha parta pääsee vähän sivuun ja nakkisuojaan jollekin sopivalle kivelle veden äärelle :rolleyes:

Mä kun taidan kuulua noihin vanhoihin partoihin, niin jouduks mä sit lähtee landelle...?

Mä olen luotettavista lähteistä kuullut että kaikki wanhemmat pistettään älymiinoiksi itämerelle. Telamiinoja magneetti systimellä kaksi kappaletta kainaloon, räpylät jalkaan ja polsikimaan.

Itselläni suunnitelmissa on muutta kirjoille Helsinkiin kun se ikä koittaa. Ajatuksena on aloittaa untiharrastus ettei ihan syvän meren kahlaamiseksi mene koko homma. Tämä on tätä reserviläisen jatkuvaa oppimis-prosessia uusiin tehtäviin. Viimenen palveus isänmaalle :a-smiley:
 
Bodyguard kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Hyvä tietää että asiat on osaavissa ja varmoissa käsissä !
Tämä vanha parta pääsee vähän sivuun ja nakkisuojaan jollekin sopivalle kivelle veden äärelle :rolleyes:

Mä kun taidan kuulua noihin vanhoihin partoihin, niin jouduks mä sit lähtee landelle...?

Tekee hyvää sinullekin käväistä välillä kehäkolmosen ulkopuolella. :cool:
 
Second kirjoitti:
Mä olen luotettavista lähteistä kuullut että kaikki wanhemmat pistettään älymiinoiksi itämerelle. Telamiinoja magneetti systimellä kaksi kappaletta kainaloon, räpylät jalkaan ja polsikimaan.
...........
Ajatuksena on aloittaa untiharrastus ettei ihan syvän meren kahlaamiseksi mene koko homma. Tämä on tätä reserviläisen jatkuvaa oppimis-prosessia uusiin tehtäviin. Viimenen palveus isänmaalle :a-smiley:

Joo, tossakin on erikoistumisalat, kuten huomaat.
Susta voidaan kouluttaa noin hyvällä uimataidolla vaikka herätesellainen :cool:

Meiku ei kelpaa enää kuin tukikohdan kahvinkeittäjäksi ja notskin sytyttäjäksi, pohjamiinoille kun ei oikein ole tarvetta :camo:
 
vehamala kirjoitti:
Second kirjoitti:
Mä olen luotettavista lähteistä kuullut että kaikki wanhemmat pistettään älymiinoiksi itämerelle. Telamiinoja magneetti systimellä kaksi kappaletta kainaloon, räpylät jalkaan ja polsikimaan.
...........
Ajatuksena on aloittaa untiharrastus ettei ihan syvän meren kahlaamiseksi mene koko homma. Tämä on tätä reserviläisen jatkuvaa oppimis-prosessia uusiin tehtäviin. Viimenen palveus isänmaalle :a-smiley:

Joo, tossakin on erikoistumisalat, kuten huomaat.
Susta voidaan kouluttaa noin hyvällä uimataidolla vaikka herätesellainen :cool:

Meiku ei kelpaa enää kuin tukikohdan kahvinkeittäjäksi ja notskin sytyttäjäksi, pohjamiinoille kun ei oikein ole tarvetta :camo:

:a-laugh: :a-laugh: :a-laugh:
 
baikal kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
noska kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Helsingin puolustus kuitenkin on meikäpuolustuksen yksi ehdottomasti tärkeimmistä jutuista.
Juu hoitakoon noi nuoret ja nohevat Helsingin seudun. Eiköhän me vanhat parrat saada muu maa hoidettua.

Hyvä tietää että asiat on osaavissa ja varmoissa käsissä !
Tämä vanha parta pääsee vähän sivuun ja nakkisuojaan jollekin sopivalle kivelle veden äärelle :rolleyes:

Mä kun taidan kuulua noihin vanhoihin partoihin, niin jouduks mä sit lähtee landelle...?

Tekee hyvää sinullekin käväistä välillä kehäkolmosen ulkopuolella. :cool:

No, sit mä meenkin mökille Keski-Suomeen kalastelemaan...
 
Tervehdys

Kotiuduin en kovin kauan sitten PorPr:stä. Olen reservin alik. ja koulutus on lähipanssarintorjuntaohjusjoukkueen ryhmänjohtaja. Apilas / NLAW.

Tankin tuhoaminen on edelleen lähellä sydäntä :)
 
Tervetuloa vaan. Paukautit itsesi sisään oikein kunnon soturinnimellä, melkein maine1:n paikka heti kärkeen.
 
Jep eli KaiPr. Rykmentin miehiä. Alkanut kertaukset sunmuut kiinnostamaan ihan vain uteliaisuudesta. Varsinkin kun opiskelujen myötä tullut näkökulmaa tykistön tulitoiminnan verkkorakenteeseen. :) Joskus susi1:kin tuli tutuksi, mutta jäi kiireiden takia.
 
Horemhebille suosittelen avatariksi nimen hieroglyfikirjoitusta
 
Peruskoulutus tukikomppanian sinko-osaston johtaja, silloin oli mustit ja 55S55. Jatkokoulutus jalkaväkikomppanian komppaninapäällikkö. Runsaasti harjoituksia ja 2x joukkoharjoitus tehtävässä, kauan sitten. Nykyään muita tehtäviä. Kaikki pyytämättä.
 
II/09 RadUps SissiK/PohJP/JPr (välissä 2.VK/P-SVP/KaiPr ja VK/RUK)
Kymenlaakson puolustusstrategioista ja muusta hienosta en ymmärrä mitään kunhan ajankuluksi lueskelen.
 
Back
Top