Esittele itsesi

Oli se pikku hiljaa jo aikakin tässä on jouduttu nuotiovahtia pitämään aika pienellä porukalla, niin äkkiä veistämään makkaratikkua ja lisäämään oma panos kipinälistaan. :)
 
Terve!
Olen 14 vuotias poika Vaasasta.
Olen kiinnostunut erityisen paljon puolustusvoimien erikoisjoukoista ja tarkoitus olisi päästä intti laskuvarjojääkärinä ja sen jälkeen töihin erikoisjääkäriksi.
Olen aloittanut treenaamaan kevyesti jo nytten. Juoksua , Uintia , Kuntopiiriä ym.
Talvella tulee hiihdettyä aktiivisesti.

Tässä tulikin jo kerrottua mukavasti itsestäni :)
 
Terve Aleksi T! Hienoa saada myös nuorempaa edustajaa tänne setien keskelle.

Herralla on vielä hetki aikaa valmistautua omaan inttiaikaan, joten suosittelen tutustua myös muihin yksiköihin kuin erikoisjoukkoihin. Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä. Lisäksi myös normaali jalkaväki tarjoaa paljon palkitsevaa hommaa, vaikka varusteena ei olekkaan mustat hyppyhaalarit ja kommandopipo. Voit kysyä eri koulutuksista vaikka pistämällä oman keskustelun niistä pystyyn, niin saadaan tännekkin pientä aselajien välistä kilpailuhenkeä.

Tsemppiä joka tapauksessa treenaamiseen. :)

(maksetun mainoksen tarjosi 1.PsjK:n tukiyhdistys yhdessä setämiehen kanssa.)
 
Poistun toistaiseksi foorumilta, kiitokset kuluneista vuosista täällä ja susi1:ssä.

Erinomaisen hyvää kesää itsekullekin! :a-smiley:
 
Hösseli kirjoitti:
Poistun toistaiseksi foorumilta, kiitokset kuluneista vuosista täällä ja susi1:ssä.

Erinomaisen hyvää kesää itsekullekin! :a-smiley:

Mitä tämä tarkoitaa+ sä ottat pienen pausin täältä?
 
Tervehdys,

Pitkan aikaa olen lueskellut teitin foorumin sivuja isolla mielenkiinnolla; paatin sitten rekisteroityakin.

Itse enemmankin keskustelujen seuraaja, tietamys taitaapi olla aika heikolla tasolla; toisaalta taalta nakojaan "oppii" pelkastaan seurailemalla mielenkiintoisia keskusteluja.

Ika olisi 49, palvelus Parolan Vaunupataljoonassa II/1982; soveltuvuus tiedusteluryhmyri tai sitten varajohtaja jos varsinainen on "kylmentynyt". Bemari 1:lla mentiin tiukasti :)...

Kertaamassa en ole entisena Mikkelin poikana paassyt kertaakaan; Mikkelissa kun tuolloin ei ollut muita kuin "perinteisia kulkuneuvoja"; Petterit ja muut armorit tuli sit vasta myohemmin, kuopattu tosin :(. Nykyaan vaikutan Tampereella.

Terkuin,

-veffeade-

ps. Olen vahan ajan ATK-hemmo; silloin kun aloitin Internetin ja sähköpostin käytön ei ääkkösia saanut kirjoitella​. Ohjelmointi​kaan ei sujunut jos suolti aitoa Suomen kieltä. Olen siis supisuomala​inen mutta en vielakaan viitsi kirjoittaa ääkkösiä; ne kun on ylimäärisen näppäimen painallukse​n takana... :(

pps. Ilmottautuu siis Wanhaan Kaartiin jos huolitaan:a-smiley:
 
veffeade kirjoitti:
Tervehdys,

Pitkan aikaa olen lueskellut teitin foorumin sivuja isolla mielenkiinnolla; paatin sitten rekisteroityakin.

Itse enemmankin keskustelujen seuraaja, tietamys taitaapi olla aika heikolla tasolla; toisaalta taalta nakojaan "oppii" pelkastaan seurailemalla mielenkiintoisia keskusteluja.

Ika olisi 49, palvelus Parolan Vaunupataljoonassa II/1982; soveltuvuus tiedusteluryhmyri tai sitten varajohtaja jos varsinainen on "kylmentynyt". Bemari 1:lla mentiin tiukasti :)...

Kertaamassa en ole entisena Mikkelin poikana paassyt kertaakaan; Mikkelissa kun tuolloin ei ollut muita kuin "perinteisia kulkuneuvoja"; Petterit ja muut armorit tuli sit vasta myohemmin, kuopattu tosin :(. Nykyaan vaikutan Tampereella.

Terkuin, -veffeade-

ps. Aakkosia en kirjoita kun olen vanhan sukupolven ATK hemmo...
pps. Ilmottautuu siis Wanhaan Kaartiin jos huolitaan:a-smiley:

Tervehdys itsellesi ja tervetuloa mukaan.......
Lienet huomannut, että panssarijutut ovat suosiossa täällä ?
No, kyllä tuolla iällä juuri ja juuri pääsee mukaan Wanhaan Kaartiin :a-smiley:
 
Eikkös se sääntö ollut että 20 vuotta kotiutumisesta ja mun heikko laskupää sanoo, että toukokuussa -91 tai sitä ennen kotiutuneet huolitaan. Eli jos et kuulu niihin saapumiseriin joista sanottiin etteivät kotiudu koskaan niin säännön täytät.
 
Moroota vaan! Olenkin tätä foorumia jo jonkin aikaa seuraillut, mutten ole kerinnyt/uskaltanut vielä näihin isojen poikien juttuihin osallistua, mutta nyt kun peruskoulu on suoritettu, ja lukioon käypi tie, niin päätin minäkin kesäloman kunniaksi vihdoin rekisteröityä.

Olen siis 16-vuotias pojankloppi Turun suunnalta, ja kummasti on samanlaiset tulevaisuuden toiveet Aleksin kanssa. Olen kiinnostunut maanpuoluksesta, mutta taitavat tietoni jäädä sen verran vähäisiksi, että tokkopa paljon tänne tulen kirjoittelemaan.

Siinäpä se esittely sitten taisi pääpiirtein ollakin...
 
Tervetuloa vaan rupsu. Ei meitä tarvi arastella, vapaasti voit kysellä mitä mieleesi tulee. Vastataan sikäli kuin osataan. Aikanaan sinustakin sitten tulee Iso Paha Reserviläinen.

Mukava, että foorumi tavoittaa sinun/teidänlaisianne nuoria mp-kanditaatteja.
 
Tervetuloa tiimiin.

Kysyä todellakin saa. Kovimmat foorumin jäsenet taisivat suorittaa asepalveluksensa joskus nuijasodan aikaan ja osa jäsenistä on kotiutunut vasta parin viimeisen vuoden aikana. Tämä tarkoittaa sitä, että näkökulmaa löytyy eeeeerittäin pitkältä aikaväliltä.

Lisäksi hyviä kyssäreitä esittämällä saadaan aikaiseksi uusia kiinnostavia aiheita.
 
Kysyvä ei tieltä eksy. Rohkeasti kysymään vaan mieltä askarruttavia asioita. Täältä löytyy monelta ajanjaksolta ja monessa varuskunnassa/aselajissa palvelleita, niin vastauksia tulee varmasti (niiden laadusta ei ole takuuta). Ainakin useimmiten osataan ohjata hakemaan lisätietoja oikeasta paikasta.
Suosittelen panostamaan koulunkäyntiin myös tosissaan. Jos sotilasuraa meinaa ammatiksi niin ainakin upseeripuolella tulee vastaan korkeakouluopinnot ja niitä koulussa opittuja asioita tarvitaan uudestaan. Ja taas jos mielii jotain erikoisjoukkohommaa niin niissä on vähän sama kuin ammattiurheilijalla tuo ura lyhyenlainen ja sen jälkeen pitäisi vielä jotain tehdä ennen eläkeuraa (varsinkin kun ei ole ammattiurheilijan palkkoja) ja loukkaantumisen seurauksena edessä voi olla uranvaihto jo aiemminkin.
 
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Silloin nohevilta panssarijääkärialiupseerioppilailta kysyttiin, että kuinka moni pitää laskuvarjojääkäreitä kovina jätkinä.
Aika moni tunnusti pitävänsä.

Tuon jälkeen kysyttiin kumpi on "kovempaa" hommaa: hypätä ehjästä lentokoneesta jonnekkin hevonperseeseen kiikaroimaan töpinän touhuja vai hypätä rynnäkköpanssarivaunun kyydistä suoraan vihollisen tulitukseen. :camo:

Musta baretti sopii oikein hyvin todellisille kurkunleikkaajille, punainen on tyttöjen väri... :a-laugh:
 
pstsika kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Eikö niillä sitten ole sellaisia kun niitä kaipaavat?
 
noska kirjoitti:
pstsika kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Eikö niillä sitten ole sellaisia kun niitä kaipaavat?

:a-laugh:

Ja aina ovat kinuamassa mitä paksuinta rauta-arkkua ympärilleen ja kuutostason suojaliiviä siihen päälle, hetekoita vaunujen katoille ja akustovillaa ulkoseiniin, mikroaaltouuneja huokumaan ajokkien katoille ja hyviä ilmoja sotia.
 
Sinisillä laatoilla pääsee miettimään minkä tapahtuman seurauksena pääsee akvaarioruuaksi murtoveteen. Punaisilla laatoilla pääsee heittelemään 22-48 -kiloisia terveisiä ristiin rastiin naapurin kanssa ja miettimään kenen kohdalle seuraavaksi osuu. Keltaisilla laatoilla pääsee ajamaan hpa:lla metsän reunaan tutkimaan löytyisikö kohdekätkö vai saako 9x39 napin otsaan pimeydestä. Vihreillä laatoilla...

Taitaa olla niin että hyvin kun hommansa hoitaa on joka puolella mahdollisuus olla valtiolle kovastikin hyödyksi.

Sanoo heppu joka on matkan varrella väriä ja tunnuskuviota käskystä vaihtanut...
 
baikal kirjoitti:
noska kirjoitti:
pstsika kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Eikö niillä sitten ole sellaisia kun niitä kaipaavat?

:a-laugh:

Ja aina ovat kinuamassa mitä paksuinta rauta-arkkua ympärilleen ja kuutostason suojaliiviä siihen päälle, hetekoita vaunujen katoille ja akustovillaa ulkoseiniin, mikroaaltouuneja huokumaan ajokkien katoille ja hyviä ilmoja sotia.

ahahaa! :a-kiss:

Pitäähän jäätelöbaarillakin olla asiakkaansa.
 
pstsika kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Silloin nohevilta panssarijääkärialiupseerioppilailta kysyttiin, että kuinka moni pitää laskuvarjojääkäreitä kovina jätkinä.
Aika moni tunnusti pitävänsä.

Tuon jälkeen kysyttiin kumpi on "kovempaa" hommaa: hypätä ehjästä lentokoneesta jonnekkin hevonperseeseen kiikaroimaan töpinän touhuja vai hypätä rynnäkköpanssarivaunun kyydistä suoraan vihollisen tulitukseen. :camo:

Musta baretti sopii oikein hyvin todellisille kurkunleikkaajille, punainen on tyttöjen väri... :a-laugh:

Musta ei.
 
juhapar kirjoitti:
pstsika kirjoitti:
setämies kirjoitti:
Olen kuullut huhua että myös esimerkiksi mekanisoitu jalkaväki (aka Panssarijääkärit) kaipaa kovia jätkiä.

Mä oon kanssa joskus kuullut vastaavan huhun.
Silloin nohevilta panssarijääkärialiupseerioppilailta kysyttiin, että kuinka moni pitää laskuvarjojääkäreitä kovina jätkinä.
Aika moni tunnusti pitävänsä.

Tuon jälkeen kysyttiin kumpi on "kovempaa" hommaa: hypätä ehjästä lentokoneesta jonnekkin hevonperseeseen kiikaroimaan töpinän touhuja vai hypätä rynnäkköpanssarivaunun kyydistä suoraan vihollisen tulitukseen. :camo:

Musta baretti sopii oikein hyvin todellisille kurkunleikkaajille, punainen on tyttöjen väri... :a-laugh:

Musta ei.
Ei mustakaan. Baretti on naisten lakki eikä omaa mitään kenttäpäähineeksi sopivia ominaisuuksia.
 
Back
Top