EU - onko järkee vai ei?

Koronapandemia on tosiaan taas päässyt laukalle Euroopassakin, mutta kyllä komissio yrittää edistää eurooppalaista elämäntapaa pitämällä kansalaiset hengissä.

Ranskassa tosin eräs opettaja hukkasi nuppinsa, mutta sitä ei vienyt virus vaan varas, joka ei kunnioittanut eurooppalaista elämäntapaa.
Minusta eurooppalaista elämäntapaa ei edistä massamaahanmuutto maista joiden kansalaiset eivät halua integroitua länsimaiseen elämäntyyliin joka uudessa asuinmaassaan vallitsee.

Nupin hukkaaminen - minusta tuo oli rasistinen murha. Vähintään samaa tasoa kuin tämän yhden venäläisen myrkyttäminen ja josta EU nosti ison metelin. Ranskan tapauksessa ei EU-tasolla suurempaa protestointia ole näkynyt paitsi tietysti itse Ranskassa jossa Macron alkaa jo heräämään tilanteeseen toisin kuin monen muun EU-maan poliitikot. Merkillistä että EU:n ulkopuolella tapahtuvat asian suhteen ollaan hereillä mutta oman alueen suhteen hyvästi pihalla.
 
Minusta eurooppalaista elämäntapaa ei edistä massamaahanmuutto maista joiden kansalaiset eivät halua integroitua länsimaiseen elämäntyyliin joka uudessa asuinmaassaan vallitsee.

Nupin hukkaaminen - minusta tuo oli rasistinen murha. Vähintään samaa tasoa kuin tämän yhden venäläisen myrkyttäminen ja josta EU nosti ison metelin. Ranskan tapauksessa ei EU-tasolla suurempaa protestointia ole näkynyt paitsi tietysti itse Ranskassa jossa Macron alkaa jo heräämään tilanteeseen toisin kuin monen muun EU-maan poliitikot. Merkillistä että EU:n ulkopuolella tapahtuvat asian suhteen ollaan hereillä mutta oman alueen suhteen hyvästi pihalla.

Tampereen ratikka.

Yhdenkin kerran joku kehtas väittää, että Tampereen ratikka on niitä harvoja asioita, joista persut ei pysty tekemään maahanmuuttokysymystä.

NO meillä oli sit Heinrich Heine -piirissä märähkö viikonloppuseminaari, jossa yritettiin vastata haasteeseen, ja Vallinin Veikko sen kekkas: ”Tampereen ratikasta tulee mamujuna, jolla lähiöiden työttömät maahanmuuttajat pääsevät isommalla joukolla keskustan Kelaan pyytämään lisää rahaa.”

Tosta suuttu kaikki juustohousut, ja siitä on mulle enemmän iloo ku siitä, että mun puolue pääsis hallitukseen ja mää tajuaisin, etten mää oo vieläkään kellekään olemassa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-20000...erm=5&utm_source=tf-other&utm_medium=promobox
 

EU kieltää Rolls-Roycen valaistun keulamerkin

Niin, miksiköhän?

Ei missään muussakaan autossa ole kuljettajan silmiin loistavia valoja konepellillä. Ei spirit of ecstasyjä, ei joulukuusia eikä mitään muutakaan.

Valaistu mersun merkki keulamaskissa on sallittu, koska se ei loista kuskia silmiin. Ei Mersukaan sentään kuljettajan näkökentässä joissakin malleissa olevaa tähtäysristikkoa ole valaisemassa.

Kokeilpaa itse värkätä jotkin jouluvalot oman autonne konepellille ja menkää katsastukseen kokeilemaan. Ei olisi kelvannut ennen EU:takaan..
 
Viimeksi muokattu:
Niin, miksiköhän?

Ei missään muussakaan autossa ole kuljettajan silmiin loistavia valoja konepellillä. Ei spirit of ecstasyjä, ei joulukuusia eikä mitään muutakaan.

Valaistu mersun merkki keulamaskissa on sallittu, koska se ei loista kuskia silmiin. Ei Mersukaan sentään kuljettajan näkökentässä joissakin malleissa olevaa tähtäysristikkoa ole valaisemassa.

Kokeilpaa itse värkätä jotkin jouluvalot oman autonne konepellille ja menkää katsastukseen kokeilemaan. Ei olisi kelvannut ennen EU:takaan..
TM:n jutun mukaan syy oli "muutos autojen valoja koskevissa EU:n säädöksissä, joilla halutaan vähentää valosaastetta.". En ole tuota RR:n valaistua merkkiä hämärässä liikenteessä nähnyt, mutta uskoisin sen valon olevan huomattavasti heikompi kuin monissa autoissa käytettyjen lisävalojen tai valaistujen tienvierimainosten jotka ovat edelleen sallittuja. Joten paljonko tuolla muutoksella on vaikutusta valosaasteen määrään? Käytetäänkö sääntöjen syynämisessä aika oikeasti tärkeisiin asioihin vai niihin lillukanvarsiin?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä Kokkolassa on ainakin yksi firma jonka kuorma-auto on kuin liikkuva joulukuusi mitä valoihin tulee. Hassua että se on sallittua. Eli RR-keulakoristeen valo on kuin hyttysen kusi Saharassa
 
Kokeilpaa itse värkätä jotkin jouluvalot oman autonne konepellille ja menkää katsastukseen kokeilemaan. Ei olisi kelvannut ennen EU:takaan..

Kojelaudoissahan alkaa olla vaikka millaisia "Jouluvaloja" :D .... onkohan jo 15 tuumaisia? :D
No ne näytöt on Kiinassa valmistettuja. Hyvää bisnestä.
 
Meillä Kokkolassa on ainakin yksi firma jonka kuorma-auto on kuin liikkuva joulukuusi mitä valoihin tulee. Hassua että se on sallittua. Eli RR-keulakoristeen valo on kuin hyttysen kusi Saharassa
Tosi monessa kuorma-autossa on ripakopallinen laittomia valoja, mutta kun poliisi eikä vissiin katsurikaan puutu, niin sittenhän ovat.. Jälkikäteen ovat autojaan tuunanneet niin kuskit kuin liikennöitsijätkin.

Ei kyllä liity EU:hun yhtään mitenkään.

Pointti kuitenkin siinä, että autotehdas ei niitä laittomia valoja ole autoon asentanut. Ei tule kaupasta laittomilla valoilla olevaa Rollssia eikä Scaniaa.
 
Viimeksi muokattu:
Vuonna 1995 Suomi oli vihdoin riittävän itsenäinen valitsemaan puolensa.

EU-jäsenyysneuvotteluissa ei enää kysytty Venäjän tai kotiryssien kantaa ja mielipidettä.

Nato-jäsenyyttä Venäjän pelko vielä hidastaa.


Kansanäänestys järjestettiin ja siinä sai äänestää niin kotiryssät kuin muutkin äänestysikäiset.

Natosta pitäisi järjestää samanlainen. Mutta Venäjää pelkäävät hidastaa sen toteutumista.
 
Tuppurainen Tappuraisen takuutusmiehenä.

Suomen asema EU:n nettomaksajana nousi esille eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen (sd) johtamassa hallituksen EU-selontekoon liittyvässä kansalaiskeskustelussa maanantaina. Korkman puolestaan nosti esiin EU-komission kokoaman laskelman siitä, kuinka paljon EU:n sisämarkkinat hyödyttävät rahallisesti EU:n jäsenmaita.

”Se, että katsotaan pelkästään tätä jäsenmaksuosuutta ja verrataan, että miksi Viro ei maksa yhtä paljon. Yksi vastaus on se, että Viro on kuitenkin vielä aika paljon köyhempi maa. Ja meitä enemmän maksavat kuitenkin Ruotsi, Saksa, Itävalta, Hollanti ja jotkut muut”, Korkman aloitti vastauksensa.

”Mutta sitten toinen vastaus on, että kun tässä tehtiin tutkimuslaitosten vertailua, että mitä kukin meistä nyt hyötyy esimerkiksi sisämarkkinoista ja monista muista asioista, niin Suomen osalta laskelma osoitti, että Suomen hyöty vuotta kohti oli 13 miljardia euroa eli yli viisi prosenttia bruttokansantuotteesta, kun jäsenmaksu on prosentin luokkaa”, Korkman sanoi.

Korkmanin esiin nostama laskelma on koottu EU:n pitkän aikavälin budjettiin liittyvien neuvotteluiden yhteydessä marraskuussa 2019. Laskelma perustuu Ifo-säätiön ja Bertelsmann-säätiön selvityksiin sekä komission omaan tutkimukseen sisämarkkinoiden hyödyistä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...kinoista/21f03a65-b888-493f-b1aa-043294fbb72c
 
Niin, miksiköhän?

Ei missään muussakaan autossa ole kuljettajan silmiin loistavia valoja konepellillä. Ei spirit of ecstasyjä, ei joulukuusia eikä mitään muutakaan.

Valaistu mersun merkki keulamaskissa on sallittu, koska se ei loista kuskia silmiin. Ei Mersukaan sentään kuljettajan näkökentässä joissakin malleissa olevaa tähtäysristikkoa ole valaisemassa.

Kokeilpaa itse värkätä jotkin jouluvalot oman autonne konepellille ja menkää katsastukseen kokeilemaan. Ei olisi kelvannut ennen EU:takaan..
Niin,
"Britanniassa useampikin huolestunut Rolls-Roycen omistaja on ottanut yhteyttä The Daily Mailiin asian tiimoilta."

Näinköhän tuo nyt oikeasti on. Mitäs tällä enää on UK:ssa väliä. Eivät kuulu EU:hun, voivat jatkaa ajelemista niinkuin haluavat.

Käsittääkseni tuollaiset ulokkeet konepellissä on muutenkin jo käytännössä olleet kieltolistalla jalankulkijoihin liittyvien autosuunnittelunormien osalta. Riippumatta siitä, puhutaanko EU:sta vaiko eikö.

Simpauttaja
 
Niin,
"Britanniassa useampikin huolestunut Rolls-Roycen omistaja on ottanut yhteyttä The Daily Mailiin asian tiimoilta."

Näinköhän tuo nyt oikeasti on. Mitäs tällä enää on UK:ssa väliä. Eivät kuulu EU:hun, voivat jatkaa ajelemista niinkuin haluavat.
Niinpä, hyvä pointti!

Autojen valoista ja vaarallisista keulakoristeista päättää YK:n kaupallinen komissio Sveitsin Genevessä.

Brittien pitäisi erota samaan syssyyn vielä YK:stakin..

Tähän asti on kelvannut syyttää EU::ta milloin mistäkin.
 
Niinpä, hyvä pointti!

Autojen valoista ja vaarallisista keulakoristeista päättää YK:n kaupallinen komissio Sveitsin Genevessä.

Brittien pitäisi erota samaan syssyyn vielä YK:stakin..

Tähän asti on kelvannut syyttää EU::ta milloin mistäkin.

Niin,

Ihmiset eivät oikein tiedosta millä säännöillä maailma pyörii. EU on melko monessa säännöstössä ja kansainvälisisssä sopimuksissa se toteuttava osapuoli, eikä säätäjä. UK:n osalta melko harva asia muuttuu, mutta eihän se kansalainen tätä tiennyt äänestäessään.

Simpauttaja
 
Niin,

Ihmiset eivät oikein tiedosta millä säännöillä maailma pyörii. EU on melko monessa säännöstössä ja kansainvälisisssä sopimuksissa se toteuttava osapuoli, eikä säätäjä.
Mikä pakko niitä säännöstöjä sitten on hyväksyä jos tietää että niiden laatijat eivät aja EU:n vaan ihan muiden tahojen etua?
 
Sitä sun pitää kysyä niiltä suomalaisilta jotka ovat parlamnentissa ja komissiossa ja ties missä puljussa siellä EU;ssa.
 
Back
Top