EU - onko järkee vai ei?

Minä keksin. Tämä on kuningasajatus:

Vuokrataan suomen metsät hiilinielukäyttöön EU:lle. Kohtuullista korvausta vastaan,
Vähän tuon tyylistä siellä on ehdoteltu ja ehdotellaan. Että metsänomistajat saisivat korvauksen päästökaupan kautta. No, ne menee valtion kautta ja niin... varmaan ei tule ihan 1:1 takaisin jos metsänomistaja "myy" päästötonnin ja valtio saa sen rahan.
Onhan tää jo nähty kuinka autoilijoiden verotus piti käyttää teihin ja muuhun autoilijoiden hyväksi. No ei ihan kaikkea käytetä, mutta sentäs pieni osa. En ylläty jos tässä kävisi samoin, mutta en myöskään odota menestystä tuossa asiassa. Oikeastaan vain Suomi ja Ruotsi ajavat sitä kun taas Saksa ja Ranska haluavat koko euroopan yhteisen "hiilinielun" koska heillä ei sellaisia ole...
 
Vähän tuon tyylistä siellä on ehdoteltu ja ehdotellaan. Että metsänomistajat saisivat korvauksen päästökaupan kautta. No, ne menee valtion kautta ja niin... varmaan ei tule ihan 1:1 takaisin jos metsänomistaja "myy" päästötonnin ja valtio saa sen rahan.
Tuossahan käy niin että jos metsänomistaja saa "ilmastokorvauksen" niin rahat joutuu maksamaan takaisin mikäli myrsky kaataa puut - tai tulee joku metsätuho sen vuoksi että viereiselle kuviolle ei saanutkaan tehdä päätehakkuuta vaan korpimetsään jätettiin kuuset hyvin harvaan asentoon. Turvepohja ja liian harvaksi, mieletöntä minusta.

Pirulle kun antaa pikkusormen niin se vie koko käden.

Voitte olla varmoja että "ilmastorahoja" ei tulla ohjaamaan Metsäkeskusten kautta vaan ne ohjaillaan vihervasemmiston jo osittain valtaamien ELY-keskusten kautta. Ei olla tuonkaan asian kanssa kepussa hereillä :D
 
Viimeksi muokattu:
Keskusta on vihreiden ja komission täysin kontrolloitu käsikassara. Persuja voi taas sanoa kontrolloiduksi oppositioksi. Ei tässä maassa herätä ennenkuin on pohjavedetkin sosialisoitu niin että maksamme kompensaatioita omien vesiemmekin juomisesta :D

Häivyn netistä vähintään viikoiksi. Ei ole hyväksi seurata tätä valtamediaa jatkuvine ilmasto / sukupuoli / perversio / "ties mitä kohta tulee" paskoineen. Tavallisten ihmisten rauhaa on rikottu. Suomea ollaan rikkomassa. Valtamedia alkaa olla liian täynnä täyttä paskaa. Tämä kesähän on ollut pelkkää "sukupuolta ja perversioita", eilinen oli pelkkää ilmastohulluutta.

Tavallisten ihmisten - sekä myös maailman mittapuun mukaan vakaan ja tavallisen Suomenkin - pitäisi pysyä erossa vallalla olevasta paskasta. Suomi ei kuulu kiistelevään, sotkevaan ja ihmiset pilaavaan Euroopan "Yhteisöön". Me olemme kertakaikkiaan väärässä joukossa.

EU oli hyvä silloin kun se toi vakautta, turvasi rauhan ja oli totalitarismin vastavoima. Sitten se pilattiin, mädätettiin, nyt se tuokin epävakautta, ei turvaa rauhaa ja on alkanut osoittaa totalitarismin merkkejä.
 
Viimeksi muokattu:
EU:n ilmastotoimissa mainittiin rahasto,jolla köyhempiä jäsenmaita voidaan tukea ilmastotalkoissa. Kuulostaa just Suomen jutulta(y)
Suomalaisen ostovoima on huomattavasti aleemmalla tasolla kuin esim saksalaisen. Toki kaikki valittaa asioiden kalleutta, mutta kummasti vaan saksalaisen ostelee edullisemmalla erilaisia hyödykkeitä.

- Eikä ajele Euroopan vanhimmalla autokalustolla
- Eikä varaudu asumisessa samanlaisiin lämmitys kuluihin
- Eikä pohdi koko vuotta lomamatkaa jonka tekee etelään, koska sinnehän ajaa viikonloppunakin

Suomi on kaukana, kylmä ja kallis. Tilannetta ei tarttis pahentaa enää ylimääräisillä meille negatiivisilla EU:n päätöksillä.
.
 
Ei ole tainnut tämä olla vielä täällä:

EUvostoliiton suunnitelma muistuttaa kommunistisen Kiinan Suurta harppausta:

Seurauksetkin tulevat olemaan karut tuollaiselle. Enemmän menemättä yksityiskohtiin voi pohtia, että millä rahalla esim. suomalaiset, baltit ja puolalaiset muuttavat liikenteensä sähköiseksi.
 
Suomi on rikas maa, moni näyttää unohtaneen tämän moneen otteeseen toistellun tosiasian!

Tämähän on vasta pieni asia. Suomen pitäisi muun muassa vähentää energiankäyttöä huomattavasti, mikä tarkoittaa hyvinvoinnin rahoituspohjan rapauttamista (aivan kuin se nytkään olisi riittävä). Samalla pitäisi rahaa pistää peruskorjauksiin miljarditolkulla, aivan kuin kunnat eivät olisi jo valmiiksi ylivelkaantuneita. EU on tehokkaasti ryhtynyt sotkeutumaan aivan sisäpolitiikan pikkujuttuihin asti ja tällä ei ainakaan suosio lisäänny. Brittien poistuminen EU:sta vain lisäsi intoa tehdä yhä järjettömämpiä vaatimuksia kansalle, vaikka olisi voinut luulla sen olevan varoitusmerkki siitä, että jotain tehdään väärin. Ilmeisesti ei kuitenkaan, hyvä vain että päästiin yhdestä jarruttelevasta vastarannankiiskistä eroon...?

Olen hyvää vauhtia muuttunut EU-vastaiseksi, en koe jäsenyydestä enää olevan etua Suomelle, vaan siitä on alkanut tulla kallis taakka. EU on ajatuksena hyvä, mutta nyt on pikavauhtia romutettu hyviä asioita tuomalla roppakaupalla huonoja asioita, erityisesti Suomea kohtaan.
 
Sitä minä tässä ihmettelen että isot autotehtaatko istuvat peukalo perseessä ja ottavat mukisematta tämmöiset päätökset lopettaa polttomoottorien käyttö Euroopassa?!
 
Mutta kun kaikki eivät osta uusia autoja kun ei ole varaa.
Anders Kärrberg, head of global sustainability at Volvo Cars, said: “By planning to become a fully electric car company by 2030, Volvo Cars intends to set the pace in the transition to zero emission mobility within our industry. But clear governmental direction and support is also needed to accelerate this transition. In this respect, Volvo Cars is pleased to join this call for the European Commission to propose an end date on new sales of internal combustion engine vehicles within the EU by 2035. Additional measures are also needed to increase EU consumer demand for electrified vehicles, including the rapid development of a comprehensive charging infrastructure.”
Kuitenkin lobbaavat nimenomaan tuon puolesta. Kyllä sillä rahaa silloin tehdään.
 
Sähköautojen hankintahintoja pitäisi laskea niin, että ihmiset alkaisivat hankkia niitä.
 
Sitä minä tässä ihmettelen että isot autotehtaatko istuvat peukalo perseessä ja ottavat mukisematta tämmöiset päätökset lopettaa polttomoottorien käyttö Euroopassa?!

Eurooppalaisen autoteollisuuden pitää kilpailla Koreaa, Japania ja USA:ta vastaan. Tulevaisuudessa myös Kiinaa vastaan.

Autoteollisuus on tehnyt omat strategiset linjauksensa jo ennenkuin EU- ilmasto-ohjelma on julkaistu. Strategiana on luopua polttomoottoreista, koska sen on katsottu tukevan eurooppalaista teollisuutta. Esimerkkinä Volkswagen konserni:


Keskustelu Suomen lehdistössä on taas sitä kauhistelua, kun kaikki kielletään. Vähemmälle huomiolle on jäänyt EU:n ulkopuolelta tapahtuvaan tuontiin suunnitellut tullit.

Kyllä eurooppalainen autoteollisuus itse on ajanut polttomoottoreista luopumista EU- alueella kilpailullisista syistä.

Simpauttaja
 
Sitä minä tässä ihmettelen että isot autotehtaatko istuvat peukalo perseessä ja ottavat mukisematta tämmöiset päätökset lopettaa polttomoottorien käyttö Euroopassa?!
Voin kuvitella sen keskustelun, sillä vastauksena on kiristetyt päästönormit ja sakkomaksut ylityksestä.
 
Autotehtaat päättivät jo kauan sitten siirtyä sähköön henkilöautojen kohdalla. Sähkömoottorin edut polttomoottoriin verrattuna ovat niin isot. Tähän asti vain akkukapasiteetti on ollut esteenä, mutta kehitys on mennyt siinäkin eteenpäin kovaa vauhtia ja jatkaa menoaan mm. auton korin toimiessa akkuna ilman erillisiä akkuja. Tuo on vielä tällä hetkellä vähän kallis toteuttaa ja taitaa osa tarvittavista raaka-aineistakin olla sieltä vähän harvinaisemmasta päästä, mutta kunhan vähän kehitys kulkee niin...
 
Suomalaisen ostovoima on huomattavasti aleemmalla tasolla kuin esim saksalaisen. Toki kaikki valittaa asioiden kalleutta, mutta kummasti vaan saksalaisen ostelee edullisemmalla erilaisia hyödykkeitä.

- Eikä ajele Euroopan vanhimmalla autokalustolla
- Eikä varaudu asumisessa samanlaisiin lämmitys kuluihin

.
Saksalaiset maksavat yllättävän isoja lämmityslaskuja. Saksa on yllättävän pohjoinen maa ja talojen eritykset eivät vastaa suomalaisia. Siellä on monella 1-kerroksiset akkunatkin.

Pisteenä iin päälle sähkö maksaa reilusti Suomea enemmän.

Lopputuloksena keskivertoisesti sakemanni käyttää varmasti aikalailla yhtä paljon rahaa lämmitykseen kuin suomalainen. Ruoka, autot ym. ovat tietysti paljon halvempia.
 
Saksalaiset maksavat yllättävän isoja lämmityslaskuja. Saksa on yllättävän pohjoinen maa ja talojen eritykset eivät vastaa suomalaisia. Siellä on monella 1-kerroksiset akkunatkin.

Pisteenä iin päälle sähkö maksaa reilusti Suomea enemmän.

Lopputuloksena keskivertoisesti sakemanni käyttää varmasti aikalailla yhtä paljon rahaa lämmitykseen kuin suomalainen. Ruoka, autot ym. ovat tietysti paljon halvempia.
Näin on,

Sähkö on Suomessa kuluttajalle yllättävän halpaa, kun sitä vertaa Saksaan, Italiaan, Espanjaan.

Simpauttaja
 
Autotehtaat päättivät jo kauan sitten siirtyä sähköön henkilöautojen kohdalla. Sähkömoottorin edut polttomoottoriin verrattuna ovat niin isot. Tähän asti vain akkukapasiteetti on ollut esteenä, mutta kehitys on mennyt siinäkin eteenpäin kovaa vauhtia ja jatkaa menoaan mm. auton korin toimiessa akkuna ilman erillisiä akkuja. Tuo on vielä tällä hetkellä vähän kallis toteuttaa ja taitaa osa tarvittavista raaka-aineistakin olla sieltä vähän harvinaisemmasta päästä, mutta kunhan vähän kehitys kulkee niin...
Niin,

Tähän liittyen Saksa kävi pyytämässä anteeksi kansanmurhaa Namibiassa. Maksoi miljardin korvausta ja sai muutamalla miljardialla litiumia sähköautoihin.


Kyllä eurooppalaisen teollisuuden kilpailukyvyn kehittäminen on ollut tapetilla jo pitkään. Osa siitä on naamioitu ilmastopolitiikaksi, jotta Kiinalle voidaan määrätä paremmin tuontitulleja.

Simpauttaja
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top