EU - onko järkee vai ei?

Minun ymmärtääkseni akkujen vanheneminen tekee käytetyn sähköauton ostamisesta huonomman diilin kuin perinteisten autojen ostamisen. Jos autoon joutuu vaihtamaan akut auton hinta pomppaa ihan uudelle tasoll
Joten jos autovalmistajia ei kiinnosta, poliitikkoja pitäisi kiinnostaa jos haluavat että yksityisautoilla liikkuminen on edelleen mahdollista. Suurimmassa osassa maata ei joukkoliikenteen varassa elämä toimi.
 
Se lienee pyrkimyskin, että suurimmassa osassa maatamme tehdään eläminen mahdottomaksi. Siitä tulee hienoa luonnonpuistoa muulle euroopalle, että kas tällaista oli meilläkin joskus, ennenkuin tuhosimme omat metsämme. Kunpa omaan sähkörollaattoriini (jos sellaisen olen pystynyt hankkimaan) olisi silloin kytkettynä myös Self Destruction-toiminto, ja ymmärtäisin sitä itse vielä käyttääkin
 
Minun ymmärtääkseni akkujen vanheneminen tekee käytetyn sähköauton ostamisesta huonomman diilin kuin perinteisten autojen ostamisen. Jos autoon joutuu vaihtamaan akut auton hinta pomppaa ihan uudelle tasolle.
Joten jos autovalmistajia ei kiinnosta, poliitikkoja pitäisi kiinnostaa jos haluavat että yksityisautoilla liikkuminen on edelleen mahdollista. Suurimmassa osassa maata ei joukkoliikenteen varassa elämä toimi.
6-vuotiaasta S-mersusta oli jo akku porsimassa. Siinä olisi sitten parikytätonnia rempattavaa. Huvittavaa on, ettei ne ole kovinkaan paljon halvempia niissä halvemmissakaan autoissa.
 
Samalla vaivalla voisi lopettaa kaiken lauttaliikenteen välimerellä, ihan vaan luonnon vuoksi...
Kaiken kaikkiaan EU on täysin korruptoitunutta paskaa!
EU:ssa on käynyt sama kuin suomalaisessa byrokratiassa; Häntä heiluttaa koiraa. Suomi tuskin päättää yhtään mistään EU:ssa. Suomi odottaa mitä EU:ssa päätetään ja mitä saamme tehdä, mitä emme ja paljonko pitää maksaa ja minne/kenelle. Ministerit ja muut hyväkkäät, joille maksetaan ökypalkkoja puolustavat vallalla olevaa EU-johtoa ja sen tekemiä päätöksiä olivatpa päätökset oman maan kansalaisille kuinka epäedullisia tahansa.
 
"Tuleeko jossain se raja, että myös EU-fanaatikkojen mielestä on perusteltua sanoa ei?" (n. kohdassa 12:30)
EU uhkaa - perussuomalaiset pelastaa. Vapaan kansan suora tie.
Hyvää argumentointia persuilta, mutta päättäjät ovat immuuneja järjen äänelle. Maahanmuutosta on tehty tunneperusteinen asia. Päättäjille järjenkäytöllä ei ole maahanmuuton suhteen mitään sijaa. Oikein pelottaa ajatella millä mallilla suomen asiat olisi ilman persuja.
 
Hyvää argumentointia persuilta, mutta päättäjät ovat immuuneja järjen äänelle. Maahanmuutosta on tehty tunneperusteinen asia. Päättäjille järjenkäytöllä ei ole maahanmuuton suhteen mitään sijaa. Oikein pelottaa ajatella millä mallilla suomen asiat olisi ilman persuja.
Jos se ei olisi persut, niin se olisi jokin muu. Sitä ei kukaan tiedä, olisiko se jokin muu ollut pahempi vai parempi vaihtoehto.
 
Jos ne ovat kalliimpia kuin mihin ihmisillä on varaa niin auto jää ostamatta. Suuri osa suomalaisista ajaa käytettynä ostetulla, reilusti alle 10 000 euron autolla. Missä sellaisia sähköautoja myydään?

Kun Suomessa kansalaiset enenevässä määrin muuttaa kasvukeskuksiin, niin isoissa kaupungeissa, tarviiko autoa omistaa. Taitaa riittää, että auto on käytettävissä. Ei muutama vuosi sitten kukaan olisi uskonut, että sähköpotkulaudoista saadaan kannattava business malli, niin että maksat käytöstä ja firma kerää niitä pois ja hoitaa latauksen. Maailma muuttuu ja liiketoimintamallit sen mukana.

Päästökauppa on EU:n sisällä ja tuontitullit koskevat tavaroita. Voisihan tässä ajatella, että Suomen rannikolla, kansainvälisillä vesialueilla on vaikkapa britti tai kiinalainen laiva, johon kelkotaan akkuja ladattavaksi. Akku ei vaihda omistajaa, sitä vain ulkoilutetaan EU:n ulkopuolisen omistajan laivassa. Latauksen hiilijalanjälki ei ole silloin Suomen tilastoissa.

Ei tässä päästökaupassa kaikkia sivuja ole vielä kirjoitettu.

Simpauttaja
 
Viimeksi muokattu:
Se on niin, että kaupungissa ei tarvita autoa, joten veikkaan, että tulevaisuudessa pienemmällä osalla ihmisistä on oma auto.
 
Se on niin, että kaupungissa ei tarvita autoa, joten veikkaan, että tulevaisuudessa pienemmällä osalla ihmisistä on oma auto.
Kyllä se näin on.

Ja suhde omistamiseen muuttuu myös. Kun sähköpotkulauta -sukupolvi on siinä iässä, että on varaa ostaa autoja, niin voi olla että kysyvät itseltään, miksi ihmeessä se auto pitäisi omistaa.

Simpauttaja
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Kun Suomessa kansalaiset enenevässä määrin muuttaa kasvukeskuksiin, niin isoissa kaupungeissa, tarviiko autoa omistaa. Taitaa riittää, että auto on käytettävissä. Ei muutama vuosi sitten kukaan olisi uskonut, että sähköpotkulaudoista saadaan kannattava business malli, niin että maksat käytöstä ja firma kerää niitä pois ja hoitaa latauksen. Maailma muuttuu ja liiketoimintamallit sen mukana.
Auton vaan pitäisi olla käytettävissä silloin kun sitä itse tarvii. Tuleeko liian kalliiksi tapauksissa joissa ensin ajetaan toiselle paikkakunnalle tai ulkomaille esim. yli tunnin verran, vietetään siellä ainakin pari päivää ja sitten ajetaan takaisin? Tässä suurimman osan ajasta auto on käyttämättömänä joten en haluaisi maksaa sen käytöstä. Auto helpottaa kyllä selvästi esim. tavaroiden siirtämistä paikasta toiseen, ostosreissuja yms.
 
Tilipäivä. Suomi saa 10,9 MEUR ratainfran parantamiseen ja Turun ratapihan ja sataman pimppaamiseen. Rahat käytetään suunnittelukustannuksiin. Kummaa touhua kun ei voida itse maksaa infran suunnittelua ja toteuttamista. Maaliskuussa Suomi lahjoitti "Mombasan sataman" pimppaamiseen samaiset 10 MEUR. Suomen talousjärjestelmä alkaa olla EU-johtoinen sosialismi. Suomalaiset luovuttavat miljardeja EU:lle ja jos hyvä heiluu, saamme pähkinöitä takaisin. Vertailun vuoksi Etelä-Euroopan maissa rakennettaan miljoonasiltoja ja louhitaan tunneleita vuorten läpi EU-rahoilla. Vetelä-Euroopassa isompien siltojen kupeessa on usein kyltti jossa silta todetaan rakennetuksi EU-rahoilla.

Tuo kyltti vituttaa päivästä päivään.

 
"Tuleeko jossain se raja, että myös EU-fanaatikkojen mielestä on perusteltua sanoa ei?" (n. kohdassa 12:30)

EU uhkaa - perussuomalaiset pelastaa. Vapaan kansan suora tie.


Tämä on tietysti yksi näkökanta.

Jos ajatellaan koko Euroopan teollistumisen aikaa, Eurooppa on pärjännyt kilpailussa Aasiaa vastaan ainoastaan muuttamalla parametreja, joilla teollisuus kilpailee ja tuontitulleja määrittämällä. Autoista on paljon ollut puhetta tässä keskustelussa. Kun aasialaiset alkoi tehdä halvempia ja yhtä tyylikkään näköisiä autoja, mitä eurooppalaiset on, keksittiin NCAP turvaluokitus. No japsit ja korea kiri turvatähdet kiinni. Sen jälkeen alkoi moottoreiden päästörumba, jossa Eurooppa taas muutti parametrejä, joilla kilpaillaan. Aasia kiri senkin kiinni. Tuosta seuraava askel on sähköautot ja niihin liittyvät raaka-aineet. Ranska ja Saksa haalii litiumia Afrikasta ja Etelä-Amerikasta ja määrää tuontitulleja muille kuin sähköautoille.

Ilmasto on EU:n tulevaisuudensuunnittelussa sivuosassa. Ilmaston varjolla saadaan taas muutettua parametreja, joilla kilpaillaan ja Aasia on hetken aikaa takamatkassa. Mutta sieltä se taas tulee ja sitten taas keksitään uusia juttuja, joilla voidaan rajoittaa Aasian tuontia Eurooppaan ja pakottamaan aasialaiset investoimaan tehtaisiinsa.

On aivan sama, onko Suomi osana EU:ta tai sen ulkopuolella. Jos kauppaa aiotaan käydä EU- maiden kanssa, sitä käydään niillä ehdoin, jotka suuret EU- maat määrittelevät. Kummassakin tapauksessa, suomalaisen teollisuuden pitää uudistua.

Simpauttaja
 
Vapise Tokio...täältä tulee Euvostoliitto!

Euroopan unioni haluaa, että sen lippu kannettaisiin Japanin olympialaisten avajaisiin kansallisvaltioiden lippujen rinnalla.


Samaan aikaan Japanissa...


Hieno homma :ROFLMAO:
 
Vapise Tokio...täältä tulee Euvostoliitto!

Euroopan unioni haluaa, että sen lippu kannettaisiin Japanin olympialaisten avajaisiin kansallisvaltioiden lippujen rinnalla.


Samaan aikaan Japanissa...


Hieno homma :ROFLMAO:
No jaa. Itte olen ymmärtänyt, että urheilijoiden suurin huoli on, että kestääkö sänky seksin harjoittamisen. Pitäisiköhän siitäkin tehdä Olympia-laji? Katsojamäärä ainakin olisi aivan ennennäkemätön!
 
No jaa. Itte olen ymmärtänyt, että urheilijoiden suurin huoli on, että kestääkö sänky seksin harjoittamisen. Pitäisiköhän siitäkin tehdä Olympia-laji? Katsojamäärä ainakin olisi aivan ennennäkemätön!

Telinevoimistelija testasi jo sängyn.


Jos sänkyvoimistelusta tulee olympialaji niin ratkaistaanko voittaja tyylipisteillä vai ajanotolla vaiko sekä että? :ROFLMAO:
 
Netin palstoilla on enemmän EU:sta eroon haluavia kuin niiden ulkopuolella.
Muun muassa nämä tiedot käyvät ilmi tuoreesta HS-gallupista. Kyselyn mukaan EU-jäsenyyden puolesta äänestäisi 62 prosenttia vastaajista ja sitä vastaan 24 prosenttia. 14 prosenttia ei osannut sanoa kantaansa.

Vuonna 1994, kun Suomen jäsenyysäänestys järjestettiin, liittymisen puolesta äänesti 56,9 prosenttia ja sitä vastaan 43,1 prosenttia.
 
Back
Top