EU - onko järkee vai ei?

Saksan EU-linjaan tulossa radikaali käänne – maan seuraava hallitus haluaa muuttaa EU:n oikeaksi liittovaltioksi​

Jokohan tälle euvosto syövälle saataisi stoppi?
 
Scholzin euromyönteisyys on tullut minulle yllätyksenä. Luulin, että hän jatkaisi Merkelin linjalla.
 

Saksan EU-linjaan tulossa radikaali käänne – maan seuraava hallitus haluaa muuttaa EU:n oikeaksi liittovaltioksi​

Sakuko sen yksin päättää
 
Nyt on alkanut puskemaan youtubessa ja yleensäkin netissä aivan järkyttävä määrä metsämainoksia metsäteollisuudelta. Jännä nähdä mihin suuntaan tämä kehittyy. Taksonomiasekoilut on varmasti ollut laukaisija tähän toimintaan.
 
Mulle ei ole ihan vielä selvinnyt se, että miten joku Saksa Suomea kurittaisi jos meiltä sanotaan, että ei käy mikään liittovaltio ja Suomi ei kehity siihen suuntaan?
Varmasti EU:ssa on muitakin joilla eri suunta kuin liittovaltio.

Suomea ei potkita ulos. Suomi pysyy jäsenenä jos olemme mukana sen sopimuksen puitteissa mikä on aikanaan solmittu. Saksalaisten heitoista ei tarvitse välittää.
.
 
Mulle ei ole ihan vielä selvinnyt se, että miten joku Saksa Suomea kurittaisi jos meiltä sanotaan, että ei käy mikään liittovaltio ja Suomi ei kehity siihen suuntaan?
Varmasti EU:ssa on muitakin joilla eri suunta kuin liittovaltio.

Suomea ei potkita ulos. Suomi pysyy jäsenenä jos olemme mukana sen sopimuksen puitteissa mikä on aikanaan solmittu. Saksalaisten heitoista ei tarvitse välittää.
.
Voi jäädä ne kivat pestit Brysselistä saamatta. :rolleyes:

Oikeassa olet, eihän mitään mitä EU käskee tarvitse noudattaa täysin prikulleen. Eteläiset valtiot noudattavat sitä mistä tykkäävät.
 
Voi jäädä ne kivat pestit Brysselistä saamatta. :rolleyes:
Tämäpä juuri on se ongelma ammattipolitikoilla. Oma ura tulee ensimmäisenä eli joku hyvinpalkattu eläkevirka pitäisi saada, vasta sen jälkeen isänmaan etu, jos ollenkaan. Tytti Tuppuraisen kohdalla ei ollenkaan koska isänmaa on Bryssel.
 
Mulle ei ole ihan vielä selvinnyt se, että miten joku Saksa Suomea kurittaisi jos meiltä sanotaan, että ei käy mikään liittovaltio ja Suomi ei kehity siihen suuntaan?
Varmasti EU:ssa on muitakin joilla eri suunta kuin liittovaltio.
Miten Puolaa ja Unkaria parhaillaan pistetään ruotuun? Kaikki tuet pois ja parlamentissa et saa puheenvuoroa. Eli muut päättää ja voit olla kuuntelemassa sitä.
Jos mietit millainen on ollut UK:n kohtelu sen jälkeen kun ilmoitti tekevänsä brexitin niin näet miten EU suhtautuu eri mieltä oleviin.
 
Onhan se totta että saksalainen toimintatapa on:
- se missä kaksi kertaa epäonnistuttiin aseilla, niin kolmannella kerralla tehdään se rahalla

Ei se kuitenkaan poista sitä ajatusta että maat voivat tehdä taloutensa parantamiseksi itsekin jotain jotta eivät olisi niin riippuvaisia Saksan painostuksesta.
.
 
Onhan se totta että saksalainen toimintatapa on:
- se missä kaksi kertaa epäonnistuttiin aseilla, niin kolmannella kerralla tehdään se rahalla

Ei se kuitenkaan poista sitä ajatusta että maat voivat tehdä taloutensa parantamiseksi itsekin jotain jotta eivät olisi niin riippuvaisia Saksan painostuksesta.
.
Mutta juuri viime aikoinahan on nähty että EU voi määrätä jäsenmailleen ylimääräisiä maksuja joilla tämä ylimääräinen raha voidaan kerätä pois ja jaetaan uudelleen niille joita Bryssel sillä hetkellä haluaa tukea. Motivoiko se sinusta työskentelyyn oman maan hyväksi jos Bryssel voi tehdä rahojen uudelleenjakamista koska tahansa uusilla veroilla, elpymisrahastoilla tai millä nimellä näitä ylimääräisiä jäsenmaksuja milloinkin kutsutaan? Bryssel saarnaa muille oikeusvaltioperiaatteesta, mutta toimii itse mielivaltaisesti.

Antaisitko itse toiselle random-ihmiselle luvan nostaa rahaa sinun pankkitililtäsi? Esim. 100e yhtenä kuukautena, toisena ehkä toinen summa sen mukaan mitä suunnitelmia sattuu olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei ole ihan vielä selvinnyt se, että miten joku Saksa Suomea kurittaisi jos meiltä sanotaan, että ei käy mikään liittovaltio ja Suomi ei kehity siihen suuntaan?

if-you-dont-come-to-democracy-democracy-will-come-to-you-quote-1.jpg
 
Valehteleva komissaari kertoi "ymmärtävänsä suomalaisia". Minä en ymmärrä EU:n suunnalta tulevaa hintalappua noin 7 miljardia euroa ja sen päälle tuhottu metsäteollisuus sekä satatuhatta ylimääräistä työtöntä.

Mikä pysäyttäisi komissaarit?

Niiden lasitornit ja palatsit on saatava sortumaan.

Saksan ajamalle liittovaltiokehitykselle on näiden komission temppujen jälkeen sanottava ehdoton ei. Tuollaisessa
pakkoyhteisöön ei suomalaisia viedä. Laitonta, ei kansanäänestyksessä mainittu mitään liittovaltiosta
eikä päätösvallan siirtämisestä ulkomaille. Meille on valehdeltu.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei ole ihan vielä selvinnyt se, että miten joku Saksa Suomea kurittaisi jos meiltä sanotaan, että ei käy mikään liittovaltio ja Suomi ei kehity siihen suuntaan?
Kurittaa se siten että nämä Brysselin kätyrit eivät enää koe olevansa "ytimessä".
Suomen "maine" hölmöläisenä menee.
 
Back
Top